Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:46

Mooi die poppenkast!! Heeft hij dat helemaal zelf getimmerd? Handig, zo'n handige vriend!

@zipporah, wij vinden hoogglans wit ook erg mooi. Hebben een tv meubel en salontafel in hoogglans wit. Kan je nog geen foto's laten zien nu, krijgen 1 sept de sleutel en denk dat de meubels een weekje later komen. Ga trouwens ook nog een grenen kast opknappen, schuren en verven, ook in hoogglans wit! Ben benieuwd wat het effect op hout is, zal toch anders glanzen dan kunstof.

Margriet: mooi landelijk schilderij, vind ik echt iets voor in een boerderij of landelijke woning! Zou in ons (bijna ons) huis niet passen.

Zag ook nog een mooie voordeur voorbij komen, maar waar is de rest? ;)

wij wonen nu ook erg klein. Hebben wel een redelijke berging, daar staat de wasmachine + droger, extra koelkast en een kastje. Daar droog ik ook altijd mijn was op het rekje. Dan hebben we een woonkamer waarvan 1 wand de keuken is. Deze ruimte is 7x7 en verder een slaapkamer van denk ik 4x4 en een redelijk ruime badkamer met ligbad, douche en wc. Is toch wel krap, vooral vervelend wanneer mijn vriend thuis nog moet werken. We moeten dan erg veel rekening met elkaar houden. In ons nieuw huis krijgt hij mooi zijn eigen kantoor ;)

@bouncebabe: ik zou er dan voor kiezen om in je hal 1 meur een kleur te geven, mag dan best een wat donkerdere/ fellere kleur zijn, en de andere muren (gebroken) wit, of in ieder geval licht te houden. Dan hou je het ruimtelijk, zonder dat het saai of kil wordt.

MMIDV

Re: Interieur tips gevraagd, hoe ziet jouw woonkamer eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:58

wij hebben hier ook een hoogglans wit tv-meubel :j
gecombineerd met hout en grijs, staat erg leuk vind ik ;)

wij hebben gisteren gekeken voor behang, we willen 1 wand in de slaapkamer toch maar voorzien van behang. Die wand is nu een diepe kleur paars, maar de ondergrond was niet mooi dus de wand ook niet ;) we willen dezelfde kleur paars maar dan met behang, of een supergave print.
We hebben nu 2 gegadigden voor de slaapkamer, maar de 1 is veel te duur hihi (ruim 100euro per rol) maar we gaan er nog wel even over nadenken omdat ie zooo gaaf is.

Ook willen we in de gang + 1 wand bij de eettafel behang hebben, en dat wordt dan hetzelfde behang zodat er wel eenheid blijft.
We hebben ook hier 2 gegadigden.... allebei verticale strepen, de 1 is zilver met wit en de ander is zwart velours met wit. Die laatste heeft mijn voorkeur, maar ook die is ruim 100euro per rol ^) Dus ook daar moeten we nog goed over nadenken....

denz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:07

Jezus Marley, waar zoek jij jouw behang uit joh! Ik vind 20 euro al duur per rol haha, ik heb dan ook gekozen voor 12,50 per rol ;)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:09

whoeiiii.....100 euro per rol????
en dan zonder diamanten/goud/swarowski????

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:14

Nope Dems geen diamanten of goud ofzo hihi, wel velours erop
het is Eijffinger behang, echt super mooi en goed :j

We willen sowieso geen al te dagelijks behang, dus geen behang van een tientje bij de Praxis (sorry :o )
maar 100euro is wel een beetje teveel van het goede...
moeten gewoon even kijken wat we doen en het ligt aan het aantal rollen wat we nodig hebben.....

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 10:45

Nou als alles in oorde is graag wat foto's Marliesvr!
Ik wil het liefst alles in hoogglans maar ben bang dat het iets TE word.
Heb nu echt een standaard vooral saaie keuken en heb nu een prachtkeuken gezien bij de Ikea!
Heb echt uren!! in de Ikea in de keuken gestaan om alles te bewonderen ( En werd bijna boos van binnen als iemand in 'mijn' keuken kwam. ).
Jammergenoeg staat de keuken nog niet op de site anders had ik het laten zien, maar hoop dat ik de keuken gauw zelf heb.
Heb wel al passend bestek gezien die ik deze week ga halen:

Afbeelding
Van lifestyle

En over die dure behangrollen..
Als je toch bezig bent en het behang is echt de moeite waard om de puntjes op de ï te zetten waarom niet?
Je hebt echt supermooi kwaliteits behang, maar zal wel kijken waar dat behang het goedkoopste is.
Of waar je het het goedkoopste kan laten maken..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:06

Mooi bestek Zipporah!
Lifestyle is leuk :j heb er ook wat spulletjes van staan
Ben benieuwd naar de keuken!

is ook mijn idee, dat je moet gaan voor hetgeen je echt geweldig vindt..... dus wellicht dat we overstag gaan, vooral het behang voor de hal/eetkamer vind ik helemaal geweldig.
Zal zo wel even zoeken naar het voorbeeld

Voor de slaapkamer vindt vooral mijn vriend de dure versie het mooist.... ik niet per se, dus daar gaan we nog wel even voor kijken hoe of wat hihi

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:29

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:38

Ja he, ik vind lifestyle ook erg leuk.
Ze hebben er zulke leuke hebbedingetjes voor in huis.
Wanneer ik een foto van de keuken heb zal ik het plaatsen!

