cynthiar schreef:Sem_ schreef:Zijn er hier ook mensen die de iPad Air 2020 gaan halen?
Ik heb hem vandaag besteld en krijg hem morgen binnen
Nice! Waar heb je hem besteld? Ik wil hem graag via Coolblue bestellen, maar daar kan het nog niet.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
8nnemiek schreef:Ja hoor, vraag maar![]()
Ik vind het soms ook wel jammer dat er geen centraal macbook/imac topic is, maar hier zitten ook een aantal kenners
Winna schreef:Mag ik een vraag stellen over de MacBook Air? Ik heb nu een oude iMac van zo’n 10 jaar oud, die helaas geen updates meer krijgt. Nu gebruik ik de iMac zo nu en dan voor het bewerken van foto’s met Lightroom en sporadisch Photoshop. Kan dit met een MacBook Air of moet ik dan toch kijken naar een pro?
Winna schreef:Mag ik een vraag stellen over de MacBook Air? Ik heb nu een oude iMac van zo’n 10 jaar oud, die helaas geen updates meer krijgt. Nu gebruik ik de iMac zo nu en dan voor het bewerken van foto’s met Lightroom en sporadisch Photoshop. Kan dit met een MacBook Air of moet ik dan toch kijken naar een pro?
8nnemiek schreef:Ik heb meteen ook een iMac vraagje: is er iemand die de HDD van een oude iMac heeft laten omzetten naar een SSD? Merk je ook verschil met het draaien van programma's, of vooral met opstarten?
Shiloh schreef:Ik heb dat recent gedaan met mijn Mac mini uit 2012. HDD eruit, SDD erin, maar daarbij ook geheugen opgeschroefd van 4 naar 8. Hele systeem draait echt veel sneller. Hij werkt bij mij als media server. Voorheen moest ik soms wel 15-20 seconden wachten voor Chrome opgestart was, nu is dat gewoon acceptabel snel. Systeem loop gewoon weer relatief soepel ipv moeten wachten bij elke klik. SDD ipv HDD kan met name op oudere systemen echt een enorm verschil maken.
Nu kan ik me wel voorstellen dat het vervangen zelf in een Mac mini makkelijker en dus oom goedkoper is dan in een iMac, maar dat weet ik niet zeker.