[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:01

En bij huurhuizen is vaak minder onderhandelingsruimte.. Ik zou het ook niet aandurven bij dit huis!
Wel balen zeg.. En de tijd tikt door.. Zijn er niet woning-eisen waar je op in wil/ kan leveren eventueel om het aanbod wat te vergroten? Zo hebben wij ons huis ook gevonden, door in te leveren op de woonplaats.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:10

Dat heb ik al gedaan. Zoek in iets grotere omgeving nu. Maar zit daaraan wel wat gebonden. Kwa huis kan ik niet meer concessies doen dan ik nu heb gedaan. Te steile trap, geen ruimte voor scootmobiel of buitenruimte minder dan 5 bij 5 wil en kan ik niet. Dan beter blijven plakken waar ik nu zit en duimen dat de bank niet gaat lopen zeuren of ex omvalt. -O- en kijken of ik de tuin onderhoudsarmer kan krijgen en hier de boel gaan aanpakken. Desnoods schuiven met ruimtes om te kijken of ik daarmee een aantal problemen kan wegwerken.

Geen onderhandelingsruimte bij woningbouw verenigingen, die hebben nu kennelijk allemaal bieden vanaf. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:13

Wat is de reden dat je weg moet waar je nu zit?
Tuin onderhoudsvriendelijker maken is natuurlijk zo gedaan! :Y)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:16

Huis samen met ex, veel te grote tuin (tegen de 500 m2, alles bestraten kost een kapitaal en dan teveel nattigheid. Heg aan fietspad kant van bijna dertig meter mag niet weg van gemeente, ja tenzij vervangen door hekje van een meter wat met honden en mensen niet veilig en verantwoord is en geen privacy meer dan. Huis heeft kwa indeling een paar onpraktische dingen. Geen extra kamer beneden oa en een te steile trap om vaak naar boven te gaan. En is ook een klushuis waar veel geld in moet om op fatsoenlijk bruikbaar nivo te komen.

Heb al flink aangepakt afgelopen zomer minder werk al maar ben er nog lang niet. Kost heel,veel tijd spierinspanning en geld. Zonder hulp red ik het niet

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:54

Tijdje geleden alweer dat ik hier actief was, maar ik heb even een vraag voor de woonmarkt-experts onder ons.
Hoeveel invloed hebben buren op de verkoop van een woning? Daarmee bedoel ik, een leuk woonhuis dat te koop staat en de naaste buren hebben een enorme puinhoop in hun tuin. Alles staat helemaal vol met auto's en onderdelen en rotzooi. In het huis dat te koop is, zie je er niet veel van. Maar toch... Weet iemand of dit invloed heeft op een spoedige verkoop van de woning?

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:13

4EverHobbes schreef:
Tijdje geleden alweer dat ik hier actief was, maar ik heb even een vraag voor de woonmarkt-experts onder ons.
Hoeveel invloed hebben buren op de verkoop van een woning? Daarmee bedoel ik, een leuk woonhuis dat te koop staat en de naaste buren hebben een enorme puinhoop in hun tuin. Alles staat helemaal vol met auto's en onderdelen en rotzooi. In het huis dat te koop is, zie je er niet veel van. Maar toch... Weet iemand of dit invloed heeft op een spoedige verkoop van de woning?

Ik kan je niet vertellen of het echt invloed heeft op een spoedige verkoop, maar ik en mijn vriend zijn toevallig vorige week een huis wezen bezichtigen waar de buren ook een flinke troep in de achtertuin hadden staan (lees: kratten bier en andere puinhoop). Voor ons was dat een echte afknapper en het heeft er dan ook voor gezorgd dat we dat huis sowieso niet willen kopen, hoe leuk het huis zelf ook was. Er zijn ongetwijfeld ook mensen die het totaal niet uitmaakt hoe de tuin van de buren er uit ziet. :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:56

4EverHobbes schreef:

Ja,dat maakt het moeilijker om een hoge prijs voor die woning te krijgen. Omdat het er dan op lijkt dat die buren aso's zouden kunnen zijn.Tenzij dat de kopers ook zo zouden zijn!Er zijn ook mensen die over andere dingen moeilijk doen,bijv. over bomen.Bij mijn te koop staande huis kreeg ik kijkers, en die wilden dat ik naar de buren zou gaan om te vragen een grote boom uit hun tuin te verwijderen. Ik heb toen gezegd dat alleen mijn grondstuk te koop was en dat van de buren niet.Deze mensen hebben het toen niet gekocht. Later heb ik het verkocht aan echte groen-en bomenliefhebbers.Op ieder potje past een dekseltje!

