Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:37

vandaar, zeker met was in huis hangen, zo veel mogelijk ventileren.
Hier staat het raampje in de slaapkamer sowieso de hele dga op een kier ondanks de roosters die ook open staan
zoolder kan niet altijd open ivm regen etc, maar als het even kan staat die open

wij hebben sowieso een ventilatieprobleem , roosters te weinig :roll:
maar tis even afwachten, het benodigde rooster komt bij vervanging kozijnen of bij vervanging raam (als ie stuk/lek zou gaan)
maar dat was de komende 5 jaar sowieso nog niet de bedoeling van de woningbouw, helaas blijtk nu dat de schilder die t/m vorig jaar het contract voor onderhoud had, niet al te best werk heeft geleverd, vorige zomer hadden hun de laatste ronde geschilderd voor het contract af liep en vorige week hebben we de woningbouw laten komen ivm vermoedens dat het niet goed was gedaan, scheuren in de verf, deuken in de kozijnen, kerel van de woningbouw kon op iets te veel plekken een schroevendraaier 5 cm de kozijnen in duwen zonder moeite :=
dus eens kijken of ze het nog zo lang gaan redden die kozijnen

van de week budget boodschappen doen, omdat het kan :+ heb echt te veel voorraad, wil daar eerst eens een deuk in slaan zegt maar
en we krijgen als het goed is een keurslager in het dorp
zinds ene half jaar oid hadden we ene kledingwinkeltje voor baby's en ouderen , maar die redde het niet, die is nu aan het leegverkopen en dan komt er een slager in :D
ben wel blij want als ik een schnitzel wil kopen, wil ik een lap vlees en niet een lap die een uit stukjes samengeperst gevaarte is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:38

Bloempje, als je geen raam in de badkamer hebt is het sowieso niet tegen te houden, een goede afzuiging kan het wel uitstellen, maar een raam is toch wel heel handig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:38

_bloempje_ schreef:
Dus als er geen was is scheelt dat wel ruimte. Het schijnt ook erg duur te zijn een droger? Maar goed wij hebben hem ook gewoon nooit aangeschaft wegens de aanschafkosten in de eerste plaats.

Nu heb ik wel vochtvreter staan sinds vorige week, van de action. Maar zelfs als er geen was hangt hebben we al last van zoveel vocht tegen het raam. Iemand hier nog een andere tip tegen?

Wij hebben onze droger cadeau gekregen van mijn ouders toen we een huis hadden gekocht. Dat leek ze wel een geschikt cadeau! En ondanks dat ik het eigenlijk onnodig vond, vind ik het nu toch wel heel erg prettig. Ik gebruik hem niet voor alle was, want dingen die snel krimpen/kwetsbaar zijn moet je alsnog ophangen, omdat het er niet helemaal droog uitkomt. Dus dan hang ik het net zo lief gelijk op. Dingen zoals werkkleding van mijn vriend, handdoeken, beddengoed, etc. dat gaat er wel in en komt er gelijk droog uit. Echt heerlijk! En ik heb niet het idee dat de energierekening erg omhoog is gegaan.

Wat je trouwens nog zou kunnen proberen tegen het vocht op de ramen, is anti condens spray. Het haalt het vocht niet weg, maar zorgt er misschien wel voor dat je ramen niet steeds beslaan.

Sonja_vR

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:45

de info die ik kan vinden over moderne drogers is dat die een 50 cent tot een euro per droogrondje kosten (dus buiten aanschaf.) en ligt er een beetje ana hoe oud die is, oudere drogers gebruiken meer dan de nieuwe
wasje is een 30 cent
ik gebruik de droger 1 keer per week denk ik , voor de sokken, doekjes, onderbroeken was,
ik HAAT sokken en ander klein spul ophangen , de rest gaat aan de lijn
en kleding gaat heel af en toe (1 keer per jaar) in de droger op koel puur voor het huisdierenhaar

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:47

Sonja: Waardeloos dat klinkt als een rot kozijn dus? Ik vraag me dan ook af of het nog lang meegaat, maar goed je bent natuurlijk afhankelijk van de woningbouw.

Die kosten over drogers, dan moet je hem ook niet iedere dag aan hebben willen staan, want dan tikt het aardig door!

Fading: Nee dat is ook echt waardeloos, hoe ze deze huizen oooit zo hebben kunnen maken. Maar goed verder wil ik er voorlopig ook niet weg, want we heb er al wel helemaal mijn plekje van gemaakt. Alleen deze ongemakken wordt je niet erg vrolijk van. Natuurlijk probeer ik zoveel mogelijk droog te houden/maken na douchen, maar hier kan een handoek en een vochtvreter zelfs niet tegenop!

