[VOLG] Paddock Paradise opbouwen & 100 jaar oude boerderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:21

superpony schreef:
Wij huurden een nieuw pand wat voorheen een dierenwinkel was geweest. We moesten voor leidingen etc onder de vloer zijn en kwamen echt bergen dieren geraamtes tegen. Die hebben gewoon alle dode dieren onder de grond gegooid........Midden in Amsterdam gewoon...

Ah Gatverdamme! Dat meen je niet :r

Jes

Re: [VOLG] Bijna 100 jaar oude boerderij renoveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 18:58

Met asbest snap ik echt niet dat gemeentes/ regionaal niet gratis accepteren (ook in Frankrijk niet) weg met die rommel en dan niet ergens in een gat in de grond.
Overige rommel wordt hier wel gratis aangenomen gelukkig.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 19:06

Jeetje wat een verhalen dan he... echt bizar wat mensen allemaal maar in de grond gedumpt hebben ja... Benieuwd wat wij eventueel nog gaan tegenkomen. Vooralsnog is het allemaal (op wat ingegraven gaas na) bovengronds... Maar ja, we zijn ook nog niet echt bezig met verder bewerken natuurlijk.

Milan_lover schreef:
Dat knapt er echt ontzettend van op! Het ziet er direct weer fris en ruimer uit. Wij hadden uier ook nicotine problemen, bah bah bah :n :r Wij hebben uiteindelijk 7 lagen verf op het plafond moeten doen en het heel schemert nog steeds door, echt belachelijk!

Ja als je het echt wit wil hebben moet je speciale renovatieverf gebruiken. Dat vonden wij hier de investering niet waard aangezien het (als het goed is) allemaal nog maar ene paar jaar zo blijft. Bij ons kleur het ook wel weer wat geel/creme op. Maar vooralsnog niet overmatig storend. En het is vooral gewoon heel fijn dat het allemaal weer even fris is voor zolang we op deze manier wonen.

Maflinger_S schreef:
Gefeliciteerd!

Rustig slapen in plaats van steeds onrustig om je heen kijken is ook wat waard.

Ja precies! En de gemeente is op dit moment heel makkelijk (zowel qua het verkrijgen van de vergunning wat hier echt wel te overzien is qua regels als het gedogen van wat er illegaal wordt aangelegd). Maar het zou de eerste gemeente niet zijn waar ze op enig moment het beleid wel flink aanscherpen en dat je opeens wel de pineut bent wanneer je rijbak weer weg moet... En aangezien we van plan zijn hier nog heel erg lang te wonen doe ik het maar liever gewoon gelijk goed qua vergunning. En het is van tientjes werk naar een paar honderd euro gegaan. Maar als ie eenmaal ligt ben je dat ook zo weer vergeten :Y)

superpony schreef:
Ow, bah, dan wil ik eigenlijk niet weten hoeveel zooi er op veel plekken in de grond begraven ligt. Als je al ziet wat ze op een hoop gooien en verbranden....Dan ligt er nog een keer zoveel onder de grond, ppf

Wel grappig dat ze zo reageren...Neem aan omdat ze een vergunning zelf onzin vinden??

Maar fijn dat je je rijbak kan aanleggen. Zonde van de extra kosten, maar geen zorgen en gedoe verder.

Haha ja, zelfs de man die hier kwam proberen zand te verkopen (had de vergunningsaanvraag in de krant gezien) en die volgens hemzelf "heel veel rijbakzand" verkochten "wist niet" dat er een vergunning nodig was (en ook niet wat voor korrelgrote en type zand hij precies verkocht. "Ja gewoon, van dat gele paardenzand, maar goed spul heur!"). En alle buren en paardenmensen die ik hier heb gesproken wisten het niet of vonden het onzin ('doen ze hier toch niet moeilijk over'). Dus tja, dan krijg je gelijk stempel "westerling zeker?' (effectief hebben we 2,5 jaar op de veluwe gewoond en daarvoor ik eigenlijk altijd in Drenthe haha)

daantjuhhh schreef:
Ja dat hadden wij ook. Er was (kwamen wij pas achter toen we er woonden) een varkensschuur begraven in de grond.
Ik wilde graag een buitenbak aan huis. Maar dat werd zo duur. Moesten dan een hele boel puin laten afvoeren.

