Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yellomofoon

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:09

Mooi, kipje!

En paneelgordijnen moet ook nog wel lukken denk ik! Ik moet inderdaad aandacht besteden aan de akoestiek, des te meer omdat de aan- en opbouw houtskelet gaan worden. Bedankt voor de tips!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:27

Mooi kipje! Die deur in de hal <3. En prachtige vloer!

Een vraag van mijn kant, wie kan er meedenken?

In de slaapkamer hebben we een wasbak van de muur gehaald en zijn bij nader inzien toch niet van plan er weer een wasbakje oid voor te hangen. Staat alleen maar in de weg..
Wat dus overbleef is dit:
Afbeelding

Denk: 4 lagen behang, een gat en de leidingen. O en in de vloer een loden afvoer 8)7 maar die heb ik als noodoplossing afgedekt met een vaatdoekje. De rest van de muur is grotendeels houtwerk.

Rest van de muren:
Afbeelding
Muur achter bed en plafond moet nog worden gewit.

Grijze muur blijft.
Afbeelding

Zelf komen we niet veel verder dan alle behang van dat lelijke stukje stomen, opnieuw behangen met van dat vliesbehang en de slaapkamer opnieuw verven.
De leidingen lopen door de kast en kunnen we daar op zich wel afkappen.
Blijven we alleen zitten met die afvoer...

Heeft iemand anders nog een lumineus idee?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 10:31

Oh die afvoer moet je echt af laten doppen daar wordt je totaal niet gelukkig van, dat gaat straks stinken :=

Komen een aantal mooie projectjes voorbij zeg !
Yvonne hoe gaat het bij jou?

Wij hebben overigens onze kleedkamer ook ingericht met de paxx module van Ikea, ideaal en functioneert allemaal heel prettig !

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 11:23

Ik zou inderdaad leidingen en afvoer afdoppen, zeker ook de afvoer vanwege stank idd. Misschien een gipsplaatje er overheen voor je het behangt zodat de ondergrond vlak is?

EleionomaeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:06

Idd echt afdoppen, daar ga je anders spijt van krijgen. Zou proberen t behang er zo veel mogelijk af te krijgen dan de gaten dicht te plamuren en afwerken en dan vlies behang er over :j

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:45

Lekker creatief Milky_way!! Ik heb ook het idee om te gaan knutselen met pallets als ik ze niet meer rond de deur nodig heb.

Wat heb je een knus keukentje, kipje!

Vriendin van mij heeft ook een inloopkast laten maken en die hebben dat met twee pax kasten gedaan en een handige Harrie in de familie.

Targaryen, dankje voor je compliment. Ik vond het zwarte ook eveb spannend, maar we hadden bij de ikea deze kleurstelling als eens gezien en die vonden we heel erg mooi. Echter waren we met onze nieuwbouw woning een beetje gebonden aan keukenleverancier. Maar ik ben heel tevreden met het resultaat.
Er komt een heel donkere (bijna zwarte) eiken vloer te liggen.

EleionomaeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:49

Na 3 dure vloeren toko's en geen vloer vind ik onze vloer voor nog geen 600,- bij de outlet haha. We wilden het zelfde als we nu hebben (donker grijzig bruin, brede plank en alleen groeven over de lengte) en ze hadden vrijwel de zelfde alleen was hij 2cm smaller. Nou die concessie wil ik nog wel doen :))

Afbeelding

En deze plank heeft ook nog reliëf, dus je voelt de 'houtnerf'ook.

De vloer er onder is onze huidige vloer

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:06

Leuk om te zien allemaal! Die vooruitgang :D

Eleionomae schreef:
Na 3 dure vloeren toko's en geen vloer vind ik onze vloer voor nog geen 600,- bij de outlet haha. We wilden het zelfde als we nu hebben (donker grijzig bruin, brede plank en alleen groeven over de lengte) en ze hadden vrijwel de zelfde alleen was hij 2cm smaller. Nou die concessie wil ik nog wel doen :))

[ [url=m/m2Wgi7.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze plank heeft ook nog reliëf, dus je voelt de 'houtnerf'ook.