Joyce: Dat is ook zo het hoeft niet voor alle was, maar het zou wel heel fijn zijn voor een gedeelte van je was. Zeker ook voor het beddengoed!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 10:59

neuh, niet iedere dag aanzetten :+
ik hang het beddengoed juist op, kan het lekker zonder strijken , glad de kast in , maar ik kan het over hjet traphek op zolder hangen , dat scheelt. kleding doe ik ook zelden tot nooit in de droger, want het slijt toch harder als je het wel doet
ik doe juist het kleine spul er in , scheelt me een hoop irritaties van het ophangen

maar je zou dus de hele dag je afzuiging aan moeten zetten als je nog enigszins van het vocht af wil bloempje, schiet ook niet op :n

kozijn, de man van het onderhoudstoezicht ging er op kantoor mee aan de gang, tis echt serieus om te janken := onderhoud werd door een "meesterschilder" gedaan, die hadden het contract de fagelopen weet ik het hoeveel jaar...meesterlijke faal dus :roll:
rotte plekken voor en achter, beneden en boven, scheuren in de verf, verf die je er zo af kunt trekken waar het stof en het vuil van het schuren nog achter zit, niet alleen de laatste lagen(lichtgeel) maar ook de lagen daaronder , die zijn donkerblauw en dat is de kleur al een beste tijd niet meer :n
maar ik hoop zoor ze dat ze schadevergoeding kunnen scoren bij de schilder, want dit is gewoon echt een wanprestatie , qua onderhoud zijn ze hier wel goed bezig altijd, als het niet nodig is , doen ze het niet, maar ze willen hun huizen wel in orde houden :j ze verkopen ook vrijwel nooit huizen uit het bestand. dus ga er van uit dat het wel opgelost word op den duur.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:04

Keer goed de verwarming stoken helpt ook tegen vocht.

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:04

Nee ik denk dat ik er maar zo goed mogelijk mee moet omgaan, vanaf komen gaat me niet lukken.

Ja dat zal dan zeker wel worden opgelost, maar belachelijk dat een schilder van zulke wanprestaties verricht!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:15

Was ophangen in de badkamer geen optie? En inderdaad wat MZ zegt. eens goed stoken helpt goed tegen vocht.

Dat zou voor mij echt geen optie zijn met al dat vocht en mijn astma. Ik heb nu al last van het weer en dan is het nog maar buiten in en niet in huis.

Alleen kwetsbare dingen gaan aan de lijn, zelfde als Bloempje plaatste. Deze hangt in de bijkeuken waar ook de droger staat te blazen dus lekker snel droog.
Met onze condensdroger moet ik voor goede ventilatie zorgen want hij moet koude lucht kunnen aantrekken om de elementen te kunnen koelen etc. Dus regelmatig de deur van de bijkeuken op een kier en dat helpt enorm! De droger is dan ook sneller klaar.

Wassen doe ik op korte programma's van een uur. Sommige wasjes op 30 min. Beddengoed altijd min 60 gr vanwege huisstofmijt etc.
En liever niet teveel vloeibare wasmiddels gebruiken aangezien dat wasmachine-luis veroorzaakt. Daar gaat je was van stinken en je machine wordt er vreselijk vies van. Echt ranzig. Poeder is beter voor de machine. Wil je toch vloeibaar gebruiken dan in balletjes in de trommel doen of af en toe de machine zonder was op 95 gr laten draaien.

Paardenspul was ik op stal tegen 2 euro per wasje. Daar ga ik thuis mijn mooie machine niet vies voor maken :o

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:17

Nooit geweten dat er wasmachineluis bestaat?

Ideaal wasmachine op stal, dat heb ik helaas niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:18

Dat vind ik echt superslim bedacht !!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:22

Fading schreef:

Wat bedoel je??

Ja echt wasmachineluis is echt ranzig. En met name ontstaat het met alleen vloeibare wasmiddelen. Daarbij gaat je machine echt eerder stuk. Veel mensen lopen daar tegenaan. En die machines zijn al zo duur dus voor mij alleen vloeibaar voor de overhemden.

Google maar eens even op vetluis en dan 'afbeeldingen' kiezen, dan weet je wat ik bedoel. Zal hier geen plaatjes plaatsen want dan heb je al gegeten en gedronken :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:24

Sowieso is het beter je wasmachine regelmatig leeg op 95°C te draaien met schoonmaakazijn of soda. (Hier doe ik de machines achter elkaar die 2, want dan ben ik er weer voor een tijdje vanaf. Afdelingswasmachines dus ik kan niet bepalen wat er voor wasmiddel en voornamelijk hoeveel wasmiddel gebruikt wordt).

