[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:14

Cayenne schreef:
Sammie schreef:
Dat kan wel, maar je zal dan wel een speciale goedje moeten gebruiken dat goed tegen vocht kan.

Wij zijn ooit bij een huis wezen kijken waar tapijt in de badkamer lag %)
Dat vind ik 8)7 Zo zie je ook wel eens laminaat en dan zo'n losse badkuip erop. Volgens mij moet je dat ding dan alleen voor de sier daar hebben staan, want elke druppel gaat hupppp je vloertje in :=

Fee_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:33

Tegenwoordig heb je ook laminaat wat in je badkamer kan. Wij hebben straks ook laminaat wat in de badkamer had gekund. Heeft ook een speciale coating zeg maar.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 20:46

Boehoeee... even ego.... huis is verkocht, maar niet aan ons ;-(

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:08

Cayenne schreef:
Sammie schreef:
Dat kan wel, maar je zal dan wel een speciale goedje moeten gebruiken dat goed tegen vocht kan.

Wij zijn ooit bij een huis wezen kijken waar tapijt in de badkamer lag %)

Maartje, ik zou me aan de hand van deze foto's afvragen waarom in ieder vertrek licht brand.
Is het overdag zo'n donker huis dat het nodig is? ;)

Omdat mijn man een zeikerd is op het gebied van belichting op foto's. Beroepsmanco :')
Moet zeggen dat de ruimtes op deze manier wel net zo licht zijn op de foto als in het echt

Aaaaah balen Bloem :(

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:17

@bloem: balen zeg! Het is jullie even niet gegund he?
@maartje: over de foto's is alles al wel zo'n beetje gezegd. Degene die bij ons de foto's maakte gaf ook aan dat het er mee te maken had dat mensen uitgenodigd moesten worden om hun eigen ideeen erbij te vormen, in plaats van te worden geprikkeld door de inrichting van de verkoper.

Wat betreft klushuis: het huis van de groene kamer is niet direct een klushuis nee... maar het moet wel weer even naar deze tijd gebracht worden.
Heel eerlijk gezegd heb ik liever een echt klushuis, zoals op de foto's van karuna (dat franse huisje is echt té schattig!) dan zo'n huis waar stiekum ook een heleboel aan moet gebeuren. Want ik ken onszelf: bij het huis met de groene kamer zouden we uiteindelijk ook alles strippen. Omdat het waarschijnlijk allemaal net niet netjes genoeg gedaan is...

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:20

Balen bloem :(

Vanmiddag huisje bekeken en zijn zeer positief.
Werden later gebeld door een makelaar waar we volgende week een huis mee gingen bekijken... en je raad t al verkocht. Was ook niet oms voorkeurshuis gelukkig.
Maar wel apart, dinsdag afspraak gemaakt en ze hebben niks over een liggend bod ofzo verteld en vandaag is t verkocht.

Nu goed nadenken over het huis van vanmiddag :) of we een bod gaan doen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 21:25

Bloem, watskebeurt?

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:08

Ooh balen bloem !
Het huis wat wij gaan kopen heeft een houten vloer in de badkamer. :7 gelukkig moet de hele badkamer opnieuw.
Jammer jennifer !
Sharoontje, eerst moet koopcontract getekend zijn voordat je de hypotheek kunt gaan regelen toch ? Hebben wij iig wel. Maar wij hebben ook een starterslening nodig. Die moeten we eerst regelen en dan nog de gewone hypotheek.
Spannend ! Alvast veel succes, er komt veel bij kijken. Ik ben het nu al zat alle stress en gedoe. :') de eerste 30 jaar kopen wij niet weer een huis als het aan mij ligt. :+

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:30

Mag ik me hier ook melden? :)

Mijn vriend en ik zijn bezig met ons te oriënteren. Graag zouden we dit jaar samen een huis willen kopen. Ik merk aan mezelf dat ik al dagelijks rondkijk op Funda, kan niet wachten. :') Zie wel dat leuke huizen met een modernere badkamer en keuken echt snel verkocht worden.

Begin volgende week hebben we een gesprek bij de Hypotheker. Vind het nog wel lastig kiezen tussen al die verschillende hypotheekaanbieders, banken e.d. Maar goed, daarin zullen we vast goed geadviseerd gaan worden. Zelf online al de nodige berekeningen gedaan en dingen vergeleken.