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:22

4EverHobbes schreef:

Ja vind ik wel.. wij zijn vorige maand bij een huis gaan kijken. Huis van de buren zag eruit, hele vieze gordijnen en het zag er gewoon niet fris uit. Was voor ons zeker een grote afknapper.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 20:23

Wat een belachelijke voorwaarden Karuna!

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:04

Ik keek wel altijd naar de tuin van de buren. Waarbij het rommeliger of niet onderhouden was knapte ik toch wel sneller op af

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:13

Wij hebben ook een huis aan ons voorbij laten gaan vanwege de 'zooi' bij de buren. We waren erg bang voor overlast, terwijl we iets zochten met rust en ruimte. Achteraf was de angst terecht en ik ben heel blij dat we het niet gedaan hebben.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:41

Ik zou eerlijk gezegd ook een huis laten gaan op de buren. Heb al eens buren gehad waar het niet mee boterde (al kan dat altijd natuurlijk), dat zou ik niet bewust nog een keer willen.

Daarom nu ook proberen weer vrijstaand (en dit keer ook meer vrij gelegen) wonen.

Vrijdag weer een rondje huizen kijken, 2 stuks dit keer. Ik hoop op de laatste, waar we dan uiteindelijk zelf een huis op willen bouwen, nadat het huisje waar we eerst gaan wonen, opgeknapt is door ons om later te kunnen verkopen.

Ben echt zó klaar met die zoektocht, word er chagrijnig van :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:41

Ik heb een huisje laten schieten vanwege de buren ook. Achtertuin stond vol met autowrakken en oude fietsen. Voor idem. Dus ja het heeft voor mij zeker een invloed.

Zie nu dat er een stukje is weggevallen in mijn post waarom ik wil verhuizen, de belangrijkste reden ongeveer ook. Mijn hele sociale leven zit inmiddels twintig km verderop aan de andere kant van de rivier. ik rij me gek heen en weer met de auto. En slaap regelmatig daar ook en sleep steeds spul heen en weer. Huis is nu alleen nog een verblijfplaats en geen thuis meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:51

Ik vind al jou redenen per stuk eigenlijk al genoeg redenen om te verhuizen inplaats van verbouwen. Ik hoop dat je snel wat vind! Al wordt dat op de huidige markt steeds lastiger helaas..

Succes vrijdag Prairy! Vrijdag is wel jullie bezichtigingen-dag altijd he? ;)
Ik vind het opzich best jammer dat wij voorzien zijn! Vond het zoeken ook wel leuk en spannend! :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:57

anjali schreef:
Cayenne schreef:
Ik vind het echt 3 keer niets :')
Maar ik val dan ook op huizen met karakter en dit schaar ik daar absoluut niet onder.

Welke bedoel jij daarmee Cayenne?

Sorry, ik bedoelde het huis op wielen :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:45

Shanna schreef:
Succes vrijdag Prairy! Vrijdag is wel jullie bezichtigingen-dag altijd he? ;)
Ik vind het opzich best jammer dat wij voorzien zijn! Vond het zoeken ook wel leuk en spannend! :+

Ja, dat is de enige dag dat ik in principe niet werk en mijn man ook een soort van vrij kan nemen van zijn bedrijf. Dus dan duurt het al snel weer een week, maar ja. Het is niet anders :) Kan moeilijk elke week tegen mijn baas zeggen dat ik eerder weg moet, en mijn man zit op de dagen dat ik wel zou kunnen, bij een opdrachtgever, dus daar vrij nemen kost gewoon geld, beetje zonde :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:16

Ik zou ook een huis laten gaan omwille van de buren. Wij hebben ook al te veel problemen gehad met luide en irritante buren, en dat wil ik niet nog eens voorhebben.

