Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:48

Het huis dat ik kocht is 35k boven vraagprijs getaxeerd en de taxateur kende mijn bod niet. Het huis was wat lager geprijsd dan de rest in de buurt, waardoor taxatie al snel wat hoger zou zijn dan de vraagprijs. En onlangs waren vele vergelijkbare huizen voor een flink hoger bedrag verkocht in de buurt. Dus hier geen problemen met flink overbieden, werd er makkelijk voor getaxeerd. Maar het verschilt uiteraard per situatie, zonder context is er geen zinnig woord over te zeggen...

Wendy_Komen

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:30

Oeps, toen hadden we een bezichtiging staan voor een huisje in Drenthe donderdag O:)
Komt eigenlijk te vroeg, (dinsdag komt makelaar voor ons huis) maar echt wel gaaf huis op perfecte locatie. Dus dan toch maar bezichtigen *\o/*

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:37

Helaas, ons bod van afgelopen week was niet hoog genoeg. Viel ook wel te verwachten, maar meer konden (en wilden) we echt niet bieden... Nouja, blik op vooruit maar weer. Volgende week horen we of we ingeloot zijn voor het nieuwbouwproject waar we op hebben ingeschreven. Fingers crossed maar weer!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:39

Wendy_Komen schreef:
Oeps, toen hadden we een bezichtiging staan voor een huisje in Drenthe donderdag O:)
Komt eigenlijk te vroeg, (dinsdag komt makelaar voor ons huis) maar echt wel gaaf huis op perfecte locatie. Dus dan toch maar bezichtigen *\o/*

Oohjeee misschien kijken we wel bij dezelfde :7

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:40

xSwanHeart schreef:
Helaas, ons bod van afgelopen week was niet hoog genoeg. Viel ook wel te verwachten, maar meer konden (en wilden) we echt niet bieden... Nouja, blik op vooruit maar weer. Volgende week horen we of we ingeloot zijn voor het nieuwbouwproject waar we op hebben ingeschreven. Fingers crossed maar weer!

Rot maar toch goed om het te blijven proberen. Wij bekijken ook echt alleen nog woningen waarbij we 40k ruimte houden. Vandaag ook weer 35k overboden. Je moet wat helaas..

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:13

ingedebruijn schreef:
Voor volgende week woensdag en vrijdag ook weer bezichtigingen gepland. Hele andere regio waarbij ik denk dat er ook minder animo is.. Wie weet.

ingedebruijn schreef:
Wendy_Komen schreef:

Oohjeee misschien kijken we wel bij dezelfde :7

Als jij ook in die regio van Drenthe zoekt, heb je het flink mis dat hier minder belangstelling is. Het is hier ook flink overbieden en soms binnen een paar uur alle bezichtigingen vol.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:16

Ik denk dat het nog wel een beetje ligt aan waar je in Drenthe zoekt. De huizen waar wij gaan kijken zaten na 4 dagen funda nog niet vol namelijk.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:19

ingedebruijn schreef:
Ik denk dat het nog wel een beetje ligt aan waar je in Drenthe zoekt. De huizen waar wij gaan kijken zaten na 4 dagen funda nog niet vol namelijk.

Dan zoek je vast niet in de regio tussen Exloo en Borger?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:27

xNK schreef:
ingedebruijn schreef:

Dan zoek je vast niet in de regio tussen Exloo en Borger?

Nee klopt. Wat zuidelijker :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:41

Gister en vandaag was ik in Drenthe bij Mariska (mijn zus). Dus 4 keer bij het huis wezen kijken waar we donderdag een bezichtiging hebben :')
Conclusie tot dusver: ik wil het <3 :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:52

Hier is om half 9 de deadline verstreken. We kijken voor woensdag de terugkoppeling maar hoop toch eigenlijk wel eerder al. Lees, vandaag :7 lees, nu :')

Verder hebben we woensdag en vrijdag nog twee hele mooie huizen op de planning, mocht dit niet doorgaan.

Verder nog bezichtigingen of mensen in spanning?

