[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 22:47

Grappig, ik ben niet al te prettig te word gestaan door de wg/collega's van Berdien. Misschien bevooroordeeld omdat ik niet tevreden was toen ik klant was.

Daarnaast hebben ze erg moeilijk gedaan om fouten met m'n zusje haar rekeningen/rekeningnummers (door hun gemaakt) te herstellen. Dat heeft mij behoorlijk wat moeite gekost.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 19:38

Alles lijkt hier op zijn pootjes terecht te komen. Vandaag heb ik getekend voor mijn nieuwbouwwoning :)

De bouwtechnische keuring van mijn huidige woning was op een stukje regenpijp wat gerepareerd moet worden, goed. Daarvan is het nu afwachten of de koper de financiering geregeld krijgt.

Voor de tijdelijke woning heb ik vandaag allerlei formulieren (wat willen ze veel van je weten...) opgestuurd en daar hoop ik ook snel van te horen of ik het mag huren.

Weet iemand of het mogelijk is om de hypotheek bij een andere notaris te laten passeren als waar de levering van de nieuwbouwwoning plaats vindt?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 19:44

Als het goed is mag dat Marsu. Wij tekenen ook de hypotheek bij een andere notaris. Passeren van de akte is wel nog bij de notaris die hun vragen.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 20:48

Ah dat is fijn. Dat scheelt toch best.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 21:14

Bij ons ook. Niet alleen een uur in reistijd maar ook in kosten inderdaad.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:09

Wij doelen dat ook. Zijn gebonden aan een projectnotaris, maar die zit in Maastricht :7.

Overdrachtsdatum is hier nog even spannend, er moet een rectificatie op de berging komen. We blijken de berging van de buren te hebben gekocht (en buurman heeft al jaren "onze" berging in gebruik), dus nu moet kadastraal ee.a. worden aangepast. We wilden de levering een maand vervroegen (van 30jan naar 30dec) maar dat gaat niet meer lukken. Zetten nu in op medio januari. Alles is rond en hangt nu af van de notaris.

Volgende week moeten we ons appartement uit. We slapen waarschijnlijk iets langer bij m'n ouders dan gepland. Ach, als we straks met veel plezier in t nieuwe huis wonen zijn we die paar weekjes vertraging alweer vergeten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:11

huh :oo Hoe kan dat nu? :')

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:36

Dat was bij ons met de woningen gebeurd :=

Foutje van de notaris in ons geval welke bij het hele complex alle bouwnummers en huisnummers verwisseld had. Een jaar na oplevering kwamen we er achter dat het niet klopte :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:41

Sammie schreef:
huh :oo Hoe kan dat nu? :')

We hebben het appartement van een vastgoedbedrijf gekocht. Zij kochten 10 jaar terug een heleboel appartementen en die zijn in de verhuur gegaan. Blijkbaar is nooit echt goed opgelet welke huurder welke berging kreeg... Dus bij de verkoop kwamen ze er pas achter dat de berging die wij hebben bekeken en voor hebben getekend, niet bij ons huis hoort.Het maakt het wel weer een memorabele gebeurtenis :')

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:44

@Plien91, wat staat er in de splitsingakte over de appartementen en de bergingen? Meestal worden die dan daarin aan elkaar gekoppeld. Dan zou je de splitsingsakte ook aan moeten laten passen.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 12:54

Ons huis komt binnenkort op de markt, we zijn nu de laatste hand aan het leggen aan alle klussen die nog moeten gebeuren (schilderen, kitten, laminaat erin boven...)... Maar gaat echt goed vooruit nu, hopen het begin januari te koop te kunnen zetten :-) Woning is dan bijna volledig gerenoveerd (op de badkamer na) en tot in de puntjes in orde gezet en instapklaar :-) Ben benieuwd hoe het allemaal zal verlopen... Ben nu al zenuwachtig om de schattingen van de makelaars te horen :-)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:03

We hebben weer een bod gekregen wat gewoon niet rijmt met de werkelijkheid... -O-
Sjonge jonge.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:29

Huh? Van diezelfde mensen?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:48

Yep, die zijn voor een tweede keer komen bezichtigen. Heel het appartement opgemeten en ondanks dat de makelaar duidelijk heeft uitgelegd dat een bod zo ver onder de vraagprijs bieden geen nut heeft en dat de prijs al heel scherp is hebben ze toch een bod gedaan wat niet haalbaar is.

We hebben nu een tegenbod gedaan van -1k , en even afwachten wat ie doet...

Beetje flauw is het |o

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:18

A_nouk schreef:
Yep, die zijn voor een tweede keer komen bezichtigen. Heel het appartement opgemeten en ondanks dat de makelaar duidelijk heeft uitgelegd dat een bod zo ver onder de vraagprijs bieden geen nut heeft en dat de prijs al heel scherp is hebben ze toch een bod gedaan wat niet haalbaar is.

We hebben nu een tegenbod gedaan van -1k , en even afwachten wat ie doet...

Beetje flauw is het |o

Ik zou dan niet in onderhandeling gaan met die mensen.
Ze zijn of niet serieus of ze weten niet hoe je moet onderhandelen.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:22

Tja, die proberen het gewoon door de poot stijf te houden. In de hoop dat jullie misschien toch akkoord gaan of in onderhandeling gaan. Wel balen zeg! Helemaal omdat de makelaar toch wel duidelijk moet zijn geweest dat dit gewoon werkelijk een belachelijk bod is. Ik had denk ik (als ik zo een beetje om me heen hoor / lees) niet eens een tegenbod gedaan daarmee geef je eigenlijk wel het signaal af dat je in onderhandeling gaat.

