Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:26

Brrrrr.... Al die dode huidcellen op je handdoek bah nee :Y)

Mijn man heeft vaak 's avonds een paar uurtjes zijn kleding aan en is van mening dat ie daar ook een week mee kan doen. Ik echter niet. Ik was elke dag en aangezien ik een knoeikind heb en een kat dweil ik echt wel elke dag.

Ik loop altijd op blote voeten dus wil graag een schone vloer *D

Mijn schema vanmorgen:

07:00 eruit koffie zetten buiten sigaretje roken en zwembad schoonmaken/vullen.

Daarna stofzuigen, dweilen en afwasje doen van gister avond. ( wat glazen etc )
Wc schoonmaken, ramen boven open, dekens luchten en was aanzetten.

om 08:30 mn dochter uit bed gehaald, die was niet zo blij :Y)
Die eten gegeven en daarna mijn haar geverfd en haar onder de douche gezet.

Nadat zij klaar was met douchen en aankleden mezelf gedoucht en daarna de badkamer gelijk schoongemaakt. Handdoeken, sokken en washandjes in de droger en de rest opgehangen.

En rond een uurtje of 10 lekker in het zwembad in de tuin gehangen en nu even lekker op het gemakje op mn bank zitten onder mn afdakje.

Ik moet vanavond boven nog even stofzuigen en dweilen want dat vind ik nu te warm maar normaal laat ik m'n dochter tot 09:30 liggen en heb ik dat ook al gedaan :Y)

Overigens zie je er vanavond niks meer van wat ik heb gedaan :P Dan is er zeker wel weer een beker drinken over de vloer gegaan of kruimels van een koekje :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:32

Ik was redelijk veel, maar voor een deel is dat omdat ik een kleine wasmachine heb. 1 handdoekenwas (1 grote, 1 middel en 1 kleine badhanddoek, 7 washanden, een vaatdoek, theedoek, handenhanddoek), 2 wassen beddengoed (dekbedhoes met sloop en onderlaken, molton en ondersloop), 2 kledingwassen en nog 2 puppenwassen (6 50x75 vetbedden. 2 benches met 2 vetbedden en 2 benches met 1 vetbed). Iedere keer als de pups in de bench hebben geplast uiteraard ook een puppenwas, gelukkig wordt dat nu rap minder.

Maar alle wasbeurten zitten met deze hoeveelheid echt vol. Dus als ik iets extra's wil wassen, moet ik daar ook een nieuwe was voor draaien.

8nnemiek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:42

AH, goed scrubben onder de douche en daar is geen dode huidcel meer te vinden :D Dat spoelt allemaal weg joh :D Nee, daar maak ik me niet zo druk om.

Honden- en paardenspullen was ik op de hand in de badkuip. Dat vind ik dan weer vies, om dat in de wasmachine te doen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:49

Ik heb geen kattenwas aangezien die van ons niet in mandjes ligt :Y)

Die ligt graag op de leuning van onze bank of op de stoel, dus die stofzuig ik heel erg goed.
Scrubben doe ik nu liever niet met mn verbrande huid :P Maar normaal doe ik dat ook wel een paar keer per week.

Ik heb gewoon een tic van mijn mama :P Die vind dat je alles meteen moet wassen en zo ben ik ook wel haha *D

Mijn dochter krijgt echt nooit voor een tweede keer iets aan hoe schoon het ook is. Geld ook voor tweedehands kleding. Zelf vind ik het niet erg maar mijn man en kind mogen dat absoluut niet van mij :P

Pas een hele tas kleding gehad voor mijn dochter en heb het zo weer weggegeven haha, vind het enorm lief maar zag 1 shirtje met een vlekje en ik ben dan van mening dat het mensen zijn met een vies huis en niet zo nauwlettend zijn op hygiene :P

Ik gooi namelijk zelfs nieuwe kleding weg als ik een vlekje er niet meer uit krijg :Y)

Dus nu koop ik alleen maar H&M, primark etc omdat ik het dan minder zonde vind :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:51

als je het over bezuinigen hebt..........

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:57

Dat lijkt me niet handig, smetvrees en willen bezuinigen :Y)
Hoe hoog moet jullie water- en gasrekening wel niet zijn :=

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:58

Ik heb een hele zuinige wasmachine en dat verdiend zich al terug aangezien ik per maand tegenwoordig maar 90euro betaal voor gwl :)

Ik kreeg van vorig jaar ruim 400euro terug en betaalde eerst 125euro per maand :)

Verder wil ik niet dat mijn kind als een slons rondloop met vieze kleding ;)

Ik vind vlekken in kleding gewoon vies en onverzorgd staan :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 11:58

dubbelpost

edit: Overigens geen smetvrees, maar ik heb er een hekel aan dat ik zwarte voeten krijg als ik over een vloer loop die amper gedweild word.

