Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:00

vec schreef:
_San87_ schreef:
[ [url=m/DotGvr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Gk6U6C.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/t7rax9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn badkamertje :). De vloer is terrazzo.

Wat een mooie kleine badkamer!

Je kunt toch wel de douchekop hangen?

Jazeker, de douchekop hangt tegen de rechter muur, de ophanging paste niet op de foto.

Cer schreef:
wat een superleuke plankjes ook! Wat is dat voor spul?

Eiken van 150 jaar oud... Die ik in de vernis heb gezet zodat ze nog langer meegaan :).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:02

Frummels schreef:
Oh ziet er echt heel leuk uit San! Bedankt voor de foto's. :) Fijn dat jij een raam hebt in je badkamer. Dat hebben wij helaas niet. Vind de kleur van je muur erg mooi ook!

Ja, een raam is echt prettig. Hoewel ie van mij wel kleiner had gemogen. Maar goed, hij kan open en dus mooi ventileren.

Wat de kleur is weet ik niet meer... Is een kalkverf van de Gamma iig.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:02

oh gaaf zeg! Is dat houdbaar in zo'n natte ruimte??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:09

Frummels schreef:
@Judith: wij hebben onze wasmachine ook in de keuken. Droger staat in de kleedkamer. Ik zou de wasmachine heel graag ergens anders willen, maar dat gaat helaas niet. :(

Ben benieuwd naar jullie nieuwe behang!

Ja stom genoeg heb ik dus geen foto's gepakt. Dus niemand kan ons mooie behang zien tot we het effectief hebben. :')

Een wasmachine in de keuken zou ik niet zo erg vinden. Ik zie het gewoon nog niet helemaal voor mij om een vaatwasser, een droger en een wasmachine onder het aanrecht blad kwijt te kunnen. Of misschien toch in een kast boven elkaar? Zorgen voor later voorlopig, maar toch.

De droger naar boven zou een optie zijn maar met de natte was de trap op. Is dat niet zwaar?

Frummels

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:12

Wij hebben genoeg ruimte in de keuken. Ons aanrechtblok is maar 3 a 4 blokken lang. Daarnaast is precies ruimte voor een fornuis met oven en een wasmachine (daar zitten ook beide aansluitingen) voor de vaatwasser hebben we een kastje onder het aanrechtblad weg laten halen zodat hij daar in past. De droger zou op de wasmachine passen, maar dat vind ik niet zo mooi staan :=

Wij hebben geen trap in huis, dus zou niet weten of het zwaar is. Maar als je een goede wasmand hebt (zo eentje met een inkeping die je op je heup kunt dragen) en gewoon elke wasbeurt de mand omhoog draagt, lijkt me dat wel meevallen. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:16

Cer schreef:
oh gaaf zeg! Is dat houdbaar in zo'n natte ruimte??

Het hangt bij mij nu een jaar en is nog even goed als toen ik het ophing. Goede vernis is het toverwoord :D.

En goede ventilatie uiteraard.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:18

Frummels schreef:
Wij hebben genoeg ruimte in de keuken. Ons aanrechtblok is maar 3 a 4 blokken lang. Daarnaast is precies ruimte voor een fornuis met oven en een wasmachine (daar zitten ook beide aansluitingen) voor de vaatwasser hebben we een kastje onder het aanrechtblad weg laten halen zodat hij daar in past. De droger zou op de wasmachine passen, maar dat vind ik niet zo mooi staan :=

Wij hebben geen trap in huis, dus zou niet weten of het zwaar is. Maar als je een goede wasmand hebt (zo eentje met een inkeping die je op je heup kunt dragen) en gewoon elke wasbeurt de mand omhoog draagt, lijkt me dat wel meevallen. :)

Op pinterest staan hele mooie voorbeelden voor het netjes wegwerken van wasmachine en droger in bijvoorbeeld kasten. Is dat geen optie?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:18

Ik zou nooit met mijn was naar de droger willen sjouwen. Hier staat de boel bovenop elkaar in de bijkeuken en die is ruim genoeg om alle stapels was neer te leggen tot ze aan de beurt zijn. Dat zou ik ook nooit in mijn keuken willen hebben :D

@san: Leuke oude eiken plankjes. Eiken kan best wel wat hebben, het is hardhout tenslotte.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:20

@San Onze ventilatie in de badkamer is echt ruk := dus dan begin ik daar maar niet aan haha. Ga wel even zoeken op kleuren die lijken op de jouwe, vind het mooi!
Wij hebben niet zo een groot huis en het is ook nog eens heel onpraktisch ingedeeld, dus in een kast of iets dergelijks lukt helaas niet.

DubbleDun: Ik moet nu door 2 slaapkamers vanaf de keuken met de was. Vind het eigenlijk geen moeite ondanks ik ze voorheen ook op elkaar had staan :)
Zou wel liever de wasmachine uit de keuken hebben, maar ook dat is helaas geen optie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:22

Frummels schreef:
@San Onze ventilatie in de badkamer is echt ruk := dus dan begin ik daar maar niet aan haha. Ga wel even zoeken op kleuren die lijken op de jouwe, vind het mooi!
Wij hebben niet zo een groot huis en het is ook nog eens heel onpraktisch ingedeeld, dus in een kast of iets dergelijks lukt helaas niet.

