Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Otje_

Re: Centraal topic "iPod, iTunes en Creative Zen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 13:49

Haai

Ik heb mijn iPod nu zo'n 3 maanden. Ik heb een iPod Nana 8gb. De nieuwere versie (de vierkante dus)
Maar steeds als ik muziek aan het luisteren ben, stopt hij opeens. de afspeeltijd gaat dan weer terug naar 0.00, en op play drukken lukt dan niet meer. Ik kan de iPod dan nog wel gebruiken, maar geen muziek meer afspelen, na een tijdje kan ik ook de andere functies niet meer gebruiken, ook de hold niet.
Ik kan dit probleem oplossen door hem helemaal leeg te laten lopen en dan weer opladen, maar dit is natuurlijk niet ideaal als ik gewoon m'n muziek wil luisteren.

Vanochtend toen ik mijn ipod in de computer deed, kreeg ik het scherm 'Verbonden, verwijder voor loskoppeling" Dit bleef de hele dag. Tot nu.

Ik probeerde mijn iPod weer aan te doen want ik zag dat het scerm er niet meer was. Het scherm ging een stuk of 20 keer van het apple plaatje, naar wit en dan weer zwart. Nu is die weer helemaal zwart.

Wat is er met mijn iPod aan de hand en/of wat kan ik hieraan doen ?

Alvast bedankt! Lachen

edit: ik heb nu weer op de middelste knop gedrukt en nu blijft het Apple teken staan? Daarna kwam er een scherm Connect to power. Het is dat mijn oplader niet hier is anders had k dat wel gedaan, dan deed die heet weer gewoon zoals altyd Slapen

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:01

mareen schreef:
Ik op de site gekeken maar daar staat niet echt een antwoord op mijn probleem. Als ik hem aanzet zegt hij meteen dat de batterij leeg is. Als ik hem aansluit op de computer zegt hij dat de batterij helemaal opgeladen is en kan ik ook gewoon muziekluisteren enz zolang hij aangesloten is.

Weet je zeker dat hij zegt dat de batterij opgeladen is als je hem aansluit op de computer (en niet dat hij aan het opladen is?? Dat hoort hij normaal te doen namelijk, maar ziet er ongeveer hetzelfde uit - alleen dan beweegt dat groene. Bij mij in ieder geval, ipod video).

Ik zou hem gewoon een paar uur aan een oplaadding leggen (of hij nou meteen al zegt dat hij vol is of niet) en kijken of hij het dan wel weer doet.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:04

Otje_ schreef:
Haai

Vanochtend toen ik mijn ipod in de computer deed, kreeg ik het scherm 'Verbonden, verwijder voor loskoppeling" Dit bleef de hele dag. Tot nu.

edit: ik heb nu weer op de middelste knop gedrukt en nu blijft het Apple teken staan? Daarna kwam er een scherm Connect to power. Het is dat mijn oplader niet hier is anders had k dat wel gedaan, dan deed die heet weer gewoon zoals altyd Slapen

Ding resetten. (hold aan, hold uit en dan middelste en bovenste knop lang tegelijk indrukken tot het scherm zxwart wordt en hij opnieuw opstart).

Hij hoort trouwens te zeggen *verbonden, verwijder voor loskoppeling* en dan moet je hem in itunes eerst uitwerpen/eject doen voor je de usb stekker loskoppelt. niet zomaar lostrekken als hij nog bezig is in ieder geval.

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:07

highwaykind schreef:
Otje_ schreef:
Haai

Ding resetten. (hold aan, hold uit en dan middelste en bovenste knop lang tegelijk indrukken tot het scherm zxwart wordt en hij opnieuw opstart).

Hij hoort trouwens te zeggen *verbonden, verwijder voor loskoppeling* en dan moet je hem in itunes eerst uitwerpen/eject doen voor je de usb stekker loskoppelt. niet zomaar lostrekken als hij nog bezig is in ieder geval.

Oke ik heb hem nu gereset. En hij doet het weer:)

bedankt

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 22:59

Ik zal ook gelijk mijn vraag stellen:
Ik heb een splinter nieuwe ipod classic (video), en ik wil er graag films en dergelijke opzetten. Nou vroeg ik mij af hoe ik aan films kan komen. Je kan geen films kopen op itunes, en het is mij niet gelukt om films van een dvd af te halen en op mijn ipod te krijgen. Dan vraag ik mij af; Hoe komt iedereen aan films voor zijn ipod?
Alvast bedankt Knipoog

edit: Ik blijf bij mijn vraag..
Ik heb namelijk een programmaatje gezocht, maar dan kan ik nog steeds geen dvd's op mijn ipod zetten omdat ze copyright hebben.
Hoe kan ik dan mijn films op mijn ipod zetten? (begin het allemaal een beetje idioot te vinden dat ik geen films op mijn ipod VIDEO krijg.. Boos! )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:31

