Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:12

heerlijk gereden nu genieten van het weekend!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:27

Van de week zat ik te klappertanden en nu zat ik te zweten. Hihih
Heerlijk gereden. Instructeur was erg tevreden ook :) langzame oefeningen gedaan vandaag. Wegrijden parkeervak ging een stuk beter, slalom super. Alleen het achtje wou niet helemaal lekker. Maar alles zit er redelijk in, nu nog wat soepeler ;)
We gaan richting het einddoel iig :D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:34

Oooo ik wil ook gaan rijden. Wat een heerlijk weer!

En lekker Goldie

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 18:02

Was heerlijk om vandaag even te rijden. Lekker met mijn moeder op de weg. Hopelijk is het morgen ook weer zo lekker, kunnen we weer op pad :-)

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-14 15:12

Vloeistof verlies kan je ook van een andere motor voor je hebbben.
Maar hey, ieder zijn ding.
Ik vind het geweldig en kan niet wachten tot het voorjaar. Dan gaa we weer voluit daar.

Was zeker lekker motorweer.
Vandaag ook, maar met mijn vriend naar mijn oma geweest en daarna naar de Zundapp beurs.
Vind hij leuk. Ziet er schattig uit, maar gaat mij veel te langzaam.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 14:47

Iemand hier trouwens nog belang bij een leuke motor? Mijn kawa is te koop namelijk :)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:45

Niks voor mij, maar succes met de verkoop :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:52

Is geen racer hoor :D is een retro naked, de zephyr 550. Tis wel een oudje, maar technisch supergoed!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 18:54

Wel een leukerd zeg, dat type :D Heb je foto? (niet dat ik actief op zoek ben hoor, zit nog in de oriëntatie. Natuurlijk pas 9 lessen gehad. Pas volgend jaar waarschijnlijk met mijn vriend samen op zoek. Maar vindt dit type serieus leuk).

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:00

Nee zag het, had even teruggezocht in 't topic. Zoek zelf wat sportievers, heb m'n oog laten vallen op een er6f, maar eerst dat rijbewijs maar ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 19:50

ER6F,die ken ik niet. Zelf heb ik les op een ER6N

Ik vind de Kawa ZXR400 wel leuk,ook laag genoeg voor mij,en sportief.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 20:10

Leo schreef:
Wel een leukerd zeg, dat type :D Heb je foto? (niet dat ik actief op zoek ben hoor, zit nog in de oriëntatie. Natuurlijk pas 9 lessen gehad. Pas volgend jaar waarschijnlijk met mijn vriend samen op zoek. Maar vindt dit type serieus leuk).

Ach, ik had hem ook al staan voordat ik mijn rijbewijs had hoor :D
Is wel een hele fijne motor om het op te leren. Ook het feit dat hij vrij klein is waardoor je fatsoenlijk met de voeten aan de grond kan vond ik heel prettig

Afbeelding
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 08:55

Heel tof :D het is dat ik er nu echt nog even niet de mogelijkheden voor heb. Mocht je hem nou van het voorjaar nog hebben :)) haha.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:49

Ik had vandaag weer les,maar jakkes,het wilde helemaal niet. Mijn instructeur heeft zich vandaag gericht op het mentale gedeelte van het naderende examen,en ik schoot weer net zo in de stress als met mijn autorij examen 9,5 jaar geleden. Faalangst verlies je dus nooit.

Hoe gek ik ben op het motorrijden,vandaag de eerste traan van frustratie gelaten. Vorige week ging t echt lekker

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:27

Oh dat ik heel herkenbaar snoevie! Ik heb ook faalangst als een malle. Heb voor mijn examen pilletjes gehaald bij de huisarts, die hielpen wel aardig :j Wat bij mij ook goed werkte was een betere voorbereiding in het rijden, dus eerder kijken en eerder remmen zodat je fijner en vloeiender kan rijden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:33

heel herkenbaar en je bent zeker niet de enige.

Strakjes maar even de binnenvoering in mn jas ritsen, tis een pietsie fris.
Wel net met een handige leerling lekker een rondje over de dijk wezen knallen, heerlijk!!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:38

Brrrrr, die binnenvoering heb ik er toch echt al wel een tijdje in :D

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:42

ik reed tot vandaag nog in mn zomerbroek O:) maar dat bleek vandaag wel erg optimistisch >;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:52

Liselot schreef:
Oh dat ik heel herkenbaar snoevie! Ik heb ook faalangst als een malle. Heb voor mijn examen pilletjes gehaald bij de huisarts, die hielpen wel aardig :j Wat bij mij ook goed werkte was een betere voorbereiding in het rijden, dus eerder kijken en eerder remmen zodat je fijner en vloeiender kan rijden.

Thanks,zal het in mn achterhoofd houden.

