Broccoli is idd heerlijk met kaas Hebben we trouwens geen topic voor recepten? Had pas wel een gevonden maar stonden niet echt dingen tussen die wij lekker vinden
Vandaag wraps met kip (uit de vriezer) paprika (1,59:3) van gister en avocado gister gekocht met 35% korting. Totaal kostte m'n maaltijd dus ongeveer zo'n 2 euro weet helaas niet meer wat de kip en de wraps kosten. Maar groente bij elkaar 1,27, de wraps waren tijdje terug in de bonus 1+1 en de kip was met 35% en kon er 2x van eten.
Je hoeft natuurlijk geen boodschappen te doen in die camping winkel, is vast wel een leuk dorpje bij en anders het meeste aan houdbaar spul meenemen van huis?
Het is in Limburg Camping de Berckt dus als iemand wat in de buurt weet? Ik heb verder nooit houdbare spullen eigenlijk. Haal hier wel al drinken en brood. Mijn man heeft een koelkast in de auto dus daar kan dan mooi wat beleg in. We gaan vrijdag avond ook pas weg, dus dat maakt het iets lastiger
In Limburg ligt alles vrij dicht op elkaar, en haast elk dorp heeft wel een grote supermarkt op fietsafstand hier in de buurt. Waar ligt de camping? Je kan veel ingeblikt kopen. Wij nemen altijd veel blikken soep en groente mee.
Ligt in Baarlo idd Wou idd even googlen voor we weggaan. Blik groenten en soep eten wij ook niet. Ik maak echt alles vers of haal het vers haha
Ben geen gezondheidsfreak hoor, maar het is gewoon zoveel lekkerder
Eerst vandaag maar even een nieuwe telefoon voor mijn man halen, ik heb die van hem kapot gemaakt en hij mag een nieuwe uitzoeken. En hij heeft mijne stuk gemaakt Dus daar moet ik ook nog even achteraan. Ik had mijne niet verzekerd omdat het in die winkel 53euro per maand was.
Maar: je kan ze ook klein breken en dan gewoon koken en als pasta gebruiken. Een echt origineel recept heb ik echter niet.
Vanmiddag weer goedkoop gedaan; gratis Toffe Peren en 4D snoep. Ben helemaal geen snoepkont eigenlijk, maar heb wel een blikje met snoep staan voor als ik echt wat suiker wil hebben. Daar zitten ze nu dus in .
Steenbok12
Geplaatst: 29-06-15 18:36
DebGizmo schreef:
Iemand nog leuke ideeën om te maken met lasagne bladen die over blijven?
ik maak graag lasagne met bladspinazie, parmaham, cottage cheese in laagjes ert ussen en dan als saus gezeefde tomaten, kruiden naar smaak met courgette/paprika e.d. Weer eens anders dan de standaard gehakt versie.
joyce_eddy
Geplaatst: 29-06-15 20:03
Sting schreef:
Vanmiddag weer goedkoop gedaan; gratis Toffe Peren en 4D snoep. Ben helemaal geen snoepkont eigenlijk, maar heb wel een blikje met snoep staan voor als ik echt wat suiker wil hebben. Daar zitten ze nu dus in .
Ik denk dat ik deze week nog wat recepten opzoek voor broccoli en bloemkool kosten dacht ik 45 en 69 cent.van beide kan ik wel minimaal 2x eten. zondag een dagje weg en uiteten dacht ik en dan nog 1 dag zien te vullen dus dat zal wel restjes zijn van eea. Vlees heb ik nog wel in de vriezer liggen. Denk dat het een supergoedkoop weekje gaat worden.
Het valt me op dat het grootste deel van mijn boodschappengeld toch op gaat aan 'bijproducten' ipv noodzakelijke voeding.