Oooh, dat is wel echt heel erg zuur als je daar pas later achter komt zeg!!

superpony schreef:
Wij huurden een nieuw pand wat voorheen een dierenwinkel was geweest. We moesten voor leidingen etc onder de vloer zijn en kwamen echt bergen dieren geraamtes tegen. Die hebben gewoon alle dode dieren onder de grond gegooid........Midden in Amsterdam gewoon...

Jeetje... dat is toch echt wel heel diep triest zeg -O-

Mariska_28 schreef:
Wij zijn jaren geleden bij een huis wezen kijken, waar ze een stuk van de varkensstal af hadden gebroken en begraven.. Inclusief asbest dak. Er was een asbest onderzoek gedaan en tot op drie meter diep werd asbest gevonden. Het op laten ruimen zou in de tonnen gaan lopen, dus maar niet gekocht..

:wow: :wow:
Jemig! Maar goed dat je dat vooraf weet en nog kan afhaken zeg... Wat een bedragen dan ook gelijk he...

Jes schreef:
Met asbest snap ik echt niet dat gemeentes/ regionaal niet gratis accepteren (ook in Frankrijk niet) weg met die rommel en dan niet ergens in een gat in de grond.
Overige rommel wordt hier wel gratis aangenomen gelukkig.

Ja, dat is nu echt heel duur...
Gemeente Hoogeveen is tot een bepaald aantal kilo's gratis, daarna betaal je wel per kilo. Maar denk dat we voor bijvoorbeeld al het houtafval sowieso beter op enig moment gewoon een afvalcontainer voor hout kunnen laten komen. Kost ook wel wat, maar dan ben je het in 1x helemaal kwijt.

Ik had nog wat verfwerk willen doen vandaag, maar de paarden besloten me een ander klusje cadeau te doen _O-

Paar "kleine" gaatjes extra gemaakt }:0
Afbeelding

Beetje patchwork op beide slowfeeders later...
(Je kan ook mooi het 'bereik' om de grote gaten heen zien :D )
Afbeelding

En dit is iets waar ik ook binnenkort mee aan de gang hoop te gaan. Het houtwerk is echt rot, maar het frame zelf lijkt nog heel erg ok. Verlichting wil ik binnenkort even controleren. Moet nog even kijken hoe en wat, maar de bodemplaat lijkt er heel simpel in te zitten.

Had al gevraagd bij aanhangerbedrijf wat het zou kosten als zij het doen, maar dat doen we maar even niet :+
En aanhanger is hier natuurlijk wel heel ideaal (hebben de vorige bewoners voor ons laten staan).
Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:37

Is het hout dat je wil weggooien onbewerkt? Dan is het goedkoper om op te stoken. Wij verbranden nog steeds stukken hout van de verbouwing.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 20:56

Ceetje_bokt schreef:
Is het hout dat je wil weggooien onbewerkt? Dan is het goedkoper om op te stoken. Wij verbranden nog steeds stukken hout van de verbouwing.

Nope helaas, vrijwel niks wat onbewerkt is....

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 01:28

pmarena schreef:
Het is ook niet voor niets dat gemeentes er tegenwoordig vaak voor kiezen om kosteloos grofvuil in te laten leveren / een toeslag hiervoor in te bouwen in de gemeentelijke belastingen :(:)

Om dit gedoe tegen te houden en zodat ze niet iedere klipklap bankstellen uit een bosje hoeven te vissen...

Hier niet in Ermelo en daarmee snijden ze zichzelf echt in de vingers.

Afval/kliko's gaan op gewicht en als je naar de stort rijdt ook.

