Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:38

Ik heb een bijpassende zwarte kat :D
Eventueel ook een zwart/witte, maar ik weet nog niet of die meegaat. Wil het wel heel graag, maar die 2 gaan niet zo goed samen :=

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:38

Colway, mooi!
Kat past ook mooi in je interieur. ;)
Wat heb je boven je bed hangen (die vierkante dingetjes)?

Susje, wat is wildverband?

Laurabram en Marquez, ik kan er zelf ook wel om lachen hoor.

Youngster, ik heb ook een kabeltje bij mijn telefoon om met mijn laptop bestanden naar en van mijn telefoon te kopieren.
Dat zat bij mijn telefoon toen ik die kreeg.
Ik gebruik het veel, want mijn laptop is er ook nog 1 van de oude stempel.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:40

Jaaa moeten in bad douchen wilde liever douche en bad, maar dat lukte niet qua ruimte en we zitten graag samen in bad :) ach je went eraan :D

Ik was ook anti rood trouwens, althans vind het wel mooi maar zou nooit een rode bank kopen, deze had mn vriend al en nu de rest allemaal is veranderd vind ik hem mooier in het geheel staan, en hij zit heerlijk :D

Citaat:
Mijn vriend gaat het doen met z'n vader. Plafond gaan we ook niet verlagen, dit vinden we wat ruimtelijker. Bovendien komt het plafond aan de kant van het bad al schuin naar beneden (schuin dak). Verlichting zijn we nog niet over uit
Valt niet mee hoor, al die keuzes
wij hebben alles via via via laten doen, handig hoor, maar je zit wel weken in de puinzooi omdat iedereen het in hun vrije uurtjes doet zeg maar, maar ja ;-)

Citaat:
Colway, mooi!
Kat past ook mooi in je interieur.
Wat heb je boven je bed hangen (die vierkante dingetjes)?

Vind de andere 2 katten beter in het interieur passen (zwart en wit :D ) en de hond is wolfsgrijs past ook nog wel *lol*

Die vierkantjes zijn een soort open kastjes soort hele dikke fotolijsten zeg maar waar je iets in kan zetten :)

Nu eerst de andere slaapkamer nog, heb wel al leuke ideetjes maar ja eerst weer effe sparen vrees ik :D

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:44

Colway, je badkamer :9

Je heb er twee lantaantjes aan de muur hangen. Ik zoek nog iets voor in de gang ik vind ze wel erg leuk.
Gaan deze op electriteit of op kaarsjes en hoe heb je ze gemaakt/ waar gekocht.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 21:46

Nee gekocht jaaaaren geleden ergens, zit gewoon een kaarsje in, zijn van wit steigerhout :) Is vast wel zoiets te vinden in van die leuke kleine winkeltjes (met woonassecoires)

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:20

Ben ik vast de enige hier, maar ik vind de badkamer van Colway te donker,
en vanaf de foto te zien is het al geen grote ruimte,
en donkere tegels geven geen verruimend effect.
Stoort dat niet die wc op de badkamer ? Dit is iets wat ik persoonlijk nooit zou willen.
Maar goed dat smaken verschillen he :o

@ Inge, wat be je toch een klunsje he, morgen weer een dag, en hopelijk een betere ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:22

Nee wij willen echt perse een wc boven :) en foto is net gemaat terwijl het donker was, en de lichten zwak gedimd...overdag hebben we juist veeeeel licht inval, maar ik vind het 'savonds mooier, ik hou niet zo van licht ;-) vind ik vaak sfeerloos

De badkamer is 3,5 x 4,5 ongeveer, beetje normale maat gewoon dus :)

ieder z'n smaak :D

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 22:46

Laurabram schreef:
O you made my day _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

* raapt zichzelf van de bank

Wat een heerlijk verhaal, ik lig hier echt dubbel, sorry. Ik zie het echt helemaal voor me.

De deurklinken vind ik niet duur hoor, volgens mij waren wij vele malen meer kwijt.

En de mijne ook Inge! _O-

Goed om te horen dat het meevalt met die deurklinken! :D

@Colway, wat mooi zeg! :wow: Heel gaaf die oranje kleur erbij. :j Ik vind het geheel te 'gestyled' eruit zien maar het is wel echt heeeeeel smaakvol en sfeervol zeg! Echt mooi!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:56

Ik ben normaal niet van donker, maar vind de badkamer juist erg sfeervol en romantisch worden door die donkere tegel :j Beetje sauna-idee, houd ik wel van!
Alleen vind ik zwarte tegels wat schoonmaken betreft niet leuk :n :P Wij hebben ook zwarte tegels op de vloer en je ziet echt ieder pluisje, stofje, haartje :')

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:57

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 22:58

Mss ook handig om in het tuintopic (zie OP) te plaatsen? Ik weet eigenlijk niet of dat topic nog leeft. :=

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 22:59

Kun je er niet ies leuks van maken met betonverf?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:00

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 23:03

Oh Laura, thanks! Ietsje duurder maar VEEL dichterbij!

