Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 11:00

Sommige keukenzaken hebben een elektrisch verstelbaar blad waarbij je zelf goed kan testen welke bladhoogte het beste bij je past.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 09:38

Na een hele poos meelezen hebben wij ook het ontwerp binnen. We verhuizen 20 januari naar een boerderij uit 1914 en er wordt grondig verbouwd. :D Waar de keuken nu zit komt de kantine voor het bedrijf en onze keuken komt waar nu een slaapkamer zit. Eettafel en stoelen waren even als voorbeeld erin gezet - hebben wij nog niet uitgekozen. De trap wordt een dichte trap zonder die leuning.

Dit is het idee voor de keuken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan willen we dit op de tegeltjes achter de oven:

Afbeelding

En de oven / inductie in het echt:

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 10:22

Mooi, vooral de oven/kookplaat. <3
Je hebt als ik het goed zie op 1 zijde kastjes en 1 zijde lades?
En hoe breed zijn de lades, zie dat het brede zijn.
Ik ben jaloers op je aanrechtblad ruimte!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 10:25

Neonlight schreef:
Mooi, vooral de oven/kookplaat. <3
Je hebt als ik het goed zie op 1 zijde kastjes en 1 zijde lades?
En hoe breed zijn de lades, zie dat het brede zijn.
Ik ben jaloers op je aanrechtblad ruimte!

Ja klopt! Aan de oven kant zitten aan beide kanten van de oven lades van 90cm. Dus 4 lades met in één la een bestekla bovenin. Dus in één lade zitten twee verdiepingen zeg maar. :D Keuken is zo’n 7,5 meter.

De kleur oven moet je van houden denk ik maar ik
liep de zaak binnen en was er meteen verliefd op. Het is ook de kleur die in veel oude elementen van de boerderij terug komt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 11:16

Oven is prachtig. De keuken is ook mijn smaak.

Met zoveel beschikbare werkruimte zou ik wel meer ruimte willen links van de spoelbak.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 11:37

Mooie keuken! Ik zou nog een kastje doen bovenop de koelkast. Dat is nu loze ruimte. En wat ga je met die plank doen die nu over de hele muur loopt? Ga je daar dingen opzetten? Wordt dat niet rommelig dan?

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 12:16

kosseh schreef:
veerledec schreef:
Oven met camera?

Dan kan je in de oven kijken via je telefoon.
Net als dat je via je telfoon vaak dan de bediening van de oven kan doen.
Vrienden hebben het ook, best een leuk speeltje.

Ik heb vandaag weer keukens gekeken.
In m'n nieuwe appartement heb ik 3,5m om een rechte keuken kwijt te kunnen.
Doordat daar ook nog een deel vanaf gaat voor een hoge kast met koelkast en vriezer hou ik niet heel veel over als werkblad, waardoor ik er aan denk om een dieper blad te nemen. Zit te denken aan een blad van 80 of 70 diep, ipv de standaard 60cm.

Heeft een van jullie daar ervaring mee?
Wat zijn toch de nadelen er van? En hoeveel scheeld het in prijs?

Prijs scheelde niet heel veel inderdaad. Maar hangt ook af van materiaal van blad.
Standaard keukenkastjes zijn 55 diep, wij hebben aan 1 kant blad van 75 diep, zodat daar extra diepe kastjes (70cm diep) onder konden. We hadden zelf 70 diep bedacht, maar dan zat je dus nog met de 55cm kasten.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 12:43

Hier is onze keuken bijna klaar. Compleet maatwerk door een interieurbouwer.
Keukeneiland is 4,5meter.
Er moet aan het uiteinde nog een soort kerkbankje komen met kussen. Die komt dinsdag. Moeten nog knopjes op lade koffienis. En zo wat dingetjes. Licht en spots in plafond. Etc.
Keukenblad is kwartsiet Belvedere met een leather finish. Dus dat is mat met wat structuur ipv glad.
Kleur keuken is Invisible green van Little Greene.
Oogt op foto wat lichter dan in het echt.
Op de wanden is de kleur Kitchen green van Little green en behang in koffienis is ook van little Greene. Dat behang komt ook nog terug in de woonkamer en de leeshoek achterin de tuinkamer.
Heb apparatuur van Miele en Liebherr. Onze quooker is een messing kleur.
De achterwand is allemaal houten kasten tot plafond met rechts koelkast en links is een taatsdeur naar de bijkeuken waar nog extra voorraadkasten en koelvriescombinatie staat. Die kasten zijn gebouwd door zelfde bouwer (net als rest huis beneden). Keukeneiland heeft aan beide kanten allemaal lades. Met daarin pa een kleine vriezer met 3 lades voor het brood.
Kookplaat is van Miele met afzuiging in het midden.
Spoiler:
Budget noem ik alleen per pb. Het is niet goedkoop. :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 12:51

