Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:53

Marley schreef:
tnx Sananasje! Die ga ik onthouden, wat een heerlijk simpel en goedkoop receptje. Ik gooi de stronken normaal gesproken weg, goede bezuiniging! Ik lunch namelijk graag met soep :)

Werkt ook prima met bloemkool trouwens!
En als je zalm niet lekker of te duur vind werken uitgebakken spekjes ook best aardig.

Courgettesoep maak ik ook op deze manier, en dan pijnboompitjes eroverheen.
Of ipv creme fraiche, zachte geitenkaas erdoorheen.

xFioon

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:19

Dat is best een goede inderdaad. Ik geef die stronk altijd aan de konijnen van mijn zus, want ik eet alleen de roosjes.
Ga nu weer even de vriezer 'leeg eten'. Er past namelijk geen eens een brood meer in haha

Iemand nog een ideetje wat ik kan maken met Ricotta waar ik niet al te veel andere (dure) ingredienten bij nodig heb? Ik had vorige week risotto gemaakt, en eigenlijk moest de hele bak ricotta erdoorheen, maar dat vond ik teveel van het goede, dus nu heb ik nog de halve bak over, en is ook zonde om weg te gooien natuurlijk...
Was wel mooi meegenomen: De risotto rijst had ik nog van een gratis actie laatst, spinazie uit de aanbieding, courgette, ham uit blik, en ricotta. Kon er 6 porties van maken, dus dat was geen dure maaltijd :)

Deze week iets duurder uit met de boodschappen schat ik in, veel dingen die ik vaak koop in de aanbieding, zoals kattenvoer, dus even een voorraad ingeslagen ;)

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:59

Appie heeft weer couponboekjes, zitten aardig wat biologische producten bij! Ik weet niet of het echt zo verschilt maar misschien dat iemand hier er wat aan heeft :).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:18

Pasta met ricottaballetjes?

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:58

Of als je nog andere restjes kaas hebt, deze raspen, mengen met de ricotta, citroensap (evt ook rasp), tot balletjes rollen, en dan door (gries)meel. Nachtje in de koelkast, dan worden ze hard.
Dan even in een pannetje kokend water tot ze boven komen drijven. Ik heb ze daarna nog eventjes in de pan gebakken omdat ik dat lekkerder vond. Dus misschien werkt even in de frituur ook wel ipv in water, dan zijn ze wat knapperiger.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:49

xFioon schreef:
Dat is best een goede inderdaad. Ik geef die stronk altijd aan de konijnen van mijn zus, want ik eet alleen de roosjes.
Ga nu weer even de vriezer 'leeg eten'. Er past namelijk geen eens een brood meer in haha

Iemand nog een ideetje wat ik kan maken met Ricotta waar ik niet al te veel andere (dure) ingredienten bij nodig heb? Ik had vorige week risotto gemaakt, en eigenlijk moest de hele bak ricotta erdoorheen, maar dat vond ik teveel van het goede, dus nu heb ik nog de halve bak over, en is ook zonde om weg te gooien natuurlijk...
Was wel mooi meegenomen: De risotto rijst had ik nog van een gratis actie laatst, spinazie uit de aanbieding, courgette, ham uit blik, en ricotta. Kon er 6 porties van maken, dus dat was geen dure maaltijd :)

Deze week iets duurder uit met de boodschappen schat ik in, veel dingen die ik vaak koop in de aanbieding, zoals kattenvoer, dus even een voorraad ingeslagen ;)

Fusili met tomaten, basilicum en ricotta. Of met tonijn, courgette, citroen en ricotta.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:33

Zo boodschappen in huis , eet 3 keer bij ouders deze week zo lekker goedkoop weekje! 3,37 bonus meegepakt , oa mijn favoriete merk thee in de aanbieding dan kan er 1 naar ouders en 1 hier blijven. Opbak aardappelen 2 zakjes kan ik de 4 dagen van eten , vlees in de vriezer en heb nog genoeg blikjes groente. Aardbeien in de aanbieding,hopelijk eet ik ze op anders maak ik er smoothie van met ananas dat ik nog ingevroren heb.

Enige wat ik nog moet is wat brood en kaas einde van de wee en waarschijnlijk nog duur konijnenvoer komt mooi uit!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:02

Onze emté boycot het oké merk geloof ik, aangezien ze er amper wat van hebben :Y) En als ze het al hebben is het duurder dan de plus :Y)

Ik vind het qua prijzen iig wel een dorps supertje :P Leuk die 50% kortingsweken.. 8 pakken dubbelfris voor 5euro of zoals nu bij de appie 4 pakken voor 2,50 en de keuzen uit taksi en dubbelfris.

Heb ik wel liever die van de appie :) Het vlees is er trouwens wel goed, dat vind ik bij de ah echt heel slecht.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:34

Vandaag weer even wat boodschappen gescoord. Niet super goedkoop (13 euro) maar hoop er toch wel een dag of 3 van te eten. Vind dat ik de laatste tijd te weinig fruit heb gegeten en te weinig verse groenten dus dat maar even ingeslagen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:56

Ik heb vandaag héél goedkoop boodschappen gedaan :j

Afbeelding
Lekker uit eigen tuin :9

CoursesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:21

Ik ben net weer naar de markt gegaan hier en het verbaasd me echt hoeveel ik daarmee kan besparen! Heb 4 foccacia’s met tomaat & kaas, pesto & tomaat en kaas & ui gehaald :D Kostte me 4 euro en daar kan ik makkelijk 4x van lunchen! :D Super chill! Ook heel goedkoop groenten en fruit gehaald!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:23

Lunchen doe ik eigenlijk altijd met gewoon brood. Ontbijt vaak met havermout of Brinta oid. Super cheap en vind het lekker en het is gezond.

Eten jullie eigenlijk elke dag vlees? Toen ik nog thuis woonde hadden we eigenlijk elke dag wel vlees. Merk nu dat ik die behoefte totaal niet eet maar meestal om de dag vlees eet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:24

Elke dag vlees :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:28

half om hier, ik maak regelmatig vleesloze maaltijden, ik kan zelf namelijk niet zo goed tegen vlees,
maar ik vind het ook grote onzin om dagelijks vlees te eten... je hebt het helemaal niet nodig die hoeveelheden vlees en milieutechnisch en dierwelzijnstechnisch vind ik het ook niet verantwoord.
dan eet ik liever 3 keer diervriendelijke grootgebracht vlees van goede kwaliteit waar ik echt van geniet, dan 7 dagen in de week kiloknallertroep
serieus, als ik zie hoeveel vet en vocht er uit sommige vleeszaken komt tijdens het bakken, dat je serieus je spekjes of shoarma moet afgieten tussendoor, of een gehaktbal die krimpt tot half het originele formaat ... echt... gewoon nee... dan zijn die paar centen die je er voor moet betalen gewoon nog te duur betaald
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 23-06-15 18:28, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:28

Ik eet geen vlees, maar zou ik dat wel doen, dan hooguit 2x per week denk ik. Niet alleen slecht voor het milieu, sneu voor de dieren, zo veel vlees, maar dat zou me ook veel te duur worden aangezien ik nooit vlees zou kopen uit de bioindustrie :n

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:45

Ik eet niet elke dag vlees. Zou heb ik net lasagne op zonder vlees. Is echt heerlijk en ik mis het dan echt niet.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:19

Dat had ik dus vandaag ook. Alleen maar groenten en dan voel ik me ook voldaan en mis geen vlees. Toch vind ik wel weer dat er vitamines en mineralen in vlees zitten wat ik nu "misloop" vandaar dat ik best wel vlees wil eten. Nou at ik vaak kiloknallers omdat m'n ex graag zo goedkoop mogelijk eten wilde en elke dag vlees, aangezien dat voorbij is ga ik liever voor wat kwalitatief beter vlees van de slager en wat minder vaak.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:25

Ik spring weer in, tijdje niet meegelezen en ook niet meegedaan met besparen...
Nu nog niet persé, wil wat gezonder gaan eten (minder snoepen althans) dus koop ter vervanging groente en fruit extra. Niet goedkoper helaas, wel gezonder :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:38

Vibabu, zolang je verder gewoon gezond gevarieerd eet, mis je echt niks hoor qua voedingsstoffen :)
ik heb zelf jaren vegetarisch tot soms periodes veganistisch gegeten en dan kan echt gewoon gezond zonder tekorten, met veganistisch is het opletten met B vitamines, dat wel...
maar vegetarisch is alles echt prima binnen te krijgen.

ik vind zelf alleen een stukje vlees bij het eten erg lekker zo 2 a 3 keer per week, dus dan idd maar kwalitatief mooi en netjes geproduceerd vlees

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:59

Wat ik gisteren toch bij de Action tegen kwam.. Een hamburgerpers :+
En ik maak vaak mijn eigen champignonburgers en falafel-hamburgers en kaasburgers, maar die zijn zo enorm plakkerig en lastig in de goede vorm te krijgen.. dus dat leek me toch wel handig :P
Nu kan ik lekker makkelijk een flinke hoop vega-gehakt maken, een hoop burgers persen en invriezen :D en dan heb ik champignonburgers voor zo'n 25 cent per stuk :D

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:23

8nnemiek schreef:
Wat ik gisteren toch bij de Action tegen kwam.. Een hamburgerpers :+
En ik maak vaak mijn eigen champignonburgers en falafel-hamburgers en kaasburgers, maar die zijn zo enorm plakkerig en lastig in de goede vorm te krijgen.. dus dat leek me toch wel handig :P
Nu kan ik lekker makkelijk een flinke hoop vega-gehakt maken, een hoop burgers persen en invriezen :D en dan heb ik champignonburgers voor zo'n 25 cent per stuk :D

Hoe werkt zoiets? :+
Je legt er een bal onder en drukt hem dicht zodat het hamburger-vorm krijgt oid?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:28

vibabu schreef:
Lunchen doe ik eigenlijk altijd met gewoon brood. Ontbijt vaak met havermout of Brinta oid. Super cheap en vind het lekker en het is gezond.

Eten jullie eigenlijk elke dag vlees? Toen ik nog thuis woonde hadden we eigenlijk elke dag wel vlees. Merk nu dat ik die behoefte totaal niet eet maar meestal om de dag vlees eet.

Nope, ong 2-3 keer per week eten we vlees of vis, andere dagen vega.

Annemiek, dat klinkt tof :D. Helaas zijn mijn keukenkastjes al zo vol. Toevallig vanavond maïsburgers gemaakt (met havermout, ei en kruiden). Die waren ook goed gelukt en dat zonder pers :)). Ze waren mooi stevig, dus geen gewokte smurrie zoals bij mijn vorige poging wel het geval was.

Receptje wil ik evt wel delen :).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:50

Klopt, destination :j
Ik doe paddestoelen, ui en knoflook even in een pannetje fruiten, dan in de mixer met menghaak met wat brood, meel, ei, kaas en kruiden.. Roeren, dan balletjes er van maken en plat duwen/persen.. En dan in panneermeel en dat is het :)

Het recept voor de maïsburgers is welkom :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:04

als je iets met bonen maakt qua burgers, kun je best geweekte, maar niet gekookte bonen gebruiken... dan blijft mengsel echt een stuk steviger :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:15

Dat is een goede tip :j
Ik heb een pot droge kikkererwten en droge sojabonen staan, die kan ik daar mooi voor gebruiken!