Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:58

Nou ja, aan de andere kant, een tuin in Den Haag is wel top natuurlijk :j en soms is het maar net wat je gewend bent..

Veel mensen vinden mijn appartement klein (valt wel mee hoor) maar idd met een kleine doucheruimte. Ik kom echter uit een oude arbeiderswoning zonder aparte doucheruimte, dus voor mij is het superluxe :j en dan 75m2 helemaal voor mezelf, ik vind t top :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:59

Het ligt er ook maar aan hoe je je ruimte gebruikt. Er zijn kleine ruimtes die groter lijken door de inrichting en genoeg grote ruimtes die zo stampesvol staan dat ze klein lijken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:02

Cer schreef:
Nou ja, aan de andere kant, een tuin in Den Haag is wel top natuurlijk :j en soms is het maar net wat je gewend bent..

Veel mensen vinden mijn appartement klein (valt wel mee hoor) maar idd met een kleine doucheruimte. Ik kom echter uit een oude arbeiderswoning zonder aparte doucheruimte, dus voor mij is het superluxe :j en dan 75m2 helemaal voor mezelf, ik vind t top :j

Zeker weten! We zitten in een leuke buurt, vlakbij het centrum en 10 minuten fietsen van Scheveningen. Alleen willen we graag wat ruimer wonen, zeker nu het bedrijf van mijn vriend groter wordt.

Maar eerst trouwen in september. (doei geld) :')
Ik vind 75m2 trouwens niet speciaal erg klein. Gewoon normaal toch? Afhankelijk van de vorm en indeling van het huis.

En het ligt er zeker aan hoe je ruimtes gebruikt! Ik vind Pinterest dan echt een uitkomst, zo kwamen we ook op het idee van de slaapvide.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:05

dat is ook zo :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:08

@frummel: wat San zegt zou idd ook mijn optie zijn, maar ik vrees ook dat je die verbouwingskosten er niet uit gaat halen.
Verder lijkt de indeling veel op een huis waar ik ooit gewoond heb, alleen was dat geen 3,50 hoog :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:11

Wij wonen nu met twee op 90m2 en vind dat eigenlijk lekker ruim voor een appartement in een grote stad. 75 alleen lijkt mij prima te doen! Mits logisch ingedeeld natuurlijk, wat niet altijd het geval is.

Frummels, zie wel mogelijkheden om te verbouwen inderdaad. Maar geld is nu eenmaal maar 1x uit te geven. En als het de woningwaarde niet echt doet stijgen snap ik ook de keuze om het lekker zo te laten voor die paar jaar.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:15

DubbelDun schreef:
@frummel: wat San zegt zou idd ook mijn optie zijn, maar ik vrees ook dat je die verbouwingskosten er niet uit gaat halen.
Verder lijkt de indeling veel op een huis waar ik ooit gewoond heb, alleen was dat geen 3,50 hoog :)

Veel huizen in deze wijk uit dit bouwjaar hebben dit soort indelingen :j (1912-1913) Heb je ook in Den Haag gewoond toevallig?

Onze plafonds waren overigens lager hoor, ik geloof 3.20 maar er zat nog 30 cm tussen de geplaatste gipsplaten en het daadwerkelijke plafond! Leuke verrassing.

@Judith: Ja ik vind het zonde om het er nu in te stoppen. Ik heb het huis in een goede tijd gekocht dus ik kan het wel met een leuke winst kwijt, alleen wordt het gewoon niet heel erg veel meer met een verbouwing dus dan vind ik het zonde. :)

Dit is overigens ook ongeveer 90m2 (geloof 88 ofzo) en dat is ook wel prima met 2!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:42

Ik heb in een oudere wijk in Delft gewoond; kamer en suite, 2 kleine slaapkamers (waarvan in 1e instantie één een badkamer geworden is en dus origineel geen douche/badkamer en een hele kleine keuken met een aanrecht van 1 mtr inkl. gootsteen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:02

Ventilatie... Dat moet hier in de badkamer écht beter nu.

