Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:41

Afbeelding
Oh die groene keuken hadden wij ook.
Vreselijk icm jaren 70 oranje tegels
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 02-03-18 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:41

ClaudiaHS schreef:
Wij hebben vandaag een offerte laten maken voor een cv-installatie icm pelletkachel en zonnecollectoren. :wow: das duur.
Zit wel 4000 euro subsidie op dus dan valt het uiteindelijk nog mee maar het moet dan ook nog geïnstalleerd worden :')

Het wordt pas interessant als je weet hoe lang de terugverdientijd is. Dat zegt uiteindelijk meer dan de kosten nu.

ClaudiaHS

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:44

Ceetje ongeveer 5 jaar is hij terugverdient.
Wij stoken nu propaan.
4800 liter tank in de tuin.
Dan zou ik in principe alleen nog mn fornuis op de tank hebben. Daar kan ik dan heel lang op koken :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:03

Judith_ schreef:
Heb jij ze verwerkt onder het werkblad lor_1984? En wat is het nadeel van de kattenbak en de droger dichtbij een? Wij hebben namelijk ook een kat. :+

Nee tegenover het aanrecht op elkaar,naast de koelkast. :)
Nadeel van droger en kattenbakken dicht bij elkaar is dat door de warme lucht vd droger je de kattenbakken erg gaat ruiken.
Wordt je niet blij van als de kat net op de bak is geweest of als je de bak nog niet hebt verschoond. :')

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 21:03

Dat lijkt me een heel nette terugverdientijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 08:50

Ik stel het ophalen van de badkamer maar een paar dagen uit... sneeuw..

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:30

Hoi dames! Eindelijk is alles rond. Bouwdepot goedgekeurd en we beginnen binnen 2 weken met de aanbouw.
Echter zie ik zoveel leuks en mooi en gezien het beneden een grote ruimte wordt, moet alles op elkaar afgestemd worden. En daar kan ik jullie hulp erg goed bij gebruiken.
Ik zit namelijk en mega dubio met de vloer en de keuken.

Mijn idee is deze vloer ( keramisch parket )
https://www.rbtegels.nl/product/houtloo ... grijs-dc-7

Keuken twijfel ik tussen
Zwart hout
https://nl.pinterest.com/pin/564568503280697339/

of wagonhout
https://nl.pinterest.com/pin/564568503280697321/

En of de combinatie of het bruine wagonhout mooi is met een grijzige houtlook vloer.
Of zou dan grote donkergrijze tegels mooier zijn? Maar dat maakt juist het huis weer zo donker denk ik?

Wat ik me afvraag bij de zwarte keuken. Zwart is zo zwart en zet meteen een statement neer. Zwart is ook vrij hard qua kleur natuurlijk.
Help!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:37

Hier ook sneeuw. Meh :(

Nero: ik vind een zwarte keuken echt het mooiste wat er is :D zeker icm met de vloer die jij graag wil. De andere kleur keuken vind ik ook prachtig, maar persoonlijk iets minder geslaagd met de grijze vloer denk ik. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:37

Over keukens gesproken, wij hebben nog niks als achterwand of althans het is gespachtelputzt maar dat krijg je moeilijk schoon en nu na 3 jaar wil ik er toch iets overheen. Ik dacht eerst tegels, maar dan heb je natuurlijk weer voegen die je moeilijk schoon krijgt vooral omdat de voorkeur uit zou gaan naar een lichte kleur. Nu zag ik dat je bij ikea van die achterwanden op maat kunt laten maken. Wat hebben jullie in de keuken?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:39

moonsparkle schreef:
Over keukens gesproken, wij hebben nog niks als achterwand of althans het is gespachtelputzt maar dat krijg je moeilijk schoon en nu na 3 jaar wil ik er toch iets overheen. Ik dacht eerst tegels, maar dan heb je natuurlijk weer voegen die je moeilijk schoon krijgt vooral omdat de voorkeur uit zou gaan naar een lichte kleur. Nu zag ik dat je bij ikea van die achterwanden op maat kunt laten maken. Wat hebben jullie in de keuken?

Mijn moeder heeft een glazen plaat op de muur laten maken achter het fornuis. Vind ik zelf mooi staan :) wij zelf hebben een beroerde keuken dus dat ga ik je besparen, haha.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:42

Frummels schreef:
Hier ook sneeuw. Meh :(

Nero: ik vind een zwarte keuken echt het mooiste wat er is :D zeker icm met de vloer die jij graag wil. De andere kleur keuken vind ik ook prachtig, maar persoonlijk iets minder geslaagd met de grijze vloer denk ik. :)

Oke oke! En dan heb ik meteen probleempje nummer 2.
Stel ik ga voor een zwarte keuken. Hoe gaat dat staan met een houten tafel en houten dressoir? Ziet dat er dan niet heel gekkig uit? En zou dat dan dit hout ook raar staan bij de vloer? Ik zou niet weten wat voor tafel ik anders zou doen?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:47

Neroo; wij hebben ook keramisch parket. Echt zo ideaal! Zeker met dieren enzo.
kan echt niets mis mee. Die vloer van ons is meer "oud hout". Gebruikte oude franse kasteelplanken zeg maar....zal even een foto opsnorren.

