Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Mooi, vooral de oven/kookplaat.![]()
Je hebt als ik het goed zie op 1 zijde kastjes en 1 zijde lades?
En hoe breed zijn de lades, zie dat het brede zijn.
Ik ben jaloers op je aanrechtblad ruimte!
kosseh schreef:veerledec schreef:Oven met camera?
Dan kan je in de oven kijken via je telefoon.
Net als dat je via je telfoon vaak dan de bediening van de oven kan doen.
Vrienden hebben het ook, best een leuk speeltje.
Ik heb vandaag weer keukens gekeken.
In m'n nieuwe appartement heb ik 3,5m om een rechte keuken kwijt te kunnen.
Doordat daar ook nog een deel vanaf gaat voor een hoge kast met koelkast en vriezer hou ik niet heel veel over als werkblad, waardoor ik er aan denk om een dieper blad te nemen. Zit te denken aan een blad van 80 of 70 diep, ipv de standaard 60cm.
Heeft een van jullie daar ervaring mee?
Wat zijn toch de nadelen er van? En hoeveel scheeld het in prijs?
Suzanne F. schreef:Mooie keuken! Ik zou nog een kastje doen bovenop de koelkast. Dat is nu loze ruimte. En wat ga je met die plank doen die nu over de hele muur loopt? Ga je daar dingen opzetten? Wordt dat niet rommelig dan?
_lautje_ schreef:Het is juist heel tijdloos vinden wij. Daarom hebben we dit gekozen. Niet alledaags, maar wel juist qua kleurstelling iets van alle tijden.
Het is alleen niet standaard Nederlandse keuken. Dan zit je al snel aan zwart of wit.
In Engeland zie je dit veel meer en House and Garden had afgelopen jaar nog een heel artikel over keuken in ongeveer zelfde kleurstellingen en de tijdloosheid ervan
Kitchen green is bijv een kleur die Little Greene al meer dan 100 jaar maakt. Behang is een ontwerp van 150 jaar oud.
Ik denk als je zo kijkt dat het idd lijkt alsof het hele ruimte in beslag neemt dat kookeiland. Maar jullie zien niet dat het huis nog een meter of 8 doorloopt en daar ook allemaal openslaande deuren heeft
De rest van huis is nog niet klaar. Dus is nog beetje bende, kaal, mist heleboel kasten, nog behang, gordijnen en kleurstellingen, maar voor idee van de ruimte.
[ [url=m/2jGB79.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JWkVVA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jildau schreef:Na een hele poos meelezen hebben wij ook het ontwerp binnen. We verhuizen 20 januari naar een boerderij uit 1914 en er wordt grondig verbouwd.Waar de keuken nu zit komt de kantine voor het bedrijf en onze keuken komt waar nu een slaapkamer zit. Eettafel en stoelen waren even als voorbeeld erin gezet - hebben wij nog niet uitgekozen. De trap wordt een dichte trap zonder die leuning.
Dit is het idee voor de keuken:
[ [url=m/pMTI5c.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ar5T3a.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ab3CqD.jpg]Afbeelding[/url] ]
En dan willen we dit op de tegeltjes achter de oven:
[ [url=m/kdKv5A.webp]Afbeelding[/url] ]
En de oven / inductie in het echt:
[ [url=m/ceMeHu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Jildau schreef:Farjen: bedoel je die ronde "boog" erachter? Die kunnen we er eventueel wel op doen alleen ons aanrecht wordt dieper dan dat de oven is. Dus moesten even kijken hoe dat ging staan. Maaaar we gaan nu misschien toch voor een andere oven want deze is wel echt onwijs duur. Voor het prijsverschil kunnen we zo ongeveer de hele vloer op de benedenverdieping leggen zeg maar.. Of een houtkachel aanschaffen.
Jildau schreef:Nee geen Brugman keuken.
Ik snap je idee maar wij hebben een kelder met daarin een mega grote vriezer en nog een koelkast met vriesvak eronder. Vandaar dat we hebben gezegd dat we dat niet in de keuken erbij hoeven. Links op de muur zit nog een oude schouw die we graag willen laten zitten (die kon hij alleen niet namaken in het ontwerp) dus daar zitten we ook mee. Er zit niet veel ruimte nog tussen - dan komt de keuken tegen de schouw aan.