Wasmachine. Staat nu nog op de badkamer. Heerlijk ouderwets. Vanavond naar zolder!

Droger heb ik niet. Vind ik zo belastend voor het milieu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:07

Frummels ik vind het er als een leuk appartement uitzien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:00

Wasmachine staat op de logeerkamer met een gat in de badkamer muur en zo aan het water en afvoer aangesloten en de stroom doe ik met een verlengkabel . Alles behalve ideaal

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:04

Hier staan de wasmachine en de droger in de keuken, daar zit ook de aansluiting.
Badkamer heeft geen plek voor apparaten en kleine slaapkamer zouden de leidingen doorgetrokken moeten worden.
Maar het idee van droger in dezelfde ruimte als de kattenbakken sta ik niet van te juichen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:01

Heb jij ze verwerkt onder het werkblad lor_1984? En wat is het nadeel van de kattenbak en de droger dichtbij een? Wij hebben namelijk ook een kat. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:05

Rebecca schreef:
Wasmachine staat op de logeerkamer met een gat in de badkamer muur en zo aan het water en afvoer aangesloten en de stroom doe ik met een verlengkabel . Alles behalve ideaal

Ik heb een jaar geen stopcontact gehad in de badkamer en de stroom van de wasmachine uit de slaapkamer gehaald. Heerlijk die kabel dwars door het gat van de deur haha

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:06

Ik zit eraan te denken de kattenbak weg te werken met een houten kist. Vind het zo een lelijk ding :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:10

vec schreef:
[naam] schreef:

Ik heb een jaar geen stopcontact gehad in de badkamer en de stroom van de wasmachine uit de slaapkamer gehaald. Heerlijk die kabel dwars door het gat van de deur haha

Haha momenteel of al 2.5 jaar hangt de verlengkabel/stroombakje voor het gat van de deur, als ik was is het horde lopen om de kamer in te komen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:11

Rebecca schreef:
vec schreef:

Haha momenteel of al 2.5 jaar hangt de verlengkabel/stroombakje voor het gat van de deur, als ik was is het horde lopen om de kamer in te komen :+

Dat was tot vandaag hier ook haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:11

Frummels schreef:
Ik zit eraan te denken de kattenbak weg te werken met een houten kist. Vind het zo een lelijk ding :D

Ik heb ze boven staan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:12

Ik heb mijn halkleur aangepast bij de kleur van de kattenbak :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:15

vec: ik heb helaas geen boven dus hij staat achterin de woonkamer weggestopt.

DD: onze kattenbak is gifgroen, dus dat doe ik maar niet. :') Niet zo mijn kleur haha.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:16

Hier staat de wasmachine gelukkig op zolder nu :D

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:22

vec schreef:
_San87_ schreef:
Plakken is alleen mooi met een gladde muur. En niet makkelijk te veranderen. Waarom geen mooie lijst? Of posterophangsysteem. Is ook makkelijk zelf te maken.

We hebben een super strakke muur, dat gaat het probleem niet zijn. De ixxi hangt met 4 speciale plakkers aan de muur. Ik ben aan het kijken of de foto op wat dikker papier kan en dan met 4 plakkers op te plakken is.

Wij hebben foto's bij een printshop groot laten afdrukken, en aan de boven en onderkant plintjes opgeplakt. Krijg je een beetje het schoolposter idee, ik vind het zelf heel tof.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:30

@frummels; mijn kattenbak is dus ook gifgroen :D

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 02-03-18 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:33

Wij hebben vandaag een offerte laten maken voor een cv-installatie icm pelletkachel en zonnecollectoren. :wow: das duur.
Zit wel 4000 euro subsidie op dus dan valt het uiteindelijk nog mee maar het moet dan ook nog geïnstalleerd worden :')

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 20:39

DubbelDun schreef:
@frummels; mijn kattenbak is dus ook gifgroen :D

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Volgens mij hebben wij dezelfde kattenbak :))

Claudia: dat geloof ik direct dat het duur is!