Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 10:50

Ik kom me ook voorzichtig melden hier

Wij zijn bezig met een huis, ons bod is een soort van geaccepteerd. We hebben een aantal voorbehouden en zij bij het accepteren van ons bod ook

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:01

Leuk Siers! Is het nog spannend voor de voorbehouden? Of komt het wel goed?

Wij hebben een hele leuke bezichtiging gehad. We gaan rekenen... :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:05

Hier uiteindelijk opgelopen tot8 bezichtigingen deze week bij het huis van mijn vriend. Onze makelaar vertelde ook dat de tientallen bezichtigingen per huis wel een beetje over raakte.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 11:07

De voorbehouden maken het heel spannend. Het huis blijft in de verkoop en mocht er een ander bod komen, dan hebben wij 72 uur om ons bod definitief te maken of ons terug te trekken. Dus alles lig eigenlijk nog open. Maar mocht het allemaal lukken dan hebben ij dit huis gekocht voor een prijs die 50k onder de vraagprijs ligt

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:29

Spannend Siers83!
@Bienotje: 8 bezichtigingen is toch niet verkeerd? Ik denk dat we er weer een beetje aan moeten wennen dat dat eigenlijk heel normale aantallen zijn. En er hoeft maar 1 persoon een goed bod uit te brengen he!

Wij hebben vorige week na wat heen-en-weer gesteggel met de verkoper ons finale bod uitgebracht. Daar kwam vanochtend weer een tegenbod op.
We gaan er een nachtje over slapen, maar ik denk dat we morgen melden dat dit bod ons finale bod was en het geldt tot aan het einde van de week. Wat is een 'finaal bod' anders waard?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 13:53

Nee hoor, 8 bezichtigingen is prima. Hopelijk ook (goede) boden straks, vind het wel spannend hoor. Mijn vriend is er allemaal wat nuchterder in merk ik :=

Wat een gedoe met dat finale bod. Raar om door te gaan onderhandelen. Valt ook niks van te zeggen of je voet bij stuk houdt en huis alsnog hebt of juist als je nog mee gaat met dit laatste gedoe. Succes!

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 22:10

roxiie schreef:
Ik meld me ook.

Sinds gister onze woning in de verkoop.
Ik had eerlijk gezegd hoge verwachtingen, maar de werkelijkheid valt best tegen qua aanvragen voor bezichtigingen. Er hoeft natuurlijk maar 1 tussen te zitten maar toch.

Vraag aan de andere verkopers; kwamen er bij jullie na 24u nog aanvragen binnen voor bezichtigingen?

Is al ietsje ouder bericht, maar wilde toch even reageren. Bij ons duurde het best even voordat de bezichtigingen werden gepland. Eerste 24 uur waren 2 bezichtigingen gepland. Toen paar dagen later nog een. Week later nog een. Daarna ook besloten om aan de open huizen dag mee te doen en er waren mensen die wilden heel graag bezichtigen vóór de open huizen dag, kon nog precies de dag ervoor. Die mensen waren heel enthousiast en tijdens de open huizen dag nogmaals geweest en hebben een bod uitgebracht. Tijdens de open huizen dag nog 4 andere kijkers gehad, maar uiteindelijk hebben alleen die ene mensen een bod uitgebracht. Daarop onderhandeld en huis is verkocht.

Het viel mij ook ontzettend tegen, ik had verwacht dat het sneller en makkelijker zou gaan en mensen vet zouden overbieden. Van de verhalen die je hoort ga je daar een beetje van uit en dan is het best jammer als het bij jou niet zo is. En ik wil nu een eenpersoons woning terugkopen en laten die nou precies nog wel heel hard gaan. Dus hopen dat ik een beetje geluk heb daarin :=

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-25 22:23

Doubtless schreef:
Hopelijk zit die ene koper ertussen Bienotje!
Wij hebben volgende week een bezichtiging gepland bij een perceel op de juiste locatie, met mogelijkheid voor dubbele bewoning in de juiste prijsklasse *\o/* ben benieuwd!

