Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:26

haha, ik mis ook de vind ik leuk knop op Bokt!
Ik had bloemkool bij de ah voor 1,29, in de aanbieding. Was echt heel blij dat het maar 50 euro was (normaal kopen we met zn 2-en voor gem. 70 euro)
Ik ga zo lekker zelf een smoothie maken van dieprvriesfruit (in de aanbieding bij de ah ;) ) en yoghurt :)

Hoe zit het eigenlijk met de prijzen bij de Aldi/Lidl van verse noten? Ik vind het eten van verse noten wel belangrijk omdat het gezond is, maar een bakje verse noten kost bij de ah al gauw 3 euro....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 21:29

ijspeert schreef:
Nee die van mij drinkt alleen Volvic perzik en niet die van de aldi want die smaakt niet lekker.
Heb wel eens meegenomen van de aldi maar die word gewoon niet opgedronken.

Vind die van de Aldi juist het lekkerst ;)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:30

nientje78 schreef:
Wij rekenen nog steeds terug naar en gulden :o ,
dan besef je ook wat je eigenlijk uitgeeft aan iets.
En dat is dan niet alleen op boodschappen ;)

Alleen vergelijk je dan nog met prijzen van 2001, dus met prijzen van 12 jaar geleden. Je vergeet voor het gemak dan maar even de inflatie.

Als je de prijzen in guldens van 2001 vergelijkt met de prijzen in guldens van 1990 zit daar ook een bult verschil tussen, alleen weten we dat niet meer, omdat dat heel geleidelijk is gegaan, elk jaar een beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:33

Ik haal mijn wast een berg kost een beetje bij het Kruidvat (45)wasbeurten. tis wel effe sjouwen maar het scheelt de helft.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:38

Jaa vispakketjes in aluminium folie, heel lekker en makkelijk en weinig afwas. Ik doe vaak zalm maken met pesto erop en boontjes eronder. De zalm haal ik bij de Ah (grotere AH moet je dan wel zijn) uit de diepvries, 6 stukken voor 6€ en nog duurzaam gevangen ook. Laatst hadden ze die met 25% korting en heb ik drie zakken ingeslagen.
En oeh diepvries fruit in de aanbieding, dat ga ik ook inslaan, heeerlijk die zelfgemaakte smoothies!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:43

Flicka, klopt hoor, pangafilet is gekweekt en er zitten best afvalstoffen in.
Het is eigenlijk de enige vis die ik zelf goed kan 'maken' en die ik dan ook nog lekker vind.

Wasmiddel haal ik altijd in de aanbieding en dan veeeeeeeeeeeeeel!
Ik krijg altijd van die 'lekker in het leven' kortingsbonnen. Laatst was het 50% korting op grote flessen van Ariël en die waren al in de aanbieding (2 flessen voor 8 euro), dus... betaalde ik 2 euro per fles. Heb me wél een breuk gesjouwd, maar dat had ik ervoor over :D
Wasverzachter heb ik altijd Robijn amandelcreme of Lenor goud of zilver, daarbij let ik ook altijd op de aanbiedingen.
Net als WC papier, dat koop ik groot in (bv 40 rollen Page voor 9 euro) en luiers (alleen voor de mensen die het nog nodig hebben, vorige week 3 reuze pakken waarvan de 3e gratis was).

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:46

Citaat:
Ik zag vandaag bloemkool bij de lidl voor 99 cent.]

Ah, ik heb er nog geen gekocht :D
Maar, de Lidl zit niet in de buurt. Dus als ik de benzine eruit wil halen moet ik daar ook andere boodschappen gaan doen en ik vrees dat ik me weer op de Haribo drop stort :')

@Toad: noten zijn een aanslag op je financiën. Als ik een onbedwingbare drang heb koop ik een zakje verse walnoten bij de AH. Op de markt zijn ze vast goedkoper.
Aanbieding van noten zie je ook nooit volgens mij ;(

@Marije: sommige prijzen zijn gevoelsmatig buiten proportie gestegen. Een makreel bij de viskraam kost al gauw 3 euro, omgerekend zowat 7 gulden. Toen de gulden vervangen werd door de euro kostte zo'n vissie 2 of hooguit 3 gulden. Mijn inkomen is echt niet verdubbeld hoor.