Ik kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent. Gaaf als het zo allemaal naar wens kan (ookal zit daar een hoog prijskaartje aan). Heel erg veel plezier in de nieuwe keuken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 12:54

Ik vind het eerlijk gezegd echt heel zonde van je mooie open ruimte om zo’n groot blok zo neer te zetten, zeker met die mooie openslaande deuren. De keuken vind ik op zich mooi maar zo’n enorm kookeiland zou ik nooit gekozen hebben.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 13:03

Bijzondere kleurencombinatie ,niet een standaard keuken.

Ik vind hem persoonlijk door die kleurencombinatie niet tijdloos maargoed dat vind ik zelf erg belangrijk.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 13:07

Suzanne F. schreef:
Mooie keuken! Ik zou nog een kastje doen bovenop de koelkast. Dat is nu loze ruimte. En wat ga je met die plank doen die nu over de hele muur loopt? Ga je daar dingen opzetten? Wordt dat niet rommelig dan?

Dat vind ik te hoog worden. Koelkast is 1.80 hoog en dat vind ik hoog zat. Mogelijk een mandje/bakje met peper en zoutstel op de plank en iets ter decoratie. Verder rustig houden.

Lautje ik vind de kleuren heel mooi!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 13:42

Het is juist heel tijdloos vinden wij. Daarom hebben we dit gekozen. Niet alledaags, maar wel juist qua kleurstelling iets van alle tijden.
Het is alleen niet standaard Nederlandse keuken. Dan zit je al snel aan zwart of wit.
In Engeland zie je dit veel meer en House and Garden had afgelopen jaar nog een heel artikel over keuken in ongeveer zelfde kleurstellingen en de tijdloosheid ervan :)
Kitchen green is bijv een kleur die Little Greene al meer dan 100 jaar maakt. Behang is een ontwerp van 150 jaar oud.

Ik denk als je zo kijkt dat het idd lijkt alsof het hele ruimte in beslag neemt dat kookeiland. Maar jullie zien niet dat het huis nog een meter of 8 doorloopt en daar ook allemaal openslaande deuren heeft

De rest van huis is nog niet klaar. Dus is nog beetje bende, kaal, mist heleboel kasten, nog behang, gordijnen en kleurstellingen, maar voor idee van de ruimte.
Afbeelding
Afbeelding

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 13:44

Mooi, ik vind het inderdaad ook een hele klassieke kleur kasten. En heerlijk zo’n groot eiland <3.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 15:12

_lautje_ schreef:
Het is juist heel tijdloos vinden wij. Daarom hebben we dit gekozen. Niet alledaags, maar wel juist qua kleurstelling iets van alle tijden.
Het is alleen niet standaard Nederlandse keuken. Dan zit je al snel aan zwart of wit.
In Engeland zie je dit veel meer en House and Garden had afgelopen jaar nog een heel artikel over keuken in ongeveer zelfde kleurstellingen en de tijdloosheid ervan :)
Kitchen green is bijv een kleur die Little Greene al meer dan 100 jaar maakt. Behang is een ontwerp van 150 jaar oud.

Ik denk als je zo kijkt dat het idd lijkt alsof het hele ruimte in beslag neemt dat kookeiland. Maar jullie zien niet dat het huis nog een meter of 8 doorloopt en daar ook allemaal openslaande deuren heeft

De rest van huis is nog niet klaar. Dus is nog beetje bende, kaal, mist heleboel kasten, nog behang, gordijnen en kleurstellingen, maar voor idee van de ruimte.
[ [url=m/2jGB79.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JWkVVA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier een stille meelezer die zo hoopt inspiratie op te doen. Ik vind deze keuken prachtig en tijdloos.. is het kaartje dat je er zelf aan hangt. Voor mij is dit tijdloos.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 15:48

ik ga bij lautje wonen, wat een gave keuken :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 21:04

Ik zou ook wel bij Lautje willen! Prachtig!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 00:10

MoniqueT schreef:
Erg blij met mijn Bora, dat is het enige wat ik erover kan zeggen.

