Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blinnii schreef:Vraag!
Onze overdracht staat gepland op 26 februari en dus ben ik op zoek naar een notaris. Via de verkopend makelaar heb ik twee namen in Wassenaar gekregen, via internet kom ik nog bij andere mogelijkheden uit. Hoe hebben jullie het aangepakt? Gegaan voor de goedkoopste of viavia? Gaat er bij notarissen nog zoiets op als 'goedkoop is duurkoop'? Heb echt geen idee
Daarbij.. Wij zijn niet getrouwd en zullen dit ook niet doen voor de overdracht plaatsvindt. Dat betekent dat vriendlief geen partner is voor de wet en dus daarmee niet mijn erfgenaam en ik niet de zijne. Nu heb ik me gek gezocht op internet en kom ik een verhaal tegen dat je met een 'samenlevingscontract met verblijfsbeding' het huis in elk geval wel aan je partner kunt toevertrouwen als je komt te overlijden, maar hiermee is je partner nog steeds geen erfgenaam wat betreft financiën. Hebben jullie allemaal een testament laten opstellen?? Of hoe heeft iedereen hier dit geregeld en wat zijn jullie specifieke redenen om daar wel of niet voor te kiezen?
Blinnii schreef:Wendy, je kunt ook wel trouwen.. maar dan alleen door eerst het GP te laten ontbinden. Daarna mag je pas met 'toeters en bellen' en ja-woord en dergelijke trouwen.
Swah schreef:Zijn er nog percentages echt not done qua bieden onder de vraagprijs? Huisje wat ik ga bezichtigen staat al een tijdje te koop, 189k, dat vind ik het niet echt waard, maar wat kun je maken zeg maar?
Ik heb zelf absoluut geen haast, en er zijn ook wel wat meerdere huisjes die aan mijn wensen voldoen en hoe goedkoper hoe beter.Zie het ook niet als iets waar ik m'n hele leven blijf wonen, maar ook als investering.
Plien91 schreef:Swah schreef:Zijn er nog percentages echt not done qua bieden onder de vraagprijs? Huisje wat ik ga bezichtigen staat al een tijdje te koop, 189k, dat vind ik het niet echt waard, maar wat kun je maken zeg maar?
Ik heb zelf absoluut geen haast, en er zijn ook wel wat meerdere huisjes die aan mijn wensen voldoen en hoe goedkoper hoe beter.Zie het ook niet als iets waar ik m'n hele leven blijf wonen, maar ook als investering.
Lastig, wat denk je zelf wat reëel is?
Wij begonnen met openingsbod dat ong 11% onder de vp lag, maar daarmee wilde de verkoper niet in onderhandeling. Gingen we ook al een beetje vanuit, maar wie niet waagt.... Daarna hebben we 5000 op ons openingsbod gegaan en toen konden de onderhandelingen beginnen.