Maar ook niet alles is veel duurder geworden: eieren, aardappels, brood, boter, deegwaren en meer basale voedingswaren zijn nog betaalbaar. Maar ik vind vis en fruit, en noten dus, echt duur. Een tijdje geleden was ik bij een luxe kaashandel in de buurt en toen ik moest afrekenen ging ik haast van mijn stokje, ooooooooh, en zij maar van alles aanprijzen, en het was ook allemaal lekker, allerlei soorten gevulde olijven, heerlijke Franse kaasjes, heerlijke worsten, etc etc :Y)
Daar loop ik voortaan dus flink marcherend langs :+

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:48

Ik weet niet of ik het al eerder heb gezegd hier, maar ik heb zo'n eco wasbal en gebruik nog maar 15 ml wasmiddel per keer en het hardstikke schone was. Nu las ik laatst allemaal onderzoeken dat heel die wasbal onzin is, en dat je gewoon helemaal niet zoveel wasmiddel nodig hebt als die 50-60 ml die ze voorschrijven.
Meeste producten die de kruidvat heeft koop ik groot in, afgelopen week weer 8 niveau conditioners gekocht voor 10€, en zo staan er ook 8 flessen shampoo, 8 deo's, 4 potjes dagcreme. Allemaal van 2+2 gratis en 4 voor 5€ acties. n

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:05

Ik had vanmiddag ook bij de Deen andrélon shampoo gehaald, 2 halen 1 betalen. Dus 4 flessen meegenomen, perfecte krul voor mijn dochter en iedere dag voor mezelf. Zag in andere folders dat ze ook in de aanbieding waren 4 flessen voor 5 euro, dus was nu voordelig uit.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:12

mariska32 schreef:
ijspeert schreef:
Lekkere yoghurt is hier duur in Duitsland,dus maak ik zelf volle yoghurt en dat gaat prima.

hoe doe je dat?

Maak 1 liter melk warm zo tussen de rond 45 graden.
Verwarm een voor thermoskan met heet water.
Koop een klein bakje volle bioyoghurt. 150 gram
Roer dit door de verwarmde melk ( melk moet zo rond de 43 graden blijven.)
Water uit de thermoskan doen en het melk mengsel erin doen.
Op een warme plek z'on 12 uur laten staan en je hebt yoghurt.

Je kunt opnieuw starten met 4 eetlepels van je eigengemaakte yoghurt en weer 1 liter melk.
Dat gaat z'on 8 a 10 keer (anders krijg je foute bakterien erin en smaakt het niet meer lekker)en dan doe je het weer met een klein bakje yoghurt

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:31

Shampoo en andere haarproducten koop ik bij kapperskorting.com maar ik heb dan ook de voorkeur voor bepaalde merken

wasmiddel van de hema geprobeerd en dat bevalt, 2euro voor 1,5 liter
ook vaatwasmiddel hebben ze er, heb nog genoeg staan dus die probeer ik later

wcpapier heb ik van ah eigen merk en keukenrol van euroshopper

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:48

Als je veel joghurt eet kun je ook kefirplantjes kopen. Bij de biologische winkel maar ook wel via internet. Iedere dag verse melk erop, heerlijk.

Ik heb ook wasmiddel van de Hema, bevalt goed.

WC papier had ik altijd van de Aldi en nu van het Kruidvat, 8 rollen 1,99. Nou ja, vorige week dikke rollen van de C1000, aanbieding.
Daar hebben ze nu ook Dash wasmiddel met 50% korting maar je moet wel de grote flessen kopen van ruim 3 liter.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:53

Wasmiddel hier is gratis,komt van de hoogvliet kassabon zegels. Net als de vaatwastabletten (voor de vaatwasser die nog niet is aangesloten en nog in de berging staat := )
Heb nog een paar flesse OMO staan (voor 42 wassen per fles) en nu is er PERSIL in de kassabon zegels, daar zal ik er ook een aantal van sparen.

