Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:18

Lol die vloer.

Denim drift vind ik ook nog steeds een mooie kleur, denk erover om hem bij ons in de keuken aan één kant op de lange muur te verven.

Angelaaa: Mooie vloer!

Ik ben gisteren eindelijk geslaagd voor laminaat op de bovenverdieping. De Krono original blonde oak. We wilde een lichte, brede plank om de kamers wat lichter en ruimtelijker te maken. Noodzakelijk ook wel omdat ik twee zoons heb die ik niet van het idee af krijg om hun muren héél donker te willen (de ene wil grafiet zwart en de ander donkerblauw...)
Afbeelding

Qua PVC keuze ben ik weer heel erg aan het wankelen gebracht. De vloer die ik wilde is niet leverbaar, mijn nieuwe aannemer heeft geen ervaring met visgraat en dus kwam ik op andere merken uit. De clickPVC die ik zelf heel mooi vond was gelijk weer de duurste met €53,95/m2 excl. egaliseren, plaatsen en dat vind ik toch érg veel geld voor een stuk kunststof. Nu hebben ze tegenwoordig ook Rigid-PVC daar zit de ondervloer al verlijmd en deze vloeren kunnen ook gemakkelijk oneffenheden tot 3mm overbruggen, in theorie zou hij dus over de vloertegels geplaatst kunnen worden zónder egaline... Moduleo had planken waar ik wel vertrouwen in had, maar ik vond de designs verschrikkelijk lelijk. Quick step en Ambiant hadden iets vergelijkbaars maar die planken waren beduidend dunner en zodoende kreeg ik toch het gevoel dat het op termijn geen mooi resultaat zou behouden.
Dus vandaag maar in de wereld van keramisch parket en multiplank parket gedoken om te zien of ik daar gelukkiger van wordt.... Tis niets, de tijd begint echt te dringen. :+ (over 2 weken de sleutel).

Iemand tips voor tegelzaken of mooi (licht) parket?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:22

Pinda_Dipje schreef:
Nu hebben ze tegenwoordig ook Rigid-PVC daar zit de ondervloer al verlijmd en deze vloeren kunnen ook gemakkelijk oneffenheden tot 3mm overbruggen, in theorie zou hij dus over de vloertegels geplaatst kunnen worden zónder egaline...

Dit klinkt voor ons (op den duur) interessant. Maar je komt twijfelachtig over en gaat voor iets anders.
Waarom als ik vragen mag?

Verder heb ik even je link naar je oude huis aangeklikt. Mooi hoor! Bijna te mooi om te verhuizen :D

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:01

Boras schreef:
Dit klinkt voor ons (op den duur) interessant. Maar je komt twijfelachtig over en gaat voor iets anders.
Waarom als ik vragen mag?

Verder heb ik even je link naar je oude huis aangeklikt. Mooi hoor! Bijna te mooi om te verhuizen :D

Ik hoop dat het nieuwe huis na de verbouwing nog mooier en leuker word dan het huidige maar voorlopig heb ik nog steeds geen zin om aankopen te doen

Ik twijfel erg over de rigid puur omdat ik bang ben dat de voegen van de tegelvloer of andere oneffenheden op termijn toch door gaan schijnen. Het risico is mij te groot bij zo'n nieuw product.

BellaSharon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:22

Pinda_Dipje: kijk eens bij viva floors, wij hebben ook pvctegels, betonlook en de click versie, hier zit ook al een ondervloer aan vast.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:47

Pinda_Dipje schreef:
Lol die vloer.

Denim drift vind ik ook nog steeds een mooie kleur, denk erover om hem bij ons in de keuken aan één kant op de lange muur te verven.

