Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 16:57

Vind het er absoluut degelijk uitzien!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:00

Kentaro schreef:
Quir, wij hebben een emmer wit laten mengen met een heel klein beetje lila. Geeft echt een hele mooie lichte kleur op de muren!! (absoluut niet een 'zoetsappig' zooitje :P )

Wij hebben 2x een 1 persoonmatras en het dekmatras is 1 geheel.

Dat is natuurlijk ook een idee! Eens uitzoeken of je hier verf kan mengen en eerst even bedenken welke kleuren ik graag wil. :)

Ikea spullen vind ik er vaak goed uit zien, hoor. Al ligt het er wel heel erg aan hoe je het in elkaar zet, sommige mensen... Hier is bijna alles ingericht met Ikea. :P

Ik las alleen eerst even iets anders (gamla en dat betekend oud, ik dacht huh oud er uit zien? Dat valt toch wel mee. :P ).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:01

Ik ook. Zijn zeker geen gammele meubels.

Raponsje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:03

Oke, dan ga ik eens een kijkje nemen.
Had een leuk bed gezien, maar mijn schoonbroer heeft juist 2 jaar geleden na 1 maand zijn Ikea bed aan de straat gezet omdat het er uitzag alsof hun 5 jarige dochter het op school had gemaakt. :')

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:08

Maar of dat meer aan de kwaliteit ligt of van de manier van in elkaar zetten. ;)

Sommige mensen zijn echt niet handig wat betreft het goed in elkaar zetten van meubels, ook al is dat van ikea niet echt bepaald lastig. Alleen willen mensen het te snel doen, hier zie je dat echt erg vaak vind ik. Of kastjes die helemaal scheef staan, deurtje die niet meer dicht passen. :P

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:10

Het was netjes in elkaar gezet maar het zag er erg "plankerig" uit om het zo maar te zeggen.
Maar misschien komt dat omdat ik grove houten Engelse meubels gewend ben.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:11

Oh zo, dacht dat je bedoelde dat het niet goed in elkaar gezet was. :)
Je moet er inderdaad wel van houden, maar dat moet je met alles wat je uit kiest. Ik ben er in ieder geval wel te vrede over!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:12

Oh wat grappig toch, dat iedereen alles zo anders ervaart :). Ik vind Ikea echt een gruwelwinkel. Heb nu 2 dingen van ze in huis en daar blijft het echt bij. Vind het ook echt niet fijn winkelen.
Maar eerlijk is eerlijk, altijd als ik bij anderen ben hebben ze zo'n leuk meubelstuk staan, wat bij de ikea vandaan blijkt te komen. Als ik er dan rondloop, zie ik alleen maar bagger :+. Behalve dan die Pax- kasten, die zijn volgens mij echt werelds!

Bedden.. Wat een drama is dat ja :'). Ik ben echt een hele dag wezen "bedden-liggen". Heb nu echt een onwijs fijne boxspring en de prijs was op zich ook wel te doen. Geen bed van 10.000 euro, maar ook geen bed van 1.000 . Netjes er tussenin.

Mijn neeftje heeft een Ikea- boxspring en die zal er bij mij echt nooit inkomen. Inderdaad alsof hij helemaal is afgeleefd qua uiterlijk en na een half nachtje erop niet kunnen slapen, ben ik maar verkast naar de bank. En dat terwijl ik echt óveral en élk tijdstip kan slapen, dus een moeilijke slaper ben ik niet.
Mijn ouders hebben ook die hele M-Line -lijn. Dat vind ik ook niet lekker liggen. Die ribbeltjes in het matras en dat je er langzaam in wegzakt, ik weet het niet. Die "lattenbodems" ervan zijn wel echt super, alleen ik kan geen vriendjes worden met die matrassen. Maar jeetje, wat een geld die dingen. Maargoed, ik ben van mening dat je niet moet bezuinigen op je nachtrust en zij slapen er echt als een roos op, dus dat is heel fijn voor ze. Voorheen werd mijn vader echt midden in de nacht wakker van pijn in zijn rug (ze hadden auping) etc, dat lijkt me ook echt heel onaangenaam. Dat vond ik wel weer als een huis liggen, dus het is echt persoonlijk wat lekker ligt en het is natuurlijk ook maar net wat je budget is en waar je wensen liggen. Blijft lastig, omdat je nou eenmaal niet nachtenlang kan proefslapen in die winkel :D.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 17:58

Ka, Jij kunt straks verhuizen met een bolderkar :P Je blijft tenslotte in dezelfde straat!
De IKEA gids lag net bij mij op de mat trouwens :')
Ik heb verhuisd met de paardentrailer en twee auto's (van studentenkamer naar appartement).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:03

Vorige keer hadden we zo'n bestelbusje gehuurd. Van arnhem naar utrecht wilden we in 2x wel klaar zijn met rijden :+

de bolderkar _O-

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:27

Wij hadden voor de verhuizing ook een busje gehuurd. Van tevoren waren we wel al verschillende keren met volle auto's gereden en op de dag zelf een busje, helemaal volgepropt :D 1x rijden waren we klaar.

