[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:55

Succes Prairy! Klinkt wel als een fantastische locatie! Hoeveel grond willen jullie zelf houden, en past bouwen binnen het bestemmingsplan?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 08:51

Oh jee! Dat klinkt niet veel belovend bij die makelaar :Y) ik ga duimen dat het deze keer mee zit!
Verder klinkt het goed met de hoeveelheid grond en aan de ruiter route. Staat het al lang te koop?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:42

Shanna schreef:
Succes Prairy! Klinkt wel als een fantastische locatie! Hoeveel grond willen jullie zelf houden, en past bouwen binnen het bestemmingsplan?

Bestemmingsplan moet ik nog even bekijken, maar we zagen in die straat wel een bouwkavel waar ze bezig waren en een potentieel bouw perceel, allebei wel relatief klein (maar dat is alles al snel voor ons :P) Denk dat het dus wel mogelijk zou moeten zijn met bestemmingsplan wijziging.

Denk dat we dat huisje dan met iets van 3000-4000m zoveel verkopen, dat we zelf 1,8 over houden ofzo.

Het staat nu een maand of 2 te koop.

Ik hoop dat we kunnen bezichtigen en dat ik me dan in kan houden :')

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:42

Ohh wordt weer even spannend dan Prairy :D Klinkt als een mooie omgeving! Alleen beetje jammer dat het bij dezelfde makelaar is :+

Zag dit op FB voorbij komen, kan verplaatst worden. Jammer dat je hem niet zomaar ergens op een stukje grond neer mag zetten :+

Afbeelding

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:43

Eén ding is zeker, hij zal ongetwijfeld super schoon zijn van binnen. En wit :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:52

Dat wit valt wel mee _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:35

Booooo schreef:
Dat wit valt wel mee _O-

[ [url=m/5DJx0t.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/emAEtM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xHz4Zt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier moet je wel uitkijken als je van het toilet afkomt,dat je niet van die trede afvalt!Vooral als je nog niet aan die situatie gewend bent.Verder wel een hele aparte woning!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 13:45

Prairy schreef:
Shanna schreef:

Bestemmingsplan moet ik nog even bekijken, maar we zagen in die straat wel een bouwkavel waar ze bezig waren en een potentieel bouw perceel, allebei wel relatief klein (maar dat is alles al snel voor ons :P) Denk dat het dus wel mogelijk zou moeten zijn met bestemmingsplan wijziging.

Denk dat we dat huisje dan met iets van 3000-4000m zoveel verkopen, dat we zelf 1,8 over houden ofzo.

Het staat nu een maand of 2 te koop.

Ik hoop dat we kunnen bezichtigen en dat ik me dan in kan houden :')

Ik ben heel benieuwd of jullie hiervoor gaan. Wij hadden een vergelijkbaar object op het oog en vonden het risico uiteindelijk te hoog, maar dat had uiteraard ook met ons budget te maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 16:56

Ik vind het echt 3 keer niets :')
Maar ik val dan ook op huizen met karakter en dit schaar ik daar absoluut niet onder.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:08

Cayenne schreef:
Maar ik val dan ook op huizen met karakter en dit schaar ik daar absoluut niet onder.

Welke bedoel jij daarmee Cayenne?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:33

Weet iemand hier hoe het zit als je nu een huis koopt maar afspreekt er pas in mei bijvoorbeeld in te gaan, kun je dan nu al wel hypotheek en rente etc. vastleggen?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:36

Ja dat kan :) wij hebben in december de hypotheek afgesloten, rentepercentage is dan vastgesteld en getekend, we gaan er in maart in.

Er zit vaak een maximum tijd aan je rente aanbod, vaak tussen de 3 en 9 maanden, waarin de overdracht bij de notaris moet plaats vinden.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:45

anjali schreef:
Cayenne schreef:

Welke bedoel jij daarmee Cayenne?

Ik vermoed die ik geplaatst had _O-

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 23:28

Phylos schreef:
Weet iemand hier hoe het zit als je nu een huis koopt maar afspreekt er pas in mei bijvoorbeeld in te gaan, kun je dan nu al wel hypotheek en rente etc. vastleggen?

