Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Esther__

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 18:45

Een telefoonbankje lijkt mij ook super leuk om op te knappen. Jammer genoeg vind ik er geen in mijn omgeving..100 km rijden vind ik iets te ver gaan :D ben benieuwd naar het resultaat.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:09

MontyRulezz schreef:
Wat een leuk topic dit :D . Ik knap ook graag oude meubels op! Ik heb ondertussen een oude kast (minimaal 100 jaar oud, is al die tijd in onze familie geweest) opgeknapt, mijn kamerstoelen opnieuw bekleed, wat bijzettafeltjes opgeknapt, en een buikkastje, zo'n zelfde als op de vorige pagina, alleen heb ik het hoogglans zwart gemaakt en de hendeltjes zilver gespuit.

Ik ga vanavond het topic eens doorspitten om leuke ideeën op te doen. Ik wil nog iets van een ladenkast/kaptafel zoeken voor op mijn slaapkamer en die opknappen.

Dan kun je als alternatief voor een kaptafel een commode kopen en daar een spiegel bij uitzoeken, die je op dezelfde manier bewerkt zodat het een eenheid wordt. Die spiegel kun je er dan boven hangen. MAar een orginele kaptafel heeft wel wat. Ik heb er wel drie! Een op slaapkamer, eentje in de serre en eentje in de hal. Die bovenstaat is donker mahonie met blond mahonie ingelegd. Die heb ik laten restaureren door een profie. Die was te mooi om te verprutsen. Dan heb ik nog een lichte kaptafel, geen grenen, wel honingkleurig en hardhout. Die laat ik zoals die is want die is mooi zo.
En in de hal was een eikenhouten, niet bijzonder mooi. Die heb ik geschuurd en in de was gezet, mahoniekleur. Daar is hij een stuk mooier van geworden.

Deze hier is een koopje, maar die is te mooi om te pimpen en staat te ver uit de buurt.
http://link.marktplaats.nl/526248081

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 19:19

Joyckuh schreef:
Dit is trouwens mijn huidige projectje:
Afbeelding

Inmiddels is de bekleding er af en is hij geschuurt. Ik wil hem morgen of vrijdag in de grondverf zetten en dan moet het houtwerk toch wel volgende week ergens af zijn. En dan komt er deze stof op:
http://www.bbms.nl/home/webshop/kinders ... ts_detail/
Het bankje komt op de kamer van mijn dochter, tegenover de muur met dit behang: http://www.kleindesignhoorn.nl/behang_1 ... -roze.html en de muur waar hij tegen aan komt te staan is zacht roze. Dus ik hoop dat het mooi word.... En het allemaal lukt zoals ik het in gedachte heb :')

Wat een mooie kamer heeft jouw dochter! Echt schitterend.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 20:55

Die zou ik mooi wit maken.
En geen geld voor 15 euro.
Zoiets zoek ik ook nog maar dan iets smaller en met een rechte bovenkant.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:05

Heel mooi kastje voor dat geld. Kun je geen bult op vallen. En dan leuke porseleinen knoppen er op doen.

Je kunt het een kleur geven, of whitewashen.
Of alleen hagelwitte beits erop doen.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:28

Rinske schreef:
Leuk bankje! Zoiets heb ik pasgeleden ook verkocht :j . Alleen: is het bankje ook echt om op te zitten? Want dan vrees ik dat de stof niet sterk genoeg zal zijn. Maar wel erg leuk :j .

Nah, meer ter decoratie. Je weet hoe dat gaat he met kinderen, zitten toch nooit (stil) :+

Enige ''jammere'' is dat ze, naar mijn idee, de originele pootjes er af hebben gezaagd en deze er onder hebben gezet. Neemt niet weg dat ik het wel mooi pootjes vind.

__Esther__ schreef:
Een telefoonbankje lijkt mij ook super leuk om op te knappen. Jammer genoeg vind ik er geen in mijn omgeving..100 km rijden vind ik iets te ver gaan :D ben benieuwd naar het resultaat.

Volgens mij zijn ze ook verstuurbaar per post. Zo groot en zwaar zijn ze niet! In welke regio woon je?

xMalouu: voor 15 euro kun je er wel iets leuks van maken!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:44

Ik zou een telefoonbankje nooit opsturen per post, die poten zijn veel te teer := .

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:46

Rinske schreef:
Ik zou een telefoonbankje nooit opsturen per post, die poten zijn veel te teer := .

Of je zaagt ze er af net als bij mijn bankje :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 21:56

:= :')
Ik heb wel eens iemand gehad die een kastje kwam ophalen, maar die paste niet in de auto. Sloeg ie zo de poten eraf zeg :oo := :') .

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:27

Ik woon in flevoland, opzichte wél centraal maar wat ik zoek is toch vaak 80 km en verder weg. Het heeft ook niet veel haast. Ben bezig om alvast wat ideeën op te doen voor als ik uit huis ga. Heb de mogelijkheid om kleine meubeltjes op te slaan.

Ben opzoek naar een kastje met deurtjes waarin ik mijn studieboeken kwijt kan. Niet al te duur en evt zelf opknappen is geen probleem. Zoek het een beetje in de richting van queen ann, barok, brocante stijl. Lastig te vinden.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:43

Ik vind zoiets mooi http://www.fashionforhome.nl/dressoir-finement-wit.html als ladenkastje/kaptafel.
Ik krijg over (hopelijk) 4 weken mijn nieuwe bed in ecru en wil zoiets er tegenover zetten. Lijkt op een buikkastje, maar die vind ik te klein. Trouwens.... hebben jullie die prijs gezien :D :wow: .