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:11

Ir111, misschien heb ik er overheengelezen, maar waar ga je die deurkrukken halen? Ik heb een paar jaar bij Karwei gewerkt en daar hebben ze die sets ook exact/bijna hetzelfde als het plaatje en misschien ook goedkoper? De prijs is idd per 2 maar dat wist je inmiddels al :)

Zag ook een mooie badkamer langskomen en de "boerse" gordijntjes zien er ook gezellig uit :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 23:15

Nou, de site van Laura heeft ook alles wat ik nodig heb (raambeslag etc) en het is lekker dichtbij dus ik denk dat ik daar heen rijdt. Heeft Praxis ook raambeslag in deze stijl? Anders moet ik toch even daarlangs voor ik naar Nieuwersluis rijdt. Kan ik iig de kwaliteit/afwerking vergelijken. Zijn die van Praxis ook met ebbenhout of bakkeliet dat je weet, of met kunststof?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:25

Colway: Vind het er echt heel mooi uitzien allemaal, maar is mij ook te strak! En de badkamer heeft best wel wat dat donkere! Is erg chique! Alleen jammer dat je in dat bad moet douchen, had ik toch anders gedaan.. Maar goed, jij geeft al aan dat jullie vaak in bad gaan en wij totaal niet! Dus een bad is voor mij geen pre!

Heeft iemand hier ervaring met de lampen van de ikea? Wij willen zo'n soort lamp in de hal hebben, maar schrik me dood wat dat bij lampenzaken kost.. En deze van de Ikea valt wel mee! Het moet alleen wel degelijk zijn! Echt moeilijk hoor lampen uitzoeken! http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 743_S4.jpg

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 23:32

Volgens mij zijn dat soort lampen van prima kwaliteit van Ikea. Ik heb een metalen lamp boven de eettafel hangen van Ikea, hangt er nu zo'n 7 jaar en ziet er nog keurig uit. :j

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 23:39

Lijkt mij toch ook wel prima kwaliteit idd.. Meeste lampen van ditzelfde soort ben jij een lampenzaak al wel snel 100 euro kwijt als ik zo op internet zoek.. Heb ik er dan wel voor over om eerst een Ikea lamp "te proberen"! Nu moeten we nog lampen op de overloop, woonkamer bij het zitgedeelte en de slaapkamers... Ow ja en de wc nog.. Daar komt denk ik gewoon een goedkope plafoniére van de praxis ofzo.. De wc is toch nog niet veel bijzonders bij ons!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:34

Naath, als je toch naar Ikea gaat: daar hebben ze voor 2 of 3 euro plafonieres.
Ik heb er 5 van in huis hangen (wc, 2 slaapkamers, overloop, bijkeuken), geven al 3 jaar prima licht.

Edit: hij heet plafondlamp Lock, en kost €2,50.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 00:39

O ja, die heb ik ook hangen. Heel simpel, je ziet um bijna niet. En spotgoedkoop idd. :D

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 00:52

Ik ga ze ook halen voor de woonkamer.
Heb er nu 2 zwarte plastic kroonluchters (Xenos) hangen, maar ik vind ze niet bij mijn nieuwe interieur passen.
Bovendien zijn het gigantische stofnesten, en moeilijk af te stoffen.
En ik heb de verlichting alleen aan als ik even snel iets moet pakken (ipv alle gezellige lampjes aan doen), of bij het stofzuigen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 01:00

Mooie inrichting Colway! Ik houd wel van strak, al kan ik niet-strak ook heel mooi vinden, het moet ook gewoon bij het huis passen. Mooie open haard ook!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 08:44

Oke, bedankt voor de tip! Ik vond een plafoniere voor de woonkamer wat simpel, maar denk dat daar ook dan gewoon zo'n Ikea lamp komt, je hebt die idd toch bijna nooit aan! En geef dan liever wat meer geld uit aan leuke sfeerverlichting!

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:04

de plafonieres van de Ikea heb ik inmiddels ook ontdekt :D Ik heb ze boven in de slaapkamers, toilet, en in de schuur, ze doen het prima, en voor 3 euro kan je niks overkomen ;)