Super balen Bloem! Hebben jullie nog wat anders op het oog?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:41

*komt binnenvallen :wave: *

Ik lees al een tijdje mee, omdat mijn vriend deze maand zijn vaste contract gaat krijgen en dan een leuk appartement wilt gaan kopen, waar hij al spaargeld voor heeft opzijgezet.
Voor ons beide een hele nieuwe omgeving waar we graag heenwillen, dus best spannend en een leuk vooruitzicht!
Nu zit ik me te oriënteren op een hypotheek online afsluiten, hebben bokkers dit ook gedaan? Hypotheekadviseurs zijn echt heel duur, terwijl alles met een beetje zoekwerk, vrij goed op internet te vinden is toch?
En zijn er mensen die een bouwkundig rapport hebben laten opstellen van het huis? In plaats van een aankoopmakelaar mee te nemen, etc.
Wij zijn vooral zelfondernemende types en een aankoopmakelaar o.i.d. trekt ons dan niet helemaal, maar we zijn wel benieuwd in hoeverre het haalbaar is om zelf te regelen allemaal, op de aktes na natuurlijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:49

Wij hebben huizen gewoon zelfstandig bekeken, bij huizen waar we een bod op wilden doen hebben we een bouwkundige een inspectie laten doen. In eerste instantie zonder rapport. Rapport hebben we pas laten maken bij het huis wat we kochten.

Wij zagen ook echt het nut niet van een aankoopmakelaar :n
Een bouwkundige inhuren kan ik zelf ook.
Onderhandelen heb ik ook geen problemen mee
Contracten etc is een kwestie van goed lezen
Hypotheek hebben we wel via een adviseur gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:52

Vaak kun je ook bij je hypotheekadviseur terecht voor vragen over contract.. Mijn adviseur regelt ook de taxatie ed, deed onze vorige ook :j Aankoopmakelaar zou ik dan ook niet doen :n

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:55

Taxatie hebben we ook zelf geregeld.
Gewoon een makelaar die ook taxaties mag doen in een straal van 20 km(dacht ik) bellen en als die niet op zeer kort termijn kan, gewoon de volgende bellen.
Aanschaf bedrag vermelden, bespreken of je wel of niet gaat verbouwen en een bouwdepot nodig hebt en klaar.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:00

Ik ben toch heel blij met de hypotheekadviseur. Regelt alles, wij hoeven de papieren maar aan te leveren en klaar.
Aankoopmakelaar hebben wij ook niet gedaan. Is prima gelukt zonder. Zou ook niet weten wat die nog had kunnen doen. Voor het bouwkundige gedeelte hadden we de baas van mijn vriend bij ons. Die heeft ervoor geleerd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:05

Klopt, maximale straal voor een taxatie is inderdaad 20 km.

Een aankoopmakelaar vonden wij inderdaad ook niet nodig. Hypotheek hebben we wel geregeld via een adviseur en later via een bank (die hebben weinig werk aan ons gehad). Een hypotheek vond ik toch wel een vak apart... vooral hoe het zit met de aflossingspercentages en de mogelijke korting die je krijgt op de rente... ten opzichte van het geld wat je verantwoord kunt inbrengen. Dat vonden wij toch wel een dingetje

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 01:00

Balen bloem!
Succes relaxed! Dan is alles eindelijk officieel.
Inderdaad best apart Jennifer. Maar moet zeggen dat wij het ook pas te horen kregen tijdens een bezichtiging tot 2x aan toe.

Morgen krijgen wij bericht of ze ingaan op ons bod.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 05:38

Is het altijd verplicht om eigen geld in te brengen? Of kun je zonder eigen geld geen hypotheek krijgen?

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 06:23

sharoontje schreef:
Is het altijd verplicht om eigen geld in te brengen? Of kun je zonder eigen geld geen hypotheek krijgen?

Je mag tegenwoordig maar 102% bijlenen dus je komt ongeveer 4% kosten koper te kort.
Enkele banken gaan uit vd taxatiewaarde vd woning waardoor je dus misschien alles mee kan financieren.
Maar de meeste banken gaan uit vd koopprijs +2%. En de overdrachtsbelasting is al 2%
Dus dat houd in dat je de notaris, taxateur, hypotheekverstrekker, nhg waarborgsom en event bouwkundig raport zelf moet betalen.

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:23

Aaahh nee Bloem, wat balen! Was er nog een ander bod wat hoger was dan dat van jullie?

Wat een leuk huis Maartje! Mooie keuken en badkamer hoor. Ben het wel met de rest eens, het ziet er wel gewoon opgeruimd uit, maar de tip die wij kregen bij verkoop was echt, zo leeg mogelijk. Er schijnen veel mensen niet door spullen van een ander heen te kunnen kijken.