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:56

Suc6 met wachten Inge!

Wij gaan zo richting de notaris *\o/* *\o/* *\o/*

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:13

Hier een 'in spanning'. :') Bod neergelegd, waren het tweede setje kijkers maar de makelaar gaf al wel aan dat het mogelijk wel op inschrijving zou gaan. :(

Ondertussen ook al te horen gekregen over een ander huis dat binnenkort in de verkoop komt waar we heeeeeel graag heel zouden willen voor zo ver we nu kunnen zien, maar nog geen idee wanneer hij officieel op de markt komt.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 11:47

Je zou ook kunnen vragen of dat huis al wel in de stille verkoop is.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 12:33

Zojuist gebeld maar niet geworden. Er is over ons heen nog bijna 20k extra geboden. Komt neer op ruim 60000 boven de vraagprijs. Daar zie ik het niet voor getaxeerd worden dus we hebben er vrede mee. Al is het uiteraard weer een teleurstelling.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 13:29

ingedebruijn schreef:
Zojuist gebeld maar niet geworden. Er is over ons heen nog bijna 20k extra geboden. Komt neer op ruim 60000 boven de vraagprijs. Daar zie ik het niet voor getaxeerd worden dus we hebben er vrede mee. Al is het uiteraard weer een teleurstelling.

Ah... balen weer -O-

Heel dubbel is dat hè, je had het graag gewild maar het is zoveel geld ook niet waard.. zo lastig.

Onze hypotheek is rond! Half juni is de overdracht *\o/*

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:03

ingedebruijn schreef:

Fijn dat je er wel vrede mee hebt, maar een teleurstelling blijft het altijd..

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:06

Gefeliciteerd Flicka12! Snel gegaan!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 14:14

Lughnassadh schreef:

Nee is ie ook nog niet helaas. Makelaar gemaild en die zal een mail sturen wanneer het huis werkelijk te koop komt (afgelopen week waren ze foto's aan het maken) dus afwachten maar.

Het huis waar we op geboden hadden gaat op inschrijving, dus daar verwacht ik niet veel van. Die idiote overbiedingen die ik hier lees kunnen we echt niet doen en dit is al het laagste segment waar we in zoeken qua prijzen, dus goedkoper zoeken en dan ook flink overbieden gaat hem niet worden. -O-

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 17:18

julius_juut schreef:
Lughnassadh schreef:

Nee is ie ook nog niet helaas. Makelaar gemaild en die zal een mail sturen wanneer het huis werkelijk te koop komt (afgelopen week waren ze foto's aan het maken) dus afwachten maar.

Het huis waar we op geboden hadden gaat op inschrijving, dus daar verwacht ik niet veel van. Die idiote overbiedingen die ik hier lees kunnen we echt niet doen en dit is al het laagste segment waar we in zoeken qua prijzen, dus goedkoper zoeken en dan ook flink overbieden gaat hem niet worden. -O-

Briefje in de bus doen ?

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:30

Hier inmiddels bezichtigingen gehad. Zijn al biedingen binnen, inschrijving sluit met paar dagen. Dan beslissen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 19:48

anca schreef:
julius_juut schreef:

Briefje in de bus doen ?

Dachten wij ook over, alleen is het niet meer bewoond. :+ Bewoner is overleden, vandaar de verkoop.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:22

Morgen makelaar voor ons huis... Spannend spannend :=

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:32

Wendy_Komen schreef:

Met dit weer krijg je in elk geval mooie lichte foto's! Dan oogt alles nog aantrekkelijker. :D

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 20:59

julius_juut schreef:
Wendy_Komen schreef:

Met dit weer krijg je in elk geval mooie lichte foto's! Dan oogt alles nog aantrekkelijker. :D

We zijn helaas nog een stapje ervoor -O- morgen komt de makelaar voor het eerst bij ons langs. Krijgen voor het eerst te horen wat een expert denkt wat het huis in de huidige staat in de markt doet. Maar van mij mogen er deze week nog foto's gemaakt worden en het huis op Funda gezet worden! _/-\o_ :')