Morgen ga ik flink thee in slaan, ik drink eigenlijk alleen zonnatura thee. Vind ik een stuk lekkerder dan pickwick en lipton etc. en die is vanaf morgen in de aanbieding bij de hoogvliet (40% korting).

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:08

dus als ik het goed begrijp eten jullie geen noten omdat het duur is? Ik zou liever ook meer noten willen eten dan dat mijn portemonnee leuk vindt..

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:52

Ik heb geen Hoogvliet in de buurt. AH heeft hier zo'n beetje het monopolie. Voor een C1000 en Lidl moet ik met de auto. Jumbo zou ik niet weten. Aldi wel op fietsafstand, wel een hele kleine Aldi maar ok.
Ik drink meestal Ceylon thee van de AH of C1000.

Ik eet te weinig noten omdat ze te duur zijn. Ik kan me ook niet beheersen met noten, eet meteen zo'n bakje leeg. Foetsie 3 euro.

Wat nog wel betaalbaar is zijn pinda's in de dop. Ligt wel meteen je vloer onder de schilletjes maar ik vind ze ook heerlijk hoor. In de goeie tijden kocht ik vaak Macadonia's (?) of gerookte amandelnoten, heerlijk.

Met een beperkt budget moet je ook keuzes maken. Ik wil niet dat mijn honden wat tekort komen en verwen ze graag met peesjes, dental sticks etc. En regelmatig lekker vlees of gekookte vis.
Ze zijn al 12 en hierna komen er denk ik geen honden meer. Ze zijn een beetje verwend :o
Maar ik koop geen dure brokken, ze zijn opgegroeid met Pedigree voor kleine honden en gedijen er goed op. Beetje kuipje erdoor.

Wat ik altijd doe is voordat ik naar de super ga een briefje maken, thuis rustig kijken wat ik nodig heb. Soms niks, soms ineens wasmiddel, koffie, vaatwastabletten, hondenbrokken e.d.
Ik heb geen ruimte voor grote voorraden en eerlijk gezegd spreid ik de kosten ook liever. Er zijn altijd wel aanbiedingen. Ik heb 2, hooguit 3 wassen per week dus waarom 5 flacons wasmiddel in voorraad? Eén vaatwas per 2 dagen dus ik doe een paar weken met een doos tabletten.

Shampoo, douchegel, ik doe er hartstikke lang mee. Heb nog een paar potten Dove bodycreame staan van een actie half jaar geleden.

Nee, dat doe ik niet meer. Met een gezin is het anders. Maar ook als alleenwonende kun je flink bezuinigen op je boodschappen ;)

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:00

Wicky is voor de helft aangelengd met water ook goed te doen!(en zitten geen zoetstoffen in)

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:15

Ik heb altijd de kleine pakjes Wicky voor mijn dochter op school, aanlengen met water gaat lastig worden haha. Ik vind het niet te drinken, mij veel te zoet net als al die energydrinks brr kippenvel kruipt nu al over mijn rug als ik eraan denk :=

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:45

Over verse noten gesproken, m'n moeder koopt een kilo walnoten bij n kraampje langs de weg :) Best goedkoop vind ik! :)

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:51

volgens mij doe ik echt iets niet goed.
wij zijn met een gezin met 2 kleine kinderen 7 en 3 jaar 150 euro in de week kwijt, daarbij komen de sigaretten van mijn vriend en ik nog zo'n 70 euro per week en hondenvoer is 1 zak per maand en wat kluiven vers vlees en koekjes gemiddeld 80 euro per maand, 20 in de week ongeveer.. en dan tanken we zo'n 2 keer in de week ook nog.. gemiddeld ben ik dus 300 euro per week kwijt met alles erin.. boodschappen, roken tanken en hondenvoer..
vraag me af hoe ik dit goedkoper kan gaan doen als ik dat van jullie allemaal lees..
mijn paard nog niet meegerekend waarvoor ik elke maand een zak muesli voor haal van 15 euro. de rest is allemaal bij stalling in begrepen..
ik moet er wel bij zeggen dat ik heel weinig bij de liddle kom puur omdat het aan de andere kant van de stad zit en dat de coop bij ons dichterbij is.. maar wel ontzettend duur.