Ikea vind ik ook een afschuwelijke winkel :o Zo groot, zoveel spullen, zo druk, zoveel kinderen die ongecontroleerd rondrennen... Ik kom er niet meer :=
Nu hebben we sowieso een huis waar geen Ikeaspul meer in past (vind ik dan), dus das mooi opgelost :D

Zag ook nog iets voorbij komen over bedden... Ik heb werkelijk geen idee wat wij voor matras hebben, harder dan ik vroeger gewend was iig :+ Ben er nu wel aan gewend en slaap er goed op.
Ik heb een Hästens op m'n wishlist staan, maar vrees dat ie daar voor altijd blijft staan :+

We hebben nog steeds niet besloten welke kleur er op de muur van de tv-kamer moet komen. Zag dat Kentaro het over een mengeling van wit en lila had, dat lijkt me wel wat eigenlijk.. Niet te zoet, maar ook niet gewoon saai wit. Heb je er een foto van Kentaro? :)

Ga nu snel wat ideetjes opschrijven, liep net door het huis en heb weer wat nieuwe dingen die ik nog graag wil :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:28

Haha :$ :$ uitgeven!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:30

Vrees van wel ja... :')
Eerst es even kijken of we nog wat over hebben; m'n vriend kreeg net een bekeuring binnen. Geflitst na ons laatste bezoek aan de antiekmarkt... 316,50euro.. (maar daar hadden we wel een goedkoop stoeltje gescoord :') ) dussss :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:34

:oo Dat is een flinke boete geweest!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 18:39

Nogal... 33km te hard na correctie :oo

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:07

Ik heb een boxspring van de Wehkamp, weet niet meer precies welke.. Niet zo groot, een twijfelaar (1.20 dacht ik), maar mijn vriend vindt hem ook zo lekker liggen dat hij mee moet van hem als we samen gaan wonen. Mijn broer had dit bed al en ik heb hem gekocht omdat ik heerlijk kon slapen in zijn bed :) Mijn kussens komen heel goedkoop van de Ikea (€5,50 per stuk dacht ik :')) en die vind ik ook geweldig liggen, haha :)

Flinke boete idd Vankje! Baalde ik laatst al van mijn 30 euro boete.. Mag niet meer klagen, haha. Is een duur stoeltje uiteindelijk geworden dan...

In principe vind ik de Ikea een heerlijke winkel voor accessoires en dingen, maar ik zou er denk ik nooit grote meubelen kopen.. Misschien als goedkoop begin van de uitzet. Heb trouwens wel echt een gruwelijke hekel aan de Kwantum! Daar zal je mij echt nooit zien :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:15

Ze hebben een soort tutu lampen in de nieuwe collectie en lampen met stof, erg ouderwets... :+
Heb wel leuke slaapkamerlampjes gezien: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10163869/

Mirjam, is dat bed niet in een echte tweepersoonsmaat te koop? 1.20 zou ik gek van worden, alhoewel ik mijn hele studententijd met z'n tweeën in een eenpersoonsbed heb gelegen :=

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:20

@Mirjamsel: Haha ja, duur stoeltje! Stoeltje was sowieso al duur uitgevallen aangezien we 'm opnieuw laten bekleden en opknappen en dat was ook al duurder dan ik had gedacht :P Maar op die kosten had m'n vriend wel gerekend, ik had het iets minder duur ingeschat :') Maar met die boete erbij... gelukkig zat ik niet achter het stuur :D
Accessoires vind ik bij Ikea ook nog wel leuk, maarja, dan moet je dus wel die hele winkel doorcrossen he :roll:
Kwantum is ook niet mijn favoriet, maar toch kom ik er wel eens :j Voor lampen, maar dan weet ik waar ik moet zijn en steven ik meteen naar die afdeling :D

1.20 is idd klein, vorige bewoners van ons huis hadden dat ook. Ik was elke keer weer verbaasd dat ze daar echt met z'n 2en in sliepen :+

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:33

Ik kan alleen in een 180cm bed slapen als er een ander bij ligt.... ik kan er niet tegen als er iemand tegen mij aan ligt :n :))

wij hebben ook een Ikea bed, ligt voor mij lekkerder dan de Auping die we hadden..... ik heb behoorlijke rugproblemen en dit gaat al een jaartje goed.

Afbeelding

met daarop een Sultan Heggedal
Afbeelding

en dit hoofdeinde
Afbeelding

en hoge poten eronder zodat het net een seniorenbed is, anders kan ik mijn bed niet uitkomen met mn rug :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:33

Mootje schreef:
Ze hebben een soort tutu lampen in de nieuwe collectie en lampen met stof, erg ouderwets... :+
Heb wel leuke slaapkamerlampjes gezien: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10163869/

Mirjam, is dat bed niet in een echte tweepersoonsmaat te koop? 1.20 zou ik gek van worden, alhoewel ik mijn hele studententijd met z'n tweeën in een eenpersoonsbed heb gelegen :=

Dat lampje vond ik op internet er leuker uit zien dan in het echt :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:37

Heb je hem al gezien in de winkel?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:38

yep, pas lampjes gekocht voor in de slaapkamer en ook bij die gekeken

hij is er in verschillende uitvoeringen, ik heb bij die voor aan de muur gekeken als bedlampje

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:43

Ik heb eigenlijk nooit drukte in ikea :n
Vind gemiddeld bezoek in albert heijn erger :=

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 19:50

Ik kom eigenlijk binnen vallen met een vraagje :)
Onze 2e slaapkamer willen we beetje opleuken. De muren zijn donker taupe.. Welke kleuren accessoires zouden hier beetje leuk bij staan?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:05

Tsja.. 1.20 klein.. Mijn kamer is helaas niet veel groter, hahaha, dus hij lijkt heel groot! En ik neem zelf gelukkig niet zoveel bed in beslag :P

Donker taupe.. Lichtbruin of wit zou er denk ik goed bijpassen. Of wil je echt een knalkleur? Felblauw?