[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:00

zou je dan niet toch gaan kijken en onderzoeken of het inderdaad vochtig is? als het verder je droomhuisje is, misschien valt het mee.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:03

traiectum, vocht dat varieert gewoon heel erg, ik ben ook bij duikhuisjes wezen kijken die kurkdroog zijn , ze zijn er echt wel en sommige vocht issues zijn relatief simpel op te lossen, het is alleen iets wara je wel even naar moet kijken, hoe het bij het betreffende huis zit.

ben wel benieuwd naar het huisje :D
wij zijn hier in de buurt de boel wel in de gaten aan het houden , dijkhuisjes ook , maar ja...zomer , dan ligt de boel sowieso een beetje op zijn gat natuurlijk qua aanbod en onze regio waar we willen wonen is wat beperkt :+

Amanda, of iets wel of niet geheid is , dat hoeft allemaal idd geen probleem te zijn, maar als je bijvoorbeeld iets aan wil bouwen in de toekomst, moet je wel weten hoe het zit, een onderheide aanbouw bij een niet geheid huis kan ene probleem zijn, dat bedoel ik meer...
een huis uit 1900 wat ooit is iets gezakt is , hoeft idd geen enkel probleem te zijn, dat huis is waarschijnlijk al helemaal klaar met zakken en blijft prima staan zoals het staat :)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:06

Ik heb een tijdje in een vrij vochtig huurhuis gewoond, en daar zijn mijn allergieën van niet merkbaar naar behoorlijk heftig (inclusief medicijnen) gegaan. Ik wil geen risico meer nemen daarmee. Ook als het uiteindelijk een kurkdroog huis blijkt te zijn, het zou altijd in m'n achterhoofd blijven rondspoken. Plus, het is 1 van de leuke huizen die ik heb gezien, niet de enige ;)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:06

Ik zou inderdaad een meting laten doen. Sommige huisjes zijn kurkdroog inderdaad. En als het verder je droomhuisje is... Doen!

Sonja: ja, daar is het wel handig voor :D
Ik heb er verder weinig mee te maken, aangezien er geen ruimte voor aanbouw is bij het mijne.
Of nou ja, ik hoop binnenkort het mijne :+

Georgette

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:18

Wij zijn vanochtend een huis wezen bezichtigen. Op zich een grote hoekwoning met veel kamers, maar vooral boven is de afwerking prut. Was nu de tweede keer dat we een huis gingen bezichtigen, en het verbaasd me echt dat mensen zo'n vieze bende willen presenteren aan een mogelijke koper. Is echt een wereld van verschil hoe wij met kijkers omgaan en anderen. Wij zorgen echt dat alles spik en span is en opgeruimd. In het huis van vanochtend leek het of we binnenkwamen in een hondenasiel, mén wat stonk het naar hond. Verder alles smoezig en héél veel troep. Ik ruik nu, anderhalf uur later, nog steeds hond. Bah! Ik vind het toch wel lastig om er doorheen te kijken, maar zie wel mogelijkheden en de ligging is perfect.

Vanmiddag gaan we nog een huis bezichtigen. Toevallig zijn vrienden van ons er ook geweest en die vonden de ruimte tegenvallen. Ben benieuwd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:21

Het duurde ff voordat ik het door had @Georgette het is een 2ehands huis en nooit nooit helemaal naar je zin.

hier twijfel ik nog steeds, weet inmiddels wel dat meer reiskosten vergoeding ga krijgen...scheelt weer 150 euro per maand :) maar ja groot huis, klein meisje, flinke last pfffffffffffffff

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:23

De buren van mijn ouders hebben ook hun huis te koop staan. Simpel rijtjeshuis, niet al te groot. Maar ze hebben twee kinderen en twee golden retrievers, dus ook snel vies, snel onopgeruimd en hondenlucht. Ik weet zeker dat daar al veel kijkers op afgeknapt zijn. Het is allemaal schoon te maken, en de lucht zal er ook wel uitgaan.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:28

Ik begrijp heus wel dat je de hond en de troep er niet bij krijgt, maar het is wel een eerste indruk. En hoe meer zooi, hoe meer m'n oog daar naartoe gaat, in plaats van naar het huis. En dat lijkt me niet de bedoeling...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:40

Kan ik me voorstellen, je wilt toch dat je huis er zo goed mogelijk uitziet. Ik zou ook afknappen als het een bende is en het stinkt! Dan moet het wel een heel gaaf huis zijn voor een hele goede prijs wil je de troep en stank voor lief nemen, anders zijn er nog genoeg andere huizen te koop :o

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:43

troep kan me niet schelen , ja tuurlijk denk ik bij een rommelig huis ook : "goh, was een stofzuiger en een half uurtje opruimen nu echt te veel gevraagd?"
maar ik kan er gelukkig wel door heen kijken , ik kom voor het huis, niet de inrichting ;)
en bij troep schuif ik ook rustig het 1 en ander aan de kant als ik iets beter wil/moet bekijken.
en een hondenluchtje is zo weg als je aan de verf bent :) en het huis eigen maakt.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:46

Precies. Misschien overdrijven wij wel eens een beetje, met hoe schoon en opgeruimd we het maken als we weten dat we kijkers krijgen. Verse bloemen in huis etc. Daarmee hebben we in ieder geval wel het gevoel er alles aan te doen.
Een ander huis hoeft écht niet spik en span, maar als ik struikel over vieze hondenmanden, natte was, vieze sokken en nóg meer zooi en het stinkt er ook nog eens, mwah, dan valt het toch in eerste instantie tegen.

