[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:45

pmarena schreef:
"gewoon even ergens op een camping gaan zitten" ofzo..

Bij het bedoelde huis ging het naar wat ik begreep om oudere mensen... Ik kan me ergens voorstellen dat ze dat niet meer kunnen :n
Het had (als je dat huis écht had gewild) denk ik beter geweest om iets hoger te bieden en dan vervolgens over de overdrachtsbelasting te onderhandelen, denk ik.

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:45

Misschien moet je dan zelf ook niet zo overdrijven ;)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:48

Ik wist meestal van te voren dat de badkamer niks zou zijn als het niet op de foto stond. Prima toch.... Dat soort dingen weet je snel genoeg....

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:53

Nou in geval van Sharmila d'r slaapkamer zou het toch zonde zijn als zij wél een mooie grote, luxe, whatever slaapkamer heeft ?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:56

Nicolletje schreef:
Nou in geval van Sharmila d'r slaapkamer zou het toch zonde zijn als zij wél een mooie grote, luxe, whatever slaapkamer heeft ?

Daarom zeg ik toch ook dat ik het in haar geval ook vreemd vind aangezien ik ook geen plattegrond zie......

En als het echt een enorme masterbedroom was geweest was de keuze ook wel anders geweest natuurlijk. Een makelaar is ook niet gek :+
Een splinternieuwe badkamer ga je ook niet, niet op de foto zetten....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:58

Uiteindelijk zijn foto's altijd manipulerend...... ben in zoveel huizen geweest waarvan alles op de foto stond en het zo ontzettend niet was wat ik zocht in het echt ;)

Maar goed..... ga weer lekker klussen. Eindeloos welles-nietes discussie dit.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:13

Ik knap wel af op advertenties zonder foto's van kamers. Het huis waar wij nu een oogje op hebben heeft geen foto van de wc. Ondanks dat alle kamers er super netjes en mooi uitzien, wil ik gewoon weten hoe de wc eruit ziet. :')

Plattegrond op Funda vind ik érg leuk om mee te spelen, maar geen dealbreaker. Ik zou een advertentie zeker niet wegklikken vanwege zo'n ontbrekende plattegrond. Als de maten er gewoon in staan hoef ik geen plattegrond te zien. :n

Het fijne voor ons is wel dat we al twee huizen in hetzelfde blok hebben bezichtigd, dus we weten precies hoe de indelingen zijn, dit huis is alleen omgedraaid, dus ipv keuken links de keuken rechts, enz. :Y)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:14

manzano schreef:
Nicolletje schreef:

Daarom zeg ik toch ook dat ik het in haar geval ook vreemd vind aangezien ik ook geen plattegrond zie......

En als het echt een enorme masterbedroom was geweest was de keuze ook wel anders geweest natuurlijk. Een makelaar is ook niet gek :+
Een splinternieuwe badkamer ga je ook niet, niet op de foto zetten....

Wellicht dat een toilet in dit geval niet echt vergelijkbaar is, maar het huis dat wij vorige week bezichtigd hebben had geen foto van het toilet op Funda en dat toilet was echt de mooiste kamer van het huis. :') Dus ik weet niet of dat altijd op gaat..

Daarnaast staat het huis van mijn ouders te koop en deze makelaar heeft besloten geen enkele foto van de bovenverdieping erop te zetten (vraag me niet waarom, ik heb m'n ouders inmiddels al gezegd dat hier verandering in moet komen en dat komt er nu ook), terwijl zij vier prachtige slaapkamers hebben boven..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 13:18

Ik ga er altijd vanuit dat geen foto = niet representabel of een klusobject.
Ex kocht een jaren '30 bovenwoning waar geen enkele foto van op internet stond... Wat een mega klusobject was dat zeg :')
Manz, Klus ze :D

Ik vond het echt leuk om net na de oplevering, toen iedereen klaar was met klussen, bij alle buren langs te gaan om te kijken hoe zij het huis hadden ingericht. Elk appartement is zo enorm anders qua stijl en gevoel. Echt leuk is dat!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 15:08

Saskiaatje, dat is ook weer niet altijd zo he.
Als ik hier kijk: 5 benedenwoningen en 5 bovenwoningen.
Van die 5 benedenwoningen hebben alleen mijn rechterburen en ik nog de originele schuifdeurtjes en ornamenten. Zij hebben 2 minislaapkamertjes, met aan de achterste slaapkamer een inloopkast, terwijl ik 1 grote slaapkamer ervan heb gemaakt en mijn badkamer op de plek van hun inloopkast zit. Zij doen het met een douchehokje van 1x1 (echt zo heeeel ouderwets: zeepbakje in de muur gemetseld en die "kamer" bestaat alleen uit een douchestang dus). Mijn linkerbuuf heeft 1 grote woon/eetkamer en haar 9 meter lange gang is 3 meter ingekort om daar een badkamer te maken. De buren rechts van mijn rechterburen hebben van de keuken een slaapkamer extra gemaakt en hebben hun keuken in hun woon/eetkamer gemaakt. En die op de meest rechterhoek weet ik niet.
Zo heeft mijn bovenbuurman zijn slaapkamer zitten waar ik mijn eetkamer heb, keuken zit op dezelfde plek en mijn eerste slaapkamertje is zijn soort van rommelhok/bijkeuken. Hij heeft een kamer minder, zijn balkon zit op de plek van mijn achterste slaapkamer en dan heb ik natuurlijk nog die schuur extra. Die naast hem woont heeft er een extra verdieping op laten zetten en degene rechts schuin boven mij heeft van voor naar achter 1 grote woonkamer waarvan de achterste kamer erbij getrokken is als keuken en die heeft aan de voorkant 2 kleine slaapkamer. Dus... 7 dezelfde huizen en allemaal totaal verschillend.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 17:20

