Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 12:14

horsii schreef:
Succes Inge vandaag.

Ik kan helaas niet mee. Ben hartstikke ziek dus m'n vriend moet het alleen beoordelen. Gelukkig weet ie wel wat ik zoek.

Loei

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:04

Hoi! Ik lees erg graag mee. Ik en mijn vriend willen graag een huis kopen in omgeving Nijverdal en hebben deze week 2 bezichtigingen gepland staan. Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen en wat kan leren van jullie :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 16:56

Wij gaan geen bod uitbrengen. Er blijkt heel dicht op het huis nieuwbouw gebouwd te worden..

Hier komt zelfs nog een laag bovenop. Keken zo in de tuin en volgens de makelaar moesten we dan maar bomen in de tuin zetten :') :j

Afbeelding

Vrijdag weer een poging.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 16:58

Loei schreef:
Hoi! Ik lees erg graag mee. Ik en mijn vriend willen graag een huis kopen in omgeving Nijverdal en hebben deze week 2 bezichtigingen gepland staan. Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen en wat kan leren van jullie :)

Enige tip die ik heb.. Blijf echt bij jezelf. Bied wat je het zelf waard vindt en laat je niet gek maken door anderen. En reken op teleurstellingen want het is echt een zware markt helaas.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:54

ingedebruijn schreef:
Wij gaan geen bod uitbrengen. Er blijkt heel dicht op het huis nieuwbouw gebouwd te worden..

Hier komt zelfs nog een laag bovenop. Keken zo in de tuin en volgens de makelaar moesten we dan maar bomen in de tuin zetten :') :j

[ [url=m/3m8bBc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vrijdag weer een poging.

Oh wow dat is wel heel dicht er op :wow: en dan nog een verdieping er bovenop... gezellig zeg!

Hopelijk vrijdag meer suc6...

En beterschap.
Laatst bijgewerkt door yza1987 op 25-05-21 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:56

Urona447 schreef:
Selecteren ze met die 87 aanvragen dan op volgorde van binnenkomst of werkt dat anders ?

Nou we gingen eerst gewoon op volgorde van binnenkomst inplannen, maar toen werden het in rap tempo zo veel dat we dat gestaakt hebben. Nu is het een bieding vooraf geworden aan de hand van funda. De hoogste bieders mogen bezichtigen. Daarna kun je je bod intrekken, wijzigen of laten staan. Het is wat... maarja hoe moet je ook kiezen uit zo veel mensen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 18:59

yza1987 schreef:
Urona447 schreef:
Selecteren ze met die 87 aanvragen dan op volgorde van binnenkomst of werkt dat anders ?

Nou we gingen eerst gewoon op volgorde van binnenkomst inplannen, maar toen werden het in rap tempo zo veel dat we dat gestaakt hebben. Nu is het een bieding vooraf geworden aan de hand van funda. De hoogste bieders mogen bezichtigen. Daarna kun je je bod intrekken, wijzigen of laten staan. Het is wat... maarja hoe moet je ook kiezen uit zo veel mensen.

Echt bizar hoe je tegenwoordig een huis moet kopen

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:04

Marlis schreef:
Echt bizar hoe je tegenwoordig een huis moet kopen

Ja inderdaad! Toen wij in 2012 ons huis kochten konden we gewoon ruim onder de vraagprijs bieden... en de verkoper had geen keus want de markt lag op z’n gat. En moet je nu eens kijken :n

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:04

Dat is echt gewoon bijna blindelings een huis kopen. Gekker dan dat moet het echt niet worden. Ik ben me zo stilaan in de huizenmarkt aan het werpen en om eerlijk te zijn, in België is die markt ook zwaar overspannen, maar wanneer ik het even niet meer zie zitten, lees ik dit topic of kijk ik op funda en dan voel ik me spontaan beter. :D