DubbleDun: Ik moet nu door 2 slaapkamers vanaf de keuken met de was. Vind het eigenlijk geen moeite ondanks ik ze voorheen ook op elkaar had staan :)
Zou wel liever de wasmachine uit de keuken hebben, maar ook dat is helaas geen optie.

Ik zal morgen eens in mijn garage zoeken of ik de pot verf toevallig nog kan vinden.

Oh, van die onpraktische indelingen ;(. Gelukkig is dat in mijn huis wat beter gedaan :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:28

Frummels schreef:

Wij hebben ook een onhandig indeling inderdaad. Kleine badkamer, die groot genoeg zou zijn zodra het witgoed er uit kan. Bijkeuken hebben we niet en naar buiten uit bouwen is geen optie. Misschien moet ik mijn 'probleem' gewoon aan de keuken boer voorleggen tegen die tijd.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:31

Ja t is echt vreselijk. De woonkamer is lang en groot. Ik denk 11 bij 4. Daarin openslaande deuren naar de tuin. Dan de gang die even lang is als de woonkamer waar dus toilet (1x1) en een douche/badkamer (1x1.80) zitten. Vanuit de gang kom je in de keuken (met een vreemde vorm en met weer deur naar tuin) vanuit de keuken in slaapkamer 1 met openslaande deuren naar tuin, en vanuit slaapkamer 1 loop je in slaapkamer 2 met openslaande deuren naar tuin. De keuken en slaapkamers lopen dus steeds in elkaar door zonder gang of iets. Het is een soort achterhuis. :+

De slaapkamers zijn ook erg klein (2,50 x 2,70) vandaar dat we nu een soort vide/etage hebben laten bouwen in de achterste slaapkamer op een hoogte van 1.90m waar we op slapen. :j Eronder is een werkplek voor mijn vriend (hij heeft een eigen bedrijf en werkt vanuit huis) en een bureau voor mij. Ook een klein bankje en tv. Dus werkplek/gamehok.
De andere slaapkamer is een inloopkast. Wel hoge plafonds van 3,50 meter.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:38

@Frummels: Met een hoogte van 3,50 kun je wel een vide maken :D
Als je zo'n lange gang hebt zou je toch een stukje over moeten hebben om daar een was+droger neer te zetten. Leuke deurtjes er voor en weggewerkt is de boel :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:41

Kun je een plattegrondje tekenen, Frummels? Ik ben nu wel benieuwd, klinkt iig heel apart :D.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:42

DubbelDun schreef:
@Frummels: Met een hoogte van 3,50 kun je wel een vide maken :D
Als je zo'n lange gang hebt zou je toch een stukje over moeten hebben om daar een was+droger neer te zetten. Leuke deurtjes er voor en weggewerkt is de boel :D

Nee de gang is net zo smal als de deurpost (1 m?) dus echt allemaal loze ruimte :')

San ik ga even proberen wat te tekenen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:43

Dat klinkt als een zeer bijzondere indeling.. Een vide lijkt een heerlijk oplossing met zulke hoge plafonds!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:44

De douche en de badkamer zijn dus ín de woonkamer 'gebouwd'?? Dus je woonkamer is smaller op dat punt.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:49

Oke ik kan niet zo goed tekenen dus de verhoudingen kloppen niet helemaal, maar zo krijg je een idee. :D (de tuin loopt in een L en gaat achter de laatste slaapkamer nog verder)

DD: nee de wc en badkamer zitten aan de andere kant van de gang. daar is voor de bovenburen het portiek zeg maar :)
Afbeelding

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:52

En als ik dan toch aan het tekenen ben. We wilden het roze gemarkeerde eigenlijk als badkamer maken aangezien je daarvoor rechts de woonkamer al in gaat tegenover de meterkast. Maar die muur in de gang is een draagmuur. En verschillende aannemers kwamen op bedragen tussen de 18.000 en 25.000 euro om dat naar wens te maken. :o dus dat hebben we maar weer uit ons hoofd gezet want zoveel meer wordt het huis nooit waard door die verbouwing.
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:52

Oh dat is idd een apart huis...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:53

ik heb de wasmachine ook in de keuken.. en geen plek voor een droger. Maar op mijn oppervlakte is dat prima te doen, 5 meter van de wasmand naar de wasmachine en dan 6 meter naar de kamer met opvouwbaar droogrek

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:53

_San87_ schreef:

Ja praktisch is anders zeg maar. :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:55

Frummels schreef:
_San87_ schreef:

Ja praktisch is anders zeg maar. :roll:

Idd. Zou haast overwegen de keuken in de woonkamer te plaatsen, van de keuken de badkamer te maken en van de huidige badkamer een bijkeuken voor het witgoed.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:56

Zou inderdaad ook nog een optie zijn! Maar gaan er niet al teveel aan sleutelen aangezien we hier nog maximaal 1 a 2 jaar willen blijven wonen. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:57

Frummels schreef:
Zou inderdaad ook nog een optie zijn! Maar gaan er niet al teveel aan sleutelen aangezien we hier nog maximaal 1 a 2 jaar willen blijven wonen. :)

Oh dan zou ik het ook niet doen.