Wij hebben vanmiddag 2 succesvolle bezichtigingen gehad :) Ben benieuwd of er wat uit voort komt. Beide leken wel serieus geïnteresseerd.

Van ons huis staat ook iedere ruimte ( behalve het halletje hoewel die wel netjes is) op de foto. Ik zou er zelf ook voor kiezen om iedere slaapkamer, wc etc op de foto te zetten. Als ik naar een woning kijk en er staat een ruimte niet op foto vraag ik me ook af of deze zo niet-presentatief was dat ze het buiten de foto's hebben gelaten...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:09

Yv_ schreef:
Saskiaatje, dat is ook weer niet altijd zo he.
Als ik hier kijk: 5 benedenwoningen en 5 bovenwoningen.
Van die 5 benedenwoningen hebben alleen mijn rechterburen en ik nog de originele schuifdeurtjes en ornamenten. Zij hebben 2 minislaapkamertjes, met aan de achterste slaapkamer een inloopkast, terwijl ik 1 grote slaapkamer ervan heb gemaakt en mijn badkamer op de plek van hun inloopkast zit. Zij doen het met een douchehokje van 1x1 (echt zo heeeel ouderwets: zeepbakje in de muur gemetseld en die "kamer" bestaat alleen uit een douchestang dus). Mijn linkerbuuf heeft 1 grote woon/eetkamer en haar 9 meter lange gang is 3 meter ingekort om daar een badkamer te maken. De buren rechts van mijn rechterburen hebben van de keuken een slaapkamer extra gemaakt en hebben hun keuken in hun woon/eetkamer gemaakt. En die op de meest rechterhoek weet ik niet.
Zo heeft mijn bovenbuurman zijn slaapkamer zitten waar ik mijn eetkamer heb, keuken zit op dezelfde plek en mijn eerste slaapkamertje is zijn soort van rommelhok/bijkeuken. Hij heeft een kamer minder, zijn balkon zit op de plek van mijn achterste slaapkamer en dan heb ik natuurlijk nog die schuur extra. Die naast hem woont heeft er een extra verdieping op laten zetten en degene rechts schuin boven mij heeft van voor naar achter 1 grote woonkamer waarvan de achterste kamer erbij getrokken is als keuken en die heeft aan de voorkant 2 kleine slaapkamer. Dus... 7 dezelfde huizen en allemaal totaal verschillend.

Oh, dat geloof ik graag. :D Wel leuk, zoveel verschillende indelingen!
Maar aan de foto's kun je zien dat de huizen precies hetzelfde zijn. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:48

Dat is altijd wel erg gaaf inderdaad, ook als de indeling op zich nog hetzelfde is, en dan gewoon al puur qua inrichting hoe enorm verschillend woningen kunnen zijn, super interessant om te zien :j

Bij de ene is het een klein rommelig en onaantrekkelijk studentenhok en bij de ander een superleuke woning :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 18:50

Daan, Hopelijk zijn één van de twee de kopers van je huis!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 19:53

Spannend Daan!!!! Ik duim!!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:57

Het is inderdaad niet een hele grote slaapkamer hoor. Wat ik ook raar vind. In de grote slaapkamer hebben we een hele mooie grote vaste kast met schuifdeuren. En die staat ook al niet op de foto. Toen ik vroeg waarom hij die niet op de foto heeft gezet kreeg ik als reden dat er nooit foto's worden gemaakt vanaf er raam maar altijd richting het raam.

Misschien ben ik wel een leek hoor. Maar als koper wil ik graag de extraatjes zien als er al 20 soortgelijke woningen in dezelfde prijsklasse te koop staan.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 21:59

Onze slaapkamer is wel representatief. Gewoon neutraal qua muren. Er staat een bankje in, een boekenkast en kledingkast. Geen rommel ofzo verder.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:22

Tijdens mijn zoekocht naar een woning is het me opgevallen dat er woningen op funda staan zonder foto's, maar dat wanneer je bij de makelaar gaat kijken er ineens wel foto's op hun site staan. Vind ik ook geen slimme zet, veel mensen kijken niet verder dan funda, en geen foto's = niet interessant.

Leuk Daan! Hopelijk word het wat met een van de 2 :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:56

manzano schreef:
Nicolletje schreef:

Misschien stond het wat raar, maar ik ben het er verder mee eens hoor.