Dat kan, maar dan moet je even met je bank overleggen welke termijn zij hanteren om het aanbod vast te houden. Soms moet je dit “bijkopen” als het om een langere periode gaat. Maar mei a.s. Is niet zo ver weg. Dat is al over 3 maanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:08

Ik heb nu wel een beetje verhuisstress! :oo
En over 2,5 week is het al zo ver!

Wanneer moet/ kan ik me inschrijven bij een andere huisarts? Kan dat pas na inschrijving in de nieuwe gemeente of nu al? Wanneer kan ik me inschrijven bij de nieuwe gemeente? Pas vanaf de overdracht? Of nu al? Op het inschrijf-formulier voor de nieuwe school staat ''Hierbij verklaart ondergetekende dat ....... niet staat ingeschreven bij een andere school,...''. Maar dat staat ze dus wel, want we zijn nog niet verhuisd. Moet ik haar dan eerst uitschrijven op de huidige school?

Hoe moet ik onze glazen veilig verhuizen, zijn die glazen-papiertjes los te koop? Of moet ik ze in keukenrol inrollen? Ik weet niet meer hoe verhuizen moet, HELP!! :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-02-18 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:09

Glazen kan ook in krantenpapier.
Geeft alleen soms wat afwas als je ze terug uitpakt en zwarte vingers.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:12

Glazen in krantenpapier

Huisarts kan vaak van te voren al(even bellen, varieert per huisarts)

Gemeente, kan dat niet gewoon online met DigiD?

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:13

Haha :P herkenbaar! Wij krijgen 2 maart de sleutel en zijn al wat aan het inpakken, het is echt een chaos in ons huis nu :+

In onze nieuwe gemeente kun je al een maand van te voren inschrijven, dat hebben we dus alvast gedaan. Huisarts doen we als we daar zitten.

Voor glazen hebben wij dozen van shurgard, met vakjes voor glazen er in. Hele fijne dozen :) wat er niet in past pak ik in in keukenrol.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:15

Shanna schreef:
Ik heb nu wel een beetje verhuisstress! :oo
En over 2,5 week is het al zo ver!

Wanneer moet/ kan ik me inschrijven bij een andere huisarts? Kan dat pas na inschrijving in de nieuwe gemeente of nu al? Wanneer kan ik me inschrijven bij de nieuwe gemeente? Pas vanaf de overdracht? Of nu al?
Hoe moet ik onze glazen veilig verhuizen, zijn die glazen-papiertjes los te koop? Of moet ik ze in keukenrol inrollen? Ik weet niet meer hoe verhuizen moet, HELP!! :+

Tripkip :+

Glazen in alles wat een beetje rolt, gewoon reclame folders werkt ook prima, of van die huis aan huis krantjes. Ook voor borden.

Inschrijven bij gemeente (Eindhoven in ieder geval) digitaal, 1 maand vooraf maximaal, gewoon per de levering datum. Huisarts doe ik pas wanneer ik zin heb maar schijnbaar is er nu een nieuwe regel dat ie binnen 15 minuten bij je moet kunnen zijn. Zou niet weten waarom je die niet alvast zou kunnen zoeken. Tandarts (indien nodig) zou je ook alvast kunnen zoeken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:16

Shanna, heb even gegooglet
Inschrijven gemeente mag van 4 weken voor tot 5 dagen na verhuizen
Vaak via formuliertje uitprinten, invullen en opsturen
Soms online
Daar vul je dan de verhuisdatum op in en dan regelt de gemeente het verder
Zou ik lekker nu al doen dan

Edit ; gemeente waar ik woon schijnt het tegenwoordig ook digitaal aan te bieden(inschrijven)
Maar zag ook dat die optie plat ligt en formulier alsnog de enige optie is momenteel :+. Digitale prutsers (dat baseer ik op nog veel meer fails dan puur deze hoor ;) )

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:22

Spannend. Gewoon zo veel mogelijk vooraf regelen huisarts kan met telefoontje of even heenlopen. Glazen krantenpapier en inrollen of ergens desnoods houtkrul kopen als vulmiddel.

