Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nanna schreef:Wij hebben een huis op het oog waar sinds deze zomer Japanse duizendknoop in de achtertuin staat. Los van deze plant sluit het huis heel goed aan bij wat we willen, maar nu twijfelen we toch. Hebben jullie ervaring met Japanse duizendknoop? Is het echt zo erg als het klinkt? Of scheelt het al als je de tuin bijvoorbeeld professioneel laat afgraven? En is dit iets dat vanaf nu altijd de waarde van dit huis gaat drukken of valt dat mee als het je lukt om de Japanse duizendknoop weg te halen?
Als we een bod uitbrengen willen we het sowieso onder voorbehoud van bouwkundige keuring doen.
Nanna schreef:Het gebruik van gif vind ik geen optie.
MizzMontana schreef:Je mag het niet kopen, verkopen of vervoeren (voor de handel). Maar er staat ook in die tekst dat als het in je tuin staat dat je er niets aan hoeft te doen. Ik lees er geen wettelijke verplichting in om het weg te halen. Niets doen is dus ook een optie, de vraag is allen of je dat wilt.
Marcella schreef:Wilde al zeggen varkens die blijven doorgaan tot echt alle wortels dood zijn.
Nanna schreef:Het gaat om een twee-onder-een-kap woning met een tuin van +-14x9 meter. Dus weet niet hoe geschikt varkens dan zijn?
Ze brengen het alsof het afgelopen zomer voor het eerst hebben ontdekt en het dus in een begin stadium zit. Maar zeker weer ik dat niet. Ik wil inderdaad navragen of meer buren er last van hebben.
Het gebruik van gif vind ik geen optie.
Karlijn_dv schreef:Ik heb eens gelezen dat je in bepaalde landen oa Belgie niet eens een hypotheek kan krijgen op een huis met een japanse duizendknoop, vanwege mogelijke schade aan funderingen etc. Ik zou er niet aan beginnen
Nanna schreef:Het gaat om een twee-onder-een-kap woning met een tuin van +-14x9 meter. Dus weet niet hoe geschikt varkens dan zijn?
Ze brengen het alsof het afgelopen zomer voor het eerst hebben ontdekt en het dus in een begin stadium zit. Maar zeker weer ik dat niet. Ik wil inderdaad navragen of meer buren er last van hebben.
Het gebruik van gif vind ik geen optie.