Veel mensen gebruiken te veel wasmiddel, zeker bij vloeibaar. Als je daar op let heb je al 90% gewonnen (driekwart dopje bij een vuile was is eigenlijk altijd genoeg, een half dopje bij een schonige was ook).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:26

Dimple schreef:
Fading schreef:

Wat bedoel je??

Ja echt wasmachineluis is echt ranzig. En met name ontstaat het met alleen vloeibare wasmiddelen. Daarbij gaat je machine echt eerder stuk. Veel mensen lopen daar tegenaan. En die machines zijn al zo duur dus voor mij alleen vloeibaar voor de overhemden.

Google maar eens even op vetluis en dan 'afbeeldingen' kiezen, dan weet je wat ik bedoel. Zal hier geen plaatjes plaatsen want dan heb je al gegeten en gedronken :D

een wasmachine op stal haha :D *\o/*

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:29

het kan aan mij liggen hoor maar besparen op de droger door vochtvreters aan te moeten schaffen,de verwarming hoger opstoken e.d. vind ik nou niet echt een besparing.
bovendien zou het mij die ergenis niet waard zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:30

Wij kunnen trouwens zo een droger krijgen, en aangezien wij hier een all-in kamer huren zegmaar, kost het ons ook niks extra, maar we kunnen hem niet kwijt ):

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:32

Fading, :D dat is inderdaad ideaal die machine op stal. Voor het rijden mik ik er wat in en na het rijden hang ik het op. Er is een speciaal drooghok waar ik de was kwijt kan.
Alleen grote dekens moeten in de grote machine en dat mogen we niet zelf doen, logisch ook.

En de droger, kan die op de wasmachine worden geplaatst? Of in de schuur? Het is wel ideaal hoor! Ik was op een dag alles weg en de kast weer in, heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:34

Nope, berging is sowieso twee verdiepingen naar beneden en echt geen aansluiting haha, zitten in een 'flatje' met zijn vieren zegmaar _O-

Maar op de wasmachine past ook niet helaas ):

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:39

Ik ga zeker even kijken naar wasmachineluis haha!

Fading: Dat is waardeloos, helemaal als je hem kunt krijgen!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:40

Balen!! Want het is zo fijn en hoef je je was ook niet door de hele flat te hangen zeg maar. Balkon ook geen optie? :P

Heb voor vanaaf mijn erwtensoep (wat een vreselijk woord om te typen) uit de vriezer gehaald voor mezelf. Kids eten restjes pasta.

Ben nu de zoektocht begonnen om internet, tv en bellen in 1 aanbieder te krijgen, maar we wonen teveel buiten af en de keuze is zo minimaal.
De digitale decoder van Ziggo heeft het begeven dus slecht beeld nu. Wordt natuurlijk niks vervangen, nee geen service hoor. U kunt een nieuwe kopen a 320 euro.......... :=
Dus dan alles maar samen gooien. Ga zo maar eens rondbellen wat de mogelijkheden her en der zijn. Bij de ene postcode check kunnen we wel Plus pakket krijgen en bij de ander niet. Dus ik ga zo bel rondje doen. :$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:42

Ja kunnen hem zo ophalen haha, maar hij heeft een slang die naar buiten moet zegmaar, maarja als we hem op het balkon zetten hebben we bijna geen balkon meer over denk ik zo _O-

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:46

Haha dat is ook zonde van je buitenruimte!

Waardeloos hier heb ik caiway. Maar ga binnenkort proberen te overstappen naar tele2 is maandelijks stukje goedkoper!

Andere bezuiniging: Eigenlijk geen bezuiniging want het gaat over de vakantie. Ik wil naar marmaris, maar via oad reizen vlieg je met onur air een stuk goedkoper. Wat vinden jullie van deze maatschappij? Het enige dat ik weet dat die een aantal jaar terug op de zwarte lijst heeft gestaan, maar nu niet meer dus dan is het geen probleem denk ik?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:46

Maak er een bijzet tafel van?? :+

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:48

Dat noem ik nog een een bezuiniging. twee in een!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:48

Haha, nou we hebben zegmaar een lange smalle keuken met aanrecht stukje loopruimte en een soort (barretje) aan de muur, en de wasmachine past er precies onder. En nu nog met 3 krukken dus kunnen wel samen eten nog.

Maar een droger erop moeten we de bar inkorten (dus geen ruimte wmeer xD) en er onder zetten houden we ook geen ruimte over ):