Nielojram schreef:Voorraad is alleen interessant voor de verkoper.
De verkoper is er vanaf, en de koper heeft nooit de zekerheid dat het allemaal opgemaakt wordt, maar het is wel betaald.
Beste tip die ik kan geven in dit topic.
Nee joh, voorraad kan je heel veel geld besparen!
* kopen in bulk is vaak goedkoper; 5 kilo rijst is goedkoper per kilo dan een pakje met 500 gram rijst
* tijdens goede acties kun je 50 tot 75% korting krijgen, soms worden producten zelfs onder de inkoopprijs verkocht, bijvoorbeeld als iets uit het assortiment gaat of bijna over de tht datum is, of als actie om klanten te trekken (in dat laatste geval is er meestal een limiet aan hoeveel je per persoon mee mag nemen).
* voorraad zorgt er voor dat je niet voor een of twee artikelen naar de supermarkt hoeft. Met voldoende voorraad is het veel makkelijker om restjes op te maken, want je hebt altijd iets in huis waarmee je bepaalde groentes en fruit kan combineren
* prijzen stijgen altijd, en al zeker nu met die enorme inflatie. Eten wat je een half jaar geleden hebt gekocht hoef je nu niet aan een hogere prijs te kopen.
Wij eten met ons tweeën voor zo'n 35 tot 40 euro per week. En dat lukt me dus grotendeels door die voorraad. Ik loop bij de winkels altijd langs de uitverkoop bakken. De AH heeft vaak fijn spul daarin liggen, maar ook de actiebakken bij de Makro zijn geweldig. Pasta, rijst, droge bonen.. ik heb het altijd op voorraad en altijd met minimaal 50% korting.
En als je inderdaad let op welke spullen niet eeuwig mee gaan, en die eerst op eet, dan hoef je echt nooit iets weg te gooien. Veel eten, zoals droge producten maar ook groente en fruit in blik en siroop gaat járen mee.
Mijn systeem is dat ik de nieuwe spullen gewoon achteraan zet, en de oude als eerste gebruik.
O ja, een goede actie voor vleesvervangers zou weer eens welkom zijn, ik ben door mijn 1-euro bakjes van de Coop heen
Haha senna, ik ben er klaar voor