Huis waar we vorig jaar zijn wezen kijken was net zo. Stond een volle asbak op tafel, vieze sokken op de trap, boven op de trap lag een spijkerbroek. Leek wel alsof die kerel zich alvast op de trap had uitgekleed, maar vergeten was de troep achter z'n kont op te ruimen.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:49

Georgette schreef:
Precies. Misschien overdrijven wij wel eens een beetje, met hoe schoon en opgeruimd we het maken als we weten dat we kijkers krijgen. Verse bloemen in huis etc. Daarmee hebben we in ieder geval wel het gevoel er alles aan te doen.
Een ander huis hoeft écht niet spik en span, maar als ik struikel over vieze hondenmanden, natte was, vieze sokken en nóg meer zooi en het stinkt er ook nog eens, mwah, dan valt het toch in eerste instantie tegen.

Huis waar we vorig jaar zijn wezen kijken was net zo. Stond een volle asbak op tafel, vieze sokken op de trap, boven op de trap lag een spijkerbroek. Leek wel alsof die kerel zich alvast op de trap had uitgekleed, maar vergeten was de troep achter z'n kont op te ruimen.

Dat snap ik écht niet. Je wil toch verkopen, of niet :?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:08

Nou inderdaad, dat begrijp ik ook niet.
Het hoeft niet allemaal opgeleukt te zijn, maar gewoon netjes opgeruimd en schoon is toch wel prettig :j
Ik kijk er ook wel doorheen hoor, maar toch, opgeruimd spreekt het toch meer aan.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:18

Zo ben ik ook op een huis helemaal afgeknapt. Een beetje rommel is echt geen probleem. Maar daar had ik het idee dat ik eerst moest gaan ontsmetten voor we er in zouden kunnen :) dus dat hoefde voor mij niet. Er waren meer punten waarom het niet ons huis was hoor, maar het hielp niet mee.

Wij krijgen 1 augustus de sleutel :):) komt super dichtbij! En dit huis was inderdaad het tegenovergestelde. Verkopers hadden maar een paar uur voor we op de stoep stonden, en volgens mij werken ze allebei. Dus dat het er dan zo netjes en fris uitzag was alleen maar pluspunten. Dan weet je gewoon dat het in het algemeen netjes onderhouden is.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:29

Ik kan me ook niet voorstellen dat je zo je huis presenteert :? .
Toen ons huis te koop stond, zorgde ik dat er voordat de kopers kwamen, echt alles helemaal schoon was, dus ook nog even de kelder stofzuigen en de zolder e.d. dweilen, de ramen extra wassen etc.

Zijn 1 keer gaan kijken bij een boerderij, het erge was dat de eigenaresse ook nog van de makelaar zelf was...
Toen we parkeerden zagen we al cd-hoesjes op de vensterbank, nou ja, prima....
Was ergens wel zielig, d'r man was er vandoor gegaan (met een jonge paardenmeid := ) en had haar laten zitten met 4 kinderen, een aantal oude paarden en omg, zo zielig ze kon het niet meer aan, die grote boerderij, overal kleren, binnenplaats helemaal vol, alles gewoon vol met zooi, kittens die door kinderslaapkamers liepen, was echt verschrikkelijk, ook om je voor te stellen dat hier kinderen moesten leven, snap ook niet dat ze niemand had qua vrienden of familie die de handen uit de mouwen kwamen steken, was eigenlijk heel erg triest. Op kantoortje in de boerderij zat ook nog personeel te werken...
Heb echt nog nooit zoiets gezien.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:30

Bedenk maar zo, Georgette, als jouw concurrenten ook zo denken over de schoonmaak, dan komt jouw mooi gepresenteerde schone huis beter uit :)
Maar ik denk dat mensen die een appartement of andere relatief goedkopere woning willen verkopen al beter door hebben dat de markt veranderd is, dan mensen die een een duurder huis willen verkopen.
Het is namelijk niet de eerste keer dat ik hoor dat verkopers te weinig moeite gedaan hebben om hun tijdschriften, was etc op te ruimen. Kijk voor de lol maar eens hier: http://www.foutehuizen.nl/

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:31

De andere buurman van mijn ouders, daar is het ook zo'n bende. Is wel begrijpelijk hoor, man is weduwnaar, en volgens mij al minimaal dertig jaar alcoholist en depressief. Alles plakt er binnen, de tuin is een oerwoud (vrij letterlijk), en je kan zo je vinger in de raamkozijnen duwen. Als dat huis ooit verkocht moet worden, moet er denk ik eerst een professioneel schoonmaakbedrijf mee aan de slag.

