Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:18

horsii schreef:
Mijn vader is altijd aannemer geweest en mijn vriend is ook erg handig dus grootste deel zou zelf gedaan worden. Maar de meest simpele dingen zit bijvoorbeeld al wel een lange levertijd op. ..

Die camper heb ik, maar die wil ik toch echt als luxe houden haha.

Dani, gaat hard hoor. Zo weg.

Houtprijs is ook flink aan het stijgen. Ik zie maar 1 oplossing... Of mijn werk mij even meer loon wil betalen _O-

Beau_Myrthe

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:37

Wij zitten nu ook midden in de verbouwing, januari de woning op naam gekregen. Levertijd is op dit moment van veel dingen lang, prijzen van hout en isolatie schieten omhoog en aannemers hebben het mega druk. Wel een dingetje om rekening mee te houden als je wil verbouwen.

Wij hadden ook iemand mee met verstand van zaken tijdens de bezichtiging. Moet zeggen dat ik het bouwkundig rapport niet zo spannend vond, die zat er bij ons toevallig al bij maar alle dingen die er in stonden hadden we zelf ook wel opgemerkt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:37

Hoe kijken jullie tegen een beetje stoerder bieden aan? Wij hebben de neiging om de volgende keer te bieden maar dan erbij vermelden dat het bod 48 uur geldig is in plaats van een week die er gemiddeld voor staat.

Ook meer omdat we er niet op zitten te wachten om steeds een week in spanning te zitten. Enige nadeel is dat we nou niet echt spannende gunstige voorwaarden kunnen stellen bij ons bod :+

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:49

ingedebruijn schreef:
Hoe kijken jullie tegen een beetje stoerder bieden aan? Wij hebben de neiging om de volgende keer te bieden maar dan erbij vermelden dat het bod 48 uur geldig is in plaats van een week die er gemiddeld voor staat.

Ook meer omdat we er niet op zitten te wachten om steeds een week in spanning te zitten. Enige nadeel is dat we nou niet echt spannende gunstige voorwaarden kunnen stellen bij ons bod :+

Ik denk dat je verkopers daar heel zenuwachtig mee kan maken :j
Dat kan in je voordeel en in je nadeel werken.

Wij waren met de vraagprijs voor ons gevoel al wat hoger gaan zitten, dus al iemand de vraagprijs of boven de vraagprijs had geboden met ultimatum hadden wij daar misschien wel mee akkoord gegaan. Maar het is wel heel verleidelijk om alles af te wachten.

Je moet ook bedenken dat er soms minder leuke redenen zijn om een huis te verkopen: scheiding of een erfenis, dan kan het in je voordeel werken. Onze verkopers hadden er helemaal geen zin in hebben om 20-40 stellen in huis te hebben, die hebben na 3 stellen gezegd we kijken of we er met deze uit kunnen komen.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:58

In deze markt denk ik eerlijk gezegd dat je keihard uitgelachen zal worden.. voor jou 10 anderen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:02

Als het een passend bod is denk ik dat je dat best kunt doen hoor. Voor ons zou het geen negatief punt zijn iig. Maar wij willen zelf ook graag dat de zaken niet te lang aan gaan lopen.

Vandaag zijn er weer bezichtigingen geweest en de makelaar verwacht daar wel een bod uit, dus we wachten weer even af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:03

Ik denk dat het wel heel goed inclusief voorwaarden moet zijn om in deze markt indruk te maken. En dan bedrag misschien niet het maximum maar wel met zeer goede voorwaarden.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:16

Dat denk ik ook. Als verkoper zou ik gewoon de boel afwachten met degene in zee gaan met de minste voorbehouden en beste prijs. Net wat Narya zegt, voor jou 10 anderen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:19

Charlotte446 schreef:
Je moet ook bedenken dat er soms minder leuke redenen zijn om een huis te verkopen: scheiding of een erfenis, dan kan het in je voordeel werken. Onze verkopers hadden er helemaal geen zin in hebben om 20-40 stellen in huis te hebben, die hebben na 3 stellen gezegd we kijken of we er met deze uit kunnen komen.

Juist bij een scheiding zijn mensen gebaat bij het hoogste bod. Er moeten uiteindelijk toch weer 2 woningen van gekocht worden. Onlangs heb ik zo’n huis bezichtigd, en ze zijn echt voor de hoogste bieder gegaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:21

Als je een stoerder bod doet kan je beter zorgen voor ook stoere voorwaarden
Niet onder voorbehoud bijv

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:31

Duidelijk! Strookt ook met mijn idee haha.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:34

Ik denk dat het in deze markt alleen aantrekkelijk is voor de verkoper als het flink boven de vraagprijs is (zodat de kans dat er een nog hoger bod komt niet zo groot is) en met hele gunstige voorwaarden (geen financieringsvoorbehoud) zodat de verkoper eigenlijk direct zekerheid heeft. Het is nu een echte verkopersmarkt en de kopers staan opgesteld in rijen van drie dus voor jou een heleboel anderen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:36

Esplendido schreef:
Ik denk dat het in deze markt alleen aantrekkelijk is voor de verkoper als het flink boven de vraagprijs is (zodat de kans dat er een nog hoger bod komt niet zo groot is) en met hele gunstige voorwaarden (geen financieringsvoorbehoud) zodat de verkoper eigenlijk direct zekerheid heeft. Het is nu een echte verkopersmarkt en de kopers staan opgesteld in rijen van drie dus voor jou een heleboel anderen.