Huis waar ik was wezen kijken vandaag afgezegd maar was ook al verkocht. Iemand vrijdag gekeken en meteen vraagprijs geboden. Geen keuring niks 8)7

Kom in eigen woonplaats een huis tegen, kennelijk ook ex huur maar woningbouw hier hanteerd helemaal idote manieren. :oo >;) :x een kijkmoment open huis. Dan moet er ter plaatse een bod vanaf gedaan worden. Maar boden met een bouwtechnische keuring als vorbehoud worden niet geaccepteerd. -:(- en huis tsja is op zijn zachts gezegd wel toe aan een keuring oa alle vloeren hout enz. Geen verwarming erin, of wat ook.

Of ligt het aan mij dat ik het een krankzinnige methode vind, inspelend op angst van mensen dat ze mogelijk een huis mislopen door na te denken?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:29

Tja, als je al weet dat alles moet gebeuren, heeft een bouwkundige keuring weinig zin, dan kun je beter kijken of je zelf een budget kunt bedenken en hoeveel je erin wil steken. Dan kun je als je het gekocht hebt nog bedenken of je alles wat je vooraf bedacht had, ook wil laten doen.

Nu heb ik misschien makkelijk praten, maar ik heb al redelijk wat huizen gezien, wat verbouwingen gedaan en ook de kosten daarvan gezien dat ik het redelijk (met een marge) kan inschatten samen met mijn man.

Het laatste huis hadden we grofweg gezegd dat het ongeveer 100k zou kosten om te verbouwen, toen het iets concreter werd ben ik een lijst gaan maken met gemiddelde prijzen die ik op internet vond en kwam op 97k uit.

Als je dat niet kunt, dan kan ik me voorstellen dat je een keuring wil. Maar houdt er dan wel rekening mee dat het een visuele keuring is, en dat daar vaak bij lange na niet alle kosten in naar voren komen.

Edit: zie nu ook de foto's. Grof gezegd, met 50-60k zul je in dit huis een eind komen denk ik, mits je veel zelf kunt doen. Scheelt dat er zo te zien al redelijk wat gesloopt is...

Het is een verkopers markt, helaas hebben zij nu gewoon de macht. Voor jou 10 anderen zeg maar, hoe zuur dat ook is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:38

Keuring is vooral handig voor bv de houten vloeren of onder kruipluik kijken dat soort dingen. Vochtmetingen Maar zelfs dat mag niet eens. Ik ben ook aardig handig en heb voldoende ervaring maar dan nog. Keuring heeft me aantal keren behoed van heel veel narigheid. En op deze manier lopen ze een hoop mogelijke kopers mis. Krankzinnig gewoon.

Prairy klopt bij dit huis mits de basis goed is is het vooral kosmetisch. Maar er zijn ook best wat huizen verzakt of met scheuren en problemen met fundering in woonplaats, -O-

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:42

Kun je niet iemand meenemen naar dat open huis, die een aantal dingen laten checken en daarop bepalen of je een bod doet? Ze kunnen meestal ter plekke ook wel zeggen hoe de vlag erbij hangt, en daarna eventueel een rapport maken. Kost je misschien 100-150 euro als je besluit er niet mee door te dan maar dan heb je in ieder geval nog een beetje het gevoel dat er een keuring gedaan is?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:43

Ik kan zowiezo dan niet. Dat scheelt kan na weekend de makelaar bellen of zin heeft maar mogelijk staat woningbouw alleen die ene open dag toe en meer niet, ik kan een hoop checken zelf ook meer dan voldoende ervaring ermee maar er mag niets gedaan worden op die open dag. Alleen rondlopen dat is het. -O- gewoon krankzinnig. En heb eigenlijk langzaam aan weinig zin eraan mee te werken,

En stel je stopt 50000 euro in dit huis. Zoveel zal het nooit waard worden gezien de vraagprijs. Hooguit 20000 euro minder als je al geluk hebt en je een scherpe koopprijs hebt gekregen