De vloer er onder is onze huidige vloer

Mooie plank! Zoiets wil ik ook, maar misschien wat lichter. Waarom eigenlijk alleen v-groef over de lengte? Ik zat zelf juist aan v-groef over beide kanten te denken, o is dat niet praktisch oid? :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:22

Het staat prachtig, maar sjongejonge wat een troep blijft erin hangen :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:26

MamaMiesje schreef:
Het staat prachtig, maar sjongejonge wat een troep blijft erin hangen :')

Ohja, goed punt :') nouja.. dat neem ik dan voor lief. Vind het echt vele malen mooier mét v-groef :D

EleionomaeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 11:20

Ik hou van rechte lijnen, dus ik vind het heel onrustig als ik op de korte kant overal door de kamer van die groeven zie :') vuil in de groeven valt mij overigens 100% mee

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:33

Daan_O schreef:
Bedankt al voor de snelle reacties!

Ik wil er wel echt deuren voor hebben, vind het juist mooi die ruimte bij de slaapkamer te betrekken. Klussen kunnen we zeker dus dat is het probleem niet. Ik vraag me meer af waar ik goede materialen kan vinden voor een prijs die ook nog een beetje leuk is. Ikea had ik ook aan gedacht maar ik ben een beetje anti Ikea eerlijk gezegd... Ik heb er al jaren niets meer gekocht maar vond in het verleden de kwaliteit ruk :o

Ik wilde idd onder het raam een schoenenkast maken, goed idee om daar op de kleren op te kunnen vouwen!

Anne bedankt, dat ga ik even bekijken :)

Alizeetje mooie meubels besteld zeg! Vooral het hout van de tafel vind ik erg mooi!

Ik heb PAX staan in mijn slaapkamer, mega dure kast maar ook zo z'n geld waard. Als jij een beetje zuinig bent op je spulletjes kun je daar een echte droomkast mee samenstellen! :j

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:25

Ben ik weer :Y) Ik heb inmiddels een huisje (nou ja... grote studio) kunnen huren in Den Haag, in een prachtig oud herenhuis. Hartstikke mooi natuurlijk, maar nu:

Hoe ga ik dat inrichten? Opstelling vd meubels en dergelijke kom ik wel uit, er is alleen 1 probleem. De kamer is heel licht, met witte muren, wit (bewerkt *\o/* ) plafond en lichtgrijs laminaat. En ik heb in mijn huidige studentenkamer mijn meubels in vijftig tinten hout, van licht (IKEA)berkenfineer tot grenen tot donker eiken. Hoe krijg ik dat allemaal in harmonie, zonder van vijftig tinten hout naar vijftig tinten wit te gaan? Ik wil best dingen verven, maar weet niet zo goed welke kleur ik dan het beste kan doen :=

Impressie van de kamer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Help?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:26

Ik zou de basis 1 kleur houden en dan de kleur in de accessoires houden.
Hele gave kamer!

EleionomaeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:32

En als alles verder zo mooi licht en wit is, waarom kies je dan niet voor wit in combi met grijs/wit tinten?

Wij willen op termijn zo'n eettafel als deze:Afbeelding
(Eerst verhuizen en zien hoeveel geld er over blijft :') )

We hebben ook al een witte buffet kast met grijze binnenkant :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:12

foaly, veel verschillende houttinten is lastig idd! Maar wel heel gaaf hoor, dat vele wit en die vloer :D
Idee van Eleionomae vind ik ook niet verkeerd.

Ik ben zojuist even aan het Photoshoppen gegaan... :D Niet netjes, maar om een beeld te creeeren.

Dit is de huidige situatie:
Afbeelding

Deze week laat ik een installateur langs komen om te bekijken of deze moederhaard weg kan en samen met de (huur)geiser vervangen kan worden voor een combi cv-ketel, zonder te hoog in kosten op te lopen :+ Ik vind de moederhaard niet héél lelijk maar het is echt een enorm groot ding en aangezien de woonkamer al niet super groot is vind ik dat zonde.