Verder heb ik verkeerd grit gekocht wat niet handig is met een langharige kat dus er blijft veel aan zijn pootjes of vacht hangen. Dat vind ik wel vies ja :)

Hij heeft giardia ook nog eens, dus soms zachte ontlasting die blijft plakken en over m'n vloer heen gaat en dat vind ik persoonlijk echt ranzig :Y)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:02

Ik was 2x in de week denk ik, draag broeken 2 dagen, rest gaat na 1 dag in de was. Handdoek gebruik ik 1x en de dag daarna voor m'n gezocht te wassen en tandenborstel af te drogen.
Stofzuigen 1 of 2x in de week, dweilen eens in de 10 dagen ofzo. Ik woon alleen, ben veel aan het werk. Heb sinds gister wel een kitten, dus zal de vloer nu wel vaker moeten doen! :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:09

hier twee personen en een hond, 4 wasjes per week, iedere dag stofzuigen , daar bezuinig ik op zakken, we hebben een dyson gekocht :+
dweilen 1 a 2 keer per week , kleding, als het vies is de was in, maar ik ga echt niet Mien de wasvrouw uithangen en kleding schoon de was in doen :n veel wassen slijt kleding alleen maar van en schone was word niet veel schoner dan dat het al is
en ik kan mijn tijd wel beter en leuker besteden :+
en dan lopen we er gewoon schoon en netjes bij , vriend heeft gewoon een representatieve baan ,
alles na een uurtje dragen de was al in etc , iedere dag dweilen vermoeiend hoor, lijkt me dat je op den duur een slaaf van je huishouden word
dat je met een kind in huis wel wat meer te wassen hebt dan wij bijvoorbeeld, snap ik, maar ik weiger ten alle tijden meer schoon te maken en te wassen dan nodig is en je mag van mij gerust zien dat we in ons huis leven

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:25

Nou van mijn werk is al niet veel meer te zien hoor :Y) Mevrouw wou hagelslag en ondanks ze dat in dr stoeltje eet liggen er overal hagelslagjes :Y)

Maar ik werk niet, mijn huishouden is mijn werk :Y) Dus om mijn hyperactieve energie kwijt te raken moet ik wel zulke dingen doen. Anders ben ik elke nacht tot 4uur wakker :(

Verder vind ik het heerlijk om een schoon en opgeruimd huis te hebben, ik ben in mn hoofd nogal een chaoot en als ik niet opruim en schoonmaak word dat alleen maar erger.

Ben nl een borderliner met aangeleerde adhd trekjes :Y) Hoe minder ik doe hoe erger de chaos in mijn hoofd word en hoe meer iedereen om mij heen er last van heeft :)

Zo ben ik ook net bezig geweest met mijn boodschappen briefje en mijn menu's voor de hele week. Hier doe ik rustig 1,5uur over omdat ik zeker wil zijn dat ik echt niks vergeet.

Voorbeeld: Weekendje weg afgelopen weekend en naar de supermarkt gaan voor luiers etc. Hoofdzakelijk waren de luiers want die waren op 1 na op.

Waar kom ik mee terug: Juist alles behalve luiers :( En dit gebeurd niet 1x nee dit gebeurd mij rustig 80 x per week dat ik iets kwijt ben of vergeet.

Vandaar ook mijn regime thuis, anders gaat het helemaal fout.

Ik vind mijn sleutels weleens in de vriezer bijvoorbeeld. Geloof me, dat is zo frustrerend.

Vanavond maar boodschappen doen, zoals ik het zie ben ik ongeveer 55euro kwijt voor de hele week eten.

Hoop dat ik dat kan volhouden :D En ben ook sinds zondag gestopt met roken :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:59

Wauw.... Gewoon wauw. Wat een schoonmakers hier. Ik stofzuig als ik troep zie liggen op de vloer, wc 1x per week. Maar ik ben dan ook amper thuis. Ik draai 3 wassen in de week denk ik. Handdoeken gebruik ik eenmalig, vind het anders vies. Meestal een broek 1 a 2 dagen, ligt er een beetje aan wat ik heb gedaan. Shirtjes vaak 1x en dan vaak nog een keer aan naar de paarden.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:23

Ik ook, mijn huis is vies genoeg om echt te kunnen leven en schoon genoeg om niet ziek te worden zeg ik altijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:25

Jeetje ik ben een slons :oo , en dan met een handenwastik . Enige schone zijn mijn handen , die was ik gerust 20 a 30x per dag. Dan mijn voeten , belangrijk altijd sokken in bed want weet nooit zeker of ze schoon zijn . Trek 3 paar aan per dag met de nachtslaapsokken mee , maar de afwas is meestal als de kasten leeg zijn. Stofzuigen 3x per week , dweilen 1x per 2 weken en de was 2x per week met geluk. Ik stof nooit , en kleren tsja een broek kan wel 3 a 4x aan even ruiken en dan weer aan. Shirts ook wel 2 dagen , even ruiken en meestal kan die ook nog een 2de ronde.

