[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:10

ElizeVdS schreef:
x_spekkie_x schreef:
Heeft hier iemand ervaring met nieuwbouw huizen die nog gebouwd moeten worden? Welke kosten ga je wanneer betalen? Is dat al de hele hypotheek als de eerste paal de grond in gaat? (Links met meer informatie zijn ook welkom)

En iemand ervaring met toewijzing van een nieuwbouw woning? Het is geen loting maar wel weinig huizen met heel veel interesse. Waar let zo'n projectontwikkelaar dan op bij toewijzing?

Kosten zijn iets lager dan bij gewone ik omdat je geen zaken als overdracht belasting hebt. Wel heb je vaak te maken met dubbele woonlasten tijdens de bouw. Je betaalt namelijk bij aanvang van. De bouw voor de grond en bij elke bouwfase een deel van de aanneemsom (in principe vanuit een bouwdepot - bij ons betaal je dus ook pas als dat deel uitgegeven is).

Verdeling kijken ze meestal naar je financiële situatie. Als ze verwachten dat jij het zonder teveel gedoe kan betalen heeft dat natuurlijk hun voorkeur..

Er is trouwens een topic over nieuwbouw. Misschien is het leuk dat te volgen.

Ja, de financiële situatie is mij ook verteld. Maar als er vijfhonderd geïnteresseerden zijn voor tien woningen, hoe gaan ze dan een keuze maken?

Ik durf het topic nog niet te volgen, want de kans is heel klein dat ik een woning toegewezen krijg. Maar hopen mag altijd :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:13

Ons bod is afwezen, verkoper wil niet verkopen. Huis gaat ook van internet af, makelaar is er ook klaar mee. Bod was goed, voorwaarden konden niet beter, maar hij wil daar nog niet weg. Tja, dan houdt het op hè. Beetje jammer dat je dat dan niet eerder bedenkt, bijvoorbeeld voordat er elke week mensen door je huis banjeren omdat iedereen wil weten hoe het eruit ziet.

Balen. Nu dus weer op zoek... Ik ga vanavond mijn man toch nog maar eens vragen of hij zelf bouwen toch echt niet ziet zitten, omdat we nu van de bank gehoord hebben dat we behoorlijk meer kunnen lenen, waardoor we meer ruimte hebben qua budget...

karuna
Drukke kabouter

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:15

Dat is een vreemde situatie zeg. Nou ja streep erdoor heen en op een andere manier gaan zoeken, maar balen is het wel

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:46

Oh balen Prairy! Echt raar zo, daar kun je ook echt helemaal niks mee :n

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:47

Balen zeg Prairy.

Spekkie ze doen meestal hun best iedereen zoveel mogelijk tevreden te houden. Wij hebben maar 1 x meegeloot. Hadden dan geen hypotheek nodig (extern dan). Hebben toen aangegeven dat huis of geen ander. Zijn het geworden met nog 3 anderen op dat huis en zijn het toen geworden. Maar dat was combi van onze financiële situatie en feit dat we alleen interesse in dat huis hadden plus op de info avond waren (was toen ook voorrang). Uiteindelijk beviel het project ons niet en hebben zelf afgezegd.
Het huis dat we uiteindelijk gekocht hebben was al verder in het project maar de kopers kregen de financiering toen niet rond dus het was weer vrij.. Nieuwbouw is hier niet zo overspannen als in de randstad zelf dus dat is wel ons voordeel.
Loot huis was in Lexmond trouwens en gaan nu naar Hardinxveld

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:00

Nou ja, zeg... Dat bedenkt de verkoper nu pas? Wat een onzinsituatie, Prairy. Ik hoop dat jullie snel iets vinden want na die lange zoektocht is het jullie van harte gegund.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:51

Prairy schreef:
Ons bod is afwezen, verkoper wil niet verkopen. Huis gaat ook van internet af, makelaar is er ook klaar mee. Bod was goed, voorwaarden konden niet beter, maar hij wil daar nog niet weg. Tja, dan houdt het op hè. Beetje jammer dat je dat dan niet eerder bedenkt, bijvoorbeeld voordat er elke week mensen door je huis banjeren omdat iedereen wil weten hoe het eruit ziet.

Balen. Nu dus weer op zoek... Ik ga vanavond mijn man toch nog maar eens vragen of hij zelf bouwen toch echt niet ziet zitten, omdat we nu van de bank gehoord hebben dat we behoorlijk meer kunnen lenen, waardoor we meer ruimte hebben qua budget...

-O- Wat een oetl*l... Jezus zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 12:45

Vandaag de definitieve hypotheek offerte gekregen, ofwel we hebben het toch tijdig rond weten te krijgen! *\o/* :):)
Nu het dak nog afwachten..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:05

Wat goed Shanna!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:07

Krijgen we ook nog eens foto's te zien als er een deal wel geslaagd is?Als je het huis eenmaal gekocht hebt dan kun je ongeremd foto's plaatsen,want je hoeft dan geen rekening meer te houden met privacy van anderen.Ik wens iedereen veel succes toe op de huizenmarkt van 2018! En als het niet lukt,dan moet je maar denken dat dat huis niet voor je bestemd was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:10

Ik vind zo openbaar de link delen wel privacy gevoelig, juist omdat het wel ons toekomstige adres bevat ;)

Maar van onze verbouwing wil ik best foto’s delen hoor! :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:28

Jaaa ik wil ook verbouwing foto's zien :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:30

Shanna, ben wel benieuwd naar de kosten als je iets van het dak hoort. Dat is bij ons tegenvaller nr.: ???. Het hele dak is zo lek als een mandje.