Precies! Overbieden kunnen we ruim maar wel onder voorbehoud dus ik denk dat we maar braaf gaan afwachten.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:37

Sja lastig, het kan in je voordeel maar zeker ook in je nadeel werken. Maar ach je kunt het altijd proberen. Je hebt al zo vaak achter het net gevist, misschien moet dit dan de manier zijn :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:41

yza1987 schreef:
Sja lastig, het kan in je voordeel maar zeker ook in je nadeel werken. Maar ach je kunt het altijd proberen. Je hebt al zo vaak achter het net gevist, misschien moet dit dan de manier zijn :')

Hahaha ja maar als ze dan zeggen.. Dan toch niet.. Haat ik mezelf ook :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:42

Kan je nog terugkrabbelen met: ja sorry sorry, wij geven je wel gewoon een week, nee, geen probleem, pleeeeaaaaaase, zeg niet nee. :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:45

Gini schreef:
Kan je nog terugkrabbelen met: ja sorry sorry, wij geven je wel gewoon een week, nee, geen probleem, pleeeeaaaaaase, zeg niet nee. :')

We bedoelen het niet zooo ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 15:47

Ik lees hier al een tijdje mee en ben echt verbaasd over de huidige huizenmarkt, vind het bizar zelfs hier in het noorden.. Nu komt voor mijn ouders het moment dat ze waarschijnlijk het huis van mijn opa gaan verkopen, die werd verhuurd en zij gaat er deze zomer uit. Met het oog op de markt en omdat het nogal een gedrocht is om te verkopen (groot, oud, veul asbest, naast een snackbar, bedrijfsbestemming) gaan ze hem dus waarschijnlijk wel verkopen. Ik zag in dezelfde straat een vergelijkbaar pand binnen 7 dagen verkocht voor 300K :+ Dus ben heel benieuwd en blijf lekker meelezen :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:05

Groot gelijk! In deze markt wordt echt alles verkocht dus lijkt mij het ideale moment.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 16:07

ingedebruijn schreef:
Groot gelijk! In deze markt wordt echt alles verkocht dus lijkt mij het ideale moment.

Idd, mijn moeder wou het steeds niet, ze is daar geboren, door mijn opa gebouwd, emotionele waarde.. Maar mijn vader wil er echt niet wonen, want je hebt altijd alles van die snackbar voor je deur staan, voor al die mensen die eeeeeven patat/sigaretten/ijs gaan halen.. Maar inmiddels is ze zover dat nu wel het moment is.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 17:16

Zo probeer ik mijn ouders zo ver te krijgen om hun woning te verkopen in de randstad en hier in het noorden wat te kopen. Het huis is veel te groot voor hun 2 en nu gaat alles nog wel maar beide zijn tegen de 80. Mijn moeder wil wel maar mijn vader wil absoluut niet want onmogelijk volgens hem om dat via een bank te regelen. Dat hun huis volledig afbetaald is en voor een prijs verkocht zal worden waar ze hier een huis / appartement direct mee kunnen betalen en nog overhouden wil hij niet zien.
6 jaar geleden waren de prijzen daar gezakt van 220k naar 170k en nu gaan ze voor ruim 300 weg.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:08

Mag ik mij hier ook melden?
Nu de prijzen hier in Lelystad zo omhoog schieten gaan we toch kijken of we voldoende voor ons huis kunnen krijgen om naar Drenthe te kunnen verhuizen. Zou zo gaaf zijn als dat zou lukken!
Nu dus opzoek naar een makelaar die we langs kunnen laten komen voor waardebepaling. Zijn toch wat dingen waarbij ik bang ben dat het de prijs gaat drukken (kozijnen moeten geschilderd, trap naar zolder, overloop zou voor het mooie gedaan mogen worden). Dus toch wel heel spannend....

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:32

Wendy_Komen schreef:
Mag ik mij hier ook melden?
Nu de prijzen hier in Lelystad zo omhoog schieten gaan we toch kijken of we voldoende voor ons huis kunnen krijgen om naar Drenthe te kunnen verhuizen. Zou zo gaaf zijn als dat zou lukken!
Nu dus opzoek naar een makelaar die we langs kunnen laten komen voor waardebepaling. Zijn toch wat dingen waarbij ik bang ben dat het de prijs gaat drukken (kozijnen moeten geschilderd, trap naar zolder, overloop zou voor het mooie gedaan mogen worden). Dus toch wel heel spannend....

Volgens mij is er maar weinig dat de prijs drukt op het moment haha. Succes met de verkoop alvast!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:36

Spannend Wendy_Komen! Waar in Drenthe willen jullie naar toe?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:42

ingedebruijn schreef:
Volgens mij is er maar weinig dat de prijs drukt op het moment haha. Succes met de verkoop alvast!

Ik hoop het! Zou zo fijn zijn!

Beau_Myrthe schreef:
Spannend Wendy_Komen! Waar in Drenthe willen jullie naar toe?

Omgeving Borger/Exloo/Ees met omtrek van liefst maximaal 20 min. daaromheen.