Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:19

Eulogy schreef:
:wave:

Sorry dat ik kom binnenvallen, maar heeft er hier iemand ervaring met een nieuwe badkamer zonder opnieuw te tegelen? Dus ofwel tegels schilderen, ofwel microcement/beton cire (dat kan over bestaande tegels dacht ik) of panels? Het hoeft geen jaren goed te blijven, een jaar of 4/5.

Ik heb de tegels in mijn badkamer geverfd.
Het is een butklus om het goed schoon te maken en de hechting van de verf heeft daar alles mee te maken. Bij mij heeft het ong 3 jaar goed gezeten en toen ging het bladderen.

Het is dus maar net hoelang je wilt dat het blijft zitten.

@MamaMiesje: er onder staan kan altijd... nu nog met water ;)
Zijn het nu 2 kleuren tegels, of vertekend dat weer op mijn beeldscherm ??

MamaMiesje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:05

2 kleuren :j
Straks komt er nog een glazen douchewand op de scheidslijn tussen de witte tegels en het blauwe douchegebied :)

Daarna dit wasmeubel, met een witte wasbak erop met 2 zwarte kranen en erboven een antieke spiegel.Afbeelding

Als alles klaar, ingericht en in gebruik is, kijk ik nog even of er nog iets (moois) voor extra bergruimte moet komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:11

Dat is een mooi stoer meubel :))

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:13

Ja heel blij mee!
Kostte effe wat zweetdruppels om het naar boven te krijgen :')

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:36

Electra63 schreef:
Eulogy schreef:
:wave:

Sorry dat ik kom binnenvallen, maar heeft er hier iemand ervaring met een nieuwe badkamer zonder opnieuw te tegelen? Dus ofwel tegels schilderen, ofwel microcement/beton cire (dat kan over bestaande tegels dacht ik) of panels? Het hoeft geen jaren goed te blijven, een jaar of 4/5.

Ik heb dit ook nagevraagd, maar tegels verven is heel veel werk en blijft niet lang goed, is mij verteld.
Dochter van mijn vriendin heeft beton Cire laten doen in de badkamer.
Moest na 2 jaar opnieuw gedaan worden. Het is ook erg duur om te laten doen.

Maar geen eigen ervaring.

That’s me :P mijn vriend zou het nooit meer nemen, ik wel :P of ik het zou adviseren weet ik niet haha! Het is wel prachtig.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 11:44

Wij hebben een keukenkastje waarvan het deurtje tegen de muur stoot. Bestaat er een mooiere oplossing dan een standaard viltje tegen de muur te plakken zoals je die onder stoelpoten plakt? := Ik weet niet op welke zoekterm ik moet googelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:14

Stootrubber?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 12:49

Pinda_Dipje schreef:
liekec schreef:
Leuk om zo'n wc opbouw met andere tegels dan omgeving te zien, wij zijn van plan om zwarte hexagon tegels te laten zetten achter de wc!

Vraagje, hebben jullie ervaring met een vloer over een bestaande vloer leggen? We willen maximale demping voor geluid, en onder elke deur zit een kier van 1,5 cm. Ons laminaat is 6mm, dus er is nog ruimte een vloer er onder. Maar wat voor ondervloer neem je als je op bestaand laminaat legt?

Ik zou nooit iets over bestaand laminaat heen leggen. Gewoon eruit en kiezen voor een goede geluidsdempende 10dB ondervloer.

Het voelt voor mij ook tegennatuurlijk, maar waarom eigenlijk niet?
Er ligt nu al een 10 DB ondervloer in.

Leuk project Karijn! Zoiets ga ik ook maken als we in het nieuwe huis zitten voor op het balkon.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:07

Heeft iemand ervaring met het volgende?
Tegels van muur gehaald in de keuken, muren gestuct. Nu wil de deur niet meer dicht.
Hij past niet meer in het kozijn.
Iemand een tip hoe dit verholpen kan worden?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:27

Ik denk dat de natte stuc in de posten gedrongen is en die is nu wat ontzet. Misschien als het goed gedroogd is dat het weer wat gaat krimpen.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:33

Ja dat idee heb ik ook.
Ik heb net de schanieren wat aangedraaid, waardoor de ene deur iets makkelijker sluit.
Stucwerk is wel al drie week geleden gedaan, dus ben benieuwd hoelang de posten dan moeten drogen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:50

Hout van deurposten is heel droog, dus neemt veel vocht op. Als je aan een vochtmeter kan komen zou het leuk zijn om dat nu eens te meten. Het telkens opnieuw wat aandraaien van de schroeven/scharnieren is wel de manier om de oude situatie weer te krijgen.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:50

