Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yv_ schreef:Hahahaha, groene tegeltjes enzo. Vreselijk.
Ik ben blij dat mijn wc-tje wel enigszins normaal was. Ja, het is jammer dat het geen hangende pot is, maar de tegeltjes zitten er mooi op, vloertje ziet er strak en netjes uit en kleuren zijn gewoon simpel zwart/wit. Als ik een keer geld overheb, wil ik daar nog wel een hangende pot in hebben, maar het is niet heel erg noodzakelijk ofzo. Heb liever eerst die nieuwe keuken. Enige wat nu veranderd is, is de verf wit gemaakt (Was uiteraard weer creme/geel) en een verlaagd plafonnetje met spotje, omdat de buis van de ketel daarboven loopt. Die zit namelijk in het washok ernaast (was vroeger dus die douche was).
Jeetje PD, dat is nog een lastige keuze. Heb je zelf al een bepaald gevoel bij een van de huizen van die bezichtigingen of springt er nog niet iets bijzonder uit?
Je man (en jij ook?) wil dus eigenlijk het liefst niks klussen?
Pinda_Dipje schreef:WOZ-waarde van de betreffende nieuwbouwwoning is 289.000, getaxeerde waarde 293.000. Nu op de markt voor 260.000 (sinds 10 maanden), dus als we hier al een bod op doen zal het waarschijnlijk maximaal 235.000 euro worden. De vraagprijs is marktconform, maar gezien de dingen die moeten gebeuren om naar ónze zin te maken is het mij het niet waard. Misschien doe ik wel gek en breng ik morgenmiddag wel en bod uit...
De soortgelijke nieuwbouwwoning stond op de markt voor 299.000 euro, zijn nu gezakt naar 234.000. Voor een living die slechts 11m2 kleiner is.... Na wat rondvragen verwacht ik deze woning onder onze voorwaarden te kunnen krijgen voor 210.000 euro.... Veel lager durf ik voor beiden woningen ook echt niet te gaan eerlijk gezegd.
Moet zeggen, als we morgenmiddag op één van de woningen een bod doen, leggen we waarschijnlijk gewoon een 'take it or leave it' final offer op tafel. Als deze woningen aan mijn neus voorbij gaan zal ik er toch niet echt van wakker liggen, ze zijn leuk... maar zeker niet mijn droomstek. Komt dan vast wel wat anders op ons pad dat nog veel leuker is....
Pinda_Dipje schreef:@ Daan_Ordeal: Hopelijk zit er een potentiele koper bij!
Wij hebben zaterdag de 2 bezichtigingen gehad; Over de riante nieuwbouw-woning was mijn man direct helemaal enthousiast; De living is echt enorm voor deze prijsklasse en omgeving (55m2) excl. keuken en een prachtige openhaard erin. Prachtige eikenhouten vloerdelen, gemiddelde keuken (niet helemaal mijn smaak maar voor de komende 5 jaar kan het ermee door). Slaapkamers boven zijn van gebruikelijk formaat, met een té eenvoudige en compleet onpraktisch ingedeelde badkamer.... De zolder is nog gedaan met onbewerkt spaanplaat, heeft een rot raamkozijn en oogt wat cheap. De voortuin is riant en geeft een heerlijke avondzon en vrij uitzicht, de achtertuin achterstallig en klein.
De tweede woning was volledig instapklaar, misschien niet helemaal onze smaak maar voor een beduidend lagere prijs op de markt (scheelt 50.000 euro) en echt een kwestie van meubels erin et voila. Woning is echter gebouwd in de jaren '60 en ookal is het nu volledig recent gerenoveerd zal deze woning de komende jaren zonder twijfel meer werk opleveren dan de nieuwbouwwoning van begin 2000. En dat ziet manlief dus niet zo zitten....
Mijn berekening is echter anders; De kosten die je spaart met je lagere woonlasten brengt ons na 5 jaar op gemiddeld 10.000 euro; waardoor we waarschijnlijk eenvoudig onderhoud kunnen laten plegen aan de oudere woning. Terwijl de nieuwbouwwoning momenteel ook het nodige onderhoud behoeft, niet eens volledig naar ons zin is dan én een stuk duurder is.
Morgen nog 3 bezichtigingen gepland staan; Waarvan één (kleinere) nieuwbouwwoning in dezelfde straat, staat al 2 jaar leeg, 40.000 lager dan de WOZ-waarde en nog speling in de prijs... Mogelijk dus een hele geschikte kandidaat... Anderzijds; Een woning die al 3,5 jaar te koop staat.... tsja?
Verder twee woningen die onze voorkeur totaal niet hebben, maar voornamelijk bezichtigt worden omwille van mijn vader.
Saskiaatje schreef:Kan er echt zoveel gezakt worden?![]()
Wij hebben een woning op 't oog, 6+ maanden te koop, nog niet gezakt in prijs, nu €174.500,-. Op welke prijs zou je daar dan mee uit kunnen komen, denk je?
idefix4 schreef:Wil jij echt in HIO blijven Pinda? Of kijk je ook verder of wil je juist helemaal ergens anders heen? In welk gebied/provincie van NL zoek je eigenlijk?