Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:44

Wij hebben voor volgende week vrijdag een huis staan dat nog geen 2 kijkdagen vol had na 4 dagen op funda. Ging een wereld voor me open haha. Misschien hebben we geluk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 05:31

Leuk van Lelystad naar Drenthe, hoop dat het lukt.

Inge, een unicum haha

Hier ook weer een bezichtiging aangevraagd. Kwam na sluitingstijd op copaan.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 08:56

Ik heb vandaag een bezichtiging bij het huis waar we stiekem wel heel verliefd op zijn. Mooie ruime tuin en een aparte schuur/klein huisje losstaand van het huis, wat noodzakelijk is voor mijn vriend zijn muziek, hij is producer. Ik ben heeel benieuwd!

Gisteren hypotheekgesprek gehad met de adviseur en we hebben nu goed in kaart wat we kunnen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:20

Loei schreef:
Ik heb vandaag een bezichtiging bij het huis waar we stiekem wel heel verliefd op zijn. Mooie ruime tuin en een aparte schuur/klein huisje losstaand van het huis, wat noodzakelijk is voor mijn vriend zijn muziek, hij is producer. Ik ben heeel benieuwd!

Gisteren hypotheekgesprek gehad met de adviseur en we hebben nu goed in kaart wat we kunnen.

Spannend, succes.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:38

Loei schreef:

Succes! En slim om vooraf ook al te weten wat je kan en wat je budget is :j

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:47

Succes!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 09:50

Lelystad is van de zotte hoor Wendy, weet er alles van :+ Heb je even wat info geput

Wat spannend Loei! Hopelijk is het in het echt ook wat!

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 10:04

Loei schreef:

Dat klinkt leuk zeg! Hopelijk in het echt ook :)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:35

ingedebruijn schreef:
Hoe kijken jullie tegen een beetje stoerder bieden aan? Wij hebben de neiging om de volgende keer te bieden maar dan erbij vermelden dat het bod 48 uur geldig is in plaats van een week die er gemiddeld voor staat.

Ook meer omdat we er niet op zitten te wachten om steeds een week in spanning te zitten. Enige nadeel is dat we nou niet echt spannende gunstige voorwaarden kunnen stellen bij ons bod :+

Wij hebben op deze manier ons huis gekregen. Vraagprijs geboden en geldig voor 48 uur. Dan moet ik er wel bij zeggen dat dit vorig jaar was en we wisten dat er nog geen bod lag en het huis uit een erfenis kwam. Ik weet niet of je er nu mee weg zou komen; als ik hoor dat er 60 bezichtigingen zijn voor een huis, is de verkoper niet heel erg bang dat ie z'n huis niet kwijtraakt.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:41

Wij hebben vandaag ook een huis bezichtigd. We hadden gelukkig 2 mensen uit de bouw bij ons. Er zijn geen grote gebreken aan de woning, maar het is wel echt een opknapper. Nu moeten we het bod gaan bepalen, en dat vind ik echt ontzettend lastig!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:00

Nou, eerste makelaar komt voor waardebepaling van de woning en gesprek aankomende dinsdag. Hebben we nog tot die tijd op nog een beetje op te ruimen :j
Wel spannend.... Hoop zo dat we voldoende voor het huis kunnen krijgen!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 15:22

Wij kunnen 4 juni weer een bezichtiging.
Lijkt alleen een recht van overpad op te zitten maar is nergens terug te vinden.
Aankoopmakelaar zou alle stukken nog toegestuurd krijgen.

Happybuddha, blijft altijd lastig en f puzzelen qua bod bepalen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:48

Wij gaan weer een poging wagen. Maandagochtend half 9 sluiten de biedingen. Voelt als hopen tegen beter weten in maar het hoeft maar 1 keer wel te lukken.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:51

ingedebruijn schreef:
Wij gaan weer een poging wagen. Maandagochtend half 9 sluiten de biedingen. Voelt als hopen tegen beter weten in maar het hoeft maar 1 keer wel te lukken.

