[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:04

Spannend Prairy! Hebben jullie ook een einddatum aan het bod geplakt?

Succes Phylos!

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:13

Spannend prairy! Ik ben benieuwd

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:36

Ohhh Prairy toch het mystery huis :D

Wij zijn vandaag bij de bungalow gaan kijken. Ik vond het echt super leuk, en je kan er echt iets moois van maken! Mijn man was niet zo enthousiast als mij, maar misschien moet hij het even laten bezinken :+

De scheuren in de muur maak ik mij wel zorgen om. De makelaar zegt dat het niks groots/ergs is, in het bouwkundig rapport komt dat ook niet naar voren. Maar ik heb de foto's na een paar mensen toe gestuurd en die denken aan verzakking van de fundering etc. De makelaar wist de oorzaken van de scheuren niet. Dus mochten wij ermee verder gaan wil ik dit wel laten onderzoeken door een constructeur (heet zo'n iemand zo? :') )...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:16

Booooo schreef:
Ohhh Prairy toch het mystery huis :D

Wij zijn vandaag bij de bungalow gaan kijken. Ik vond het echt super leuk, en je kan er echt iets moois van maken! Mijn man was niet zo enthousiast als mij, maar misschien moet hij het even laten bezinken :+

De scheuren in de muur maak ik mij wel zorgen om. De makelaar zegt dat het niks groots/ergs is, in het bouwkundig rapport komt dat ook niet naar voren. Maar ik heb de foto's na een paar mensen toe gestuurd en die denken aan verzakking van de fundering etc. De makelaar wist de oorzaken van de scheuren niet. Dus mochten wij ermee verder gaan wil ik dit wel laten onderzoeken door een constructeur (heet zo'n iemand zo? :') )...

Het is toch niet in Groningen?

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:31

Nee in Brabant :+
Heb wel het bedrijf gebeld die de bouwkundige keuring heeft gedaan. Want volgens het rapport is het niet zo heel spannend. Maar de scheuren moeten toch een oorzaak hebben.
Maar voor het idee:

Hier zie je bovenaan het zonlicht van zolder doorkomen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:35

Oei... die scheuren zou ik me ook zorgen over maken ja!
Lijkt inderdaad wel op verzakking als je die stenen zo ziet.., dan is de linkerkant echt wel lager dan de rechterkant van de breuklijn >;)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:35

Daar zou ik niet aan beginnen, zijn flinke scheuren

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:46

Shanna schreef:
Spannend Prairy! Hebben jullie ook een einddatum aan het bod geplakt?

Succes Phylos!

Nee, wel aangegeven dat we het fijn zouden vinden om eind van de week antwoord te hebben. We hebben een vrij scherp bod neergelegd, het heeft geen nut om daar druk op te gaan zetten, ik verwacht ook niet dat het heel lang gaat duren voor we antwoord hebben. Heel ander gevoel bij deze onderhandelingen dan bij de vorige. Ik heb ook niks op papier gezet naar de makelaar, gewoon alles telefonisch.

Het is allemaal net wat voor gevoel je erbij hebt :)

Boooo, als het niet goed voelt die scheuren, zeker een constructeur naar laten kijken :) En ja, toch het mysteryhuis ;)

Ik heb net nog even snel op Funda gekeken omdat de mogelijke hypotheek toch (best veel) hoger was dan we vanuit waren gegaan, maar ik heb geen woning gevonden waarbij ik gelijk zeg, daar laat ik dit huis voor schieten, ondanks dat we er (erg) veel aan moeten doen. De ligging is nog steeds niet 100%, maar de mogelijkheden van het huis en het perceel, plus de wijk (altijd leuk om te zeggen dat je in een villawijkje woont :+ ) en de reactie van mijn ouders, hebben me wel overgehaald. Nu alleen hopen dat er tussendoor niet nog iets op de markt komt wat beter is haha. Ik ga mezelf dan wel een fundaverbod opleggen denk ik :=

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:04

Beste scheuren inderdaad zeg.. Ik zou dat inderdaad goed uitzoeken nog, lijkt me toch niet heel goed.