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:11

Gini schreef:
Dat is echt gewoon bijna blindelings een huis kopen. Gekker dan dat moet het echt niet worden. Ik ben me zo stilaan in de huizenmarkt aan het werpen en om eerlijk te zijn, in België is die markt ook zwaar overspannen, maar wanneer ik het even niet meer zie zitten, lees ik dit topic of kijk ik op funda en dan voel ik me spontaan beter. :D

Haha België valt nog mee dus. Maar laten we eerlijk zijn, eigenlijk is dat vooraf bieden best gek. Want je mag daarna nog alle kanten op met je bod. Dus je kan een heel hoog bod neergooien. Daarna gaan kijken en vet naar beneden bijstellen of gewoon je helemaal terugtrekken. Of dat netjes is, is een tweede.

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:19

yza1987 schreef:
Urona447 schreef:

Bizar := Maar ik snap dat je ze niet alle 87 langs kunt laten komen. Hoe voorkom je trouwens dat die mensen fantasiebiedingen gaan doen puur omdat ze willen komen kijken, terwijl ze die zich hun bod wellicht helemaal niet kunnen veroorloven?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:35

yza1987 schreef:
Gini schreef:

Haha België valt nog mee dus. Maar laten we eerlijk zijn, eigenlijk is dat vooraf bieden best gek. Want je mag daarna nog alle kanten op met je bod. Dus je kan een heel hoog bod neergooien. Daarna gaan kijken en vet naar beneden bijstellen of gewoon je helemaal terugtrekken. Of dat netjes is, is een tweede.

Dat had ik gedaan inderdaad.. Misschien niet netjes maar de markt is ook niet netjes op het moment :+

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:54

Oei Inge, daar had ik ook niet op geboden.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:02

Groot gelijk Inge, die had ik ook voorbij laten gaan..

Dat is wel extreem yza :oo
Ben wel blij dat ze het bij mij op volgorde van binnenkomst hebben gedaan. Ik zou er zelf op afhaken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:44

Hey ik kom ook even binnenvallen. We gaan zaterdag een huis kijken. We zijn de laatste bezoekers die dag dus ik weet dat de kans bestaat dat er al een bod is. Dus iig ga ik ervan uit dat we snel zullen moeten nadenken of we een bod willen doen of niet.

Het huis behoeft grondige renovatie. Vanaf de foto’s word ik niet veel wijzer. Ik heb een aannemer al om een zeer ruwe schatting gevraagd en we gaan langs de bank om te zien wat mogelijk is. Verder zal ik de makelaar bellen en vragen wat er qua structurele dingen vervangen moet worden. Denk aan dak/gevel/elektra/water/etc.

Maw: het is erg belangrijk dat we bij bezichtiging goed voorbereid zijn zodat het bezoek vooral nog een formaliteit is. Maar hebben jullie nog tips hoe ik me goed kan voorbereiden? Waar ik op moet letten?

Alvast bedankt!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:49

poes schreef:
Hey ik kom ook even binnenvallen. We gaan zaterdag een huis kijken. We zijn de laatste bezoekers die dag dus ik weet dat de kans bestaat dat er al een bod is. Dus iig ga ik ervan uit dat we snel zullen moeten nadenken of we een bod willen doen of niet.

Het huis behoeft grondige renovatie. Vanaf de foto’s word ik niet veel wijzer. Ik heb een aannemer al om een zeer ruwe schatting gevraagd en we gaan langs de bank om te zien wat mogelijk is. Verder zal ik de makelaar bellen en vragen wat er qua structurele dingen vervangen moet worden. Denk aan dak/gevel/elektra/water/etc.

Maw: het is erg belangrijk dat we bij bezichtiging goed voorbereid zijn zodat het bezoek vooral nog een formaliteit is. Maar hebben jullie nog tips hoe ik me goed kan voorbereiden? Waar ik op moet letten?

Alvast bedankt!