Ik word intussen gillend gek van de verkoopster van ons huis |o

Er moest nog een basisakte (omschrijving van de staat van het huis) worden opgemaakt voor we het compromis kunnen tekenen. Intussen heb ik even de timeline opgezocht:

1 december: we gaan langs bij het huis, bieden de vraagprijs, verkoopster zegt dat het in orde is maar dat ze voor de zekerheid moet checken bij haar broer (die mede-eigenaar is).
2 december: mailtje dat ze toch nog een week willen wachten met het bod aanvaarden, om andere mensen de kans te geven om een bod te doen.
11 december: ons bod is aanvaard, er wordt ons gezegd dat de basisakte op 15 januari klaar zou zijn. We kunnen dan meteen het compromis tekenen en zouden normaal in maart moeten kunnen verhuizen.
15 januari: verkoopster vertelt dat de notaris is langsgekomen en nu pas begint aan de basisakte. 15 januari was dus niet de datum waarop het document finaal was, maar dat ze eraan zouden beginnen. Het zou ongeveer 2 weken duren.
12 februari (gisteren): verkoopster stuurt een mail waarin letterlijk staat "de basisakte is bijna klaar, normaal kunnen we volgende week finaliseren en het compromis ondertekenen."
13 februari (vandaag): verkoopster stuurt een mail waarin ze zegt "de basisakte is op 1 maart klaar, daarna kunnen we het compromis tekenen."

Lijkt wel een verhaal zonder eind, want iedere keer komen ze op hun woorden terug als het over data gaat 8)7 Heb haar nu gemaild dat we asap een datum willen en willen tekenen, want we gaan in maart een week met vakantie en ik wil ook niet dat het dan weer uitgesteld wordt. Daarbij komt dat we deze zomer trouwen en ik niet een maand voor onze trouw me zorgen wil maken om verhuizen. Ik ga zó blij zijn als alles ondertekend en finaal is, en het eindelijk van ons is. Wat een gedoe.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 13:20

Oh yasmine, wat een gedoe. Ik snap héél goed hoe je je voelt... Zeker inderdaad met trouwen.

Kun je niet zeggen dat je het volgende week allemaal wil hebben, dat het eigenlik allang klaar had moeten zijn, daar jullie anders terug trekken?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:43

Bedankt voor de antwoorden... dit biedt niet echt hoop voor de verkoop van het huis. Het is geen geluidsoverlast maar wel autowrakken en heel veel rotzooi. Duimen dat het goedkomt!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:16

Kun je er een beetje mee opschieten? Dat je ze misschien kunt vragen van joh, ik wil mijn huis gaan verkopen, het zou mij erg helpen als het er bij jullie tijdens dat het huis te koop staat, in ieder geval in de voortuin (en liefst ook achter) wat opgeruimd is, zouden we daar samen iets aan kunnen doen (of alleen zij)?

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:29

Dat kan ik vragen inderdaad. Zijn best aardige mensen maar erg makkelijk. Hun honden lopen ook gewoon bij mij in de tuin met alle gevolgen van dien. Een beetje van het aso-soort. Ook constant hun auto's en aanhangers in de berm voor mijn huis, zelfs een vrachtwagen die het uitzicht blokkeert.
Ze wonen er net maar ik was vooraf al gewaarschuwd voor ze. Ik heb alleen geen zin, en geen energie, om dit te moeten oplossen maar het kan niet anders als ik mijn huis wil verkopen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:44

Wat lastig! Ik zou ook de situatie uitleggen en desnoods aangeven dat je erbij wilt helpen.
Zijn ze wel voor reden vatbaar? Wij hebben ook zulke buren gehad en daar viel niet mee te praten.
We brachten het heel voorzichtig en redelijk (althans, dat vonden wij :+ ) maar ze wilden er niets van weten.
Dat ging overigens niet om de verkoop van een woning.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:04

Ik ken ze nog niet zo goed dus ik heb geen idee of ze voor rede vatbaar zijn. Maar zodra de woning te koop staat moet ik toch maar met ze gaan praten.
Het punt is dat ze cross-auto's als hobby hebben en de complete tuin staat er vol mee. Dat is niet op te ruimen... maar wellicht willen ze meedenken over een oplossing. Ik heb zelf geen last van de mensen zelf, wel van de hondenpoep en de auto's en vrachtwagen. Verder is het er heel erg leuk wonen en is het een leuk huis voor mensen die graag rust en ruimte om zich heen hebben. Alleen dat laatste wordt nu enigszins teniet gedaan door de buren...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:14

Ik zou het al doen voor de foto's op Funda gaan.
Ik denk echt dat het je kijkers kan kosten namelijk. Zelf zou het voor mij ook serieus minpunt zijn en een reden om niet te gaan bezichtigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:30

Ons huis is gisteren getaxeerd. Hoger dan de prijs die wij betaald hebben dus kunnen nu een stukje van de kosten koper meefinancieren :j

Heb het advies van de hypotheek ook al binnen. Nu deze week nog de bouwtechnische keuring nog en dan wachten op de definitieve hypotheek :D