Jeetje wat een verhalen dan he... echt bizar wat mensen allemaal maar in de grond gedumpt hebben ja... Benieuwd wat wij eventueel nog gaan tegenkomen. Vooralsnog is het allemaal (op wat ingegraven gaas na) bovengronds... Maar ja, we zijn ook nog niet echt bezig met verder bewerken natuurlijk.
Milan_lover schreef:Dat knapt er echt ontzettend van op! Het ziet er direct weer fris en ruimer uit. Wij hadden uier ook nicotine problemen, bah bah bah

Wij hebben uiteindelijk 7 lagen verf op het plafond moeten doen en het heel schemert nog steeds door, echt belachelijk!
Ja als je het echt wit wil hebben moet je speciale renovatieverf gebruiken. Dat vonden wij hier de investering niet waard aangezien het (als het goed is) allemaal nog maar ene paar jaar zo blijft. Bij ons kleur het ook wel weer wat geel/creme op. Maar vooralsnog niet overmatig storend. En het is vooral gewoon heel fijn dat het allemaal weer even fris is voor zolang we op deze manier wonen.
Maflinger_S schreef:Gefeliciteerd!
Rustig slapen in plaats van steeds onrustig om je heen kijken is ook wat waard.
Ja precies! En de gemeente is op dit moment heel makkelijk (zowel qua het verkrijgen van de vergunning wat hier echt wel te overzien is qua regels als het gedogen van wat er illegaal wordt aangelegd). Maar het zou de eerste gemeente niet zijn waar ze op enig moment het beleid wel flink aanscherpen en dat je opeens wel de pineut bent wanneer je rijbak weer weg moet... En aangezien we van plan zijn hier nog heel erg lang te wonen doe ik het maar liever gewoon gelijk goed qua vergunning. En het is van tientjes werk naar een paar honderd euro gegaan. Maar als ie eenmaal ligt ben je dat ook zo weer vergeten
superpony schreef:Ow, bah, dan wil ik eigenlijk niet weten hoeveel zooi er op veel plekken in de grond begraven ligt. Als je al ziet wat ze op een hoop gooien en verbranden....Dan ligt er nog een keer zoveel onder de grond, ppf
Wel grappig dat ze zo reageren...Neem aan omdat ze een vergunning zelf onzin vinden??
Maar fijn dat je je rijbak kan aanleggen. Zonde van de extra kosten, maar geen zorgen en gedoe verder.
Haha ja, zelfs de man die hier kwam proberen zand te verkopen (had de vergunningsaanvraag in de krant gezien) en die volgens hemzelf "heel veel rijbakzand" verkochten "wist niet" dat er een vergunning nodig was (en ook niet wat voor korrelgrote en type zand hij precies verkocht. "Ja gewoon, van dat gele paardenzand, maar goed spul heur!"). En alle buren en paardenmensen die ik hier heb gesproken wisten het niet of vonden het onzin ('doen ze hier toch niet moeilijk over'). Dus tja, dan krijg je gelijk stempel "westerling zeker?' (effectief hebben we 2,5 jaar op de veluwe gewoond en daarvoor ik eigenlijk altijd in Drenthe haha)
daantjuhhh schreef:Ja dat hadden wij ook. Er was (kwamen wij pas achter toen we er woonden) een varkensschuur begraven in de grond.
Ik wilde graag een buitenbak aan huis. Maar dat werd zo duur. Moesten dan een hele boel puin laten afvoeren.
Oooh, dat is wel echt heel erg zuur als je daar pas later achter komt zeg!!
superpony schreef:Wij huurden een nieuw pand wat voorheen een dierenwinkel was geweest. We moesten voor leidingen etc onder de vloer zijn en kwamen echt bergen dieren geraamtes tegen. Die hebben gewoon alle dode dieren onder de grond gegooid........Midden in Amsterdam gewoon...
Jeetje... dat is toch echt wel heel diep triest zeg
Mariska_28 schreef:Wij zijn jaren geleden bij een huis wezen kijken, waar ze een stuk van de varkensstal af hadden gebroken en begraven.. Inclusief asbest dak. Er was een asbest onderzoek gedaan en tot op drie meter diep werd asbest gevonden. Het op laten ruimen zou in de tonnen gaan lopen, dus maar niet gekocht..
Jemig! Maar goed dat je dat vooraf weet en nog kan afhaken zeg... Wat een bedragen dan ook gelijk he...
Jes schreef:Met asbest snap ik echt niet dat gemeentes/ regionaal niet gratis accepteren (ook in Frankrijk niet) weg met die rommel en dan niet ergens in een gat in de grond.
Overige rommel wordt hier wel gratis aangenomen gelukkig.
Ja, dat is nu echt heel duur...
Gemeente Hoogeveen is tot een bepaald aantal kilo's gratis, daarna betaal je wel per kilo. Maar denk dat we voor bijvoorbeeld al het houtafval sowieso beter op enig moment gewoon een afvalcontainer voor hout kunnen laten komen. Kost ook wel wat, maar dan ben je het in 1x helemaal kwijt.
Ik had nog wat verfwerk willen doen vandaag, maar de paarden besloten me een ander klusje cadeau te doen
Paar "kleine" gaatjes extra gemaakt

Beetje patchwork op beide slowfeeders later...
(Je kan ook mooi het 'bereik' om de grote gaten heen zien
)

En dit is iets waar ik ook binnenkort mee aan de gang hoop te gaan. Het houtwerk is echt rot, maar het frame zelf lijkt nog heel erg ok. Verlichting wil ik binnenkort even controleren. Moet nog even kijken hoe en wat, maar de bodemplaat lijkt er heel simpel in te zitten.
Had al gevraagd bij aanhangerbedrijf wat het zou kosten als zij het doen, maar dat doen we maar even niet
En aanhanger is hier natuurlijk wel heel ideaal (hebben de vorige bewoners voor ons laten staan).