Ik ben gisteren eindelijk geslaagd voor laminaat op de bovenverdieping. De Krono original blonde oak. We wilde een lichte, brede plank om de kamers wat lichter en ruimtelijker te maken. Noodzakelijk ook wel omdat ik twee zoons heb die ik niet van het idee af krijg om hun muren héél donker te willen (de ene wil grafiet zwart en de ander donkerblauw...)
[ [url=m/osyx8l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Qua PVC keuze ben ik weer heel erg aan het wankelen gebracht. De vloer die ik wilde is niet leverbaar, mijn nieuwe aannemer heeft geen ervaring met visgraat en dus kwam ik op andere merken uit. De clickPVC die ik zelf heel mooi vond was gelijk weer de duurste met €53,95/m2 excl. egaliseren, plaatsen en dat vind ik toch érg veel geld voor een stuk kunststof. Nu hebben ze tegenwoordig ook Rigid-PVC daar zit de ondervloer al verlijmd en deze vloeren kunnen ook gemakkelijk oneffenheden tot 3mm overbruggen, in theorie zou hij dus over de vloertegels geplaatst kunnen worden zónder egaline... Moduleo had planken waar ik wel vertrouwen in had, maar ik vond de designs verschrikkelijk lelijk. Quick step en Ambiant hadden iets vergelijkbaars maar die planken waren beduidend dunner en zodoende kreeg ik toch het gevoel dat het op termijn geen mooi resultaat zou behouden.
Dus vandaag maar in de wereld van keramisch parket en multiplank parket gedoken om te zien of ik daar gelukkiger van wordt.... Tis niets, de tijd begint echt te dringen. :+ (over 2 weken de sleutel).

Niet echt goedkoop, maar wel echt hout (visgraat mogelijk ;) ). Hollandsche vloeren (www.hollandschevloeren.nl), te verkrijgen bij verschillende dealers (voor behoorlijk wat minder dan de adviesprijs). Wij hebben de Fort Blauwkapel liggen en zijn er erg blij mee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:52

Pinda_Dipje schreef:
Lol die vloer.

[ [url=m/osyx8l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Onze aannemer adviseerde om plak-PVC door de leverancier te laten leggen. Ze zijn meer ervaren er in, dus sneller en daardoor goedkoper. Mijn aannemer was uurtje, factuurtje. maar vooral voor de garantie.
Ik woon hier nu 7 weken en ik ben erg blij tot u toe.
Ik heb alleen geen visgraat, dat vind ik te druk.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:02

We hebben voegen *\o/*
Afbeelding
(Waar je blij mee kan zijn he? :') )

En ze zijn nu met de douche bezig.
Het loopt helaas iets uit; er kon gisteren niet gewerkt worden omdat de vloertegels nog niet vast genoeg zaten.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:10

Leuk om zo'n wc opbouw met andere tegels dan omgeving te zien, wij zijn van plan om zwarte hexagon tegels te laten zetten achter de wc!

Vraagje, hebben jullie ervaring met een vloer over een bestaande vloer leggen? We willen maximale demping voor geluid, en onder elke deur zit een kier van 1,5 cm. Ons laminaat is 6mm, dus er is nog ruimte een vloer er onder. Maar wat voor ondervloer neem je als je op bestaand laminaat legt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:10

Mooie kleur, lijkt blauwgrijzig of vertekend dat door de komputer ??

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:14

Het is meer iets groen/blauw-igs

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:17

Mooie tegeltjes.
Mijn ervaring is, dat badkamers/tegelwerk/stuckwerk altijd uitloopt. ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 16:33

Die ervaring heb ik niet. Precies volgens tijdsplanning is het bij mij gegaan. Week 1 slopen en leidingen leggen, week 2 tegelwerk en voegen en begin week 3 plaatsen en kitten. Dus ik denk dat het maar net is hoeveel ze er tussen aan houden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 17:00

En of ze geen gekke dingen tegen komen :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 17:40

Dit was sowieso in "maar" 2 weken gepland; dus vrij strak. We hadden overigens zelf gesloopt.

Maar:
Afbeelding
Ik principe kan ik nu onder de douche staan :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 17:51

DubbelDun schreef:
En of ze geen gekke dingen tegen komen :)

Zelfs gekke dingen zijn opgelost in die tijd. Zo moest er onverwacht een hele nieuwe vloer in :=

Mooi, mamamiesje +:)+

Ik ben ook nog steeds zo blij met mijn nieuwe badkamer. Echt een investering maar het meer dan waard. :j Ik kan iedereen een sunshower aanraden.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 18:17

Dit is infra rood, daar word je dus niet bruin van :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:35

Electra63 schreef:
Mooie tegeltjes.
Mijn ervaring is, dat badkamers/tegelwerk/stuckwerk altijd uitloopt. ;)

4 jaar geleden een hele badkamer en 2 aparte toiletten weg laten slopen en opnieuw helemaal laten opbouwen. Zou 3 weken duren, maar het werden er 5 :D