Stiekem ga ik er al van uit dat die moederhaard daar gewoon weg kan... Omdat mijn pa denkt dat er wel mogelijkheden zijn wat betreft de combi-ketel enzo.

Ik wil dan een vriend van mij vragen of hij een tv-meubel om de schouw heen wil bouwen. Eventueel steigerhout maar daar ben ik nog niet uit, moet niet gaan vloeken met de vloer... Want ik wil namelijk ongeveer zo'n laminaat vloer er in hebben :D Wat vinden jullie er van?

Afbeelding

Maarja, voordat ik aan dit soort leuke dingen mag beginnen moet nu eerst alles nog geschuurd en geverfd worden. Ook de muren, want die zijn erg vies zoals te zien op de foto :=

@Plien91 poeh dat is nog wel even een klusje dan, wat veel lagen behang! :wow: Ik ga overigens ook behangen met vliesbehang. Ben benieuwd of dat echt zo makkelijk is als dat ze zeggen :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:20

Thesserd, zelf denk ik juist dat hte kleiner lijkt als je de tv met het meubel voor de schouw zet.
Ik heb ook een haard (inmiddels afgeslote) en heb ervoor gekozen om mijn tvmeubel links ernaast te zetten waardoor mijn zithoek ook groteer is. De haard heb ik wel gelaten (vind hem wel mooier dan de jouwe). Verschil is wel dat het bij mij rechts langs de schouw smaller is. Ik heb een grote klok hangen aan mijn schouw en wat assecoires boven de haard. Aangezien mijn haard ook afgesloten is, is het ook niet erg dat mijn bank er dicht tegen aan zit.
Als je wil kan ik wel even kijken of ik een foto kan uploaden? Hoeveel ruimte heb je nog links langs de schouw?

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:29

Doe maar foto idd! :D

Links langs de schouw komt de eettafel met stoelen. Niet in beeld op de foto, net er buiten gok ik, maar de kamer is in z'n geheel niet zo groot. Dus de TV links naast de schouw plaatsen is sowieso geen optie. Alleen rechts is dan een optie maar die hoek is daar net te klein voor en dan wordt het propperig denk ik. Overigens denk ik ook dat ik de TV niet in de juiste verhouding er nu in gephotoshopt heb :P evenals de TV meubel. Aangezien de kamer dus klein is, hoeft de TV niet heel groot.

Maar, opzich is het niet erg als de TV met tv-meubel net zo veel ruimte in neemt als de kachel hoor, het verschil is dat die kachel daar niet perse hoeft te staan, terwijl ik de TV toch echt ergens kwijt moet, en de mooiste plek daarvoor is dus daar, of rechts naast de schouw. De TV heeft nut en die kachel niet! :+ Nouja, nu heeft ie nog wel nut, maar hopelijk kan dat dus vervangen worden.

Even voor jullie beeldvorming. Dit zou de plattegrond zijn als er een tvmeubeltje om de schouw heen gebouwd wordt (vind ik zelf dan wel weer een leuk idee :D ) en de TV (roze streep) er op.

De verhoudingen op deze plattegrond komen vrij goed overeen met het 'echt'. Blauwe vlakken zijn meubels, witte bollen zijn lampen.
Afbeelding

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:47

Foaly jou nieuwe kamer is trouwens eecht heel mooi. Ik hou echt van lichte ruimtes!

Thessard, beetje lastig fotograveren. Maar zo is het. ik denk dat ik wel meer ruimte over heb indedaad dan jij. Is het niks ook om je tv op te hangen of bovenop de schouw te zetten en een mooi dressoir erlangs? Of is dat een heel gek idee?

Afbeelding

Afbeelding

Ik twijfel ook om mijn haard eruit te gooien trouwens. Mijn luie stoel is ook al weg. Nog een ander type hout dan mijn vloer en dressoir was niet mooi. Wil iets van plankjese tegen de muren of een mooi egrote kamer plant/pot ervoor terug want het is nu wel erg kaal. Bij mijn haard weet ik ook nog nit zo goed wat ik zou willen als ik die weg zou doen dus als iemand inspiratie heeft. En ik wil nog meer assecoires in dezelfde tinten van mijn muur denk ik en het roze eruit.
Boven mijn eettafel wil ik zo'n mooie grote fabriekslamp in grijs/antraciet denk ik. Lijkt me wel mooi.
Als jullie nog ideetjes hebben.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:05

Milky_Way schreef:
Oh tof dat oude huis! Dat is wel mooi pand om in te wonen zeg :D
Zie dat er ondertussen bij andere ook al weer lekker door geklust is!

