Heei allemaal! Hier een stille meelezer,ik heb namelijk zelf niet echt iets te verbouwen aan de tuin (behalve dat we een nieuwe schutting hebben) maar ik ben er wel altijd mee in de weer. Plantjes zaaien/bijknippen en kruiden en groente en fruit planten enzo,vind dat altijd leuk om te doen met dit lekkere weer(en op onze veranda zitten waar een beekje voor zit met bruggetje) Ik hoop wat van dit topic op te kunnen steken over verschillende planten . En,er zitten echt toffe tuinen tussen zeg!
Thx allemaal , dan worden het de antraciet kleurige stenen als bestrating. En de bloembakken wat voor stenen zou daar mooi voor zijn? We gaan van die stapel blokken gebruiken, maar als die ook antraciet worden, word het dan niet te triest , bloembakken worden ongeveer 3 hoog
Ik zag gister in de folder van de Praxis dat ze allerlei plantjes in de aanbieding hebben. Onder andere lavendel en bloeiende vaste planten 5 voor 10 euro. Ik moet nog lavendel hebben, ga morgen even kijken.
Ik denk dat ik vanmiddag na het werk ook nog even bij de Praxis ga kijken!! Moet nog wat meer plantjes in de voortuin hebben, dus even neuzen wat ze hebben!
Ik wou na het werk sowieso ff langs de Praxis, dus ga zeker ff bij die plantjes kijken Die struikmargriet, is dat een vaste plant? Ik wou ook turf gaan halen, onze buurman zei dat dat goed was voor de rhodondendron en hij zit er nu niet zo goed uit
Mootje
Geplaatst: 27-03-12 11:17
Nee, dat is een geen vaste plant. Ze hadden nog meer vaste planten (bloeiende), maar daar stonden geen namen bij! Hier staat er iets over onderhoud bij rhododendrons: http://www.rhodoland.nl/onderhoud.htm Ga morgenavond toch maar langs Ik wil weer lavendel hebben en die struikmargriet zou het ook moeten doen in de volle zon!
Vanavond dan maar een begin maken aan de potten!
Laatst bijgewerkt door Mootje op 27-03-12 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik krijg bij die sites altijd het idee dat je het nooit goed kan doen.. Zuurgraad en plaats van planten en het moet zo en zo en vooral niet zo en zo.. Mij te ingewikkeld
Mij ook. We hebben trouwens een enorme rhododenderon achter in de tuin staan. Die blijft dit jaar nog staan, maar volgend jaar denk ik niet. Of in een wat kleinere versie.
Ja, ik plant het ook gewoon waar ik het leuk vind, let wel beetje op zon/wind, maar ik zie wel of ze het gaan doen Praxis is wel een goede tip, ik zag het boekje ook gisteren voorbijkomen
Wij wonen hier nu bijna een half jaar, en zijn 2 maanden geleden met de tuin begonnen. We hebben 450 m2 tuin rond ons huis. hier stonden 7 bomen(van bijna 8 m. hoog) en allemaal groene planten,onkruid en bosjes. We hebben nu alles weggehaald, en hebben nu een hele kale tuin.
Binnekort gaan we een deel tegelen, een deel gras, een vijver met fontein maken en mooie corniferen eromheen
In de zomer heb ik echt de hele dag volle zon Bij de Action hebben ze nu trouwens parasols in de aanbieding! Die moet ik dit jaar maar eens aanschaffen, want anders kan ik ook niet buitenzitten