Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shanna schreef:Ik vind het super spannend! Over 3 weken is de overdracht al en we weten nog steeds niet of het (op tijd) gaat lukken allemaal!
De hypotheek moet nog goedgekeurd worden, het rente-aanbod hebben we getekend en wel terug gestuurd naar de bank dus nu wachten we op de offerte. En het dak moet nog gerepareerd worden door de verkoper, waarbij we ook de garantie nog moeten bespreken/ die vraag ligt nu ook bij de verkoper/ de dakdekker..
Prairy schreef:Dak kan eventueel toch ook nog na de overdracht? Vloerverwarming en aannemer zouden daar in principe toch niet zoveel last van moeten hebben?
absque_dubio schreef:Even in dit topic en op google rond gekeken, maar hopelijk hier iemand die mij op weg kan helpen.
Aan welke kosten die voor jezelf zijn moet ik denken bij het kopen van een huis? Laten we het simpel nemen, bij een huis van 2 ton.
De overdrachtsbelasting van 2% van de aankoopsom is me bekend. En verder?
Ik wil gewoon even concreet weten wat hiervoor op de spaarrekening moet staan. En dan heb ik het dus niet over klussen/schilderen/vloer in het huis.
Ons huidige huis kunnen we met overwaarde verkopen. Kunnen we deze overwaarde ook voor bijv. deze overdrachtsbelasting gebruiken? Of kan deze overwaarde alleen in de hypotheek van het nieuwe huis gestoken worden?
Citaat:Als u eigen geld wilt gebruiken voor de aankoop van de woning en/of een overwaarde heeft die u moet gebruiken voor de aankoop van de woning, vul dan hier het totale bedrag eigen geld en/of overwaarde in.
Dit verlaagt de benodigde hypotheek, dus ook de kosten voor de NHG.
x_spekkie_x schreef:Heeft hier iemand ervaring met nieuwbouw huizen die nog gebouwd moeten worden? Welke kosten ga je wanneer betalen? Is dat al de hele hypotheek als de eerste paal de grond in gaat? (Links met meer informatie zijn ook welkom)
En iemand ervaring met toewijzing van een nieuwbouw woning? Het is geen loting maar wel weinig huizen met heel veel interesse. Waar let zo'n projectontwikkelaar dan op bij toewijzing?
Prairy schreef:Ik zou mee gaan in dat advies. Je kunt altijd nog zeggen dat je later wil opleveren omdat je jullie huis nog niet verkocht hebben. En je kunt in de koopovereenkomst een voorbehoud opnemen van verkoop eigen woning.