We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 23:01

8nnemiek schreef:
Deze week gaan hier in de buurt de laatste Jan Linders winkels dicht, dus ik kon het niet laten om vandaag toch nog even 50% korting mee te pakken bij een winkel in de buurt :Y)

In totaal heb ik nu zo’n 600 euro korting gehad op de boodschappen, gemiddeld zo’n 50% korting *\o/*
En asociaal veel voorraad :')
Plus nog redelijk wat diepvriesspul.
Bijna allemaal huismerk boodschappen die ik sowieso regelmatig nodig heb.
[ [url=m/bjn709.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ja4aLF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Laat de winter nu maar komen {:) :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 23:07

Nielojram schreef:
Voorraad is alleen interessant voor de verkoper.

De verkoper is er vanaf, en de koper heeft nooit de zekerheid dat het allemaal opgemaakt wordt, maar het is wel betaald.
Beste tip die ik kan geven in dit topic.

Nee joh, voorraad kan je heel veel geld besparen!

* kopen in bulk is vaak goedkoper; 5 kilo rijst is goedkoper per kilo dan een pakje met 500 gram rijst

* tijdens goede acties kun je 50 tot 75% korting krijgen, soms worden producten zelfs onder de inkoopprijs verkocht, bijvoorbeeld als iets uit het assortiment gaat of bijna over de tht datum is, of als actie om klanten te trekken (in dat laatste geval is er meestal een limiet aan hoeveel je per persoon mee mag nemen).

* voorraad zorgt er voor dat je niet voor een of twee artikelen naar de supermarkt hoeft. Met voldoende voorraad is het veel makkelijker om restjes op te maken, want je hebt altijd iets in huis waarmee je bepaalde groentes en fruit kan combineren

* prijzen stijgen altijd, en al zeker nu met die enorme inflatie. Eten wat je een half jaar geleden hebt gekocht hoef je nu niet aan een hogere prijs te kopen.

Wij eten met ons tweeën voor zo'n 35 tot 40 euro per week. En dat lukt me dus grotendeels door die voorraad. Ik loop bij de winkels altijd langs de uitverkoop bakken. De AH heeft vaak fijn spul daarin liggen, maar ook de actiebakken bij de Makro zijn geweldig. Pasta, rijst, droge bonen.. ik heb het altijd op voorraad en altijd met minimaal 50% korting.

En als je inderdaad let op welke spullen niet eeuwig mee gaan, en die eerst op eet, dan hoef je echt nooit iets weg te gooien. Veel eten, zoals droge producten maar ook groente en fruit in blik en siroop gaat járen mee.
Mijn systeem is dat ik de nieuwe spullen gewoon achteraan zet, en de oude als eerste gebruik.

O ja, een goede actie voor vleesvervangers zou weer eens welkom zijn, ik ben door mijn 1-euro bakjes van de Coop heen :Y)

Haha senna, ik ben er klaar voor :')

Sannens

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 23:11

Ik koop vooral wasmiddelen, wc papier en andere dingen echt in enorme bulk. Afgelopen jaar ook met mijn baby, babydoekjes zijn bijna niet aan te slepen, dus toen een super deal was heb ik voor een jaar gekocht. Zelfde doe ik met luiers en ook met melkpoeder. Scheelt alles in totaal toch enorm veel geld en gaat zeker op.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 23:16

Dat zijn ook van die dingen die echt niet slecht worden inderdaad.

Toen ik uit huis ging heb ik eens een giga verpakking waspoeder bij de Makro gehaald, was toen een goede aanbieding.. zo'n 20 kilo verpakking, voor 10 euro dacht ik. Ik heb daar 15 jaar mee gedaan haha.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 23:48

Ik heb helaas geen ruimte meer om nog grote voorraden aan te leggen. En bij mij gaat idd heel veel over de datum. Ik kan wel weer eens een rondje kast / vriezer doen.
Maar mooie voorraad zo, Annemiek +:)+

OleJon: BFF biedt dat aan. Bij mij staat hij er ook tussen.

Mijn deposito loopt over een kleine maand weer af, dus ik ga even bedenken wat ik ga doen. Misschien 6 maanden vast bij een Zweedse bank.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 08:23

Nielojram schreef:

De verkoper is er vanaf, en de koper heeft nooit de zekerheid dat het allemaal opgemaakt wordt, maar het is wel betaald.

Bij ons is voorraad van groot belang in de winter. Als het een zware winter wordt met veel sneeuw en wind heb je geen garantie dat je elke week de berg afkunt en het hele eind naar de supermarkt kunt rijden. Dat is normaal al 40 minuten rijden, met sneeuw minstens een uur omdat je om moet rijden want de passen liggen dan dicht.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 08:46

Wasmiddel kan je prima in bulk kopen inderdaad. Schoonmaakmiddel ook.
Met etenswaren ben ik daar wat voorzichtiger mee want het is zonde als het over de datum gaat.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:26

Tja, wat is over de datum? Gedroogde dingen als pasta, rijst, bloem, suiker, kun je echt ontzettend lang goed houden. Als er een tht datum op staat, is het vaak tot ver na die datum nog meer dan prima te gebruiken. En dan heb ik het over jaren. Zolang je het maar donker en droog bewaard gebeurt er niks mee.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:45

Dat ja :j
Bloem ben ik wat voorzichtiger mee, dat bewaar ik niet gauw langer dan een half jaar omdat er dan wel eens beestjes in kunnen komen.
Maar een pot of blik met groente is waarschijnlijk 10 jaar na tht nog prima bruikbaar..
Goed ruiken en proeven is de truc.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 09:46

Fitzroy schreef:
Ik heb helaas geen ruimte meer om nog grote voorraden aan te leggen. En bij mij gaat idd heel veel over de datum. Ik kan wel weer eens een rondje kast / vriezer doen.
Maar mooie voorraad zo, Annemiek +:)+

OleJon: BFF biedt dat aan. Bij mij staat hij er ook tussen.

Mijn deposito loopt over een kleine maand weer af, dus ik ga even bedenken wat ik ga doen. Misschien 6 maanden vast bij een Zweedse bank.

Wie is BFF? :')

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:13

Nielojram schreef:

Niet mee eens. Koper moet gewoon opletten dat hij spullen tegen de datum op tijd verbruikt.
Dan is een voorraad juist super om geld te besparen.
Ik koop veel dingen groter en in bulk. Zowel eten als non food.
In de voorraadkast staat een voorraad eten.
Verder koop ik verzorgingsproducten, wasmiddelenen enz groot in

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:58

Hm, ik ben al heel lang (een paar jaar) op zoek naar een nieuwe winterjas.. het liefst onder de 100 euro. Nu zag ik een jas afgeprijst op internet van 230 voor 109. Dus ik dacht, nou, vort maar dan..leek wel op wat ik zoek.
Google ik zojuist die jas, zie ik een andere site die dezelfde jas voor 70 euro verkoopt. Nu ben ik zuur :\
:')

En ik vind jassen via internet zowieso niks eigenlijk.. je weet nooit wat voor spul het is, hoe het valt, etc.. maar goed, ik kan al zo lang geen fijne jas vinden.. -O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:09

Ah zonde! Kun je de bestelling niet annuleren of anders terug sturen? Maar ik zou eerst naar de winkel mailen/bellen en laten weten dat ie ergens anders zo veel goedkoper is. Misschien geven ze wel extra korting.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:15

Ik wacht de bestelling af, dan pas ik m, voor hetzelfde geldt vind ik het toch niks.. en dan beslis ik.
Veepee is een winkel die wat lastig te bellen is (ook zo'n uitverkoop site, maar daar was de jas 109)
Limango (daar was de jas het goedkoopst, met 70 euro) gooit met enige regelmaat dezelfde merken in de uitverkoop. Dus ik kan even de jas passen en dan beslissen. :)

meestal google ik alles wel uitgebreid, maar ik had dit gewoon over het hoofd gezien.. #suf

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:44

@OleJon
Afbeelding

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 18:49

Fitzroy schreef:
@OleJon
[ [url=m/A9IOot.png]Afbeelding[/url] ]

Is een ander, die is vanaf 20.000 en niet in Italië

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 19:17

@Cer ahhh wat sneu. Ben je er al zo lang mee bezig, sla je toe en dan dat. Maar hopen op fijne jas :j
Twee jaar terug heb ik een geweldige winterjas gescoord met 70% korting, aan het eind van het seizoen. Maar kan me voorstellen als je er al lang mee bezig bent dat je er graag een aan het begin van het seizoen wilt :j

Ik ben gisteren heerlijk in mijn favoriete modezaakje bezig geweest. Mocht van mezelf nieuwe laarzen kopen (dat wil dus zeggen geen rijlaarzen maar voor onder een rok / jurk enzo :P ). Zeer goed geslaagd. Niet goedkoop maar die andere nette laarzen in deze kleur had ik al 9 jaar dus ik vond wel dat het tijd werd. En nog leuk, niet te duur, jurkje gekocht. Kan ik weer netjes verschijnen (is soms hele strijd :)) ).

Dat met spaargeld op buitenlandse banken / deposito's enzo durf ik nooit :o

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 19:23

Cer, wat zonde. Laat maar weer zien dat even verder zoeken best moeite waard kan zijn op internet.

Hier een dochter die in een week tijd door twee broeken gesleten is, leuk zo’n fanatieke kruiper :') vorige poging via Vinted was geen succes, pakketje kwijt. Maar wel geld terug gekregen. Vandaag nieuwe poging, 9 kledingstukken in een bundel voor 30 euro, ik ben best tevreden. Waaronder een shirtje wat ik in Prenatal al in m’n digitale winkelmandje had, maar dan voor 3 ipv 16 euro *\o/*
Wel zijn er ook wat kledingstukken gekocht voor onze toekomstige zoon, wat nog niet in planning stond. Maar dat scheelt me later weer en er zat een specifiek boxpakje bij wat ik al heel lang zocht.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 23:03

Citaat:
leuk zo’n fanatieke kruiper :')

Wat een heerlijke tijd zit je in @linoleum Ze zijn letterlijk en figuurlijk onbetaalbaar <3

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 09:34

Ik had van de week bij de Jumbo een gelukje! Er lag een heel koelschap vol met appeltaarten die allemaal op datum waren en daarom afgeprijsd waren van €4,50 naar €0,50. Er liggen nu drie in onze vriezer, altijd handig voor een verjaardag of bezoek :D

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 10:14

Dat scheelt een hoop. Groot gelijk!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 12:50

Mooie vondst! Die zijn prima in te vriezen inderdaad.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 00:19

Oe lekker appeltaart!!!

Oooo ik ben zo blij!!! Had me opgegeven voor een jobshadowing naar Stockholm. Konden zes collega’s van 7 vestigingen mee.
Samen met een collega ben ik uitgenodigd en ga van 28-01 tot 03-02 naar Stockholm!!!

Wilde daar al zo graag een keer naar toe en nu mag ik het kostenloos!

Vorig jaar naar Tallinn geweest en dit jaar mag ik gewoon weer.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 07:52

Wat gaaf!

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 08:03

Wat gaaf PS!

Ik heb in de auto op het dashboard ingesteld dat mijn verbruik zichtbaar is. Ben benieuwd of het wat gaat schelen!
Van de zomer heb ik eens 1 tank lang zonder airco gereden en max 100km/h. Toen kon ik 250km extra rijden _/-\o_