Ik heb nog een hamster , die eens per 2 weken een schoon hok. De kattenbak om de 2 dagen , en dan ben ik wel door mijn huis

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:44

Met dit weer ook sokken aan? :oo

Ik ben gewoon erg schoon op mezelf :o en als ik hier een stuk worst op de grond laat vallen eet ik het gerust nog op hoor :P

Ik loop echt graag op blote voeten en niets zo irritant als vieze zwarte voeten krijgen of over kruimels lopen.
Met je sokken voel je die niet en loop je dat door je hele huis, zelfde als bijv. grit e.d
Ik vind dat gewoon smerig :o

Wij hebben erg last van mieren ook nog eens als ik niet zo opgeruimd ben, heb het al een paar keer behandeld maar steeds komen ze terug met versterking :P

Dus even afwachten hoe het deze zomer gaat zijn anders toch eens een verdelger laten komen.

Vorig jaar liepen ze gewoon over m'n benen en als ik even weg was geweest zag je gewoon grote zwarte plekken brrrrrrrr...

Dat is dus ook een van de redenen dat ik zo schoon geworden ben, ik vind dat helemaal drama.
Als ik nu eens een dag niet stofzuig met dit weer zie ik ze meteen lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:47

:j ik wil mijn bed niet vervuilen :n

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:49

Daarom stofzuig ik ook regelmatig... Heb een hekel aan dingetjes onder m'n voeten. Iedereen moet trouwens wel z'n schoenen uit als die bij mij komt. En ik heb alleen wat parkietjes als huisdier. Stoffen doe ik alleen als ik stof zie liggen en dweilen als ik zin heb. Ik zou soms willen dat ik een schoonmaaktik had.dawas alles altijd spik en span :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:50

Ik zweet al in m'n bikini nu :P

Maar als je je sokken uitdoet voor je gaat slapen en dan nog je voeten wast word je bed toch niet vies? :P

Succes zaterdag als het zo warm is dan :(:)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:51

Rebecca schreef:
:j ik wil mijn bed niet vervuilen :n

Maar als je eerst doucht.. En dan naar bed gaat dan blijft je bed toch "schoon"? Afgezien van het zweten wat je er in doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:55

Dan moet ik ze in bed wassen de sokken zijn toch extra zekerheid , ik douche sochtends en loop overal bare foot . Al kan ik nu niet buiten blootvoets lopen , dus heb nu minder zware dobber eraan haha

Zaterdag ga ik verven := , de verf is al droog voor ik het erop rol

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:57

Zullen we weer terug gaan naar het bezuinigen op boodschappen?
Jullie kunnen wel topic over hygiëne openen en daar verder kletsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:04

:j goed plan Keet

Ik vraag me af waarom de AH zovaak hamster weken heeft , en dan misschien 2 weken ofzo en dan weer wat anders :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:08

Misschien gaat de ah niet zo goed....? Ik las laatst trouwens in de consumentengids dat de op is op en action duurder is dan Een goede aanbieding van de kruitvat. Zoals bijv shampoo en douchegel etc.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:11

Denk dat ze dan even door hun bonus inspiratie heen zijn
" dan maar weer een weekje hamsteren" :+
Maar zag er weer een paar handige zaken tussen zitten

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:14

Ik koop mijn glis kur anti klit spray altijd bij de action en daar is hij ook goedkoper dan als hij in de actie is. Maar verder koop ik idd wel altijd de aanbiedingen van de kruidvat. Vaak hebben ze wel leuke acties tegelijk.

Verder ben ik wel een muts met scheermesjes voor mijn man :o

Hij heeft van gilette die hele dure met vibo erin en dan kost een setje van 12 mesjes iets van 40euro geloof ik.

Nu haal ik vaak gewoon dezelfde mesjes in de aanbieding in kleine verpakking ( dus scheermesjes en dat ding waar je ze op klikt).

Dan ben ik uiteindelijk een stuk goedkoper uit. Had laatst uit zo'n bak hetzelfde mesje met houder voor 6euro en dan heb je er 3 mesjes bij.