Zelf heb ik ook niet stil gezeten, ben nog steeds mijn vriend aan het helpen met zijn huis meer als een thuis te maken.
We hebben samen met mijn vader een kast in elkaar gezet, ik heb van 3 hele simpele materialen een balkon tafeltje gemaakt en er is een mini bankje van pallets geplaatst.

De kast van underlayment hout, 2 platen gebruikt, naar eigen maatwerk en ontwerp in elkaar gezet. :)
[ Image ]

Pallet bankje, gewoon heel simpel met 3 pallets (wel even geschuurd natuurlijk).
[ Image ]

En mijn super budget DIY balkon tafeltje.
[ Image ]

De gang is inmiddels ook klaar, foto's komen later want er stonden allemaal dozen en een fiets vandaag :')
Wat een enorm toffe kast, well done!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:09

vonneke schreef:
Geen gordijnen, ben benieuwd hoe hol het dan gaat klinken.

Hier hangen momenteel nog geen gordijnen door de verbouwing maar dat klinkt niet fijn.

Heb hier totaal geen last van een hol geluid, nergens gordijnen hangen en iedere kamer heeft toch minstens 1 - en vaak zelfs 2 - raam. . . kan bij wijze van spreken naakt door het gehele huis lopen :')

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:23

ChantalSmook Bij jou kan die daar idd wel mooi staan! Gaat bij mij niet lukken. Ophangen er boven heb ik idd ook over na zitten denken :D Hangt even af van de grootte van de TV of dat mooi wordt denk ik, en vraag me toch af of dat wel prettig is als hij zo hoog hangt. Jouw kachel is wel stijlvol zeg! Maar die verwarmt jouw CV niet denk ik?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 23:36

Ailill je zegt het als grapje maar ik vind het heerlijk om zo door het huis te lopen zonder dat er iemand naar binnen gluurt. heb zelfs in de keuken rolgordijnen. Vooral met het plakweer na het douchen of even tussendoor mijn radio aan wil zetten ofzo. Heb wel een appartement en woon alleen dat scheelt. :=

Thesserd ik vind mijn kachel wel mooier dan die van jou inderdaad. Mijne is vorig jaar januari afgesloten maar hij is nog te gebruiken. Ik had geen CV en dit was mijn enige warmtebron. Dus het was of CV of de gaskachel. Heb hem nu als aankleding. Ik heb hem wel op MP staan dus als ik er iemand nog blij mee kan maken dan doe ik hem weg. Maar toevallig dat je er aan dacht om je tv ook op te hangen. Ik denk dat het voor meer ruimte zal zorgen :j . Heb jij foto's van je ruimte o fniet?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:59

Foaly wat een mooie kamer! Wauw dat plafond!! Ik zou denk ook niet te veel verschillende kleuren qua meubels neerzetten. Grijstint werd al geopperd, lijkt mij ook mooi. Of grijs met iets leemkleurige tint.

Thesserd, mooie vloer is dat! Ik zou er denk witte meubels op zetten. Ik ben nooit zo van verschillende houtsoorten bij elkaar.

Wij zijn dit weekend weer druk aan het klussen geweest. De tegelvloer voegen, wat een rot werk was dat zeg. Maar wel mooi geworden, ik zal kijken of ik deze week wat foto’s kan maken als het allemaal goed schoon is. Deze week gaan we waarschijnlijk de keuken plaatsen, leuk :D

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:12

Ik ben op zoek naar deze stijl gordijnen/valletjes. Wie weet waar ze zoiets verkopen ? :) (mag ook een andere print zijn natuurlijk, maar wel zo'n landelijke stijl)

Afbeelding

Afbeelding