Heb je ook al een brochure ontvangen? Daarin zit een vragenlijst over bijvoorbeeld lekkages of andere problemen die geweest zijn met de woning. Wij letten verder op scheuren, stand van ramen en kozijnen. Is de kruipruimte bereikbaar en droog? Hoe zijn de tuinen van de buren onderhouden.. Weet je een beetje wat er naast je zit. En we Googlen eigenlijk altijd wat op het adres om te zien of er in het verleden iets geweest is.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:14

Goeie tips al!

Geen brochure jullie noorderburen zijn veel georganiseerder dan wij :D helaas gaat het hier zo snel dat je niet een tweede bezoek kunt plannen met iemand met verstand van zaken. Dus je moet echt maar hopen dat de ruwbouw grotendeels intact is... heel lastig vind ik dat.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:17

Je kunt altijd bieden op voorwaarde van een bouwtechnische keuring met een bepaald bedrag. Dan kun je er onderuit als het hoger uitvalt.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 03:30

Idd erg dichtbij.

De klus woning waar wij wouden bezichtigen, zat ook al vol.
Ach er zijn altijd nog kartonnen dozen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 06:52

horsii schreef:
Idd erg dichtbij.

Ik snap zo goed dat de moed je in de schoenen zakt -O-

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:28

horsii schreef:
Idd erg dichtbij.

Dit gevoel krijg je op den duur wel ja. :') Wij hebben ook al een aantal keer gezegd 'We kopen wel een camper!' maar dat werkt niet met beesten om het huis.

Hier vrijdag een bezichtiging *\o/* Al aardig op de rand van het budget en moet nog van alles aan gebeuren, maar hé, überhaupt een keer kunnen komen kijken is al heel wat. Pontificaal midden in het aardbevingsgebied maar ach, daar kwamen we ook vandaan voordat we in de huidige woning terecht kwamen, dat overleven we ook wel weer.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:29

Zo inge, dat is een woning waarbij je de buren in je eigen tuin hebt zitten.. Snap helemaal dat mensen dan afhaken. (of willen verkopen)

Horsii: 't gaat zo hard momenteel... Punt bij een kluswoning is ook... ALs je vaklui nodig hebt sta je alsnog 2 jaar op een lijst te wachten totdat die eens kunnen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:51

Poes is het niet mogelijk om bij de bezichtiging meteen iemand mee te nemen met verstand van zaken? Je zou ook kunnen vragen of je foto's/video mag maken, op die manier kun je beter praten met vakmensen naderhand.

Jeetje Inge die zitten echt gewoon zo'n beetje in je eigen huis, groot gelijk dat je dat laat lopen!

Horsii Houdt inderdaad rekening met wat Winged zegt, wij zijn sinds december bezig vakmensen te regelen en bij een heel aantal (belangrijke) kunnen we pas najaar of winter 2022(!) terecht. Zou natuurlijk een hele hoop schelen als je zelf veel kan doen dan hoef je er minder rekening mee te houden. Wel ontzettend balen dat je weer buiten de boot valt

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:00

Ik ben stiekem aan het meelezen omdat mijn ouders hun huis te koop gaan zetten. Klushuis in een klein dorp, maar zo te zien hoeven zij zich echt geen zorgen te maken. :=

Wat een gekkenhuis is het joh! Blij dat wij 'n paar jaar geleden zijn verhuisd, we hadden ons huis nu nooit kunnen betalen. Onze overburen hebben het net verkocht, dat ging ook binnen een week weg voor 80k boven vraagprijs. Echt bizar.

Sterkte voor alle woningzoekenden, het lijkt me enorm frustrerend op deze manier. Ik hoop dat jullie allemaal snel iets vinden!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:14

Mijn vader is altijd aannemer geweest en mijn vriend is ook erg handig dus grootste deel zou zelf gedaan worden. Maar de meest simpele dingen zit bijvoorbeeld al wel een lange levertijd op. ..

Die camper heb ik, maar die wil ik toch echt als luxe houden haha.

Dani, gaat hard hoor. Zo weg.