Hmm, ik heb op 22 augustus een mail gehad dat het tarief per 3 september omhoog ging...
VanHuisUit
Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-22 12:18
Energie Direct is ook wakker geworden, vandaag een e-mail met nieuwe tarieven per 1 oktober En mijn god wat een tarieven op 2 cent na 2 Euro per m3 gas. Dat is toch niet houdbaar. Ben benieuwd wat voor plafond ze dan gaan hanteren want ik vond 1 Euro al idioot duur, maar dat lijkt nu 50% goedkoper. Tja het is maar wat je als 'normaal' beschouwt...
Ik vind het echt stressvol. Ook al kan ik het, met enige moeite, wel betalen. Je zal nu maar aan je max zitten... of met een gezin met opgroeiende kinderen, allemaal sporten, veel douchen, wasmachine etc.
Fitzroy
Geplaatst: 24-09-22 12:25
Dan heb jij nog geluk. Dit worden mijn tarieven per 1-10.
Ik ga in ieder geval bezwaar aantekenen, scheelt toch weer 3 weken het hogere tarief.
VanHuisUit
Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-22 12:40
Dat is toch vreemd... zelfde energieleverancier, andere tarieven? Volgens mij zijn ze zelf de weg ook compleet kwijt...
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-09-22 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Cynthia82
Geplaatst: 24-09-22 12:40
Ik lees al een tijdje mee, maar kan het niet laten om nu ook even tegen Fitzroy te zeggen dat jij ook nog geluk hebt Dit zijn mijn tarieven per 1 oktober (20 september doorgekregen)
Greenchoice Gelukkig worden nu de airco’s geplaatst en komen 31 oktober mijn zonnepanelen. Dus het is een maandje afzien en daarna kost stroom me gelukkig niets meer en gebruik ik alleen nog gas voor warm water. Dat prijsplafond is hier dus (zeker voor gas) meer dan welkom! Ik heb wel die klachtenbrief gestuurd
Ik lees al een tijdje mee, maar kan het niet laten om nu ook even tegen Fitzroy te zeggen dat jij ook nog geluk hebt Dit zijn mijn tarieven per 1 oktober (20 september doorgekregen)
Ik heb wel net mijn eindstanden gekregen van mijn huidige contract. Quite met stroom (zelfs meer teruggeleverd) en 900m3 aan gas verbruikt. Doel is om onder de 800 te blijven komend jaar.
Sunrise
Geplaatst: 25-09-22 07:33
Heeft iemand hier nog iets over gehoord? Maandag ochtend hoorde ik dit op de radio:
Gaat over dat box 3 gedoe. Heeft iemand enig idee hoe je zoiets aan moet pakken? Ik voel er toch wel wat voor om het toch te proberen! Misschien heeft iemand anders hier ook nog wat aan.
Thnx, heb het doorgestuurd naar mijn vader. Neem aan dat je naar de Belastingdienst een brief moet sturen met je ambtshalve bezwaar.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 25-09-22 15:54
Goed dat je dat aan haalt Sunrise, zal wel via de belastingdienst gaan, ambsthalve vermindering aanvragen (43:58). Snel actie ondernemen dus als je over 2017 ook nog terug wil krijgen. Ik ga dat ook eens uitzoeken, wij hebben ook te veel belasting betaald al die jaren. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... aar-wat-nu
PSvanLot
Geplaatst: 26-09-22 11:10
Ik kreeg vandaag mail van Essent. Wij krijgen heel ruig terug dit jaar. Super blij mee. We hebben geen zonnepanelen. Waarschijnlijk gaan de elektra kosten wel wat stijgen. Huis is net klaar van een verbouwing, 28M2 aangebouwd, meer lampen/tv en koken nu op inductie. Gas zal niet stijgen, want we hebben nu ook een houtkachel en 3m3 hout liggen voor de winter.