Hier ook! In september nieuwe keuken geplaats en mega blij mee ook qooker en de Bora en we hebben alles inbouw gedaan in plaats van opbouw das ook super fijn! Geen opstaande randen meer

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 00:15

:))
Dank wij zijn er ook heel blij mee. En krijgen ook veel positieve reacties van mensen die echt een hele andere smaakbhebben, maar dit wel mooi vinden.
En ik realiseer mij dat dit niet iedereen z’n cup of tea is ;)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 10:10

Jildau schreef:
Na een hele poos meelezen hebben wij ook het ontwerp binnen. We verhuizen 20 januari naar een boerderij uit 1914 en er wordt grondig verbouwd. :D Waar de keuken nu zit komt de kantine voor het bedrijf en onze keuken komt waar nu een slaapkamer zit. Eettafel en stoelen waren even als voorbeeld erin gezet - hebben wij nog niet uitgekozen. De trap wordt een dichte trap zonder die leuning.

Dit is het idee voor de keuken:

[ [url=m/pMTI5c.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ar5T3a.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ab3CqD.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan willen we dit op de tegeltjes achter de oven:

[ [url=m/kdKv5A.webp]Afbeelding[/url] ]

En de oven / inductie in het echt:

[ [url=m/ceMeHu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi en rustig maar ik vind het een beetje jammer van de strakke lijnen naast het fornuis :o
Wij hebben ook zo'n fornuis en het lijkt een beetje op je voorbeeld foto, dus met zo'n omkadering errond. Ik vind dat zo'n fornuis best mag opvallen :D

Ik denk dat ik Lautje haar huis wel wil :D Ik had enkel niet voor de groene kasten gekozen in de combinatie met het blad maar dat is smaak natuurlijk. Maar wat een ruimte :oo

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:04

Farjen: bedoel je die ronde "boog" erachter? Die kunnen we er eventueel wel op doen alleen ons aanrecht wordt dieper dan dat de oven is. Dus moesten even kijken hoe dat ging staan. Maaaar we gaan nu misschien toch voor een andere oven want deze is wel echt onwijs duur. Voor het prijsverschil kunnen we zo ongeveer de hele vloer op de benedenverdieping leggen zeg maar.. Of een houtkachel aanschaffen. :D

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:33

Hoeveel ruimte zit er links in de hoek Jildau?
Brugman keuken toevallig? Dus zeg maar op de muur waar de koelkast tegenaan komt?

Zou je de koelkast en dan een vriezer ernaast niet fijn vinden? En dan dus op de muur links. Dan je blad door laten lopen tot de muur. Dat je een nisje krijgt ernaast.

En dan de koelkast en vriezer op 160 hoogte. En die dus naast elkaar op de muur links.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:42

Nee geen Brugman keuken.

Ik snap je idee maar wij hebben een kelder met daarin een mega grote vriezer en nog een koelkast met vriesvak eronder. Vandaar dat we hebben gezegd dat we dat niet in de keuken erbij hoeven. Links op de muur zit nog een oude schouw die we graag willen laten zitten (die kon hij alleen niet namaken in het ontwerp) dus daar zitten we ook mee. Er zit niet veel ruimte nog tussen - dan komt de keuken tegen de schouw aan.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:53

Jildau schreef:
Farjen: bedoel je die ronde "boog" erachter? Die kunnen we er eventueel wel op doen alleen ons aanrecht wordt dieper dan dat de oven is. Dus moesten even kijken hoe dat ging staan. Maaaar we gaan nu misschien toch voor een andere oven want deze is wel echt onwijs duur. Voor het prijsverschil kunnen we zo ongeveer de hele vloer op de benedenverdieping leggen zeg maar.. Of een houtkachel aanschaffen. :D

Ja inderdaad, die boog :)
Even een foto van onze keuken, maar je hebt gelijk dat het inderdaad dieper gaat worden dan..
(niet de meest duidelijke, is nog een verkoopsfoto)
Afbeelding

Misschien heb je nog gelijkaardige ovens van andere merken die leuker geprijsd zijn?
Wij hebben ons huis gekocht met de oven er al reeds in maar ik weet dat die krengen duur zijn :+

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:59

Jildau schreef:
Nee geen Brugman keuken.

Ik snap je idee maar wij hebben een kelder met daarin een mega grote vriezer en nog een koelkast met vriesvak eronder. Vandaar dat we hebben gezegd dat we dat niet in de keuken erbij hoeven. Links op de muur zit nog een oude schouw die we graag willen laten zitten (die kon hij alleen niet namaken in het ontwerp) dus daar zitten we ook mee. Er zit niet veel ruimte nog tussen - dan komt de keuken tegen de schouw aan.

Ah oké, ja dan snap ik het.
Als het had gekund had je net even wat meer ruimte aan beide kanten naast je kraan. En op het ook vind ik de koelkast vrij hoog lijken 't.o.v. de rest zeg maar
Dan had je het samen wat lager gehad. Maar als daar idd nog een schouw zit dan word het alweer lastig.