Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loei schreef:Ik heb vandaag een bezichtiging bij het huis waar we stiekem wel heel verliefd op zijn. Mooie ruime tuin en een aparte schuur/klein huisje losstaand van het huis, wat noodzakelijk is voor mijn vriend zijn muziek, hij is producer. Ik ben heeel benieuwd!
Gisteren hypotheekgesprek gehad met de adviseur en we hebben nu goed in kaart wat we kunnen.
Loei schreef:Ik heb vandaag een bezichtiging bij het huis waar we stiekem wel heel verliefd op zijn. Mooie ruime tuin en een aparte schuur/klein huisje losstaand van het huis, wat noodzakelijk is voor mijn vriend zijn muziek, hij is producer. Ik ben heeel benieuwd!
Gisteren hypotheekgesprek gehad met de adviseur en we hebben nu goed in kaart wat we kunnen.
ingedebruijn schreef:Hoe kijken jullie tegen een beetje stoerder bieden aan? Wij hebben de neiging om de volgende keer te bieden maar dan erbij vermelden dat het bod 48 uur geldig is in plaats van een week die er gemiddeld voor staat.
Ook meer omdat we er niet op zitten te wachten om steeds een week in spanning te zitten. Enige nadeel is dat we nou niet echt spannende gunstige voorwaarden kunnen stellen bij ons bod
ingedebruijn schreef:Wij gaan weer een poging wagen. Maandagochtend half 9 sluiten de biedingen. Voelt als hopen tegen beter weten in maar het hoeft maar 1 keer wel te lukken.
Yvankaxx schreef:ingedebruijn schreef:Wij gaan weer een poging wagen. Maandagochtend half 9 sluiten de biedingen. Voelt als hopen tegen beter weten in maar het hoeft maar 1 keer wel te lukken.
Hebben jullie ook een oproepje op facebook gezet? Dat wil nog wel eens helpen om viavia iets te vinden voor het in de actieve verkoop komt.
HappyBuddha schreef:Wat is jullie ervaring eigenlijk met taxeren? Wij willen wel overbieden maar in hoeverre zit je nog veilig?
Lughnassadh schreef:HappyBuddha schreef:Wat is jullie ervaring eigenlijk met taxeren? Wij willen wel overbieden maar in hoeverre zit je nog veilig?
Dar weet je dus niet. Je kunt er wel vanuit gaan dat de vraagprijs ongeveer de taxatiewaarde is heb ik begrepen. Heb je de woning dan moet jij hem als koper ook weer laten taxeren. En ze kunnen er best een paar duizend euro bij taxeren als dat moet maar geen tienduizenden euro's zeg maar.
Hier had onze makelaar contact gehad met de taxerende makelaar die wij gevraagd hadden. En die wist ons bod. Maar wij hebben heel weinig overboden dus echt een issue was het bij ons niet.