Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roos_s schreef:Vaste planten kun je nu al wel planten. Eigenlijk wilden wij hier thuis onze tuin afgelopen weekend vol zetten met vaste planten, alleen gooide de vorst en sneeuw roet in het eten... Nu gaan we volgend weekend de tuin helemaal vol zetten.. Enige wat nog rest is vijver planten zoeken... Helaas is alles zo duur
MargreetW schreef:keat schreef:[ Afbeelding ]
Ik zou in het vierkant van de vlonder palen slaan en daar dan in een U-vorm een pergola van maken. Bovendien zou ik afdakje wat langer maken zodat hij eindigt aan de rand van de pergola. Dan kun je klimplaten in alle soorten en maten hierlangs laten groeien en je kunt er dan ook leuke hanging baskets aanhangen.
Verder zou je boven de vlonder dan ook een systeem kunnen maken dat als het erg warm is je een doek over de vlonder trekt.
Verder zou ik mooi de schutting laten staan, tenzij hij natuurlijk helemaal verrot is. Je kunt daar evengoed wel klimop etc. langs laten groeien hoor, dat is geen probleem.
Hele dag zon is prachtig maar kan ook heet worden, dus misschien aan de kant van de schutting links een paar verhoogde bakken maken met ertussen genoeg ruimte om bv. daar een leuk zitje neer te zetten?
Op Marktplaats vindt je genoeg aanbiedingen voor tegels, ik zou dan de rest betegelen en dan opleuken met wat grote potten.
Onder het afdakje en het deel ernaast zou ik dezelfde tegels neerleggen, voor de rust.
De bakken kun je wegwerken door ze in houten bakken te zetten of er schermen om te zetten en die laten begroeien.
Er is best veel mogelijk in je tuin, gewoon tekeningen maken totdat je zegt Jaaaa, dit is het.