Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:26

Hier eten we wel elke dag vlees trouwens :o
Jouw burgers klinken me ook niet heel smakelijk 8nnemiek haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:38

Schroom je niet , ieder zijn keuze en dat hebben we al vaak aangehaald hier :)

Dat dacht ik dus , die burgers klinken niet zo :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:41

hihi, je kunt idd gewoon alle kanten op , we zitten hier niet om elkaar op de vingers te tikken en te bekeren lijkt me :)

maar Annemiek, met burgers etc, je bakt de burgers toch nog, dus gaar hoeven je bonen niet te zijn ,dat worden ze wel met bakken :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:45

Of de bonen vooraf even roosteren / drogen in de oven. Dat helpt ook om ze steviger te maken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:46

Haha destination :))
Als je hem aan t maken bent dan ziet het er inderdaad niet lekker uit, maar als ie dan eenmaal bruin gebakken is ziet het er heerlijk uit en ruikt het ook érg lekker. We zijn er allebei gek op :j
Ik had ergens een foto, maar die kan ik uiteraard niet meer vinden..
Alleen deze van internet, maar ik maak ze dunner zodat ze ook van binnen lekker stevig worden.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 23-06-15 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:49

8nnemiek schreef:
Haha destination :))
Als je hem aan t maken bent dan ziet het er inderdaad niet lekker uit, maar als ie dan eenmaal bruin gebakken is ziet het er heerlijk uit en ruikt het ook érg lekker. We zijn er allebei gek op :j
Ik had ergens een foto, maar die kan ik uiteraard niet meer vinden..

Nou ja, ik hou ook niet van paddo's en uien, dus ja _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:54

Haha, uien doe ik haast overal doorheen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:55

Mijn darmen kunnen uien niet hebben , misschien ook blij mee ook :+

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:07

Mij klinkt het wel lekker in de oren hoor, maar ik vind uien, paddo's en knoflook dan ook heerlijk :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:17

Klinkt goed inderdaad!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:30

8nnemiek schreef:
Klopt, destination :j
Ik doe paddestoelen, ui en knoflook even in een pannetje fruiten, dan in de mixer met menghaak met wat brood, meel, ei, kaas en kruiden.. Roeren, dan balletjes er van maken en plat duwen/persen.. En dan in panneermeel en dat is het :)

Het recept voor de maïsburgers is welkom :D

http://www.vegatopia.com/vega/koken/rec ... ocadosalsa :9

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:16

Meld zich!!

Het loopt hier qua boodschappen echt de spuigaten uit.
Ga 2x per week om boodschappen, voor 3 volwassenen en een kindje van 6 maanden) meestal is de rekening tussen de €60 en €80 per keer! Dus reken maar een €140 per week. Daar zit het voer voor onze 2 jachthonden en voor de 2 paarden niet bij.

Wel vaak babyvoeding, maar luiers ook niet, die probeer ik bij aanbiedingen (3 voor de prijs van 2 oid) bij Etos of Kruidvat te halen.

Zitten in het weekend met dure mee-etende half broertje & zusje van mijn vriend. De ene is vegetarisch en de andere lust geen vis en vleesvervangers. Plus dat beiden in de puber leeftijd zitten en heel wat een voedsel naar binnen schuiven.

Ook wonen we samen met schoonvader, die toch ook wel wat voorkeur heeft qua eten.

Maargoed, ik ga t topic eens doornemen en kijken waar ik mijn voordeel kan pakken!

Wil ziz proberen wat vaker naar de Liddl te gaan en als ik de tijd kan vinden fruit/groente op de markt ipv voorgesneden van de Emte!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:10

Bedankt voor het recept!

Als je wil besparen moet je inderdaad geen voorgesneden en voorgekookt eten kopen, maar zo veel mogelijk zelf maken. Niet alleen goedkoper, maar ook veel lekkerder en gezonder :) koop ook zo veel mogelijk seizoensgroente, daar zijn mooie aanbiedingen te vinden. Emte is duur in fruit en groente, ook ongesneden. Lidl is echt de goedkoopste en goede kwaliteit :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:50

Emté heeft een tijd een actie gehad van 4 soorten groenten voor 5 euro. Dat was echt leuk, mocht je ook nog voorgekookte aardappeltjes nemen enzo.

Groenten koop ik ook wel graag bij de lidl, maar moet er 11km voor rijden dus alleen als ze leuke aanbiedingen hebben ga ik erheen.

Misschien overheen gelezen maar mag ik het recept van de champignonburgers? Mij klinkt het heerlijk :D

Emté is sowieso heeeeeeel duur met voorgesneden groenten! Geloof dat een grote zak gemixte groenten 3-4euro is ofzo!

Paprika's zijn er ook duur, zeker de zoete.