Ik vind die voor in de hal/eetkamer allebij mooi, dus de dure en de goedkope versie.
En voor in de slaapkamer toch die je vriend graag wilt.
Dat komt vooral omdat ik zwart/wit sowieso altijd het mooiste vind en daarnaast is het ook een erg mooie afdruk!
Ben benieuwd of jullie er uit komen want het is wel totaal anders voor in de slaapkamer?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 11:44

Ja ze hebben zeker leuke hebbedingetjes! en nog goed betaalbaar ook! :D

Ik vind de goedkopere versie voor in de hal iets te mat zeg maar.... de kleuren zijn mij net iets te licht..... ik vind em wel mooi, maar die andere gewoon mooier en sprekender

en in de slaapkamer.... we hebben daar een paarse wand en wilden daar juist iets van kleur hebben omdat de rest al zo zwart/wit/grijs is haha, maar ik vind ook de zebra print erg mooi hoor! Alleen had ik het zwart dan graag in paars velours gezien....
gaan zo even naar het Alexandrium, behang snuffelen en kijken of we wat stukjes mee kunnen krijgen
dan doe ik hetzelfde als de TS, alle stukjes op de muren plakken :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:40

Eiffinger is inderdaad niet goedkoop :n Mijn hele huis is behangen met Eiffinger, van 60 tot 120 euro per rol :o Wel inclusief behanger trouwens!
Zipporah, Wat een mooi bestek! Ik heb mijn bestek / messen en pannen rechtsstreeks van de fabriek, scheelt een hoop centjes!
Las iets over hoogglans, ik heb ook een wit hoogglans televisiemeubel.
Morgenavond maar even mijzelf een schop richting Ikea geven, dan kan ik mijn laatste glicée inlijsten :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:47

Het behangen doe we zelf, althans schoonvader doet dat :)
dus dat scheelt al iets....

hij denkt dat we zo'n 6 rollen nodig hebben voor de gang + eetkamer en dan nog 2 rollen voor de slaapkamer....
even goed over nadenken want dat zijn een heule hoop centjes voor een paar rollen behang hihi

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 16:51

Jij kan ook maar drie rijen uit een rol krijgen... Ik heb *net gecheckt* in totaal 38 rollen in mijn huis hangen :oo

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:21

ja klopt..... huis is te hoog ^) anders hadden het er 4 uit 1 rol kunnen zijn....

38 rollen is een hoop!!! :oo

we hebben hier al wel een fortuin aan verf op de muren zitten.... of verf gekocht en niet gebruikt (metallic) dus uiteindelijk zijn de muren straks de hoogste kostenpost hier in huis haha

(als er dus nog iemand een flinke emmer met zilver/grijs metallic verf wil overkopen?? :') )

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:34

Ik heb mijn hele huis behangen behalve de keuken. Die lelijke spuitstuc is daar overgestuct (glad). Zonde van de verf zeg! Hopen dat je die nog kwijt raakt aan iemand :j

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:15

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:18

Leuk dat behang! Als je kan, zou ik daar een stukje van bewaren en evt. inlijsten in zo'n verdiepte lijst :D
Ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaan zien!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 18:59

wat super die balken!

snowbunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:04

Ja dat is idd wel een leuk idee met dat behang, maar het is echt heel poreus, want probeerde te kijken of er nog wat onder zat maar je trekt het zo kappot!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:04

Zo, wij zijn weer terug van een weekendje antiekmarkt in Belgie, was geweldig. Schitterend kastje gekocht dat ik moet restaureren en nog wat klein spul.

Dat plafond dat hierboven tevoorschijn komt is MOOI!!!!! Wauw, ik neem aan dat jullie dat zichtbaar laten :) ?

Paar pagina's hiervoor zag ik een paar mooie foto's van een hal en voordeur. Is dat een kunststof voordeur die authentiek lijkt?

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:50

ik meld me ook even net alle pagina's bekeken en zitten echt leuke dingen bij. zal morgen ook even foto's plaatsen van ons nieuw huisje,

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:51

Leuke inrichtingen staan erbij zeg. Erg mooi.
Mag ik hier ook tips voor de keuken vragen? Ik krijg woensdag de sleutel van mijn appartement. Er zit nu zo'n standaard witte keuken in, maar die wil ik eigelijk wat opleuken. Ten eerste weet ik niet wat voor kleur ik moet pakken. Dus misschien dat iemand een leuke tip voor me heeft. De kleuren die ik in huis krijg worden limoengroen, zwart en mijn meubels zijn beuken. De vloer is vrij donker laminaat. Voor foto's van de keuken en de vloer zie: http://www.allroundmakelaardij.nl/Detai ... jectid=446
Ik wil de keuken eigelijk met plakfolie gaan bedekken. Dat is mijn 2e vraag. Heeft iemand daar ervaring mee?
Als alles klaar is komen er uiteraard ook foto's.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:27

Plakfolie kun je doen, moet je je keuken wel inspuiten met dreft aangelengd met water en dan de plakfolie erop plakken. Je kunt dan heel makkelijk de lucht eruit strijken.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:32

Ok bedankt voor de tip. Moet ik dat er dan op laten zitten of eerst droog maken?

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:02

wow die voordeur geweldig!!

dat poppekastje is ook schatig zeg