Ik herken het wel dat makelaars nog niet gelijk zeggen dat een huis onder bod ligt. Mijn appartement is 2 keer in onderhandeling geweest. Bij de 2e keer was het eigenlijk zo goed als rond maar is er toch een bezichtiging nog gepland en later afgezegd. Het gebeurt toch nog vrij veel dat mensen zich nog terugtrekken of dat je er net niet uit komt in de onderhandeling. Dan snijd je jezelf wel in de vingers als verkoper als je een bezichtiging hebt afgezegd.

Hier na de stress van afgelopen dagen gistermiddag goed nieuws, de hypotheek is goedgekeurd, met ook gelijk het finaal akkoord *\o/* *\o/*
Geen stress meer voor ons, volgende week vrijdag krijgen we de sleutel, jeeej!

Durf nu ook wel te laten zien welk huis we gekocht hebben http://www.funda.nl/koop/leusden/huis-4 ... eelkamp-8/
Heb gistermiddag toen ik het hoorde even een vreugdedansje gedaan op mijn werk, ik stond voor de klas dus werd wel even vreemd aangekeken door de kids :+

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:29

Dat is rot bloem!

JenniferU , ik zou je aanraden om niet te lang de rijd te nemen of je een bod gaat doen of niet.
Voordat je het weet is het huis al weer verkocht.
Wat lijkt me het frustrerend voor jullie allemaal dat de huizen zo snel verkocht zijn! Als verkoper ben je blij, hoewel....Esther moet nu nog een tussenoplossing gaan vinden met peuter en baby voordat ze in haar nieuwe huis kan. Dat is niet handig.
In het segment waarin wij wat aanbieden en willen kopen is het iets rustiger
Maar evengoed zou ik blij zijn als ons huis verkocht zou zijn en wij wat anders hebben.

Fijn bjarni!

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:36

JenniferU schreef:
sharoontje schreef:

Je mag tegenwoordig maar 102% bijlenen dus je komt ongeveer 4% kosten koper te kort.
Enkele banken gaan uit vd taxatiewaarde vd woning waardoor je dus misschien alles mee kan financieren.
Maar de meeste banken gaan uit vd koopprijs +2%. En de overdrachtsbelasting is al 2%
Dus dat houd in dat je de notaris, taxateur, hypotheekverstrekker, nhg waarborgsom en event bouwkundig raport zelf moet betalen.

Sommige geldverstrekkers gaan nog uit van 106 %. Die waar wij een hypotheek gaan afsluiten iig wel. Maar eigen geld heb je altijd nodig.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 07:44

mirim schreef:
Dat is rot bloem!

JenniferU , ik zou je aanraden om niet te lang de rijd te nemen of je een bod gaat doen of niet.
Voordat je het weet is het huis al weer verkocht.
Wat lijkt me het frustrerend voor jullie allemaal dat de huizen zo snel verkocht zijn! Als verkoper ben je blij, hoewel....Esther moet nu nog een tussenoplossing gaan vinden met peuter en baby voordat ze in haar nieuwe huis kan. Dat is niet handig.
In het segment waarin wij wat aanbieden en willen kopen is het iets rustiger
Maar evengoed zou ik blij zijn als ons huis verkocht zou zijn en wij wat anders hebben.

Fijn bjarni!

Het liefst had ik gister al een bod gedaan :+ maar vriendlief wilt er nog over nadenken, wat ook heel logisch is haha.

Hoe staan jullie in het algemeen tegen over een huis kopen met erfpacht?
We hebben volgende week woensdag een bezichtiging bij een huis met ergpacht.
Ik heb me twijfels wat betreft erfpacht namelijk.
http://www.funda.nl/koop/alkmaar/huis-4 ... ichtiging/

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:06

Gemeentelijk erfpacht vind ik niet zo schokkend. Het is een extra lastenpost, maar hoe hoog in dit geval??. Bij serieuze bieding kun je misschien afdwingen dat de erfpacht tot na 2029 wordt afgekocht.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:07

JAAAAA we gaan een bod uitbrengen :) (op de woning van gister) vanavond even overleggen met ons contactpersoon hoe of wat enz

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:26

Er zijn mogelijkheden om tot 106% te financieren inderdaad. Ik financier ook regelmatig woningen tot 106%.

Erfpacht hoeft niet spannend te zijn máár, houd er rekening mee dat de bank kan eisen dat de hypotheek is afgelost voor de erfpacht verloopt. Stel dat je erfpacht in 2030 verloopt, dan kan dat betekenen dat de hypotheek ook in 2030 moet worden afgelost. Dan schieten je maandlasten wel omhoog. Ook vinden sommige banken particuliere erfpacht een reden om de hypotheek af te wijzen.