Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:43

Zolang de verpakking niet bol staat en ze niet raar ruiken zou ik ze gewoon opeten hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 14:51

Inderdaad, die dingen kunnen geen kalenderkijken .. gewoon even aan ruiken en bakken maar :)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:01

Ik zal straks of morgen even kijken wat ik allemaal nog in huis heb.
En wat er aan boodschappen bij moet komen. Ik ga even mijn voorraad gebruiken deze week.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:09

Idd, goed ruiken en als het niet gek ruikt, gewoon de pan in mikken :D

Ik heb mijn kaart zojuist geactiveerd van de Kruidvat. Kwam er achter, dat ik voor mijn zwangerschap ook zo'n gratis pakketje had kunnen bestellen. Dan zou ik 2 mnd voor mijn uitgerekende datum een mailtje hebben ontvangen. Alleen zit ik nu "al" op 6 weken voor de uitgerekende datum, dus ben benieuwd of ik net achter het net gevist heb. Ik heb iig even een mailtje gestuurd om te vragen hoe of wat :+

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:28

Ach ik eet het toch niet, dus voel er niks van als het perongeluk toch niet goed was. :D ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:34

:=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:48

Hahahaha, bah zeg :D Maar dat ruik je wel... Ik had onlangs geschilde aardappelen (voor de stamppot), maar de dag vóór THT roken ze naar rotte eieren :r :r

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:03

Was ook maar een grapje he. :+
Als het raar ruikt gaat het weg.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:59

Dames heb net voor vriendlief courgette soepbgemaakt! Hoelang kan ik dit in de koelkast bewaren? Aangezien hij maar steeds kleine beetjes eet

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:14

Ik heb het wel is met krieltjes gehad, dat de verpakking zo opgeblazen stond dat het leek alsof die ieder moment kon ontloffen.
Volgens de datum nog goed maar durfde dit niet aan...

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:38

Themba schreef:
Dames heb net voor vriendlief courgette soepbgemaakt! Hoelang kan ik dit in de koelkast bewaren? Aangezien hij maar steeds kleine beetjes eet

In de koelkast denk ik een dag of 4. Als ik een pan soep gemaakt heb vries ik gelijk de helft in. Heb te vaak gehad dat het toch te lang bleef staan en ik het weg kon gooien.

Ik ben inmiddels thuis uit het ziekenhuis! Manlief heeft alleen wat fruit en zuivel gekocht afgelopen week.
Morgen gaan we 'echt' boodschappen doen.
Vanavond een weekmenu maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:48

Fijn dat je weer thuis bent, zo'n ziekenhuis is ook niet alles ...

Ik heb van de week van AH de zoete Thaise chili saus gekocht ... lekker! :j Hele tijd niet in huis gehad, maar kon het nu niet laten om te kopen. Nog meer mensen die dat vaak in huis hebben en weten welke merken niet duur maar wel lekker zijn?

Gister ook goede besparing gedaan bij de mini marathon van Twilight .. in goodybags zat een zak doritos chips. Met wie ik was vonden het niet lekker, dus nu heb ik 3 volle zakken hier liggen :') Voorlopig niet nodig om lekkers te kopen...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-11-12 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:48

Hoe gaat het nu nog veel last? Kun je een beetje uit de voeten?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:55

Ik heb vanavond alleen gegeten en had geen zin om te koken. Kwam ik in de Hema magnetronmaaltijden tegen, heb een stamppotje meegenomen voor 2,45euro :) was redelijk te eten maar m'n buik zit voorlopig wel weer vol vanavond hihi.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:57

Voor Chili saus en loempia vellen sambal ketjap ga ik vaak naar de toko heel veel keus en goedkoper dan bij de supermarkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:40

Misschien dan toch een keer langs de toko ... als de nieuwe maand begonnen is, anders ga ik over mijn budget heen haha. Onder het mom van voorraad inslaan en er niet vaak komen koop ik dan natuurlijk veel teveel.

Ook minder zuinig: het handvat van het vriesvak in je koelkast slopen .... zal het maar niet tegen de huisbaas zeggen. Iemand een idee hoe je aan een nieuw deurtje kan komen? Via internet kan ik er niks over vinden zo snel. Anders moet ik een keer tijd zien te maken om langs de elektrozaak in het dorp van mijn ouders te gaan. Wil er ook niet keiveel aan uitgeven, die koelkast was ook maar 200 euro aldus internet...

pimmetje222

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:46

_bloempje_ schreef:
Hoe gaat het nu nog veel last? Kun je een beetje uit de voeten?

Ik heb er geen last van, ja het is lastig, maar geen pijn. Ik mag niet belasten dus op krukken en rolstoel. Ik heb helaas ervaring en red me wel. :j

Ik heb zoete Djawa Chilisaus staan die wij erg lekker vinden, je hebt er niet veel aan denk ik. Weet niet of je dat in Nederland kunt kopen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 20:47

Ik ren ook weer even langs :')
Woon momenteel 'op mezelf' ( bij m'n tante maar die werkt veel dus ik doe alle boodschappen enzo zelf ).
Ben van de week hier bij de AH geweest gezien die 'road 99', veel aanbiedingen voor 99 cent.
Dat scheelt echt super veel zeg! :)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:10

Wij hebben van de GoTan de mango-ananas chilli saus :9
Ooit eens mee genomen bij de Xenos. Weet niet of die ook gwn bij de supermarkt te krijgen is.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:24

@idinn, ik zou even bij een handyman of een onderdelenhuis langsgaan.

Vandaag de weekboodschappen, had een flinke gevulde kar voor 3 personen voor 62 euro bij de lidl. Vlees, groenten, aardappel, zuivel, lekkers, wasmiddel, brood etc..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:11

Hmm ik probeer het eerst wel met superlijm en anders even mailtje huisbaas, misschien zit er nog wel garantie op de koelkast. Na googlen op onderdelenhuis kwam ik wel ergens op uit, bedankt! Alleen die deurtjes zijn rond de 50-80 euro (van de bekendere merken, dit merk niks van gevonden). We gaan het allemaal wel zien.. hopelijk helpt de lijm voldoende :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:19

Sammyy schreef:
Wij hebben van de GoTan de mango-ananas chilli saus :9
Ooit eens mee genomen bij de Xenos. Weet niet of die ook gwn bij de supermarkt te krijgen is.

die rockt echt gruwelijk :9 ik haal die bij de AH :j

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:41

Wat ik vaak doe is met die saus een lekker dipje maken voor kroepoek.

Magere crème fraiche, scheut chilisaus erdoor. Niet teveel roeren kleurtjes zijn leuk zo. Verse koriander eroverheen en klaar. Lekker!

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:55

Fijn dat je geen pijn hebt, want dan is het helemaal niet om uit te houden! Succes de komende tijd!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 11:01

Sharmila schreef:
Wat ik vaak doe is met die saus een lekker dipje maken voor kroepoek.

Magere crème fraiche, scheut chilisaus erdoor. Niet teveel roeren kleurtjes zijn leuk zo. Verse koriander eroverheen en klaar. Lekker!

Dát lijkt me een lekkere snack zeg :9