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:45

Rinske schreef:
:= :')
Ik heb wel eens iemand gehad die een kastje kwam ophalen, maar die paste niet in de auto. Sloeg ie zo de poten eraf zeg :oo := :') .

_O- _O- zo dat is nog eens een goeie oplossing :D .

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 22:48

__Esther__ schreef:
Ik woon in flevoland, opzichte wél centraal maar wat ik zoek is toch vaak 80 km en verder weg. Het heeft ook niet veel haast. Ben bezig om alvast wat ideeën op te doen voor als ik uit huis ga. Heb de mogelijkheid om kleine meubeltjes op te slaan.

Ben opzoek naar een kastje met deurtjes waarin ik mijn studieboeken kwijt kan. Niet al te duur en evt zelf opknappen is geen probleem. Zoek het een beetje in de richting van queen ann, barok, brocante stijl. Lastig te vinden.

Zoiets?
Afbeelding

Dat is de commode van mijn dochter en die moet over een tijdje weg...

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:01

_CS_ schreef:
Ik denk dat het tafelblad teveel opzuigt, en dat je daardoor minder makkelijk eroverheen glijd en steeds weer nieuwe verf moet pakken.

Ja, dat valt me echt op! Heb het verdund en dat ging veel beter

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:10

Zohé...ff de poten er onderuit slaan :=

Ja, dat is eigenlijk wat ik zoek :j niet al te groot maar toch groot genoeg om er wél wat in kwijt te kunnen!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:40

Wij vonden eens een heel leuk krukje (soort cleopatrastoel), maar ook weet niet hoe ver hier vandaan, maar we vonden hem echt prachtig.
Was dichtbij zee, dus rijden maar en lekker dagje zee eraan vast geplakt!

Je kunt er dus ook gewoon een leuke dag van maken door in die stad te gaan wandelen ofzo, maar dat moet je wel willen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:43

Doen wij inderdaad ook meestal! Zo kom je nog eens ergens :P

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 22:42

Vanmiddag nog bij de kringloop geweest.
Ben op zoek naar een klein smal kastje voor op de w.c. om pruttel in weg te stoppen wat bezoek niet hoeft te zien :P (schoonmaakmiddel enzo).
Niet gevonden helaas, en zelfs op MP niet, bah!

Wel een salontafel gezien, dik eiken, zelfde als wat wij hebben staan, alleen dan al vierkant!
Moet zeggen dat het heel mooi is vierkant, dus de zaag gaat er bij ons binnenkort in :D

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:10

haha
handig he zo'n zaag !

ik heb nu eindelijk ook iets gevonden naar mijn zin
2 kasten ( boeken & kleding voor aan bijde zijden van me bed.
nu heb ik er zelf wat plankjes tussen gezet en heb ik eindelijk na ongeveer 3 jaar zoeken de ideale set !

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 23:21

Nou ja, wij moeten van 8 kant naar vierkant, en het blad is behoorlijk dik, dus ga de zaag lenen van m'n oom (hem even lief aankijken), dan ben ik er zo doorheen, ga dit niet met de hand ofzo doen.
Dan afwerken met de frees van paps, en dan zien van hoe of wat.

Door het zagen krijgt ie 2 verschillende kleuren (is nu geheel donker eiken).
Ga als we hem zagen even kijken hoe die er van binnenuit uit ziet, afhankelijk daarvan ga ik hem misschien geheel kaal schuren of niet (ligt eraan hoe de kleur is).
Dan nog de poten enzo, behoorlijke klus nog dus wel, haha.

Maar heb het nu in het echt gezien en vierkant is die mooi, dus ga het wagen, maar eerst mooi weer, wordt toch buiten werken.

Boven op de slaapkamer hebben wij een smalle ondiepe hoge kast waar de t.v. in staat.
Daar hebben we vandaag aan de zijkant bij weerszijden 2 mooie haken gehangen, zodat we daar wat aan kunnen hangen (denk aan badjas, kleding o.i.d.).

Maar we moeten straks met voorjaar ook in de tuin aan de gang, dus denk niet dat het deze zomer stilzitten wordt haha.

m_ss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:03

ik (stille meelezer) breek even in, heb mijn huis ook vol staan met zelf gepimpte dingetjes, maar zoals dat gaat als je wil verhuizen: er moet het e.a. weg. 1 van mijn eerste (en inmiddels qua uiterlijk -niet in kwaliteit!- alweer compleet versleten) projectjes is te koop: misschien wel wat voor jullie crea-bea''s? heb zon lol van de kast gehad maar hij kan echt niet mee: dus ik baal..
en kijk dan ook even bij mijn andere advertenties: als je toch op MP bent:D

http://huis-inrichting.marktplaats.nl/k ... 3D%3D&df=1

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 16:08

Het is jammer dat je zo ver woont, ik vind het een leuke kast!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:07

Inderdaad een leuke kast! Denk dat je die wel kwijtraakt :) zoiets zou evt. ook een optie voor mij zijn maar idd redelijk ver weg.

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 22:52

hallo!:D
even een hele stomme vraag
maar ik vind dat pip behang zo ontzettend sweet!
zal dit ook leuk staan op een slaapkamer van ons zelf wij 21,22 jaar?
of ben ik dan toch echt een baby!?!?
ik vind het zo onwijs lief
gewoon een wandje