Oehh wij gaan voor het eerst een huis bezichtigen! :D
Vind het toch wel spannend, weet totaal niet wat we er van moeten of kunnen verwachten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:25

ja of ze weten het wel :+

Ze zijn wel serieus in dat ze het willen kopen denk ik dan. Is ook maar net het risico wat ze willen lopen. Voor gek staan of hopen op een goedko(o)p(er) appartement. Enige waar je tegen aan gaat lopen is dat óf zij moeten stijgen met hun bod of Anouk flink moet zakken. Met 1k ga je natuurlijk geen 10.000 euro overbruggen..

Ik ben wel erg benieuwd naar het vervolg!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:43

Appartement staat heel marktconform in de markt dat si een beetje het probleem de ruimte die de mensen nu inruimen om te kunnen zakken is bij ons in de vraagprijs al vergeven...

En er is er iets ruimte om te kunnen zakken maar dat is geen 5.000 , dan hadden we ons appartement voor de marktwaarde ( 150.000) op internet moeten zetten...

Hopelijk komt de persoon in kwestie nog met een tegenbod, anders had het niet zo moeten zijn.
Ik verwacht dat ze het appartement wel willen hebben, ze hebben zelf verteld 20+ appartementen in de omgeving te hebben bekeken en alleen hier terug te zijn gekomen, dus er zal wel iets zijn.. Maar schat dat ze met onze vraagprijs redelijk aan hun taks zitten en dat dat het probleem is...

We willen heel graag weg maar niet tegen iedere prijs dat is de ellende...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:45

Wat balen dat die mensen zo laag zitten Anouk. Ik zou niet eens een tweede bod zó laag durven te doen...

En wij krijgen morgen de sleutel *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:07

Jeetje wat suf Anouk... Fijn dat je een bod hebt, maar jammer dat het weer zo laag is... Wellicht verwachten ze alsnog dat jullie gaan zakken, maar zo te horen hebben jullie het wel in de gaten waar je wilt eindigen. Wij hadden bij onze onderhandelingen nl ook een bod gedaan en kregen tegenbod van 2,5k minder. Toen zijn we wel met iets van 10k gestegen, maar hebben toen wel gezegd dat we van hun een grotere stap verwachtten. Die kwam er ook wel toen. Dus zou daar wel rekening houden.

Gefeliciteerd Wianca, veel plezier!

Plien wat een rare situatie :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 18:34

Sinds vandaag hangt deze poster bij een ABN AMRO bank in het winkel centrum hier om de hoek, ben benieuwd of het nut heeft :)

Afbeelding

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 11:59

Een kleine update alvast :)
Makelaar heeft de bieder gesproken en de situatie uitgelegd waarna de aap uit de mauw kwam.

Jongeman heeft het internet afgestruind naar de aankoopprijs van onze woning, en helaas een verkeerde prijs als 'zijn basis' genomen om te gaan bieden. Nu is hij op de hoogte van de daadwerkelijke aankoopprijs en gaat hij zijn bod herzien...

Waarschijnlijk krijgen we morgen nog een reactie... Zou het dan nog een kerstcadeautje worden voor ons....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:05

Wat belachelijk Anouk...
Je moet toch gewoon bieden op een huis naar waarde? Dus wat het waard en/of wat jij ervoor over hebt?
Blijkbaar heeft hij er dus (veel) meer voor over, maar bied hij naar jullie koopprijs... ik vind dat echt te gek voor woorden.

als een huis 20 jaar geleden is gekocht, ga je toch ook niet een schijntje bieden "omdat het waarschijnlijk toch al afbetaald is"?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:10

Dat is net zoals mensen die het kadaster induiken, de hypothecaire inschrijving opzoeken en op basis daarvan bieden. Dat vind ik ook zoiets sufs. Ten eerste is de hypothecaire inschrijving niet per definitie gelijk aan de hoogte van de hypotheek, en ten tweede, je biedt toch niet op de hypotheek, maar op de woning? :n

Hopelijk komen jullie er alsnog uit Anouk!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-14 13:17

De preciese prijs die de beste man gevonden had op internet hebben we van de makelaar niet gekregen, maar schat dat hij zich verkeken heeft op de afgekochte pachtsom.. Dat scheelt hier namelijk nu 50% van onze vraagprijs :+ Is helemaal uit verband nu de pachtwaarde en het restant voor de woning an sich wat er als we nu verkopen overblijft.

Eerlijke is eerlijk, toen wij een bod op een andere woning deden hebben wij ook even gekeken naar het kadaster en wat de verkoopmutaties is geweest bij vergelijkbare woning in dezelfde buurt :=
Maar ik vind niet dat je je bod daarom maar onredelijk mag maken :o

Maja hopelijk past hij zijn bod wat naar boven aan, het hangt nu nog maar op een in verhouding klein bedrag :j

De man uit Duitsland heeft overigens ook nog een bod gedaan vandaag, helaas lager als de jongeman waar het nu nog overgaat. Dus dat gaat helaas over zijn bod was eenmalig 130.000.