Ik denk dat de meeste gewoon downloaden? Of zeg ik nu iets doms. Haha!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:00

Naomi_unique schreef:
Ik heb een splinter nieuwe ipod classic (video), en ik wil er graag films en dergelijke opzetten. Nou vroeg ik mij af hoe ik aan films kan komen. Je kan geen films kopen op itunes, en het is mij niet gelukt om films van een dvd af te halen en op mijn ipod te krijgen. Dan vraag ik mij af; Hoe komt iedereen aan films voor zijn ipod?
Alvast bedankt Knipoog

Ik heb namelijk een programmaatje gezocht, maar dan kan ik nog steeds geen dvd's op mijn ipod zetten omdat ze copyright hebben.
Hoe kan ik dan mijn films op mijn ipod zetten? (begin het allemaal een beetje idioot te vinden dat ik geen films op mijn ipod VIDEO krijg.. Boos! )

Even googlen
http://howto.diveintomark.org/ipod-dvd-ripping-guide/

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:35

highwaykind schreef:
Naomi_unique schreef:
Alvast bedankt Knipoog

Even googlen
http://howto.diveintomark.org/ipod-dvd-ripping-guide/

Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 23:23

Ik heb nu ook een andere Ipod (andere is overleden Ach gut ) maar als de nummers op m' n iPod staan, staat de artiest en het album er, en niet de titel van het nummer. Iemand die weet hoe je dit kan verhelpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 18:12

Ik heb het inmiddels al! Lachen

Weet iemand trouwens ook hoe je video's van youtube kunt dowloaden en vervolgens op de iPod kunt zetten?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:58

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 23:28

Ik kom hier ook weer even binnen vallen..
Laatst was ik druk bezig met verwijderen van nummers in
iTunes en toen heb ik aangeklikt dat wanneer je op delete
drukt het nummer direct weggaat zonder bevestiging of
hoe je het ook wilt noemen, nu vind ik dit eigenlijk niet zo
handig meer.. Is het mogelijk dit weer te veranderen? Zoja,
hoe?

Alvast bedankt. Lachen

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:11

Ik heb even een lastminute probleempje (ik wil het eigenlijk voor vanavond laat opgelost hebben omdat ik op vakantie ga, maar als dat niet kan is het geen probleem). Ik heb een iPod. Door een crash van mijn computer is iTunes eraf gegaan. Die heb ik er later opnieuw opgezet. Nu heb ik het probleem dat ik geen nieuwe nummers meer kan toevoegen aan mijn iPod. Als ik mijn iTunes-lijst van nu wil toevoegen moet hij namelijk mijn hele iPod-inhoud vervangen door mijn huidige iTunes-lijst, maar daar staan echt heel veel nummers niet in. Die heb ik verder ook niet meer op de computer en ik wil ze natuurlijk wel graag houden! En natuurlijk wil ik er ook graag nieuwe muziek op! Iemand hulp?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:36

Hoe kan ik een slimme afspeellijst maken met alle liedjes die ik aangevinkt heb?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 19:15

Flor schreef:
Ik heb even een lastminute probleempje (ik wil het eigenlijk voor vanavond laat opgelost hebben omdat ik op vakantie ga, maar als dat niet kan is het geen probleem). Ik heb een iPod. Door een crash van mijn computer is iTunes eraf gegaan. Die heb ik er later opnieuw opgezet. Nu heb ik het probleem dat ik geen nieuwe nummers meer kan toevoegen aan mijn iPod. Als ik mijn iTunes-lijst van nu wil toevoegen moet hij namelijk mijn hele iPod-inhoud vervangen door mijn huidige iTunes-lijst, maar daar staan echt heel veel nummers niet in. Die heb ik verder ook niet meer op de computer en ik wil ze natuurlijk wel graag houden! En natuurlijk wil ik er ook graag nieuwe muziek op! Iemand hulp?

Edit -> Preferences -> Syncing (laatste tabblad) -> disable automatic syncing for all iPhones and iPods. Zo synchroniseert hij niet automatisch je library met je iPod.

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 21:34

Ik heb een big problem!

Ik krijg de map, onlangstoegevoegd er maar niet op. Wil ik dit voor elkaar krijgen. Moet ik overswitchen van "handmatig toevoegen" naar "synchroniseren" maar dan word al mn muziek verwijderd die ik er op heb gezet. en dan mn heeeeeeeele itunes ero[ geknalt :p

Gaat niet werken want ik heb een 8gb en heb in itunes 20gb aan muziek!

