Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MontyRulezz schreef:Wat een leuk topic dit. Ik knap ook graag oude meubels op! Ik heb ondertussen een oude kast (minimaal 100 jaar oud, is al die tijd in onze familie geweest) opgeknapt, mijn kamerstoelen opnieuw bekleed, wat bijzettafeltjes opgeknapt, en een buikkastje, zo'n zelfde als op de vorige pagina, alleen heb ik het hoogglans zwart gemaakt en de hendeltjes zilver gespuit.
Ik ga vanavond het topic eens doorspitten om leuke ideeën op te doen. Ik wil nog iets van een ladenkast/kaptafel zoeken voor op mijn slaapkamer en die opknappen.
Joyckuh schreef:Dit is trouwens mijn huidige projectje:
Inmiddels is de bekleding er af en is hij geschuurt. Ik wil hem morgen of vrijdag in de grondverf zetten en dan moet het houtwerk toch wel volgende week ergens af zijn. En dan komt er deze stof op:
http://www.bbms.nl/home/webshop/kinders ... ts_detail/
Het bankje komt op de kamer van mijn dochter, tegenover de muur met dit behang: http://www.kleindesignhoorn.nl/behang_1 ... -roze.html en de muur waar hij tegen aan komt te staan is zacht roze. Dus ik hoop dat het mooi word.... En het allemaal lukt zoals ik het in gedachte heb
Rinske schreef:Leuk bankje! Zoiets heb ik pasgeleden ook verkocht. Alleen: is het bankje ook echt om op te zitten? Want dan vrees ik dat de stof niet sterk genoeg zal zijn. Maar wel erg leuk
.
__Esther__ schreef:Een telefoonbankje lijkt mij ook super leuk om op te knappen. Jammer genoeg vind ik er geen in mijn omgeving..100 km rijden vind ik iets te ver gaanben benieuwd naar het resultaat.
__Esther__ schreef:Ik woon in flevoland, opzichte wél centraal maar wat ik zoek is toch vaak 80 km en verder weg. Het heeft ook niet veel haast. Ben bezig om alvast wat ideeën op te doen voor als ik uit huis ga. Heb de mogelijkheid om kleine meubeltjes op te slaan.
Ben opzoek naar een kastje met deurtjes waarin ik mijn studieboeken kwijt kan. Niet al te duur en evt zelf opknappen is geen probleem. Zoek het een beetje in de richting van queen ann, barok, brocante stijl. Lastig te vinden.