Hebben jullie ook een oproepje op facebook gezet? Dat wil nog wel eens helpen om viavia iets te vinden voor het in de actieve verkoop komt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 10:59

Yvankaxx schreef:
ingedebruijn schreef:

Hebben jullie ook een oproepje op facebook gezet? Dat wil nog wel eens helpen om viavia iets te vinden voor het in de actieve verkoop komt.

Nee nog niet. Moet zeggen dat mijn fb ook vrij beperkt is dus verwacht daar niet heel veel response op. Zal het in gedachten houden!

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:40

Wat is jullie ervaring eigenlijk met taxeren? Wij willen wel overbieden maar in hoeverre zit je nog veilig?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 13:55

Ik weet uiteindelijk via mijn verkoopmakelaar waar de woning voor getaxeerd is. Als ik voor de hoogste bieder was gegaan waren ze bijna 5000 te kort gekomen op hun financieringsvoorbehoud op basis van de huidige taxatie.

Toch wel blij dat ik voor het tweede bod ben gegaan met meer zekerheid :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:06

Vinden wij ook erg lastig inschatten. Zeker omdat we in heel veel verschillende steden en dorpen kijken.

Hoeveel boven de vraagprijs is het getaxeerd uiteindelijk?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:11

ingedebruijn schreef:
Vinden wij ook erg lastig inschatten. Zeker omdat we in heel veel verschillende steden en dorpen kijken.

Hoeveel boven de vraagprijs is het getaxeerd uiteindelijk?

Ruim 20.000 boven de bieden vanaf prijs die we in februari afgesproken hadden met de makelaar, half april getaxeerd

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:24

Ik heb mijn taxatie binnen van mijn huidig appartement. Toen ik het kocht marktwaarde 170.000, nu getaxeerd op 275.000 :wow:

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:42

HappyBuddha schreef:
Wat is jullie ervaring eigenlijk met taxeren? Wij willen wel overbieden maar in hoeverre zit je nog veilig?

Dar weet je dus niet. Je kunt er wel vanuit gaan dat de vraagprijs ongeveer de taxatiewaarde is heb ik begrepen. Heb je de woning dan moet jij hem als koper ook weer laten taxeren. En ze kunnen er best een paar duizend euro bij taxeren als dat moet maar geen tienduizenden euro's zeg maar.
Hier had onze makelaar contact gehad met de taxerende makelaar die wij gevraagd hadden. En die wist ons bod. Maar wij hebben heel weinig overboden dus echt een issue was het bij ons niet.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:58

Lughnassadh schreef:
HappyBuddha schreef:

Dar weet je dus niet. Je kunt er wel vanuit gaan dat de vraagprijs ongeveer de taxatiewaarde is heb ik begrepen. Heb je de woning dan moet jij hem als koper ook weer laten taxeren. En ze kunnen er best een paar duizend euro bij taxeren als dat moet maar geen tienduizenden euro's zeg maar.
Hier had onze makelaar contact gehad met de taxerende makelaar die wij gevraagd hadden. En die wist ons bod. Maar wij hebben heel weinig overboden dus echt een issue was het bij ons niet.

Mwah, onze 40k is er gewoon bij getaxeerd :D
Maar je moet er inderdaad niet op rekenen. Er is altijd risico dat het niet lukt.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:06

Ze kunnen er ook best zoveel bij taxeren. Vast makelaars die dat doen. Alleen bij ons werd er echt bijgezegd dat het wel kan maar dat ze het niet doen. Want als de bank het niet reëel acht of ze hebben argwaan dan heb je dus inderdaad een probleem.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:19

Toch verschillend weer; bij ons zei onze adviseur, nota bene direct van de bank “laat vooral je bod even vallen bij de taxateur”.

Maar t moet idd wel goed onderbouwd worden natuurlijk. In onze prijsklasse was het bedrag ook relatief niet enorm (8-10% overboden). In lagere prijsklassen zou zo’n bedrag meer opvallen denk ik ja.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 17:33

Voor volgende week woensdag en vrijdag ook weer bezichtigingen gepland. Hele andere regio waarbij ik denk dat er ook minder animo is.. Wie weet.