Wat DubbelDun zegt inderdaad. Toen onze benedenverdieping gestuct was duurde het ruim een maand voordat de voordeur niet meer klemde :Y)

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 19:57

Ohhh wij zijn best een beetje zenuwachtig, morgen komt de keuken *\o/*
Vandaag alles af gemaakt qua electra en leidingen
Afbeelding
Nu alles opruimen zodat het leeg is, de lange muur rechts komt een hoge kastenwand, vandaar dat deze niet is afgewerkt

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:05

Over die hele muur? Wow, dat moet dan een lebber van een kast worden zeg! Ben heel benieuwd.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 21:57

MamaMiesje schreef:
Straks komt er nog een glazen douchewand op de scheidslijn tussen de witte tegels en het blauwe douchegebied :)

Daarna dit wasmeubel, met een witte wasbak erop met 2 zwarte kranen en erboven een antieke spiegel.[ [url=m/g1ergO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als alles klaar, ingericht en in gebruik is, kijk ik nog even of er nog iets (moois) voor extra bergruimte moet komen.

Hoe hoog is dit meubel? Ben namelijk ook aan het zoeken maar ik kom alleen maar meubels tegen van 90 cm hoogte. Als daar nog een waskom op moet dan wordt het wel erg hoog.

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 22:08

karijn schreef:
Over die hele muur? Wow, dat moet dan een lebber van een kast worden zeg! Ben heel benieuwd.

Van muur tot deur ja, het is een flinke wand inderdaad, maar we hebben de ruimte dus waarom niet haha

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:06

yvje86 schreef:
Hoe hoog is dit meubel? Ben namelijk ook aan het zoeken maar ik kom alleen maar meubels tegen van 90 cm hoogte. Als daar nog een waskom op moet dan wordt het wel erg hoog.
Meubels staan vaak op pootjes waar nog een flink stuk af kan ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:55

yvje86 schreef:
MamaMiesje schreef:

Daarna dit wasmeubel, met een witte wasbak erop met 2 zwarte kranen en erboven een antieke spiegel.[ [url=m/g1ergO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit meubel is op maat gemaakt :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:28

BellaSharon1 schreef:
Ohhh wij zijn best een beetje zenuwachtig, morgen komt de keuken *\o/*
Vandaag alles af gemaakt qua electra en leidingen
[ [url=m/fSe5jI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu alles opruimen zodat het leeg is, de lange muur rechts komt een hoge kastenwand, vandaar dat deze niet is afgewerkt

Mooie ruimte met die plafondbalken!

Wij gaan woensdag naar de Oude Bank voor de verf & een mini workshop over hoe het aan te brengen.

Mensen nog advies over witte (muur)verf? Wat is goed dekkend? Zijn er nog merken die extra goed zijn?

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:16

Alvast een kleine sneakpeak O:)

Afbeelding

Ik was vannacht om half 4 al wakker :):)

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:16

Stille meelezer breekt in. Maanden naar een huis gezocht, en inmiddels een heel leuk appartement gekocht. Nu dus nadenken over inrichting, kleuren, alles :D

Meteen een vraag: we gaan een blauwe muur overschilderen naar een andere kleur. Is het dan verstandig om eerst te witten en daarna de nieuwe kleur erop te zetten?

En houden jullie bij het uitkiezen van verf rekening met schrobklassen?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:31

Meest verstandig is om eerst een lichtgrijze kleur op te brengen alvorens de muur te schilderen. Maar dit heb ik ook maar gelezen/gehoord O:) Wat voor kleur gaat de muur worden?

Mijn hemel BellaSharon, wat een keuken!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:38

Ligt eraan welke kleur blauw je overheen gaat schilderen en met welke kleur denk ik.
Onderstaande is een before en tijdens foto van onze slaapkamer. De knalblauwe muur hebben we ook eerst met een schuurmachine gedaan, en hier op de foto zat laag 4 wit erop. Tussendoor nog een keer opgeschuurd. Uiteindelijk werden het 5 lagen wit. Wat een hel was dat. :=

Afbeelding

Afbeelding

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:19

Lichtgrijs erover? Die kende ik nog niet. Ik ga eens wat ervaringen opzoeken.

@ Cynn: het is nu een soort turquoise-blauw. Maakt de blauwtint nog uit voor hoe goed je eroverheen schildert? 5 lagen wit ertussen is veel! Maar wel een mooi eindresultaat op je onderste foto!

We zijn er nog niet helemaal over uit welke kleur het wordt. Zitten nu te denken aan donkergeel.