maras schreef:Oh jee is dat ongeluk tijdens de bouw gebeurd? Wat naar, vlot het herstel wat of heeft je man nog veel pijn?
Niet tijdens de bouw. Het was een ongeluk in de keuken. Hij heeft wel veel pijn en mag niks met zijn hand maar het herstel gaat gelukkig wel goed. Over twee weken mag hij uit het gips.
Idinn,
Wat leuk dat jullie hier ook iets willen gaan bouwen. Staan jullie al ingeschreven voor de nieuwsbrief? Daar komt het in te staan als er weer kavels uitgegeven worden.
Sinds de vorige update ben ik vooral met de tuin bezig geweest. Ik liet daar al zien dat ik binnen een hoek had ingericht met een zaaitafel... Dat is een beetje uit de hand gelopen.
Er staan nu heel veel bakken en potten met plantjes en ook buiten komt het al aardig vol te staan.

We zijn naar de opening van de Floriade geweest en hebben een pas voor onbeperkte toegang. Helaas is het er nog niet van gekomen om te gaan. Wel heb ik bij buurtgenoten geholpen om een bijenhotel te maken voor de Floriade. Met een beetje mazzel krijg ik in oktober dan mijn boomstam schijven terug gevuld met larven van inheemse bijen.

Samen met een aantal buren en de stadsarcheoloog zijn we op excursies geweest om een plan te maken voor de inrichting van bijna vijf hectare aan archeologische grond bij ons op het veld. Ik ben erg benieuwd naar wat voor functie het uiteindelijk gaat krijgen. Het was in ieder geval erg leuk om daar samen met anderen over na te denken.

Inmiddels was het weer ook goed genoeg om paddestoelen broed te bestellen. Hopelijk zien we over een maand of twee de eerste paddestoelen verschijnen op deze wal. Ik heb in ieder geval mijn best gedaan met een goede lasagna van mest, stro en aarde. (Op deze foto work in progress).

Sinds een paar weken staan ook de tulpen velden weer in bloei. Een troost want de typen en narcissen in de tuin worden opgegeten door slakken.

De fruitbomen hebben wel fantastisch gebloeid. Ik hoop dat we dit jaar een beetje oogst krijgen. De sappan heb ik in ieder geval al over gekocht van een wijkgenoot.

De hagen lopen geweldig uit. Wat een groei! Het is wel echt duidelijk dat ze het eerste jaar gebruiken voor wortelgroei en daarna boven de grond pas goed aanslaan.

Voor Roos kocht ik vorige week teugels en een longeersingel zodat ik binnenkort echt met haar aan de slag kan. Ik kijk daar zo naar uit! Vandaag kon ik, terwijl ik in de verhoogde voerbak stond, zo met mijn volle gewicht op mijn handen op haar rug leunen. Ze was alleen maar een beetje geïrriteerd omdat ik toen stopte met kriebelen.

En ondanks dat we er nog lang niet aan toe zijn hebben we laatst wel alvast ergens deurtjes voor de keuken meegenomen. Zo leuk dat we ze niet konden laten staan. Dat is ook wel gelijk het lastige van werken met tweedehands materiaal. Je moet het echt meenemen zodra je het tegenkomt en dus ook opslaan.

En dit weekend hebben we tuinwerk-dagen. Ik hoop dat we met wat hulp wat grote klussen op kunnen pakken. Vandaag heb ik in ieder geval de kiwibessen een paal gegeven en heb ik een begin gemaakt voor de grote klus van morgen; het maken van de heuvel bakken.