Gevolg is inderdaad dat er mega veel bos is om je zooi te storten en dat ook gebeurt. Nu was er bij de bosrand van dat isolatie spuit spul gestort in zakken, maar die waren stuk gegaan......Waarschijnlijk nieuwsgierig wild. Er lagen allemaal van die kleine bolletjes, dus hebben mensen schoongemaakt.

Even terug tuinmeubels en bbq, vuilniszakken is normaal en nog vrij kort geleden, oude stoelen....O ja, laminaat of vloerbedekking hoort ook in het bos.

Ik erger me echt groen en geel. Wij scheiden goed en dan valt het afval erg mee. Ijzer halen ze graag op. Papier wordt opgehaald. Machines kun je inleveren. Glas is gratis, net als stof....

Maar zoals een oude bank weggooien is 12 euro. Geen idee of mensen dat duur vinden.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 07:46

Ja tuurlijk halen ze ijzer graag op. :$ Wij hadden onszelf oude metalen bewaard in een hoek van de tuin. En dit gebracht naar een ijzerhandelaar, vriendlief dacht dat dit niks zou opbrengen, maar toch €65 voor gekregen. Als we het weggebracht hadden bij de milieustraat had het ons ‘een tik’ gekost. Wij hebben zes tikken per jaar om grof vuil te storten en daarna kost het €25 per lading. Asbest is gratis, maar je moet een brief van de gemeente hebben. Ik vind al die illegale stortingen zo vreselijk.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 09:55

MarliesR schreef:
En dit is iets waar ik ook binnenkort mee aan de gang hoop te gaan. Het houtwerk is echt rot, maar het frame zelf lijkt nog heel erg ok. Verlichting wil ik binnenkort even controleren. Moet nog even kijken hoe en wat, maar de bodemplaat lijkt er heel simpel in te zitten.

Had al gevraagd bij aanhangerbedrijf wat het zou kosten als zij het doen, maar dat doen we maar even niet :+
En aanhanger is hier natuurlijk wel heel ideaal (hebben de vorige bewoners voor ons laten staan).
[ [url=m/C5N5oL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat ze de slowfeeders alweer te grazen hebben genomen :')
Maar hier kan je vrij simpel zelf nog iets heel netjes van maken inderdaad hoor! Zou 'm lekker niet wegbrengen :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:09

Stuk betonplex er in om het rotte hout te vervangen en gaan met die kar +:)+

Hier in de gemeente is het sinds dit of vorig jaar ofzo "gratis" om je zooi naar de stort te brengen. Voorheen was ijzer wel gratis geloof ik en ook in oktober vaak een actie van gratis je tuinafval kunnen brengen.

Wij brachten regelmatig nog een kar puin naar stort in oude woonplaats waar het wel gratis was...en dat was dan ook meteen het enige voordeel van je oude huis nog niet verkocht hebben en een paar jaar met 2 huizen op je nek zitten qua hypotheek en onderhoud #)

Poeh hee, hele schuren onder de grond geduwd....dat is wel een opluchting als je daar achter komt voordat je het koopt :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 10:37

Wij betalen hier helaas voor alles meer dan de hoofdprijs om af te kunnen voeren. Alleen papier glas en plastic is gratis. De rest is duur of heel duur.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 12:04

superpony schreef:
Jeetje Rommulus. Maak je overal foto's van? Ik denk dat mensen het zelf niet eens zien, dus niet eens bewust je afzetten ofzo. Zij leven zo en vinden dat misschien normaal....

Ik ben ook weleens bij mensen binnen geweest dat ik echt ontzettend schrok. Maar uiteindelijk zal zo een huis ook ooit verkocht moeten worden als mensen overlijden of iets....Iemand zal het moeten kopen en er iets mee moeten. Maar het is wel onwijs veel werk en vet balen als het dan ook nog eens zo tegenvalt.

We hebben bijna overal foto's van.
Zelfs een aardige tijdlijn gezien ik het meeste wel op fb heb gegooid....
Mis een paar maand vanwege het overlijden van mijn telefoon..