Spannend gemske! Dat vind ik ook een pluspunt aan een schoon huis, het geeft meteen de indruk dat het onderhoud ook in orde is.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:40

Het huis van vanochtend is ook van een vrouw alleen. Is gescheiden en man woont elders in het land. Maar het huis staat volgens mij ruim een jaar te koop. Maargoed, ieder zo z'n keuze, niet de mijne.

Dammie, het kan dus nog veel erger :))

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:45

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:52

@ Georgette: Wij zijn bij een huis wezen kijken waarbij de verkopers uit elkaar gingen. De voorkant van het huis zag er heel mooi en netjes uit. toen we achter kwamen zagen we alleen maar rotzooi. Het gras was bijna niet meer te zien. van volle vuilniszakken tot grote, kapotte speelgoed artikelen. De makelaar zei nog: "ze willen er beide niks meer aan doen, maar ik moet ze toch maar weer eens bellen" Tsja, dan wil je je huis blijkbaar ook niet kwijt...

In het huis waar we nu mee bezig zijn woont een heel oud mevrouwtje. Ze heeft veel rotzooi, maar wel alles geordend op soort. Veel makkelijker doorheen te kijken!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:55

Georgette : als ik een huis zou moeten verkopen zou ik het ook zoals jullie doen hoor, nu liggen de vuile sokken hier sowieso niet standaard door het huis heen etc , dus is het een kwestie van even stoffen, de stofzuiger en een dweil door het huis en gaan (en in de tussentijd zorgen dat de hond de boel niet onderbaggert voordat je de deur achter je dichttrekt.)
en natuurlijk de gebruikelijke ditjes en datjes even aan kant maken.

maar als ik naar een huis ga kijken en het is niet spik en span...of zoals een tijdje terug , het is een uit huis zetting door huur achterstanden, paarden in je achtertuin midden in een woonwijk en uitgemergelde honden die door huis en tuin scharrelen (de light omschrijving)
daar kijk ik echt wel door heen. de prijs die we er voor over hebben gaat alleen steeds omlaag naarmate de staat van onderhoud beroerder word :+

maar er zijn natuurlijk altijd grenzen...
als ik bij een huis ga kijken en het ligt van onder naar boven en van voor naar achter helemaal vol met zooi dan check ik ook even of het wel geheel geruimd opgeleverd word :=
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 22-07-13 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:56

Wij zijn ook uit elkaar, maar zorgen er toch echt wel voor dat de boel voorelkaar is. We hebben immers beide belang bij de verkoop! Nu is ons huis al wel verkocht, donderdag is de overdracht. Ben nog druk bezig met de laatste dingen en wil woensdag eigenlijk nog alles stofzuigen en dweilen e.d. plus een bosje bloemen neerzetten, maar kan volgens mij beter maar een fles champagne koud zetten voor de kopers. Bloemen vergaan snel met deze temperaturen. Het is geen weer om te verhuizen, maar ja, we moeten wel...

Was me ook aan het orienteren op een nieuw koophuis, alleen het is wel jammer dat een van de huizen die ik graag wilde bezichtigen al verkocht is. Sommige huizen gaan wel snel in deze tijd.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:03

Moska schreef:
Wij zijn ook uit elkaar, maar zorgen er toch echt wel voor dat de boel voorelkaar is. We hebben immers beide belang bij de verkoop! Nu is ons huis al wel verkocht, donderdag is de overdracht. Ben nog druk bezig met de laatste dingen en wil woensdag eigenlijk nog alles stofzuigen en dweilen e.d. plus een bosje bloemen neerzetten, maar kan volgens mij beter maar een fles champagne koud zetten voor de kopers. Bloemen vergaan snel met deze temperaturen. Het is geen weer om te verhuizen, maar ja, we moeten wel...

Was me ook aan het orienteren op een nieuw koophuis, alleen het is wel jammer dat een van de huizen die ik graag wilde bezichtigen al verkocht is. Sommige huizen gaan wel snel in deze tijd.

Ik snap dan dus ook niet dan dit stel dat niet deed. Je wilt toch wel graag een periode in je leven afsluiten lijkt mij.
Fijn dat jullie huis in ieder geval verkocht is!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:04

Jullie huis staat nog wel op funda moska, wel mooi dat t nu helemaal rond is met de verkoop! Jammer dat t huis al verkocht is, ook in ljouwert?
Ons huis staat nu ook als verkocht onder voorbehoud op funda! :-) straks m'n werkgeversverklaring inleveren bij de hypotheker en dan kan alles volgens mij naar de bank.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:09

Ik heb net te horen gekregen dat onze hypotheekaanvraag akkoord is. Van de week even een afspraak maken voor opnemen van de maten.