Ik vind het eigenlijk wel goed dat die makelaar al helemaal voorbereid was en mogelijkheden opnoemde, beter dan die suffe makelaars die nog te beroerd zijn om de maten van een schuur door te geven

(of duidelijke foto's online te zetten

Rowo, zoals jij mij lomp (ik noem het realistisch) vind, vind ik jou wat naïef, hierin dus ook weer

Ook al zou iemand heel eerlijk te werk gaan...in dergelijke gevallen kun je een bepaalde partijdigheid / belangenverstrengeling gewoonweg niet uitsluiten. Degene die iets doet of beoordeelt heeft toch altijd zijn eigen visie op bepaalde zaken, die kun je niet helemaal uitschakelen.
Een aannemer die tevens zijn eigen aanvragen goed mag keuren dat is gewoon niet fair tegenover andere aanvragers, ook al doet die aannemer misschien zijn stinkende best om het heel "onafhankelijk" te bekijken

Zo was dat verhaal van dat huisje dat je graag wilde kopen en waarbij je andere geïnteresseerden rond moest leiden ook een beetje apart... het risico is toch heel groot dat iemand in die situatie de situatie beïnvloed op een bepaalde manier