horsii schreef:Succes Inge vandaag.
Ik kan helaas niet mee. Ben hartstikke ziek dus m'n vriend moet het alleen beoordelen. Gelukkig weet ie wel wat ik zoek.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loei schreef:Hoi! Ik lees erg graag mee. Ik en mijn vriend willen graag een huis kopen in omgeving Nijverdal en hebben deze week 2 bezichtigingen gepland staan. Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen en wat kan leren van jullie
ingedebruijn schreef:Wij gaan geen bod uitbrengen. Er blijkt heel dicht op het huis nieuwbouw gebouwd te worden..
Hier komt zelfs nog een laag bovenop. Keken zo in de tuin en volgens de makelaar moesten we dan maar bomen in de tuin zetten![]()
[ [url=m/3m8bBc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vrijdag weer een poging.
Urona447 schreef:Selecteren ze met die 87 aanvragen dan op volgorde van binnenkomst of werkt dat anders ?
yza1987 schreef:Urona447 schreef:Selecteren ze met die 87 aanvragen dan op volgorde van binnenkomst of werkt dat anders ?
Nou we gingen eerst gewoon op volgorde van binnenkomst inplannen, maar toen werden het in rap tempo zo veel dat we dat gestaakt hebben. Nu is het een bieding vooraf geworden aan de hand van funda. De hoogste bieders mogen bezichtigen. Daarna kun je je bod intrekken, wijzigen of laten staan. Het is wat... maarja hoe moet je ook kiezen uit zo veel mensen.
Gini schreef:Dat is echt gewoon bijna blindelings een huis kopen. Gekker dan dat moet het echt niet worden. Ik ben me zo stilaan in de huizenmarkt aan het werpen en om eerlijk te zijn, in België is die markt ook zwaar overspannen, maar wanneer ik het even niet meer zie zitten, lees ik dit topic of kijk ik op funda en dan voel ik me spontaan beter.
yza1987 schreef:Urona447 schreef:Selecteren ze met die 87 aanvragen dan op volgorde van binnenkomst of werkt dat anders ?
Nou we gingen eerst gewoon op volgorde van binnenkomst inplannen, maar toen werden het in rap tempo zo veel dat we dat gestaakt hebben. Nu is het een bieding vooraf geworden aan de hand van funda. De hoogste bieders mogen bezichtigen. Daarna kun je je bod intrekken, wijzigen of laten staan. Het is wat... maarja hoe moet je ook kiezen uit zo veel mensen.
yza1987 schreef:Gini schreef:Dat is echt gewoon bijna blindelings een huis kopen. Gekker dan dat moet het echt niet worden. Ik ben me zo stilaan in de huizenmarkt aan het werpen en om eerlijk te zijn, in België is die markt ook zwaar overspannen, maar wanneer ik het even niet meer zie zitten, lees ik dit topic of kijk ik op funda en dan voel ik me spontaan beter.
Haha België valt nog mee dus. Maar laten we eerlijk zijn, eigenlijk is dat vooraf bieden best gek. Want je mag daarna nog alle kanten op met je bod. Dus je kan een heel hoog bod neergooien. Daarna gaan kijken en vet naar beneden bijstellen of gewoon je helemaal terugtrekken. Of dat netjes is, is een tweede.
poes schreef:Hey ik kom ook even binnenvallen. We gaan zaterdag een huis kijken. We zijn de laatste bezoekers die dag dus ik weet dat de kans bestaat dat er al een bod is. Dus iig ga ik ervan uit dat we snel zullen moeten nadenken of we een bod willen doen of niet.
Het huis behoeft grondige renovatie. Vanaf de foto’s word ik niet veel wijzer. Ik heb een aannemer al om een zeer ruwe schatting gevraagd en we gaan langs de bank om te zien wat mogelijk is. Verder zal ik de makelaar bellen en vragen wat er qua structurele dingen vervangen moet worden. Denk aan dak/gevel/elektra/water/etc.
Maw: het is erg belangrijk dat we bij bezichtiging goed voorbereid zijn zodat het bezoek vooral nog een formaliteit is. Maar hebben jullie nog tips hoe ik me goed kan voorbereiden? Waar ik op moet letten?
Alvast bedankt!
horsii schreef:Idd erg dichtbij.
De klus woning waar wij wouden bezichtigen, zat ook al vol.
Ach er zijn altijd nog kartonnen dozen.