Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:38

Net gevraagd bij de makelaar van het huis waar we donderdag gaan kijken. Zijn in totaal 17 afspraken ingepland.... Beetje jammer...

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:40

Ik zal voor jullie duimen Wendy... is er al iemand bij jullie woning geweest of is dat later vandaag?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:47

Dat is heel lief, dank je wel!
Zo dadelijk om 4 uur komt de eerste makelaar hier op gesprek. Ben heel benieuwd!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 14:57

Wendy_Komen schreef:
Net gevraagd bij de makelaar van het huis waar we donderdag gaan kijken. Zijn in totaal 17 afspraken ingepland.... Beetje jammer...

Valt denk ik nog mee. 2 volle kijkdagen zijn minimaal de standaard tegenwoordig. Wel zuur maar wel normaal helaas.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:05

Ik had afgelopen weekend een afspraak laten plannen bij een huisje. (met nadruk op JE, 44 m2, 165.000 euro). Maar ben er vanmorgen even langsgereden. Mijn twijfels die ik al had zijn er niet minder om geworden dus ik weet nu even niet wat wijsheid is. Afzeggen of toch kijken. (perceel is 256m3, maar qua uitbouw is er weinig mogelijk. Keuken is verouderd. Bouwjaar 1920. energieklasse G.
Laatst bijgewerkt door Winged op 01-06-21 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:06

Bij ons huis waren er inderdaad ook 16 kijkers meen ik, 8 per dag. En dat was nog "weinig". Bij veel andere huizen was het namelijk 1 kijker per half uur, en dan twee volle dagen. Dan zit je al op 32 :=

Maar goed, wij hebben het ook gekregen, dus je kan net die gelukkige zijn van de 17 :D Ik duim mee :j

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:10

Jullie zijn lief!! Dank je wel!!
Ons huidige huis wordt de eerste verkoop die ik mee maak (op mijn 35ste :o ).
En deze laatste keer dat we dus een huis kochten is ons huidige huis. Dus alweer 15 jaar geleden. Dus allemaal dikke stress |o
Vooral het kopen stukje. Het moet donderdag wel heel raar lopen, willen we geen bod doen. Maar wat nou als we te laag inzetten.... Of te hoog.... Pffff snap jullie frustratie nu volledig!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:48

Wij wonen inmiddels al 2 maanden in ons nieuwe huis en het is hier heerlijk! Naaaatuurlijk check ik nog regelmatig Funda. De afgelopen 2 weken 2 nieuwe woningen in de straat te koop met een m² prijs van 3061 en 3500 euro. Ons huis (zelfde bouwjaar, grootte kavel, afwerkingsniveau e.d.) stond voor 2600 per m² (6 mnd geleden). Echt absurd!!
Laatst bijgewerkt door CCCCC op 01-06-21 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:51

Mag ik heel brutaal aan de kopers hier vragen:
- Wanneer heb je het huis gekocht?
- Welke regio?
- Hoeveel geboden (vraagprijs of hoeveel meer?)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 15:56

Wendy_Komen schreef:
- Welke regio?

Huidige woonadres heeft mijn partner in september de koop voor gesloten met +7,5%

Mijn eigen huisje stond voor bieden vanaf 187.500 te koop en de hoogste 3 biedingen waren 20 tot 25% er boven. Hierbij heb ik ook gekeken naar welk bedrag ze als financieringsvoorbehoud noemden en ben ik uiteindelijk niet voor het hoogste bod maar t laagste financieringspercentage gegaan.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:39

Wendy_Komen schreef:
- Welke regio?

Huis gekocht in december 2020, regio Den Bosch, VP was 349 en wij hebben 365 betaald!

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 16:45

Huis gekocht in maart dit jaar, regio tussen Den Bosch en Nijmegen, vraagprijs was 285 en we hebben 293 betaald.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:22

Huis gekocht in Kop van Overijssel, april vorig jaar.
De bieden vanaf prijs was €485.000 (jong vrijstaand 235m2 huis) en we hebben daar leuk onder kunnen kopen. Huis was wat oubollig qua inrichting, denk achteraf dat dat hielp :D

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 17:55

Wendy_Komen schreef:
- Welke regio?

Half maart, regio Houten/Bunnik, vraagprijs was 469. Hebben er uiteindelijk 515 voor betaald, maar huis was wel erg gunstig op de markt gekomen aldus aankoopmakelaar. Dus meer een “bieden vanaf” prijs. Dus dat is eh +9-10%? Helaas vrij normaal voor deze regio.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 18:32

Wendy_Komen schreef:
- Welke regio?