Iemand een idee hoe ik die map anders kan aanmaken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 15:29

Hoe verwijder ik nummers van m'n iPod (classic)? ROFL
En weet iemand hoe ik er foto's op krijg? Heb nog 52 gb over.. Clown

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:32

Wie weet of je ook meerdere nummers tegelijk kan kopieren van Limewire naar Itunes? Nu druk ik in Limerwire op verkennen en kan ik ze alleen 1 voor 1 selecteren...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:13

Anthea schreef:
Hoe verwijder ik nummers van m'n iPod (classic)? ROFL

Gewoon in iTunes in de library van je iPod alles selecteren (ctrl+a) en deleteknop drukken?
Anthea schreef:
En weet iemand hoe ik er foto's op krijg? Heb nog 52 gb over.. Clown

Als je iPod aangesloten is, is er in iTunes normaal gezien een tabblad Pictures. Daar moet je aanvinken welke (foto)map automatisch met je iPod gesynchroniseerd moet worden.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:52

Georgette schreef:
Wie weet of je ook meerdere nummers tegelijk kan kopieren van Limewire naar Itunes? Nu druk ik in Limerwire op verkennen en kan ik ze alleen 1 voor 1 selecteren...

Bij mediatheek de liedjes bij 'opgeslagen bestanden' naar de mp3 lijst eronder klikken. Dan het eerste liedje aanklikken in je mp3 lijst. Muis ingedrukt houden, shift indrukken en de onderstaande liedjes ook meeselecteren. En dan gewoon op 'opslaan als' klikken.

En bij Itunes zelf op bestand -> nieuw bestand aan de bibliotheek toevoegen. En als het goed is krijg je dan een schermpje waar je je opgeslagen liedjes kunt vinden.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 21:55

Weet iemand trouwens of je 2 iPod's op 1 computer kunt aansluiten? Dus dat je wel op beide iPod's verschillende liedjes hebt.
Lukt me namelijk niet Scheve mond

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:09

ik heb een vraagje, ik wil graag een I-Pod kopen, maar ik hoor nogal verschillende verhalen over I-tunes. De ene vind het heel goed en de ander maar niks. Ook hoorde ik dat als je cd's hebt je die niet in je I-tunes kan krijgen. Ik zou graag willen weten of het nou echt allemaal zo onhandig en vervelend is of dat dat gewoon verschilt.

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:15

@ papiertjuh: Ik vind een ipod heerlijk!
En met Itunes heb ik eigenlijk ook geen problemen, ik vind het duidelijk en overzichtelijk.. (Als je weet hoe alles werkt)..
Cd's kan je gewoon uploaden! (Als het goed is opent itunes vanzelf een scherm waarin dat word aangegeven)!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:15

Myrtje_ schreef:
Weet iemand trouwens of je 2 iPod's op 1 computer kunt aansluiten? Dus dat je wel op beide iPod's verschillende liedjes hebt.
Lukt me namelijk niet Scheve mond

dat kan! Maar dan moet je ze allebei unlocken..

Edit: Als je itunes opent komt er een scherm te staan met daarin je ipod, Dan staat er Ipod( Met een foto van je ipod, hoe die heet, enz), daaronder staat Versie, En daaronder staat opties.
Je moet bij opties zijn..
Daar kan je verschillende mogelijkheden aanklikken:
- itunes openen bij aansluiten
- Alleen geselecteerde nummers synchroniseren.
- Muziek en video's handmatig beheren
- Gebruik als schijf activeren..

Dan moet je muziek en video's handmatig beheren aanklikken..
Dan is je ipod unlocked, en kan je je muziek er dus handmatig opzetten..
(Muziek die je wilt selecteren, en dan naar je ipod slepen)

Ik hoop dat je het zo een beetje snapt Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door _Patriciaa op 19-07-08 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 11:18

papiertjuh schreef:
ik heb een vraagje, ik wil graag een I-Pod kopen, maar ik hoor nogal verschillende verhalen over I-tunes. De ene vind het heel goed en de ander maar niks. Ook hoorde ik dat als je cd's hebt je die niet in je I-tunes kan krijgen. Ik zou graag willen weten of het nou echt allemaal zo onhandig en vervelend is of dat dat gewoon verschilt.

Natuurlijk kan je cd's wel in iTunes importeren.
Ik gebruik al 2 jaar enkel en alleen iTunes. Nog nooit problemen mee gehad! Persoonlijk vind ik het stukken beter en handiger dan Windows Media Player. Het duurt misschien even voordat je het allemaal onder de knie krijgt, en dat is net waar velen het moeilijk mee hebben. Op zich is het niet ingewikkeld om mee te werken, je moet gewoon weten hoe en wat je moet doen.