Dit zoeken wij ook, dus mocht je wat tegen komen (wat misschien voor jullie net niet is), houd ons op de hoogte! Ruimte voor een stuk of 5-6 pony’s (en bijbehorende stallen en een bak), en gedateerd / klushuis / nog deels moeten bijbouwen geen probleem!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 06:04

Wij zoeken iets aanzienlijk kleiners, dus we vissen niet in dezelfde vijver :D

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 07:14

Wat spannend _Roxanne en Siers83! Duimen dat het voor jullie beiden wat wordt.

En Doubtless, zijn jullie eruit gekomen met een bod?

En s1993, dat is inderdaad een veel lastigere markt om tussen te komen. Hopelijk zit het mee! Heb je al wat bezichtigd?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 09:23

Spannend hoor die biedingen enzo!

Ik vind alleen het idee al spannend en dat terwijl we nog niet eens iets serieus hebben :+ .
Nou zoeken wij ook iets wat in deze regio op de grens van realistisch valt, dus er komt sporadisch iets op de markt. Daardoor voelt het elke keer alsof het een kans is die we moeten pakken, wat natuurlijk onzin is.
Het positieve is dat als het langer duurt we ook weer meer kunnen sparen :j

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 10:06

Ja ik heb al wel bezichtigd, maar nog niet waar ik een bod uit wil brengen. Volgende week een bezichtiging staan van een huisje wat ik heel graag zou willen, heb gevraagd of de makelaar daar gelijk mee kan gaan omdat ik denk dat andere mensen dit ook graag willen en wil dan snel kunnen schakelen :)

Het lastige voor mij is dat ik ook wel een beetje haast heb, moet sowieso binnen een half jaar iets nieuws hebben om de rente mee te kunnen nemen. Plus hoe eerder hoe beter want dan hoef ik niet te lang bij mijn ouders te wonen :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 12:36

Bienotje schreef:
Hier uiteindelijk opgelopen tot8 bezichtigingen deze week bij het huis van mijn vriend. Onze makelaar vertelde ook dat de tientallen bezichtigingen per huis wel een beetje over raakte.

Ik heb anders vanmorgen gebeld over een woning en die was al vol gepland.

Zou het dan toch regio gebonden zijn?

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:24

Wij hebben een huis gekocht! *\o/* *\o/* *\o/*

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:26

Ik had een verkopend makelaar, maar door omstandigheden laat ik die ons huis niet meer verkopen :')

Dus nu mag de aankoopmakelaar de verkoop hier gaan doen en die komt zaterdag even langs. Het zal me niet verbazen als hij een zweep meeneemt :=

Hij gaat niet voor de maximale bezichtigingen geeft hij aan, hij sprak een andere makelaar die 20 plekken had en 114 aanvragen! Hoe weet je dan dat je kopers bij die 20 zitten en niet bij de andere 94 denk ik dan... Iedereen die een bezichtiging aan gaat vragen, wil hij iig langs laten komen. Ook met opties voor eventueel weekend of avond (al lijkt me dat niet mogelijk qua daglicht).

Ben heel benieuwd hoe hij het in de markt wil gaan zetten.

Oeh, gefeliciteerd Roxanne! *\o/*

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:36

_Roxanne schreef:

Oh wat leuk! Vertel vertel.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:39

Absoluut in de categorie klushuis; sinds de bouw in 1948 is er niet veel gebeurd. Overdracht eind januari dus we hebben nog even om de plannen uit te werken.

Als we de koopovereenkomst getekend hebben durf ik best een foto te delen :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:40

_Roxanne schreef:
Absoluut in de categorie klushuis; sinds de bouw in 1948 is er niet veel gebeurd. Overdracht eind januari dus we hebben nog even om de plannen uit te werken.

Als we de koopovereenkomst getekend hebben durf ik best een foto te delen :D

Leuk! Spannend zeg. Dapper een klushuis.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 14:53

Gefeliciteerd Roxanne!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 15:20

Was dit toch nou het "finale bod" waar de verkoper op terug is gekomen?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 19:06

_Roxanne schreef:

Wat goed!! Gefeliciteerd *\o/*

Ben benieuwd naar de foto’s na ondertekenen. En als er sinds 1948 niks aan is gedaan geeft het alle mogelijkheden om het helemaal naar jullie wens te maken :D

Bielsje, klinkt alsof jullie wat meegemaakt hebben met de verkoopmakelaar. Fijn dat jullie iemand anders in de arm hebben kunnen slaan. Lijkt me moeilijk om de afweging te maken tussen hoeveel mensen je laat komen. Ik zou ook denken: zoveel mogelijk kijkers geeft zoveel mogelijk kans op een goed bod. Maar voor de verkoopmakelaar natuurlijk wel meer werk. En je moet ook zelf maar zo vaak uit huis kunnen zijn… spannend iig, succes met de verkoop!

s1993s, alvast succes voor volgende week, hopelijk is het wat. Slim om direct de makelaar mee te nemen, bij alle bezichtigingen (starterswoningen) sloten de biedingen een week later. Geen tijd voor een tweede keer kijken dan.