Wc op de funda foto?? Why?? :')

Doet me altijd denken aan deze site:
http://www.foutehuizen.nl/wc-lust/
http://www.foutehuizen.nl/lang-niet-gezein-maar-nog-steeds-te-vinden/
http://www.foutehuizen.nl/uit-de-serie-het-toilet/
http://www.foutehuizen.nl/uit-de-serie-het-toilet-deel-1/
http://www.foutehuizen.nl/uit-de-serie-het-toilet-deel-2/
http://www.foutehuizen.nl/uit-de-serie-het-toilet-deel-3/
http://www.foutehuizen.nl/deel-4-het-toilet/

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 08:58

Daan_Ordeal schreef:
Wij hebben vanmiddag 2 succesvolle bezichtigingen gehad :) Ben benieuwd of er wat uit voort komt. Beide leken wel serieus geïnteresseerd.

Spannend zeg :D Succes! Hopelijk komt er wat uit.

De toilet zetten wij nooit op de foto, de hal af en toe. Soms heb je van die hele mooie sfeervolle hallen en trapopgangen. Dan wordt dat zo'n combi-foto zeg maar. Maar wat het toevoegt om de wc ook te plaatsen?? :+ K geloof niet dat je juist door DAT de woning verkoopt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:25

Wij hadden hem wel op de foto gezet omdat in ons complex alles ex-huur was en al het sanitair uit jaren '60. Meeste appartementen die na de eerste koper opnieuw de verkoop in gingen waren maar half gerenoveerd. Onze helemaal en vond ook echt heel mooi gedaan. Dus ach, waarom dan niet als ik toch voor bepaald aantal fotos op funda betaal :))

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 17:53

Mootje schreef:
Als ik huizen kijk op Funda kijk is als eerst naar een plattegrond. Zit deze er niet bij, klik ik hem meteen weer weg :+

Dat doe ik momenteel ook, maar meer om een idee te krijgen van ideetjes van anderen! Haha! Echt toen ik op zoek was, deed ik dat niet. Zo'n plattegrond zegt naar mijn mening heel weinig.

Tja, wat ze niet tonen, is of niet toegestaan door verkoper, of niet toonbaar...

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 10:52

Als je een af huis wilt en het toilet en badkamer is mooi jaren 70 groen terwijl het huis verder af is.... Tja dan had ik dat toilet ook wel graag willen zien. Of is dat een uitzonderlijke situatie?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 11:28

Zo heb ik foto's gezien van een modern betegelde badkamer en toilet. Waren dus van die ouderwetse bruine tegeltjes, met van die rechthoekige op de muur en van die kleine vierkante op de vloer. En dat icm bruin toilet, bad en douchegordijn. Als je maar lang genoeg wacht is het vanzelf weer modern, maar dit... :n

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 12:02

@ Daan_Ordeal: Hopelijk zit er een potentiele koper bij!

Wij hebben zaterdag de 2 bezichtigingen gehad; Over de riante nieuwbouw-woning was mijn man direct helemaal enthousiast; De living is echt enorm voor deze prijsklasse en omgeving (55m2) excl. keuken en een prachtige openhaard erin. Prachtige eikenhouten vloerdelen, gemiddelde keuken (niet helemaal mijn smaak maar voor de komende 5 jaar kan het ermee door). Slaapkamers boven zijn van gebruikelijk formaat, met een té eenvoudige en compleet onpraktisch ingedeelde badkamer.... De zolder is nog gedaan met onbewerkt spaanplaat, heeft een rot raamkozijn en oogt wat cheap. De voortuin is riant en geeft een heerlijke avondzon en vrij uitzicht, de achtertuin achterstallig en klein.

De tweede woning was volledig instapklaar, misschien niet helemaal onze smaak maar voor een beduidend lagere prijs op de markt (scheelt 50.000 euro) en echt een kwestie van meubels erin et voila. Woning is echter gebouwd in de jaren '60 en ookal is het nu volledig recent gerenoveerd zal deze woning de komende jaren zonder twijfel meer werk opleveren dan de nieuwbouwwoning van begin 2000. En dat ziet manlief dus niet zo zitten....

Mijn berekening is echter anders; De kosten die je spaart met je lagere woonlasten brengt ons na 5 jaar op gemiddeld 10.000 euro; waardoor we waarschijnlijk eenvoudig onderhoud kunnen laten plegen aan de oudere woning. Terwijl de nieuwbouwwoning momenteel ook het nodige onderhoud behoeft, niet eens volledig naar ons zin is dan én een stuk duurder is.

Morgen nog 3 bezichtigingen gepland staan; Waarvan één (kleinere) nieuwbouwwoning in dezelfde straat, staat al 2 jaar leeg, 40.000 lager dan de WOZ-waarde en nog speling in de prijs... Mogelijk dus een hele geschikte kandidaat... Anderzijds; Een woning die al 3,5 jaar te koop staat.... tsja?
Verder twee woningen die onze voorkeur totaal niet hebben, maar voornamelijk bezichtigt worden omwille van mijn vader.