Hier een stuk vloer (met twee eigenwijs stuk vreten)Afbeelding

Wij hebben overigens ook een houten tafel (en een houten keuken....misstaat helemaal niet)

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:48

Mooooooi! En inderdaad superpraktisch!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:48

waarom ga je niet voor een mooie betonnen vloer. Daar past alles bij. Ik denk namelijk dat de vloer die je nu voorsteld het lastigst is van alles wat je verder wil. zwarte keuken en mooie robuuste houten tafel klinkt namelijk hemels _/-\o_

En betonnen vloer breek je met mooie vloerkleden. en dan kun je er en heel mooi geheel van maken.

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 09:52

karin1985 schreef:
waarom ga je niet voor een mooie betonnen vloer. Daar past alles bij. Ik denk namelijk dat de vloer die je nu voorsteld het lastigst is van alles wat je verder wil. zwarte keuken en mooie robuuste houten tafel klinkt namelijk hemels _/-\o_

En betonnen vloer breek je met mooie vloerkleden. en dan kun je er en heel mooi geheel van maken.

Ik ga eens even pinteresten met deze tip!

Om een wat beter beeld te geven van hoe ik de woonkamer wil.
Langs 1 wand doen we een lang dressoir maken, zoals onderstaande met een schouw.
Bank gaan we dezelfde kopen, maar dan in het antracietgrijs. Ik wil een beetje in de grijstinten gaan zitten met hout elementen. Is dat mooi met een zwarte keuken of kan ik dan toch alles dezelfde houttint doen?
https://cloud.funda.nl/valentina_media/ ... 4_1440.jpg

Ook met een groot raam aan de tuinkant. Kozijn gaan we heel donkergrijs doen. Is wel vet denk ik!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:02

Neroo schreef:
Hoi dames! Eindelijk is alles rond. Bouwdepot goedgekeurd en we beginnen binnen 2 weken met de aanbouw.
Echter zie ik zoveel leuks en mooi en gezien het beneden een grote ruimte wordt, moet alles op elkaar afgestemd worden. En daar kan ik jullie hulp erg goed bij gebruiken.
Ik zit namelijk en mega dubio met de vloer en de keuken.

Mijn idee is deze vloer ( keramisch parket )
https://www.rbtegels.nl/product/houtloo ... grijs-dc-7

Keuken twijfel ik tussen
Zwart hout
https://nl.pinterest.com/pin/564568503280697339/

of wagonhout
https://nl.pinterest.com/pin/564568503280697321/

En of de combinatie of het bruine wagonhout mooi is met een grijzige houtlook vloer.
Of zou dan grote donkergrijze tegels mooier zijn? Maar dat maakt juist het huis weer zo donker denk ik?

Wat ik me afvraag bij de zwarte keuken. Zwart is zo zwart en zet meteen een statement neer. Zwart is ook vrij hard qua kleur natuurlijk.
Help!

Als je 3 weken geduld hebt heb ik een zwarte keuken met houtlook vloer voor je als voorbeeld :)

Afbeelding

En andersom
Afbeelding

Uiteindelijk zijn wij voor de zwarte keuken gegaan omdat ik niet overal een antraciet vloer wilde hebben. Nu krijgen we pvc houtprint.
Afbeelding

Mn eigen tekening
Afbeelding

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:04

Supergaaf die muur erbij <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:30

_San87_ schreef:
[ [url=m/DotGvr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Gk6U6C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/t7rax9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn badkamertje :). De vloer is terrazzo.

Die houten plankjes! Gaaf

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:43

Zwarte keukens vind ik prachtig <3
Ben wel benieuwd wat de keukenboer bij jullie zegt qua daglicht?

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:45

Er zit een groot raam aan die kant, waar altijd licht op is. Dus licht is geen probleem

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:48

Wel belangrijk bij een zwarte keuken :j.

Zwart en hout is prachtig. Maar die grijze vloer in je eerste post is dan wel meh.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:51

Neroo schreef:
Er zit een groot raam aan die kant, waar altijd licht op is. Dus licht is geen probleem

Nee maar ik bedoel qua advies, in hoeverre/welke hoeveelheid raden ze daglicht aan?
Meer voor mezelf, ik wil tzt ook een andere keuken. Zwart is prachtig, maar op dit moment neig ik naar wit in verband met weinig daglicht.

Qua budget wordt het niet een ritje naar een gevestigde keukenboer zeg maar :')

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:54

Neroo, je staat voor een grote beslissing. Volgens mij is het belangrijkste dat je het geheel voor ogen blijft zien en alles met elkaar laat matchen.
Het keramisch parket is volgens mij moeilijk te combineren met hout en ik vind zelf weer hout op hout niet mooi, maar da’s persoonlijk. Donkere keuken is mooi, maar denk de muts in mij: word je niet gek van het stof dat je erop ziet? Ik ga trouwens mee met Karin voor een betonvloer.
Moonsparkle: je kan ook kiezen voor grote tegels = minder voeg en als je dan tegels neemt die recht gesneden (gerectificeerd) zijn, kunnen de voegen ook nog eens smal gemaakt worden.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:04

Ik vind dat wagon hout heel gaaf in de keuken. En een betonnen vloer vind ik ook gaaf. Echter ken ik mensen die een betonnen vloer hebben laten gieten die onder de krassen zit. Zou dus eerder voor een betonnen look gaan dan echt een gegoten vloer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:07

Ik vind het wagonhout heel mooi, maar het ligt je meer 'vast' naar een bepaalde inrichting als zwart en ik weet niet in hoeverre je keuken open is en dus bij die keus ook je woonkamer betrokken wordt in een bepaalde sfeer.