Wij hebben een huis in regio Utrechtse Heuvelrug gekocht. Stond voor 289.000 en gekocht in december (geloof ik, overdracht was januari 2021) voor 314.999.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 18:37

Ik heb alleen ervaring met huizen waarop we geboden hebben.

Drachten. Vp 260000, verkocht voor ongeveer 3 ton zonder voorwaarden
Oosterwolde. Vp 265000, verkocht voor 315000, niet alles gefinancierd
Noordwolde. Vp 260000, verkocht voor 320000.

Alles in de afgelopen 6 weken.

Morgen, vrijdag en volgende week woensdag hebben we weer huizen staan. Ben blij dat we ondanks alles wel genoeg aanbod houden en ook, tot nu toe, overal konden kijken waar we interesse hadden.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:31

Wat tof dat jullie die info willen delen, thanks!!!

Nou, makelaar is geweest, en de zorgen waren voor niets. Kunnen meer krijgen dan verwacht en dan nodig dus dat is mooi!!
Ze doen ook dienst als aankoop makelaar. Nu gaan we donderdag dus bij het huis kijken wat we hebben willen. En wat hulp zou fijn zijn met bieden. Zijn er hier mensen met ervaring met een aankoop makelaar?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 19:40

Ja, zeer goede ervaring mee. Ze hebben veel inzicht in wat je kan/moet bieden en kennen bovendien de spelletjes. Kan echt heel handig zijn :j

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-21 23:01

Wij hebben vanavond (online) de koopovereenkomst van ons huis getekend *\o/* Taxatierapport nieuwe huis is binnen, we wachten nog op het rapport van ons huidige huis. We verwachten die morgen, dan gesprek met de hypothekenman en dan 5 juli de sleutel *\%/*
We werden vanavond gebeld door de huidige bewoners met dat ze nog wat spullen (kasten) ter overname hebben, gordijnen en horren krijgen we sowieso dus dat is top. Zaterdag gaan we er even heen op de koffie en gaan we met hen door het huis. Lijkt me gek om weer te gaan met de wetenschap dat het nu ons huis is :):)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 06:41

Wendy_Komen schreef:
- Welke regio?

Maart 2021
Regio Emmen
12,6k boven vraag geboden

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 06:50

Gefeliciteerd Yvanka!

Er is hier een kans dat ik niet ga tekenen voor de verkoop van mijn huis. De kopers gaan onder bewindvoering staan. Dit moet eerst nog langs de kantonrechter.
Nu lijkt het erop dat ze dit in het koopcontract willen. Als ze er hierdoor kosteloos vanaf kunnen ga ik niet tekenen.
Dan had ik net zo goed het hoogste bod kunnen pakken en daarmee het risico kunnen nemen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 07:58

Lieszje schreef:
Gefeliciteerd Yvanka!

Er is hier een kans dat ik niet ga tekenen voor de verkoop van mijn huis. De kopers gaan onder bewindvoering staan. Dit moet eerst nog langs de kantonrechter.
Nu lijkt het erop dat ze dit in het koopcontract willen. Als ze er hierdoor kosteloos vanaf kunnen ga ik niet tekenen.
Dan had ik net zo goed het hoogste bod kunnen pakken en daarmee het risico kunnen nemen.

Wat zuur zeg! Kun je dan nog makkelijk wisselen naar een andere bieder?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:02

Lieszje schreef:
Gefeliciteerd Yvanka!

Als ze dat opgenomen willen hebben veranderen ze toch de voorwaarden van hun bod? Ik zou overleggen met je makelaar wat de beste manier is om het aan te vliegen nu. Ik zou persoonlijk ook weer kijken naar de andere bieders door de wijziging in voorwaarden van het bod.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:50

Dat kan ik me voorstellen Lieszje! Dan zou ik ook kijken of de andere bieders nog geinteresseerd zijn.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 08:58

Oef dat is zuur Lieszje, zeker omdat bij deze mensen de gunfactor ook nog eens meespeelde.

Ik heb zojuist mijn bezichtiging voor morgen laten annuleren. Gisteren nog eens langsgereden en de wietlucht hing behoorlijk in de straat. Daarnaast ook de staat van het huis en de grote... Dan pas ik liever :j