[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:54

Of steenstrips, maak je er een mooi Middeleeuws / Mediterraan/ Engels muurtje van :j

Ik vind het eigenlijk wel goed dat die makelaar al helemaal voorbereid was en mogelijkheden opnoemde, beter dan die suffe makelaars die nog te beroerd zijn om de maten van een schuur door te geven :=
(of duidelijke foto's online te zetten :P )

Rowo, zoals jij mij lomp (ik noem het realistisch) vind, vind ik jou wat naïef, hierin dus ook weer :)

Ook al zou iemand heel eerlijk te werk gaan...in dergelijke gevallen kun je een bepaalde partijdigheid / belangenverstrengeling gewoonweg niet uitsluiten. Degene die iets doet of beoordeelt heeft toch altijd zijn eigen visie op bepaalde zaken, die kun je niet helemaal uitschakelen.

Een aannemer die tevens zijn eigen aanvragen goed mag keuren dat is gewoon niet fair tegenover andere aanvragers, ook al doet die aannemer misschien zijn stinkende best om het heel "onafhankelijk" te bekijken :)

Zo was dat verhaal van dat huisje dat je graag wilde kopen en waarbij je andere geïnteresseerden rond moest leiden ook een beetje apart... het risico is toch heel groot dat iemand in die situatie de situatie beïnvloed op een bepaalde manier :)

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:57

Oh maar al doet hij het wel 100% onpartijdig, dan nog heb je als gemeente/overheid een verantwoordelijkheid. Dus reken het die man niet eens aan.......... gaat me om het feit dat de gemeente dat toe laat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 11:58

Daarom: het geeft een hele vreemde indruk en je bindt de kat ook wel op het spek natuurlijk, die indruk moet je niet willen wekken :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:01

Nou ja, het verbaast me ook omdat ze bij ons (is dan wel rijksoverheid, maar toch) best streng zijn.....
Ik heb niet eens een beslisfunctie, maar toch zijn ze er streng in.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:05

Ook wel terecht :j

Praatjes heb je toch wel, dan kun je dat maar beter zoveel mogelijk voor zijn als gemeente :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:12

Tja, verhalen te over van wethouders of andere piefen die voor een schijntje een stukje grond hebben kunnen kopen van de gemeente (oeps foutje nulletje te weinig, ja ach ja het was toch braakliggend, toch? Ja dat het in mijn portefeuille viel om een beslissing te maken over dit stuk grond was ook toeval) dus ik geloof ook niet bepaald klakkeloos in dingen als 'onpartijdig' en 'geen belangenverstrengelingen' :n

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:15

Ach ja, het verbaast me gewoon.......
Sowieso hebben aannemers/bouwbedrijven niet echt een goede reputatie mbt betrouwbaarheid. Niet zo zeer persoonlijk, maar volgens mij is er na de enorme bouwfraude wel een soort stempel op gedrukt. Lang niet altijd terecht natuurlijk, maar toch.

Maar verder vind ik het niet zo nodig om op de man te spelen :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:17

Nicolletje schreef:
Tja, verhalen te over van wethouders of andere piefen die voor een schijntje een stukje grond hebben kunnen kopen van de gemeente (oeps foutje nulletje te weinig, ja ach ja het was toch braakliggend, toch? Ja dat het in mijn portefeuille viel om een beslissing te maken over dit stuk grond was ook toeval) dus ik geloof ook niet bepaald klakkeloos in dingen als 'onpartijdig' en 'geen belangenverstrengelingen' :n

Dat zegt toch ook niemand dat het zo IS. Enkel dat het zo zou moeten zijn en dat er wel naar gestreeft moet worden.
Overigens kun je daar als burger wel gewoon wat mee als je dat te weten komt (door bijv. prijzen op te vragen en dat die niet blijken te kloppen). Zou ook wat meer moeten gebeuren wat mij betreft.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:22

Mootje, heb je voor mij de link naar dat tuin-topic? Ik kan 'm niet vinden..

Wat moet ik me bij betonverf voorstellen, Nicolletje? Echt nog nooit van gehoord? Geeft dat een mooi resultaat? Maar verven.. Hmm.. Ik weet het niet, je blijft dan die lelijke betonblokken zien, die vind ik gewoon echt afschuwelijk!

Serieus? Dat huis in zeer slechte staat? Had ik nou niet verwacht na het zien van die foto's. Errug leuk huis trouwens! Jammer van dat bestemmingsplan in de buurt.

