Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 15:18

Cer schreef:
ik heb in jan 2023 een tarief van 3.07 per kuub betaald

Was er toen geen prijsplafond?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 15:19

Ik sta dan altijd even een moment stil bij m’n ouders die 2000 kuub per jaar verbruiken. En dat is na veel isolatie, vloerverwarming, zonnepanelen etc. :=

Daarvoor was het 4000 kuub. Maar moet wel zeggen dat ze van warmte houden en ze moeten in alle kamers stoken tegen vocht. :+

Ze kunnen het wel betalen maar het is zo zonde van het geld. Kan je ook leuk van op vakantie. :n

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-26 15:23

mvdende schreef:
Cer schreef:
ik heb in jan 2023 een tarief van 3.07 per kuub betaald

Was er toen geen prijsplafond?

oh dat zou kunnen inderdaad, dat kan ik zo niet meer zien volgens mij, hoe dat zat

Mijn moedertje zit ook rond de 1800 kuub per jaar, klein huisje, redelijk geisoleerd, maar ja, wat ouder dus kachel hoog want anders koud. Het is wat het is, aanpassen naar electrisch gaat m ook niet worden. het zal haar tijd wel duren denk..

deedee19

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:24

Ik zet mijn contract nooit langer vast dan een jaar. (en voor de energiecrisis van 2022 had ik altijd variabel wat me toen duur is komen te staan) Dat is tot nu toe gunstig verlopen. Mijn contract verloopt pas in september, maar ik kreeg al een verlengaanbod aangeboden twee weken terug. Voor 3 jaar vast voor 3 cent per kwh minder en voor hetzelfde gastarief dat ik nu betaal. Ik heb hem direct vast gezet. Nu weet ik tenminste dat ik dit kan betalen. Ik wil echt geen herhaling meer van winter 22/23. Slim? De tijd zal het leren. Het blijft toch altijd een beetje gokken.