De eerste bewoner kan het niet meer vertellen de mensen waar wij het van gekocht hebben wisten het..
Toen we het kochten zat er bv een gat naast het huis, ra ra wat zat daar .......
En ik weet zeker dat de vorige bewoners dit gat gegraven was gezien de eerste bewoner er al jaren niet meer toe in staat toe was en de mensen waar wij het van kochten daar een wasmachine en droger afvoer geplaatst hadden.
Het werd ons heel duidelijk waarom die afvoer boven de grond zat.....
Altijd banketstaaf als ze een septitank laten zitten terwijl wettelijk verplicht is die dingen te verwijderen zodra het huis op het net word aangesloten.... deze hebben wij dus kunnen weg breken ...... :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r met de hand :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 12:35

Mensen zijn echt heel raar. Hoe kom je er ook op? Mijn fantasie gaat niet eens zover dat ik zoiets had kunnen bedenken.....

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 15:22

Wat bizar dat mensen zoveel rommel gewoon in de grond stopten!
Ik woon in een boerderij die ruim 180 jaar oud moet zijn, en wij vinden heel af en toe eens een scherf, of zo'n ouderwetse pijp. Maar dat is meer uitzondering dan regel.
(euh dat zeg ik nu wel, maar het schijnt dat er, lang voor mijn geboorte ooit een complete auto in de tuin is gevonden)

Mijn paard staat bij particulieren waar in de huidige wei ooit een kassencomplex heeft gestaan. Bij het slopen +/- 50 jaar geleden is het glas niet afgevoerd, maar gewoon blijven liggen. De hoeveelheid glas die naar boven komt, met name in de paddock is echt schrikbarend. Een middag glas zoeken levert vaak een flinke emmer vol op, en de volgende dag ligt het er gewoon weer....

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-19 15:46

Laurora schreef:
Wat bizar dat mensen zoveel rommel gewoon in de grond stopten!
Ik woon in een boerderij die ruim 180 jaar oud moet zijn, en wij vinden heel af en toe eens een scherf, of zo'n ouderwetse pijp. Maar dat is meer uitzondering dan regel.
(euh dat zeg ik nu wel, maar het schijnt dat er, lang voor mijn geboorte ooit een complete auto in de tuin is gevonden)

Mijn paard staat bij particulieren waar in de huidige wei ooit een kassencomplex heeft gestaan. Bij het slopen +/- 50 jaar geleden is het glas niet afgevoerd, maar gewoon blijven liggen. De hoeveelheid glas die naar boven komt, met name in de paddock is echt schrikbarend. Een middag glas zoeken levert vaak een flinke emmer vol op, en de volgende dag ligt het er gewoon weer....

Haha een complete auto in de tuin vinden is dan ook wel weer een soort van humor :')

In tegenstelling tot al dat glas in de paddock... Daar zou ik echt heel erg niet blij mee zijn... Ook met oog op verwondingen etc.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 15:51

Heeeeeel toevallig volg ik je topic al een tijdje...uiteraard geen idee waar je woont maar deze paarden kwamen me 2 minuten geleden zo bekend voorAfbeelding _O-

Rondje rondtoeren in de auto en zie wat je vind :+

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 16:09

Hahaha Kim, het is er ook wel heerlijk weer voor.

Bizar hè wat je allemaal terugvindt, wij hebben ooit allerlei dierenskeletten gevonden, kwam de hond met een of ander bot binnen.
Heeeeeeeel veel glas en ijzeren zooi, een prothese :+, een oude paspop met z'n kop eraf gezaagd en een kluis, vol spanning opengemaakt, zat er een doosje paperclips in...