Ik haal bij de lidl graag gesneden prei voor mijn kazige prei :P Kost daar maar 1 euro en scheelt een berg werk. Moet ook cheddar, brie, parmezaanse kaas en kookroom in en dan is het allemaal bij de lidl zoveel goedkoper. Knoflook haal ik graag als ik bij de turk in utrecht ben. Die hebben tenminste echte knoflook haha. Had laatst die van de appie maar die gaat echt snel achteruit in kwaliteit.

Die van de lidl blijft wel langer goed trouwens, en bij de jumbo hebben ze die rode knoflook en die blijft dan nog het langste goed. Op die van de turk na want die lijkt nooit uit te drogen :Y)

Het weekend word voor ons sowieso duur, we gaan naar een camping met camping winkel dus zal wel duur zijn. En mijn man kennende word het 3 dagen uit eten.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 11:58

Sunrise19: ik ben het niet met je eens kwa prijzen bij de emte, misschien plaatsgebonden hoor maar betaal 1,19 en 1.49 voor oosters of hollands wokpakket voor een grote zak andijvie of prei.Ik bespaar vooral door gewoon de groente te kopen die in de aanbieding is, zo hadden ze vorige week mooie grote bloemkolen voor 1 euro en 3 grote paprika's voor 1 euro, en daarna bedenk ik het menu.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:10

Hier is een wokpakket een klein zakje 1,99 en een grote geloof ik 2 of 3,99 :)
Zal zo eens kijken. Paprika's rode betaal ik 1,19 p/stk en zo'n stoplicht is 1,99 :)

Rucola is 1,49 in ieder geval. Bloemkool haal ik altijd bij de boer, die bewaard altijd de mini's voor mij voor in de curry. Dan betaal ik 0,30ct per stuk :)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:17

hihi grappig, lijkt dan wel echt verschil in te zitten. Werk zelf bij een prijsmepper, bespaar dus ook op wasmiddel shampoo, tandpasta toiletpapier, koffie enz:)

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:19

Sunrise19 schreef:
... voor mijn kazige prei ...

Oeh daar is het recept ook erg welkom van! Ik ben gek op prei en op kaas, dus dat moet goed zijn!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:23

Prijsmepper is leuk idd! Ik ging nog weleens naar Nieuwegein toen ik nog zwanger was. Heb daar echt veel dingen gehaald! Hydrofiel doeken, washandjes, lakentjes etc allemaal zooooo goedkoop!

Wasmiddel haal ik bij de dirk in de aanbieding. Had van een half jaar geleden nog zat. Had toen 5 flessen robijn vloeibaar voor 10euro en 4 flessen wasverzachter voor 8 ofzo. En had nog staan van een eerdere aanbieding haha.

Tandpasta heb ik ook nog een verpakking van 3 staan en `1 geopende en 1 volle. Die had ik toen bij de jumbo voor 3euro per 3. Heb elmex de oranje.

Wc papier haal ik altijd bij de jumbo of lidl 4 laags. Heb hier wel in woerden een op=op voordeelshop etc. Maar net als in nieuwegein is het ongeveer 11km rijden en betaal je ook nog parkeer kosten. Dus dan is het alsnog duurder.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:24

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R8 ... azige-prei alstu! Ik doe het altijd in die mini pannetjes in de oven. Mijn man lust weinig groenten en die is er gek op.

Hij lust dus ook geen champignons dus daarom wil ik dat recept haha :P Kijken of ie het zo wel eet. Hij lust ook geen bloemkool, maar door de curry heen merkt ie het niet eens :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 12:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:00

Die prei ziet er chill uit :P , is dat ik geen prei eet . Maar neem aan dat je de prei voor elke groente vervangen kan?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:10

Toppie, ik ga hem ook eens maken! Het ziet er echt super lekker uit! :D

Kan je ook niet tegen prei? Ik vind het namelijk wel meevallen hoe zwaar het valt. Ik weet niet welke groenten allemaal lekker zijn icm verschillende kazen? Je kan het altijd proberen.

Overigens geen goed recept als je wilt afvallen door al die kazen hahaha :Y)

Vanavond heb ik restjes maar denk dat ik wel ga proberen die champignon burgers te maken. Houd ik wel een tapas avondje haha :D Heb het hele tapas servies van de emté dus kan ik dat mooi gebruiken :D

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 13:18

Sunrise19 schreef:
Toppie, ik ga hem ook eens maken! Het ziet er echt super lekker uit! :D

Kan je ook niet tegen prei? Ik vind het namelijk wel meevallen hoe zwaar het valt. Ik weet niet welke groenten allemaal lekker zijn icm verschillende kazen? Je kan het altijd proberen.

Overigens geen goed recept als je wilt afvallen door al die kazen hahaha :Y)

Vanavond heb ik restjes maar denk dat ik wel ga proberen die champignon burgers te maken. Houd ik wel een tapas avondje haha :D Heb het hele tapas servies van de emté dus kan ik dat mooi gebruiken :D

Darmen slaan vaak op hol , eens kan het maar niet te vaak :Y) . Zal hem binnekort bij ouders maken :j , brocoli in mini roosjes met kaas moet ook wel hemels zijn <3