Ik kook en eet gezond, koop alle dierlijke producten biologisch en heb meestal voor 35 euro aan producten in m'n kar zitten als ik klaar ben met alle maaltijden voor de week (voor 2 pers). Komt nog een 10-tje bij voor ontbijtgranen, sap en melk/yoghurt dus dan kom je op 45,- voor de hele week ontbijt en diner en lunch in het weekend. (Ik zelfscan in de appie dus ik weet altijd precies hoe ver ik ben )
De uiteindelijke rekening is dan toch altijd nog tussen de 60 en 90 euro per week. Er gaat dus nog voor 15 - 45 euro naar wasmiddel, schoonmaakmiddel, wijn/bier, toiletpapier, strijkwater en ja, wat nog meer eigenlijk?
Bij mij vooral aan koek, snoep, chips, ijs en chocola wc papier gaat bij mij niet zo hard en had laatst 3 pakken voor 7 euro. Haal grootverpakkingen en sla dan een deel op in m'n kelder. Wasmiddel en schoonmaakmiddel idem. Koop het als het in de aanbieding is en niet pas als ik het denk nodig te hebben. Daardoor liggen de kosten heel erg verspreid.
Zijn jullie al wezen hamsteren? Ik heb gister echt ontzettend veel kunnen kopen voor mijn weekbudget! M'n gewone boodschappen voor deze week + nog lekker wat voorraad.
Ik koop het altijd bij de dirk dan heb je 4 flessen voor 10 euro wasmiddel en 5 flessen wasverzachter vaak ook rond die prijs
Kopen jullie elke week dan wasmiddel en schoonmaakmiddelen? IK Koop dat altijd in een grote hoeveelheid als er leuke aanbiedingen zijn.
Ik heb echt een grote voorraad wat dat betreft. En ik was elke dag zeker wel 2 wassen en dweil elke dag de vloer. De wc word ook elke dag grondig gereinigd.
De reden dat ik zoveel was heb is overigens dat als ik iets maar een uurtje aangehad heb het meteen de wasmachine in gaat
Een vriendin van mij gebruikte haar handdoeken altijd 2x Nou bij mij gaan ze echt gelijk de wasmachine in haha
Ik vier zaterdag de verjaardag van mijn dochter, welke winkel ben ik dan het goedkoopste uit?
Gaat dan alleen om toastjes etc want bier, wijn en fris haal ik gewoon bij de jumbo of ah.
Serieus elke dag wassen en dweilen? Ik gebruik mijn handdoeken 4 dagen tot een week Je bent toch schoon als je je er mee droogt, dus die handdoek wordt niet vies.. Op de verwarming hangen om te drogen en 's avonds is ie droog En kleding hang ik even in de raam als het nog fris ruikt en er geen vlekken in zitten en doe ik de dag erna weer aan. Zo heb ik broeken soms een week aan en shirts vaak 3 dagen. Wij wassen hooguit een keer per week, en af en toe een witte was Ik heb ooit een grote doos wasmiddel van de Makro gekocht, nou die zal zeker twee jaar oud zijn en zit nog steeds half vol En de vloer veeg ik elke dag met een zachte bezem, en dan eens per week eens dweilen.
Wij wassen 3 keer in de week ongeveer met z'n tweetjes! Keer wit, keer zwart en keertje kleur!
MMIDV
Geplaatst: 30-06-15 11:22
handdoeken gebruik ik max 2x, daarna toch echt in de was. Ondanks dat je schoon onder de douche vandaan komt, heb je toch met huidschilfers enzo te maken. Om die reden gaan handdoeken bij mij ook op 60 of 90 graden in de machine. Broeken wil ik ook nog wel een paar keer aan, max 3 dagen. Shirts gaan bij mij dagelijks in de was, vind ik met zweten toch wel frisser.
Dweilen doe ik hier wanneer het me uitkomt en het niet te heet is Gisteren wilde ik wel dweilen, maar toedels! het was bloedheet in huis en dweilen zou dat niet beter maken haha. Stofzuigen doet de robot zoveel mogelijk, ik stofzuig ook zelf nog wel 2x per week maar ook daar hetzelfde als met dweilen