En Polly,ik weet t, maar ik ben geen type om te janken en vandaag moest ik er echt even tegen vechten.
Hopen dat t volgende week beter gaat

Ik heb de wintervoering er nog niet in,wel een vestje onder mijn motorjack

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:11

Balen Snoevie ik kan het me heel goed voorstellen :(:) Je komt jezelf echt keihard tegen met het lessen....
Ik heb ook enorme faalangst en ben een perfectionist dus ik ben nog erg bang voor de confrontaties waar ik nog mee in aanraking ga komen... Die komen er ongetwijfeld, mijn autorijbewijs was ook een strijd met mezelf.

Ik heb mijn voering er ook nog niet in, vorige keer was het nog goed te doen. Wel een trui aan vandaag dus ben benieuwd straks. Als het te koud wordt ga ik mijn wintervoering er ook maar in ritsen.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:32

Ik heb normaal nooit last van spanning met examens, maar heb uiteindelijk 4x overnieuw voor mijn avb gemoeten :'(. Ik kreeg het voor elkaar om op het examen tekens pionnen om te rijden bij oefeningen die ik altijd goed deed. Steeds opnieuw oefenen en zelfs de pionnen dichter bij elkaar zetten, of nog krapper voor de 8 of halve draai en ik reed telkens overal zo doorheen. Weer examen, weer fouten maken. 3e en 4e keer had ik dezelfde examinator. Mijn instructeur heeft me gewoon wat rond laten rijden voor ik moest beginnen, mag eigenlijk niet, en toen heeft de examinator me al beoordeeld eigenlijk. Daarna echt rijden en weer pionnen om. Nou toen zei ik geef me maar een 10 strippen kaart want dit gaat even duren geloof ik. Toen zei de examinator dat hij me niet meer wilde zien, ik schrikken dat ik niet meer mocht komen. Zegt hij doodleuk; examens liggen jou niet zo geloof ik..... ga het maar op de weg doen gewoon. Dan denk je er niet over na en gaat het vanzelf ;-)
Super veel mazzel dus uiteindelijk.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:33

Heel herkenbaar Snoevie... Ik ga denk ik hetzelfde meemaken als het zover is.
Vandaag is het achtje eindelijk weer eens gelukt, ben echt vooral met mezelf aan het vechten. Frustrerend, heb een aantal lessen terug ook een keer zitten vechten tegen m'n tranen. Gelukkig heb ik een fijne instructeur die dat haarfijn aanvoelt en me weer in de positieve denkmodus kreeg. Ik leer ook echt een hoop over mezelf zo.
Vandaag ook het parkeren meegepakt, best zwaar hihi. Ff een handigheidje daarin krijgen. Maar we hebben dus nu wel alle oefeningen een keer gedaan. Nu komt het finetunen en het moet allemaal ff soepeler nog. Haha en het opstappen moest veel galanter :')

Dat is ook wat Marije, zou ook schrikken alsof je maar moest stoppen... Pff examenstress, als ik aan een examen denk alleen al := Las het toen al op je facebook, maar dacht eigenlijk dat het om je avd ging..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:29

Lopen en parkeren ging dan wel soepel vandaag,als enige,haha.

Vorige week schudde ik alles er wel zo uit. Vandaag brak het zweet me al uit toen ik de halve draai moest doen,want die stond opgesteld op een halve meter van een stoepje............sufferd ben ik,haha. Want ik kan die halve draai super krap maken,alleen als er een stoepje in mijn gezichtsveld komt........oeps

Ik hoop niet dat ik 4x opmoet,maar als ik me zo blijf gedragen vrees ik t ergste

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 16:59

Avd in een mega regenbui gereden. Kreeg ik als commentaar; lekker warm en droog hier in de auto ;-)
Toen kregen ze dus ff de vinger te zien haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 17:44

Ik heb destijds de avb in 1 keer gehaald. Vond het doodeng, had namelijk alleen nog maar met prachtig weer gelest en met het examen regende het pijpenstelen. Gelukkig voor het examen nog een halfuurtje rond kunnen rijden om even te voelen wat de motor deed op nat asfalt, vooral met de noodstop vond ik dat wel fijn om te weten.
Avd heb ik 2x over gedaan, was de eerste keer gewoon ect TE nerveus. In het begin ging er al wat mis en toen kon ik mezelf ook niet meer herpakken en bleef alles maar mis gaan.
De 2e keer heel fijn gereden, wel erg kort waardoor ik er weer van overtuigd was dat ik gezakt was. Liet ik tot overmaat van ramp de motor nog omdonderen toen we weer terug waren bij het cbr :') Was de allereerste keer dat me dat gebeurde, kon wel door de grond zakken!

Ga zaterdag kijken bij een BMW :) een f 650 gs :+: Deze heb ik al heeeeeeel lang op het oog, maar was altijd bang dat hij veel te groot voor me zou zijn. Afgelopen vrijdag had een collega die van hem mee en heb ik ff gezeten. Was ietsje aan de hoge kant, maar ze kunnen zowel in de vering als in het zadel verlaagd worden.
Die waar ik ga kijken is vanaf de fabriek verlaagd, dus dan weet je ook dat het goed gedaan is. Ben heel benieuwd!!!