Haha, we slim gedaan van dat gemeentemannetje/aannemer :D. Maar er zullen vast wel regels zijn waar hij aan gebonden zal zijn toch?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:39

Oh ja dat zeker Yv :j

Ik heb weer een funda-tik............ heb dat zo af en toe, dat ik alleen maar huizen zit te kijken :))
Zou stiekem wel weer willen dat ik op zoek was haha. Vind dat zo leuk!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:42

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:42

Gewoon doen joh, we moeten de economie een beetje op gang houden :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:45

Hahahaha, misschien moet ik dan eerst m'n huidige huis af maken ;) :))
We wonen sinds dit weekend eindelijk beneden :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:55

Hee goed zeg +:)+

Dus nu is boven aan de beurt om op te knappen ?

Hier zijn we alles tegelijk aan het doen, hebben de hele verdiepingsvloer vervangen :oo

Beneden heb ik de gipsplaten er grotendeels op zitten, sinds vorig weekend hebben we een mooie nieuwe eiken trap i.p.v. het nekbrekende spiltrappetje...alleen is het trapgat nog niet gereed / moet de stelling nog naar beneden (en die hebben we nog nodig om het laatste dakspant af te maken en de zolder er in te leggen) en dan kan de nieuwe trap er ook daadwerkelijk in...hij ligt nu op zijn kant te wachten totdat ik hem in de lak zet :P

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:58

Nee boven is al gedaan. We hebben deels alles tegelijk gedaan en toen hebben we het boven "bewoonbaar" gemaakt en daar woonkamer gemaakt zeg maar...... We hadden tijdelijke huurwoning omdat het onbewoonbaar was, maar dat werd wel erg duur grapje.

Het is nog lang niet af, maar toch. Wel weer fijne mijlpaal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 12:59

En is het beneden nu ook echt "klaar" zeg maar zodat je alles in kunt richten of is het toch nog een tikje "kamperen" zeg maar ? :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:02

Nee dat is wel in te richten. Maar bijv. laatste stukje laminaat moet nog gelegd. Gang is nog betonnenvloer en moet nog geegaliseerd worden. Wc is nog gat in de grond beneden (boven wel een pot, maar verder nog niet klaar). Dat soort dingen. Nog 2 badkamers doen (1 nog helemaal maken, andere renoveren). Trappen moeten nog gedaan. Kozijnen/deuren schilderen etc.
Maar op zich zijn we best eind en kunnen we ook gewoon echt gaan inrichten gelukkig.

Vond trapbekleding trouwens vies tegenvallen qua prijzen. Iemand daar nog tips voor?? Komt vloerbedekking op.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:04

Hee kijk, Manzano, lekker beneden zitten!
Wij zijn nog lang niet zo ver....

Ik blijf ver uit de buurt van Funda anders wil ik straks weer allemaal andere huizen kopen :o

manzano schreef:
Zou ook wat meer moeten gebeuren wat mij betreft.

Ik denk ook wel na als die 'vreemde' dingen zoals fraudes enz., dat er een hoop meer controle is idd.

Ik kan het op de foto niet zo goed zien Yv, maar ikzelf dacht dat ik die vieze witte kleur erg lelijk vond en met betonverf maak je het wat egaler.
Maar ik heb er ook niet echt ervaring mee hoor, je zou dan even bij de bouwmarkt (verf kan je gewoon daar kopen en op kleur laten mengen) moeten vragen hoe en wat, maar ik zou het dan mooi lei-grijs verven bijvoorbeeld of als je van de Zuiderse sferen bent, geel of terra-achtig.

http://www.modesteherwig.eu/MOH-0711-5825-sitemax

Ikzelf zou niet zo 123 die hele muur weghalen, je zit met al die rotzooi en een hoop werk, en ik denk dat je er best wat van kan maken...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:08

Zo was het zondag na de interne verhuizing ;)

Afbeelding

Zijn nog meubels die we hadden en die willen we t.z.t. wel vervangen voor nieuwe, maar dat komt later wel ;) Vitrages hingen vroeger bij m'n ouders voor de tuindeuren. Ben nu heel blij dat ik die ergens in een vuilniszak bewaard had :)) :D Kunnen we mooi rustig wat anders uitzoeken zonder in een vissenkom te zitten ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:23

Leuk, poessies op onderzoek uit :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:29

Ik word gek van die beesten :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:33

:= Erfenis van vriendje?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:35

Hahaha nee hoor........ maar ze zijn beetje stout op het moment. En zo'n open keuken is natuurlijk super leuk om steeds over het aanrecht te wandelen en dat ene dingetje wat je net vergeet weg te zetten op te vreten etc. etc ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:36

Aluminiumfolie neerleggen ~~}>

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 13:37

Mootje schreef:
Aluminiumfolie neerleggen ~~}>

Ja dat interesseert ze dus niets :')