Ik heb morgen een vrijblijvend gesprek met een aankoopmakelaar. Een instapklare starterswoning met drie slaapkamers in de meest geliefde wijken lijkt boven mijn budget, dus hoop dat hij kan adviseren wat wel haalbaar is (klushuis, andere wijk of kleiner oppervlak).

In die categorie heb ik daarna ook een bezichtiging bij een huis wat al langer te koop staat, in de tussentijd van makelaar is gewisseld en gebreken heeft. Maar wel qua locatie en ruimte perfect is. Ben benieuwd hoe dat voelt.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-25 23:03

Vandaag even met de makelaar gebeld en besloten om de bezichtiging toch te vervroegen. Komt me helemaal niet goed uit en moet een belangrijke OR meeting ervoor verzetten, maar ik wil dit huis wel graag. Ze waren vandaag begonnen met bezichtigingen en ik begreep dat er zelfs al gelijk geboden was, dus wil ik kans maken moet ik wel deze week langs. Ga nu donderdagochtend samen met de makelaar, ben benieuwd of er nog wat gaat lukken, maar dan heb ik het in elk geval geprobeerd. Voor zulke dingen is een aankoopmakelaar wel echt fijn, anders had ik nooit mijn bezichtiging naar voren gehaald, maar zij hebben toch meer informatie dan ik.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 08:58

Alja schreef:
Bienotje schreef:

Ik heb anders vanmorgen gebeld over een woning en die was al vol gepland.

Zou het dan toch regio gebonden zijn?

Misschien, maar ook nog wel wisselend per huis. Starterswoningen zal het ook alweer anders zijn dan doorstroom.

Moet ook zeggen dat wij de woning van mijn vriend net iets hoger ind e markt hebben laten zetten qua vraagprijs bv. Makelaar stelde nog eerst wat lager voor en dan zou je binnen een lagere klasse zoekcriteria vallen op funda (met extra kijkers als gevolg en hoop op overbieden van elkaar). Hebben we niet gedaan, maar er zullen ook zijn die wel die strategie mee nemen in hun vraagprijs.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-25 09:49

Vraagprijs zegt tegenwoordig zo weinig over de daadwerkelijke verkoopprijs. Naar mijn mening kun je beter iets lager inzetten, zodat je voldoende animo hebt dan dat je te hoog inzet en er amper iemand komt. Je hebt er maar één nodig, maar als er veel animo voor is merk je dit toch als kijker en neem je dit mee in een eventueel bod.

Natuurlijk niet zo laag dat het een rare vraagprijs is, maar stel je verkoopt een huis en twijfelt tussen een vraagprijs van €520k of €499k kan je beter dat tweede doen. Men houdt vaak toch al rekening met overbieden.

Wij hebben dat in ieder geval wel gedaan en het is bij ons heel goed uitgepakt. Inmiddels is ook het financiële voorbehoud van kopers verstreken, dus het huis definitief verkocht +:)+

Vrijdag krijgen wij de sleutel van ons nieuwe huis! Volledige renovatie in zes weken gepropt, dus we kunnen aan de bak _O-

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-25 14:17

Ik kom ook weer meer met jullie meelezen.
Zit nu zelf ik twijfel om te verbouwen of toch te verhuizen.

Graag zou ik een wat grotere tuin willen en een oprit (of een straat waar voldoende parkeermogelijkheid is).
Verbouwen zat eerst in mijn hoofd maar dat zou wel betekenen dat ik in mijn huidige huis nog minimaal 5 jaar ''moet'' wonen.

Voor nu neig ik dus naar verhuizen. Ik ga de aankomende tijd eens bij een aantal huizen kijken om te kijken of dat is wat ik wil.