Verbouwingsfoto's. Het is nu bij ons een lelijke gestripte bende met overal gaten voor de nieuwe elektra :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:00

Selka schreef:
Shanna, ben wel benieuwd naar de kosten als je iets van het dak hoort. Dat is bij ons tegenvaller nr.: ???. Het hele dak is zo lek als een mandje.

Verbouwingsfoto's. Het is nu bij ons een lelijke gestripte bende met overal gaten voor de nieuwe elektra :D

Als ik ergens een verbouwing zie dan ziet het er altijd vreselijk uit.Als het eenmaal klaar is,onherkenbaar verbeterd!Op tv zijn er ook van die verbouwingsprogramma's. Maar het is natuurlijk ook wel een kwestie van smaak,ik houd zelf van ouderwets en absoluut niet van strak en modern.dus jammer als ze authentieke elementen verwijderen vind ik.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:37

Ojee dan ben jij niet heel blij met ons. Al oude balkenplafonds zijn dichtgezet en worden strak met spotjes. Er was goedkoop hout gebruikt en in de woonkamer een mix van balken, schrootjes en binten. Maar onze koloniale trap en de oude schouw met oude tegeltjes blijven. Ondanks dat iedereen de tegeltjes lelijk vindt. Het mag wel een oud huis blijven :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:09

Selka schreef:
Ojee dan ben jij niet heel blij met ons. Al oude balkenplafonds zijn dichtgezet en worden strak met spotjes. Er was goedkoop hout gebruikt en in de woonkamer een mix van balken, schrootjes en binten. Maar onze koloniale trap en de oude schouw met oude tegeltjes blijven. Ondanks dat iedereen de tegeltjes lelijk vindt. Het mag wel een oud huis blijven :)

Het is natuurlijk in de eerste plaats jullie huis en jullie mogen het naar jullie smaak maken!Dat is nu juist het leuke van een eigen huis.Tenzij dat iets een monumentenstatus heeft,dan mag je vaak niet veel veranderen.Het voordeel is dan wel dat je subsidie kunt krijgen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:16

Die subsidie is ook hard nodig want het isoleren van zo'n woning is vaak niet toegestaan.

Ook hier een oude boerderij die van buiten redelijk origineel blijft maar van binnen compleet gestript word afgezien van de gebinten.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:34

Ja super leuk als mensen foto's van koop/verbouwing willen laten zien, erg leuk.

Hier weer 2 kanshebbers

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:23

Ik zag net ook een hele mooie woning. Jammer van de erfpacht constructie, kunnen we ineens 150.000 euro minder lenen :')

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:58

Ik kom ook maar eens binnenvallen. Wij hebben ook een gaaf huisje op het oog op een prachtige locatie vlakbij het bos en ruim erf. Helaas is dit ook een monumentaal pand, dus zullen wel mitsen en maren aan zitten. Moet alleen nog uit zien te vinden wat precies. Ook houden ze een kijkuurtje en is er zéér veel interesse voor. Het word per inschrijving verkocht. Dus ja.. hoop dat een goede kennis van ons mee kan te kijken, die is timmerman, die kan hopelijk een goede verbouwindicatie geven. Subsidie voor een monumentaal pand wist ik niet, zal ik ook eens navragen voor dit huis!
Laatst bijgewerkt door maessie op 09-02-18 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:58

Prairy schreef:
Ik zag net ook een hele mooie woning. Jammer van de erfpacht constructie, kunnen we ineens 150.000 euro minder lenen :')

Erfpacht is wel vervelend,dat kan zomaar verhoogd worden en dan zit je ermee.Lijkt me toch iets om goed over na te denken!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:07

Was erfpacht van staatsbosbeheer, zou dan een nieuwe overeenkomst worden voor 30 jaar, dus dat ineens omhoog gaan zal wel mee vallen. En je krijgt een deel van de canon terug met de belastingsaangifte. Maar ja, dan moet je nog wel de hypotheek kunnen krijgen :P

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:22

We hebben weer een nieuwe optie, dit keer is het huis het niet, maar heeft het hopelijk wel mogelijkheid om daar nu te wonen en in de toekomst op eigen land een nieuw huis te bouwen en dit te verkopen met een stukje grond. Zit ruim 2ha grond bij en ligt aan een ruiter route, aan de rand van een heel groot bosgebied.

Enige nadeel, het staat te koop bij de makelaar van het eerste stuk grond wat we op het of hadden en wat dus een ontzettende eikel is. Manlief mag maandag mooi bellen dus :+

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:40

Hopelijk wordt dit wel wat Prairy, met minder gedoe met de makelaar!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:53

Ik hoop het ook. Het staat al leeg, hopelijk betekent dat goed nieuws en niet extra gezeur :+