Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
een deel doet winterslaap, een deel overwinterd als rups of eitje (dus het imago, het volwassen exemplaar, sterft in de winter)
de orchideeën bloeien er nog massaal, ze zijn ook uitgebreid op onze oprit, heel leuk.
we hadden enkele relatief zeldzame soorten en één echt zeldzame, de Katoendaguil (ziet er wel niet echt spectaculair uit):

Wij hadden toen ook een gigantische meikever gevangen, heel indrukwekkend

en daarna leren klimmen. En al klimmend kettingzagen
vorige winter dus de wilgen geknot en dat was zoooo leuk. Het was even spannend omdat ze traag op gang kwamen met terug uitschieten, maar ze hebben nu terug allemaal een mooi, bescheiden pruikje. Vanaf nu knotten we ze om de drie jaar om het netjes bij te houden.
ik draag klimgerief (gordel, safety touw enz) en alle bescherming zoals zaagbroek, helm, enz.

die hebben serieus kunnen smullen.
ik heb 2 jaar geleden met de sneeuw een poging gedaan om sporen te determineren. Zoals verwacht was het op de wei druk met haasjes en vogels maar dus ook met vossen
. Maar rondom huis was het ook verbazingwekkend druk met muisjes en groter
of een keertje meegaan als een natuurvereniging dat organiseert.
maak nog een post over de zoogdiertjes. Zit niks heul spectaculair bij maar zeker leuke beestjes.
maar het is zo leuk om zelf te doen. En je voelt je erna ook echt zo'n houthakker 
tones schreef:Zat jij ook niet op die boot een aantal jaren terug?
Daar had je ook zulke gave foto’s, van zeedieren waar ik het bestaan niet van wist.
missfalki schreef:En gelijk een vraag over de (nacht)vlinders
heeft dat nog een verschillende functie dat ze allemaal andere soort sprieten/antennes hebben,
is heel divers zo te zien ….
Groet Karin.
Solleke_Noah schreef:Zo ontdekten onderzoekers dat het geurspoor van een bepaalde nachtvlinder sterk verstoord werd door een snelweg: door uitlaatgassen en/of turbulentie bleek de snelweg een geurbarrière te vormen voor verliefde vlindermannetjes. Uitlaatgassen bemoeilijken ook de zoektocht van nachtvlinders naar geurende bloemen, zo werd in de VS vastgesteld. Het onderzoek naar de manier waarop we als mens dat geurlandschap (of ‘scentscape’) voor insecten verpesten, staat nog in zijn kinderschoenen.
Mooie uitleg wel! 

er komt nog een afdak aan de voorkant, om het overdekte deel zo groot mogelijk te maken. Maar daar moet ik nog wat extra materiaal voor bestellen. De zijwanden zullen aan de onderkant dichtgemaakt worden tot tegen de vloer (anders breekt Noah er sowieso een been onder
) en de twee zijkanten zullen waarschijnlijk nog een extra steenschot krijgen.
pony voor schaal
Maflinger_S schreef:Fijn toch, zo'n ruime schuilstal. De kans op koppijn is ook klein zo te zien.
een vriendin is recent verhuisd naar Frankrijk voor een aantal jaar en haar pony kon niet mee. Dus nu staat hij hier in de groep tot ze terugkomt. En ondertussen geef ik er kinderlesjes mee. Het is echt een heerlijk dier, tot z'n 14de schouwhengst geweest dus hij voelt zich echt het mannetje.