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:18

Met het oog op veel glas in de paddock zou ik best durven investeren in de grond zeven :o wat vervelend zeg

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 17:56

Hier een stapel oude metaal platen van een dak gevonden die ze hadden begraven... geen wonder dat daar geen gras groeide! :Y)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 18:13

Oooh dat lichte paard is wel een lekkere smeerpoets zeg :D

Als ik zo lees wat mensen allemaal voor akelige troep vinden ben ik toch blij dat ik in een nieuwbouw blokkendoos woon! Stukken minder gevaarlijk haha :P

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 23:34

Ik heb in de tuin/kleine wei van een vorig huurhuis een pistool gevonden :oo
Politie wilde nieteens langskomen om het op te halen.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 10:39

kim_1990 schreef:
Heeeeeel toevallig volg ik je topic al een tijdje...uiteraard geen idee waar je woont maar deze paarden kwamen me 2 minuten geleden zo bekend voor[ [url=m/tOaIBU.jpg]Afbeelding[/url] ] _O-

Rondje rondtoeren in de auto en zie wat je vind :+

Hoe hilarisch :D :D :D

Libera schreef:
Hier een stapel oude metaal platen van een dak gevonden die ze hadden begraven... geen wonder dat daar geen gras groeide! :Y)

Nee dan is dat niet zo raar :D
Heb je daar ook iets als een "oud ijzer boer"?

watchthesky schreef:
Oooh dat lichte paard is wel een lekkere smeerpoets zeg :D

Als ik zo lees wat mensen allemaal voor akelige troep vinden ben ik toch blij dat ik in een nieuwbouw blokkendoos woon! Stukken minder gevaarlijk haha :P

Hoe lichter ze zijn, hoe goorder ze worden :+ Dit is nog helemaal niks..
En doe mij dan toch maar die zooi ipv de blokkendoos hoor :D (gelukkig maar... Anders waren we hier vast heel ongelukkig geworden :+ )

Jes schreef:

Dat is helemaal bizar! Heb je hem uiteindelijk zelf naar het politiebureau gebracht dan?

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 13:11

Het glas bij ons in de wei heeft gelukkig nog nooit problemen opgeleverd *klopt even af*
De wei en paddock is helaas te groot om helemaal te laten zeven. Tenminste, het kán wel, maar dat kost klauwen vol geld en dat wil de eigenaresse er niet aan uit geven. Dus we blijven scherfjes verzamelen de komende 10 jaar :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:45

In onze zoektocht naar een huis kwamen we een huis tegen met een afgebroken kas, dus had direct al geen interesse meer. Glas blijf je tegenkomen.

Bij ons ligt er echt veel glas in de bak. Er zijn al emmers vol uitgekomen en na een keer rijden, slepen of regenen, begin je weer opnieuw. Soms in de paddock ook, maar dat is ander zand.

Ik reed ooit ergens waar de dakplaten met een vreselijke storm naar beneden kwamen. Al die stukjes groeven zich meet in het zand. Met man en macht gezocht en vuilniszakken vol eruit gehaald. Toen gesleept en weer opnieuw........

Ik zie op tv weleens dat ze van die hele gave bakken vinden in de USA die gewoon ergens zijn achtergelaten........
Maar laatst ook bij een verbouwing programma dat de riolering stuk was en alles zo onder de grond liep.......ben dan zo blij dat de tv zonder geur is.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:50

Marlies, ja oud ijzerboer hebben we hier wel (die heeft ook al heeeel wat bij ons opgehaald :D ) maar die waren volgens mij aluminium platen en die willen ze niet...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 07:36

MarliesR schreef:
Jes schreef:

Dat is helemaal bizar! Heb je hem uiteindelijk zelf naar het politiebureau gebracht dan?

Ja de volgende dag, politie zou het bureau inlichten, hadden ze dus niet gedaan dus toen mijn man (toen nog vriend) binnen kwam met pistool trokken ze direct hun wapen :oo
Bleken voor ons drugsdealers te wonen, hele zootje was door de politie opgerold.
Ze hadden geen zin het dossier te heropenen dus mijn man mocht het pistool weer meenemen :=
Hij heeft het daar gelaten maar daar waren ze niet blij mee.