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:11

Op het roken zou je kunnen besparen, sinds afgelopen donderdag maak ik zelf mijn sigaretten.
Ik was ook rond de 35 euro kwijt alleen aan roken, ga het nu redden met 13,59 :D
Het scheelt me op maandbasis rond de 100,00 euries. Bij jou is dat dan het dubbele ;)

Auto laat ik ook zoveel mogelijk staan, ga op de fiets naar mijn werk en op de terugweg doe ik meestal de boodschappen....lang leve de fietstassen. Maar ik heb dan ook geen 2 kleine kinderen, dus dat is anders.
Ik zit niet meer in de luiers, daarvoor is maandverband in de plaats gekomen :=

Bij de slager hier op het plein, kan ik zo van die kluiven met vlees gratis krijgen.....ze vreet het helemaal op :D wie weet heb jij ook een aardige slager ;)
Ik kocht voor haar zakken van 15 kg voor ca. 45 euro, maar ze zit nu aan goedkoper voer. Eerlijk is eerlijk dat ze dit minder lekker voer vind, maar met een heel klein beetje melk zijn het ineens heerlijke brokken :))

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:33

Ik ben begin vorige maand gestopt met roken, ik rookte voor 150 euro per maand.
Zelf sigaretten maken heb ik altijd geweigerd, dat vind ik zulke arme troef, dan maar niet roken :o
De eerste maand niet roken heeft me toch een paar nieuwe Petrie's opgeleverd :D :D Dat had ik al uitgespaard.

my_precious, zit er geen andere winkel dan de Coop in de buurt? De Coop is duur ja :j Dan zou het nog weleens kunnen lonen om naar bv de C1000 of Jumbo te gaan.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:39

ik vind die zelf gemaakte sigaretten over het algemeen zooooo ranzig :=
ik ben nog nooit lekkere zelf gemaakte sigaretten tegen gekomen :n

En die 5 sigaretten die ik rook in een jaar, die moeten wel gewoon lekker zijn _O-

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:41

my_precious schreef:
ik moet er wel bij zeggen dat ik heel weinig bij de liddle kom puur omdat het aan de andere kant van de stad zit en dat de coop bij ons dichterbij is..

ik denk dat als je 1 keer per week toch je boodschappen in de liddle zou doen je een stuk goedkoper bent.
ik woon zelf in een dorpje met alleen een duur buurtsupertje.
ben ik heel blij mee maar alleen voor de vergeten kleine dingetjes.
andere grotere winkels betekend hier de auto en toch scheelt me dat ruim......

de hond kost hier ook veel,60 euro in de maand aan voer [speciaal voer] denta sticks en medicijnen= 100,- per maand
wij roken hier ook een behoorlijk kapitaal met zijn 2en maar door de boodschappen bij de liddle.emte en of de agri te doen bespaar ik toch.....

stoppen met roken hebben wij 1,5 jaar geleden gedaan en zijn beide van elende weer begonnen.
man was niet te genieten [na een half jaar nog niet] en ik was meer kwijt aan kleren dan wat anders.
ik bleef non stop aankomen en dat was niet te stoppen. [nee ik at me niet vol]
dan maar niet.....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:43

Ik heb momenteel ook een dodelijk humeur door het niet meer roken, maar goed... *tandjes op elkaar*
Is beter voor mijn hart en longen, zégt de dokter >;)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:45

Ik ben jaloers op jouw vent, Quellian, mijn vriendinnetje rookt bijna een pakje per dag en ik word er schijtziek van. :')