Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 22:55

Celiien schreef:
Ooo als ik ruw overkom is dat totaal niet de bedoeling!

Had 'm beter kunnen verwoorden. Zojuist gedaan. Bedoel er niet iedereen mee. ;)

Anoniem

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 00:23

Zijn er geen electriciens die ook kunnen / mogen ijken? Heb je twee vliegen in 1 klap :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 00:50

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 01:10

Thnx! Erg handig!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 08:01

Jans schreef:
Zijn er geen electriciens die ook kunnen / mogen ijken? Heb je twee vliegen in 1 klap :)

Jawel, die van de netbeheerder........

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:40

En de netbeheerder steekt z'n middelvinger op. Tis toch meeer dan treurig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:44

De netbeheerder wil volgensmij wel komen hoor.. ts moet dat alleen logischerwijs betalen en dat was het struikelblok.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:53

genja schreef:
lifaya schreef:
ijken kost 376 euro.

Ik heb oxxio weer gebeld, gevraagd of zij konden zien wat het verbruik is geweest van dit huis de afgelopen jaren... Vorig jaar was het 6900 kWh , wat ook al hoog is, jaar ervoor was het geloof ik ook rond de 12000 kwh en daarvoor 3000 kwh van wat ik heb begrepen. Iets klopt hier gewoon niet, het is een 1 persoonshuishouden en heb geen gekke apparaten...

Mijn voorschotbedrag heb ik iig naar beneden gezet weer, de rekening is uitgesteld tot 26 mei, zodat we tijd hebben om het uit te zoeken en ik denk dat wij toch maar contact gaan opnemen met de politie want het kan gewoonweg niet dat ik dit verbruikt heb.

Dit schreef je toen dat het uitgesteld is tot 26 mei.

TS, realiseer je je dat je effectief alleen volgende week nog hebt om je zaakjes rond te krijgen?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:39

Ik begrijp alle reacties wel, had er zelf ook veel meer bovenop gezeten en er niet zoveel tijd overheen laten gaan. Ik heb ook het vermoeden dat je helaas de rekening gaat moeten betalen uiteindelijk, want ondanks dat het ontzettend gek en onrealistisch is, is er op dit moment nog niets duidelijks gevonden wat erop doet lijken dat er iets stuk is of iemand anders aftapt.

Ik denk dat dit topic verder weinig zin meer heeft, alles is gezegd, dat het gek is, is meer dan duidelijk, maar er is hier denk ik niemand meer die je verder kan helpen hierbij. Ik zou het persoonlijk op papier gaan bijhouden wat je meet en uitprobeert (ipv in dit topic) en het topic laten gaan. Maar dat ben ik :+

Wil je evengoed nog steeds succes wensen en hoop voor je dat er nog een verklaring komt voor het hoge verbruik.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:41

ik heb liever niet dat ze het topic laat gaan, ik ben echt heel benieuwd naar de afloop. Ik hoop natuurlijk voor TS dat deze voor haar positief is.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:43

Ik ben ook benieuwd naar de afloop, bekijk het meer vanuit TS haar positie :D

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 11:37

Alles gelezen, wat een vervelende situatie!

Wij hebben ooit eens gedoe gehad met standen die niet helemaal kloppend waren. Dit wilden we rechtzetten (zijn van energiemaatschappij veranderd). We hadden veel teveel geld terug gehad, aar dit konden/wilden ze niet aanpassen, dus het jaar er op kregen we de eindafrekening van de volgende. Alle regeltjes waar ze zich aan moeten houden maakt het dus niet makkelijk.

Ik vrees dat je sowieso de rekening zal moeten betalen en mocht uitwijzen na onderzoek dat het niet klopt dat je dan misschien een deel van je geld zal terugkrijgen.

Wat ik even niet begrijp is waarom je ouders een eventuele ijking voor zouden moeten schieten als je zelf een spaarrekening hebt?

Ik zou de elektricien laten zitten, daar heb je niet zoveel tijd meer voor..
succes in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:01

Ik hoop dat Lifaya ook blijft reageren. Dit is namelijk ook ontzettend leerzaam voor iedereen die ooit in een gelijke situatie komt te zitten. En ik snap dondersgoed dat je drie keer na denkt over wat je onderneemt.

Ik zou in ieder geval vandaag nog proberen contact te zoeken met Oxxio en een electricien / netbeheerder ( na overleg met hoe dit aan te pakken met je vader én/of Oxxio :) ). Dan is er een kans dat ze maandag of dinsdag al langs kunnen komen! Volgende week is gelukkig geen rare gebroken week!

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 12:53

Ik heb alles gelezen en ben bang dat de situatie straks alleen maar erger wordt.