Nu laatst een grote verbouwing van 3 maanden laten doen.
Liep allemaal goed, zelfs soms voor op schema.
Behalve bij het stucken van alle muren en alle plafonds in het hele huis.
Het drogen duurde veel langer dan gepland en daardoor liep de schilder en de vloerenlegger uit. Ondanks dat er grote apparaten in mijn huis stonden om het vocht weg te zuigen. Die werden 2 x daags geleegd, ook in het weekeind.
Ook het drogen van de geëgaliseerde vloer duurde langer dan verwacht.
Nu was dit wel in december/januari en was het heel vochtig weer buiten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:50

:wave:

Sorry dat ik kom binnenvallen, maar heeft er hier iemand ervaring met een nieuwe badkamer zonder opnieuw te tegelen? Dus ofwel tegels schilderen, ofwel microcement/beton cire (dat kan over bestaande tegels dacht ik) of panels? Het hoeft geen jaren goed te blijven, een jaar of 4/5.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 19:56

Mijn hemel Mamamiesje, wat een enorm apparaat! :wow: Hebben jullie 2 verschillende tinten blauw, of komt dat door het licht? Ik vind het wel heel mooi worden!

@Liekec: ik zou nooit een vloer over bestaand laminaat leggen. Met een knappe (en wellicht duurdere?) ondervloer komt je voor geluidsdemping al heel ver.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:25

Eulogy schreef:

Sorry dat ik kom binnenvallen, maar heeft er hier iemand ervaring met een nieuwe badkamer zonder opnieuw te tegelen? Dus ofwel tegels schilderen, ofwel microcement/beton cire (dat kan over bestaande tegels dacht ik) of panels? Het hoeft geen jaren goed te blijven, een jaar of 4/5.

Ik heb dit ook nagevraagd, maar tegels verven is heel veel werk en blijft niet lang goed, is mij verteld.
Dochter van mijn vriendin heeft beton Cire laten doen in de badkamer.
Moest na 2 jaar opnieuw gedaan worden. Het is ook erg duur om te laten doen.

Maar geen eigen ervaring.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 20:47

noviceh schreef:
Mijn hemel Mamamiesje, wat een enorm apparaat! :wow: Hebben jullie 2 verschillende tinten blauw, of komt dat door het licht? Ik vind het wel heel mooi worden!

@Liekec: ik zou nooit een vloer over bestaand laminaat leggen. Met een knappe (en wellicht duurdere?) ondervloer komt je voor geluidsdemping al heel ver.

Waarom niet? :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:40

liekec schreef:
Leuk om zo'n wc opbouw met andere tegels dan omgeving te zien, wij zijn van plan om zwarte hexagon tegels te laten zetten achter de wc!

Vraagje, hebben jullie ervaring met een vloer over een bestaande vloer leggen? We willen maximale demping voor geluid, en onder elke deur zit een kier van 1,5 cm. Ons laminaat is 6mm, dus er is nog ruimte een vloer er onder. Maar wat voor ondervloer neem je als je op bestaand laminaat legt?

Ik zou nooit iets over bestaand laminaat heen leggen. Gewoon eruit en kiezen voor een goede geluidsdempende 10dB ondervloer.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 23:34

Eulogy schreef:

Nou niet die ervaring. Maar wij hadden een granieten vloer. Kei en keihard en totaal waterdicht. Twijfelde over overheen tegelen.
Gelukkig durfde de aannemer het niet aan, heeft het eruit gebroken en toen bleek het toch op een plek naast de afvoer lek te zijn. 1a2 jaar later had dit dikke lekkage gegeven.

Overschilderen ben ik ook geen voorstander van. Gaat vaak toch wel bladeren.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 08:45

Wat je wel kunt overwegen is tegel of tegel. Als het tegelwerk uiteraard nog in zeer goede staat is.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 09:17

Eulogy schreef:

Wij hebben een stucadoor gewoon over de bestaande tegels laten stucen. Maar dan wel enkel de tegels die niet in de zeer natte ruimte tegen de muren zaten. De tegels van de kant waar de douche en wastafel zit, hebben we wel eruit gehaald en met nieuwe tegels bekleed. En de badrand.

Ik ga vanmiddag aan de slag met een soort van indoor projectje. We gaan een gedeelte van de garage gebruiken als een overdekte veranda. De garage is 9x5. Het voorste gedeelte wordt (2,5 x 5 m). Lekker koel en uit de zon. Dus in deze loungehoek moet natuurlijk een loungebank komen. Dus ben ik gisteren naar een hout outlet gegaan en ben thuis gekomen met een pakketje. Het wordt een recht toe recht aan houten bank van 2,5 m breed. Ik heb me laten inspireren door deze bank.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door karijn op 18-04-20 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt