[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:47

Dan hebben wij nog geluk met het terras van 2 bij 5 midden in het centrum van Rotterdam. :D

Die badkamer is echt mooi. :oo

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:47

Mootje

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:54

Saskia, Waarom wil je eigenlijk weg uit je huidige huis?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:27

Ik wil niet zo nodig weg, maar ik woon nu met m'n vriendin in een eenpersoonsunit in een studentenflat (huur) en dat gaat eigenlijk prima. :j
Maar we hebben hier drie huisgenoten, twee meisjes, één jongen. En die jongen heeft nogal wat problemen met ons. Hij is 30 jaar, doet al 5 jaar over z'n scriptie, heeft nog nooit een vriendin gehad, werkt niet, woont al 9 jaar in z'n eentje in een studentenflat, drinkt veel, blowt, enz. En hij kan het dus niet handelen dat mijn vriendin en ik wel verliefd en gelukkig zijn en is nu al een tijdje aan het klieren. Continu commentaar op onze spullen die hem niet aanstaan, we zitten vaak in de gezamenlijke keuken en dat wil 'ie niet, we maken volgens hem te veel 'lawaai' enz. Nu hebben ze laatst met z'n drieën gezegd dat ze er eigenlijk klaar mee zijn dat wij hier met z'n tweeën wonen, want dat mag officieel niet, dus ze willen ons eruit. En die gozer is nu dus begonnen met dreigen dat we er asap uit moeten anders gaat 'ie maatregelen nemen (spullen uit het raam gooien, sperma in ons eten -dat in de gezamenlijke keuken in de koelkast staat- doen, oftewel ons leven zeer lastig maken) en ik vertrouw die gozer voor geen meter, dus we hebben met hem afgesproken dat 'ie ons met rust laat als wij deze maand opzeggen, dus we moeten per 1 juni eruit. :Y)

Heel verhaal, maar nu zijn we dus op zoek naar een koopwoning. :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:31

@Saskiaatje: omg, tjee, hoop dat jullie snel iets vinden, wat zal dat dan heerlijk zijn, lekker met z'n tweetjes!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:34

Pff, wat een gedoe allemaal -O- hopelijk vind je snel een eigen plekje!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:34

Bizar he dat mensen in de randstad blij kunnen worden van een ruimte waar de mensen uit het Noorden/Zuiden/Oosten hun nek nog nieteens voor omdraaien :D.

Jeetje Saskiaatje, wat een baggerknul joh. Getver. Snap dat jullie weg willen ja.
Maar gaat dat ook lukken dan voor die periode? Want het is natuurlijk niet kijken, kopen, wonen, maar er gaan nogal wat stappen aan vooraf, welke ook wel tijd gaan kosten. Hoewel.. Ik las ergens dat je vriendin veel vermogen heeft en dus het hele huis of grotendeels wil gaan afkopen? Geen idee hoe dat dan zit en hoeveel tijd je dat kwijt zou zijn aan het hele gebeuren.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 15:49

Dat klopt, ja, er komt geen hypotheek aan te pas. :D
Totdat alles geregeld is gaan onze spullen in opslag en logeren we bij m'n ouders. :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 16:24

Nicolletje schreef:
Heleen_B schreef:
Helaas pindakaas, het huis wat wij op het oog hadden is al verkocht (had ik wel verwacht).
Heb nu alweer een andere gezien maar de tuin ligt niet op het zuiden en daarom wil vriendje niet eens kijken :+ De tuin is wel diep en daardoor achterin de tuin wel erg zonnig maar dat vind ie niet genoeg :+

Pff pmarena, dat is een behoorlijke tijd om je huis te koop te hebben!

Ik vind een tuin op het zuiden niet bepaald Haleluja hoor!
Tuin op het westen of zuidwesten is ook prima, dan heb je 's avonds wat aan de zon.
PLUS als je 's avonds achterin zon hebt, is het in huis niet bloedje heet 'snachts.
Nee, voor mij geen tuin op het zuiden :n

Wij hadden een tuin op het zuiden en die wil ik niet eens! Dat was met warm weer te warm. Liever een tuin op het oosten of zuidoosten.

Rowo: Proficiat met je woning Mandy! En zo snel al!! Als de zon dan eindelijk schijnt in NL, kan je niet buiten zitten omdat je wegsmelt op je terrasje... Nope, dat wil ik ook niet! :D Dan moet je tuin wel groot genoeg zijn om de schaduw te kunnen opzoeken. :D In de gemiddelde achtertuin bij een tussenwoning valt dat vaak nog tegen.

FF: Zo'n pui lijkt mij ook ideaal! Lekker uit de wind... Ik wil dat creëren op een mooie manier in de keuken.

Hier is onze tuin met huis er op 1000 m2, dus er is hier altijd wel een plekje uit de wind of in de zon. :+

Yv: Daar is een simpele oplossing voor hoor! hihi, gewoon even een compas gebruiken. De luxere telefoontjes hebben een heel goeie er op zitten als gadget.

Wij hadden een tuin op het oosten. Ideaal in de zomer en een tuin op het westen in een groot open gebied vreet de verf van je huis. Dus dat vonden wij wat minder. Nu is onze westenkant de kant van de straat. In de avond hebben we de zon in huis. Niet helemaal ideaal in het najaar, want dan heb je dus de zon in je gezicht als je de TV aan zet voor de kids... Maar daar hebben ze gordijnen voor uitgevonden. Nu hebben we welliswaar de ruimte op het Oosten, maar dat is zo ruim, dat we ook wel profiteren van het zuiden. Noordenkant dus ook. En als we ver genoeg achterop het perceel gaan zitten, zitten we met het voordeel van het westen. :D Voor mij is het dus niet echt een issue.

Manzano: Haha, ja, zo iets! je stoel in de wei zetten!
Je kachel is heel mooi geworden!

Texas: Da's idd een heel raar verhaal! Daar heeft de makelaar idd geen bal mee te maken.

Mootje: Lamel parket vind ik ook mooi. Ik vind die foto ook gaaf. Dat is toch lamelparket? Ik kan me ook niets voorstellen bij visgraatlaminaat.

Pinda: Wat kan je doen tegen zo'n makelaar? Ik vind dit nogal een gebrek. Ik zou niet meer kijken voor woningen in zijn bestand. Dit is geen manier van zaken doen. Zo'n makelaar moet je gewoon met naam noemen om anderen te waarschuwen!

Sharmila: Zou jij in Limburg willen wonen dan? Ik nie!

Pff een badkamer van 2 bij 3? Daar doe ik het voor! Mijn badkamer is net zo groot als de douche! En de keuken hier is iets meer dan 2x3...

Saskiaatje: Ik weet op eens wat ik tegen heb op studentenflats! Ik heb er een paar van binnen gezien en ik vond ze zowiezo ranzig zonder al deze dreigementen. :D Ik snap niet dat jij het wel best zou vinden!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 19:59

Sharmila schreef:
Slik.... We staan op Funda. Vind het wel heel erg eng allemaal ineens. Wel jammer dat ze de adere slaapkamer niet op de foto hebben gezet.

http://m.funda.nl/koop/hellevoetsluis/a ... weide-105/

Wij zetten soms zelfs helemaal geen slaapkamers op internet. Laat de mensen maar komen kijken :D

@ Idefix: nou zo vaak is het niet dat je in de zon wegsmelt in Nederland. En schaduw kun je ook maken met een paracol.

Vanmiddag gesprek 1 gehad met een hypotheekadviseur. De financiering rond krijgen is iig absoluut geeeeeen probleem. Nog een gesprek met Rabo en dan kiezen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:00

Vind bij appartement foto's van de kamers wel fijn. Of een plattegrond.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:01

Als ik huizen kijk op Funda kijk is als eerst naar een plattegrond. Zit deze er niet bij, klik ik hem meteen weer weg :+

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 08:20

Die plattegronden zijn wel ideaal. Wij laten ze uitwerken 'door zo'n bureau en voegen ze standaard aan Funda en onze eigen site toe.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:33

rowo schreef:
Wij zetten soms zelfs helemaal geen slaapkamers op internet. Laat de mensen maar komen kijken :D

Mag ik vragen waarom niet? Vrienden van ons zijn nu aan het zoeken, en knappen vooral af op hoe klein huizen boven vaak zijn en hoe klein de slaapkamers (behalve de 'master-bedroom') vaak zijn.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:51

Omdat er ook reden moet zijn om te komen kijken. Foto's vertekenen vaak heel erg. Een plattegrond is in onze ogen dan beter. Daar staan de werkelijke maten bij.
Moet wel zeggen dat er ook woningen zijn waar wel (bijna) alle slaapkamers erop komen. Beoordelen we per huis.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 10:51

Saskiaatje, wat een verhaal joh, wegwezen daar dan idd maar :(:)

Voor een balkonnetje vind ik 2 x 3 ook wel lekker ruim. Vind het balkon van Sharmila wel VEEL aansprekender dan die laatste :j

Rowo: Hele irritante gewoonte van makelaars is dat om delen van het huis niet online te plaatsen. Ik vraag me af of het ook werkt zoals ze denken: dat het de mensen lokt om te komen kijken. Volgens mij knappen mensen juist eerder af namelijk omdat ze het irritant vinden en dan liever verder gaan met een huis waar wèl gewoon duidelijk "beeld" gegeven wordt van wat het is :)

Ik vind het net zoiets als een winkel of kraam waar geen prijzen op de spullen staan, ik vind dat een hele irritante gang van zaken en het nodigt mij niet uit om dan om de prijs te gaan vragen.... maar ik heb dan juist een bokkig gevoel van: iemand die zo vervelend doet die bekijkt het maar :P

Bij ons huis stonden ook maar een paar ruimtes op de foto, voor de rest allemaal tuin-foto's.

Het is dat het huis op zich qua ligging en ruimte (omschrijving) ons aansprak waardoor we sowieso wel interesse hadden en omdat het toch vrij uniek is zijn we gegaan. Maar als er meerdere soortgelijke huizen te koop hadden gestaan hadden we zeker eerder bij een wat "transparanter" huis gaan kijken bij een makelaar die gewoon eerlijk een duidelijk beeld geeft en niet bezig is met spelletjes waarmee hij alleen maar de tijd van verkopers en geïnteresseerden verspilt :o

Want daar komt het vaak op neer: mensen gaan toch maar even kijken en dan krijgen ze iets te zien dat absoluut niet aanspreekt...wat ze al geweten hadden als er gewoon netjes foto's geplaatst werden.

Niemand wordt daar wijzer van, het kost iedereen tijd, valse hoop en energie -O-

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:19

Tja we verkopen nog steeds genoeg woningen. Ook die waar sommige ruimten niet op staan. Iets zal er dus wel van werken. Overigens fotografeert onze fotograaf voor bojna alle kantoren hier en werkt voor iedereen hetzelfde.

Maar goed jou kan ik volgens mij van geen enkele werkwijze overtuigen :+ ik vind jou gedachten nogal bot en kort door de bocht :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:26

Denk ook dat je dat echt per huis moet bekijken idd. Een woning met 5 slaapkamers is anders dan een 2/3-kamerappartementje.
Lijkt mij....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 11:38

Ons vorige appartement zijn wij trouwens gaan kijken zonder foto's of plattegrond. Stond alleen foto van het complex bij en uiteraard beschrijving. :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:09

Rowo: dat mag hoor, smaken verschillen :P

Ik hou gewoon niet van zulk soort "spelletjes" , hou meer van gewoon simpel, eerlijk, duidelijk en recht door zee, daar heeft iedereen het meest aan naar mijn mening :)

Ook doe ik niet mee aan die sprookjeswereld van het maar raar vinden dat verkopers niet happen bij een veels te laag bod...en blijkbaar zit ik daar toch dichter bij de waarheid gezien die huizen dan inderdaad naar andere mensen gaan die er wel een betere prijs voor over hebben, al een paar keer hier in het topic ;)

Als je dergelijk realisme bot / kort door de bocht vindt, tja. Dat mag :)

Het zal af en toe overigens best wel werken dat je als makelaar iemand naar een woning toe lokt waar die met foto's niet was gaan kijken, en als 'ie er dan eenmaal is, toch een soort klik voelt met het huis. Maar ik denk dat het vaker zo werkt dat iemand n.a.v. de omschrijving wel interesse heeft, maar door gebrek aan foto's geen duidelijk beeld heeft, dan zal moeten gaan kijken en bij de eerste blik binnen al ziet dat dit niks voor hem haar is. Dan balen alle partijen en dat had niet gehoeven als er gewoon foto's bij gestaan hadden.

Inderdaad, dat je bij een grotere woning nu niet elk hoekje laat zien dat is al wat beter te begrijpen dan dat je bij een flatje niet gewoon even die paar ruimtes netjes op de foto laat zien zodat mensen gewoon een indruk krijgen van het geheel :)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:12

Persoonlijk vind ik de foto's van de slaapkamer bij Sharmila wel missend...
Ik snap wel dat je niet elk berghok erop zet en ik vind het ook vaak irritant als er 10 foto's van dezelfde kamer zijn gemaakt.
Of van die crea composities met een fles champagne ofzo 8)7

Maar als ze bij een toch al vrij klein huis een essentiële kamer er niet op zetten, dan heb ik altijd het idee dat ze wat te verbergen hebben.

Misschien persoonlijk, maar ik had dat grote Jezus-beeld wel even weggezet voor de foto :o

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:14

Volgens mij wordt nergens gezegd dat een verkoper alles moet accepteren. Voorbeeld van laatst stelde de verkoper alleen nogal veel randeisen en heeft koper zelf afgehaakt.
Jij ging toen alleen in op de prijs....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:21

Oh dat beeld had ik niet eens gezien :=
Ik vond het vooral "donker" overkomen. Maar wellicht ligt dat aan m'n scherm.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:25

Donker? Hm nu je het zegt misschien... het geheel doet niet heel 'fleurig' aan nee...
De lichten zijn zelfs aangestoken.
Bij ons hebben ze speciaal gewacht (dat duurde best lang) tot een zonnige dag. Omdat de boel er dan meteen een stuk leuker uitziet.

En als ik de reacties zie op tuin op het zuiden, dan is 'zonnig' blijkbaar een belangrijk issue in het huizenkopen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 12:32

Nicolletje: Dat gevoel krijg je dus inderdaad, dat ze wat te verbergen hebben....en vaak is dat ook zo, maar dan hopen ze dat je er doorheen kijkt / ze je wat kunnen bepraten als je er eenmaal bent :P

Verkoper heeft hoop en poetst het hele huis op tot het blinkt, koper die heeft hoop, makelaar zelf ook...en na een minuut is het al duidelijk dat het niks gaat worden...leuk hoor zo'n manier van werken.

Ik baalde daar ook van bij mijn huizen-zoektocht, idd. wel van die zogenaamd interessante composities.....en dan geen foto van de slaapkamer of badkamer :?

Ik vind dat een nare manier van werken.

Manzano: je kunt als "koper" ook gewoon niet alles eisen :)

Ik vind het gewoon kort door de bocht als er geroepen wordt dat het stom / dom / idioot van verkopers is als ze niet op allerlei prijs- en andere wensen (eisen ?) in gaan. Het is toch die mensen hun goed recht als ze alleen willen verkopen onder bepaalde voorwaarden ? Ze zullen er hun redenen wel voor hebben, daarom hoeven ze nog niet als sukkels weggezet te worden :)

Als het gaat om het voorbeeld dat ik denk dan was de geboden prijs ook wel vrij bizar toch :P

Eisen van verkoper om er tot onbepaalde tijd nog in te mogen zitten, dat was ook bizar, maar voor de rest viel het nogal mee. Klonk gewoon als mensen die geen haast hadden met de verkoop en liever wachtten op een koper die ook geen haast had. Tja dan kun je het doen of je kunt het laten, simpel toch :)

Je kunt als koper HOPEN dat mensen er snel uit willen / kunnen, maar om nu nukkig te gaan lopen doen en ze voor gek te verklaren dat ze niet "gewoon even gaan huren" of "gewoon even ergens op een camping gaan zitten" ofzo...wat je vaak hoort tegenwoordig, dat gaat me te ver.

Het is dan wel een kopersmarkt maar ik vind de kopers wel HEEL erg arrogant overkomen hier en daar hoor, het is niet zo dat elke verkoper liefst gisteren van zijn huis af wil en je voeten kussend akkoord gaat met een bod van 20% onder de (vaak al heel schappelijke) vraagprijs :)

Je hebt mazzel als je dat treft, maar er gaan nog genoeg huizen van de hand voor een bedrag dat netjes rond de vraagprijs ligt.

Een beetje realisme is zo slecht nog niet toch :)