Als jij de 26 ste nog niks hebt gaan ze gewoon geld van je eisen met alle bijkomende kosten. En bij hun helpt de slachtoffer rol helemaal niks.

Mijn ervaring is bellen bellen bellen bij de gemeente kan je ook een persoon toegewezen krijgen die jou helpt als je niet weet hoe en wat.

Alles kost geld links om of rechts om. Daarbij wordt je boos over iemand die iets zegt over je kitten maar voor de prijs van die kitten had je 2 keer kunnen laten ijken.

Zorg dat je de 26 ste alles hebt laten nakijken en bewijzen op papier hebt dan kan oxxio iets voor jou betekenen of een kwijtschelding of een betaal regeling. Anders zal je een hoop extra kosten krijgen.

En ik weet hoe moeilijk het is ik was 19 en moest alles zelf doen en regelen zonder iemand die mij hielp.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 13:15

zelfs al zou ik deze rekening moeten betalen dan kan dit uiteraard in termijnen. Je kan niet verwachten dat iemand in 1 x 1833 euro kan betalen ;) Denk dat vrijwel geen enkel alleenstaand persoon zo'n bedrag kan missen in 1 x.

Ik ga er nu een mail uitgooien naar de heer waar ik contact bij heb via de oxxio, ik vraag ook of hij mij kan bellen vandaag zodat wij eventuele verdere stappen kunnen bespreken als onderzoeken en betreft de rekening.

Overigens even ter toevoeging, de computer zuipt ook niet :') hij is 0,7 kWh omhoog gegaan in ca 15 uur waarvan 5 uur gebruikt :')

meterstand is 88183. Oftewel 11 kWh gestegen sinds gisteren 3 uur.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:19

Ik hoop dat hij je spoedig belt, zou fijn zijn als het gewoon maar afgehandeld en klaar is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 13:19

Ja inderdaad. Mail is verstuurd. Ik heb aangegeven dat hij mij vandaag de gehele dag kan bereiken via de telefoon.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:35

Ik zou zelf bellen en vragen naar dhr

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 13:39

Helaas is bellen naar de oxxio niet gratis ;) is een 0900 nummer als ik het goed heb. Als ik voor 5 uur niet gebeld ben of iets gehoord heb zal ik wel even bellen, maar niet nu meteen. Vorige keer belde hij ook in een half uur

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:42

0880-1401 zou wel gratis moeten zijn. Hou er rekening mee dat veel mensen vandaag vrij hebben en een lang weekend na hemelvaart meepakken.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:44

Voor die kosten hoef je het niet te laten hoor, dat is 55 cent per gesprek + gesprekskosten, dus gewoon minuten van je abo. :)

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:44

Ik zou er niet op rekenen.

Citaat:
Vanwege Hemelvaartsweekend is onze klantenservice 14 en 15 mei gesloten. Wil je een wijziging doorgeven? Dat kan gewoon via Mijn Oxxio en de Oxxio App.

En een gesprek kost €0.55, op een rekening van €1800 zou ik daar niet zo moeilijk over doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 13:45

ikd acht 55 cent per minuut haha :)) maar dan kan ik wel even bellen.
edit:
ze zijn gesloten, wat een lekker leventje hebben die mensen zeg!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 13:51

En laat je dan niet afschepen, ik snap je beweegredenen wel om alles in alle redelijkheid op te lossen maar zodra bedrijven hun centen eisen is redelijkheid snel weg. Zorg dat je je zo zakelijk mogelijk opstelt, aangeven dat je al je apparaten door hebt gemeten en de meter nog steeds een onwaarschijnlijk hoog verbruik aangeeft wat niet valt te verklaren uit de aangesloten apparatuur.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-15 14:00

bigone schreef:
En laat je dan niet afschepen, ik snap je beweegredenen wel om alles in alle redelijkheid op te lossen maar zodra bedrijven hun centen eisen is redelijkheid snel weg. Zorg dat je je zo zakelijk mogelijk opstelt, aangeven dat je al je apparaten door hebt gemeten en de meter nog steeds een onwaarschijnlijk hoog verbruik aangeeft wat niet valt te verklaren uit de aangesloten apparatuur.

Gelukkig ben ik qua communicatie in een mail een stuk zakelijker dan dat ik door de telefoon ben :+
Dus ik neem aan dat dit wel goed zit. Ik heb dit alles inderdaad aangegeven in de mail, heb ook nog een bericht gestuurd naar de oxxio FB pagina gezien ze daar vaak wel online zijn in het weekend.

Die rotvakanties ook. Ik moet voor mijn nieuwe baan ook mijn diploma hebben van mijn opleiding, maar die ben ik kwijt (in 2011 gehaald, sindsdien natuurlijk verhuisd) en uiteraard heeft mijn school ook vakantie... Dus het schiet allemaal niet echt op