Prairy schreef:
Ik heb net nog even snel op Funda gekeken omdat de mogelijke hypotheek toch (best veel) hoger was dan we vanuit waren gegaan, maar ik heb geen woning gevonden waarbij ik gelijk zeg, daar laat ik dit huis voor schieten, ...

Dit was bij ons inderdaad ook, dus toen heb ik meteen het bedrag hoger gezet bij het filter haha. Maar (gelukkig) nog niet iets beters gevonden dan het huis waar we nu voor bezig zijn :)
Prairy schreef:
... Nu alleen hopen dat er tussendoor niet nog iets op de markt komt wat beter is haha. Ik ga mezelf dan wel een fundaverbod opleggen denk ik :=

Dit moet ik ook echt gaan doen zodra de koop wat zekerder is! Ik wil het echt niet zien als er vlak daarna een 'beter' huis te koop komt :+

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:09

Mijn man is toch niet zo entausiast maar die scheuren laat ik zeker naar kijken als we verder gaan.

Funda verbod zou ik mezelf ook geven als er een koop rond is :')
Hier weer iedere dag funda aan het uitpluizen..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:29

Booooo schreef:
Mijn man is toch niet zo entausiast maar die scheuren laat ik zeker naar kijken als we verder gaan.

Funda verbod zou ik mezelf ook geven als er een koop rond is :')
Hier weer iedere dag funda aan het uitpluizen..

Die scheuren lijken wel door en door te zijn.Het lijkt me verstandig om er naar te laten kijken.Dat wil niet zeggen dat je het huis dan niet moet nemen,maar wel of er hele grote restauratiekosten te verwachten zijn waardoor de prijs lager moet.Overigens zijn er in Oost-Brabant ook wel eens aardbevingen omdat hier vlakbij een natuurlijke breuklijn zit.Ik woon in Eindhoven en herinner me nog zo'n beving waarbij het hele huis schudde.Wij hadden ook wel wat scheuren in de muren maar niet zo'n diepe als op jouw foto's.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:35

Dit staat er in het rapport

Afbeelding

Afbeelding

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:38

Haha een fundaverbod. Prairy geloof nooit dat je iets vergelijkbaars of beter gaat vinden. Echt een huis met potentie in een mooie omgeving!

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:00

@Booooo

Ik zou nog iemand anders naar de scheuren laten kijken. Dat is echt niet mis. Komt wss door subsidentie en kost wel wat om te corrigeren als de funderingen moeten versterkt worden. Oorzaak kan zijn het type grond, of kan zo simpel zijn als een afgoot welke lekt wat de grond aan 1 kant van het huis vochtig houd en daarom zakt het huis aan die kant.

Meestal als de scheur door en door is, en het gaat van de hoek van een raam/deur schuin naar beneden/boven is het serieus.

Ooit bijna een huis gekocht dat hiervan last has (in het buitenland, gebouwd op moeras grond) en ookal was het reeds gecorrigeerd de verzekerings maatschappij wilde dit niet verzekeren. Let hier ook even op.

Success.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:07

Booooo schreef:
Dit staat er in het rapport

[ [url=m/0Zb0CD.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TNnH0l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Helaas ben ik geen bouwkundige.Ik houd zelf erg van oude en licht vervallen huizen,omdat die geschiedenis hebben,maar ze moeten niet onbewoonbaar zijn,tenzij de prijs ernaar is om je op de restauratie te storten.Laat je goed informeren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:13

Bouwwerkzaamheden in de buurt,of gegraaf en getril voor het aanleggen van een nieuwe riolering,etc.,kunnen ook scheuren in het huis veroorzaken.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:08

Het is ook maar net wat voor type huizen je zoekt natuurlijk (lees wel regelmatig mee, maar zijn druk onze bouwval met scheuren aan het opknappen :D dus heb niet onthouden wat jullie zoekcriteria zijn Booooo). Wij keken vooral naar oude huizen en dan ontkom je niet aan een scheurtje hier en daar :')

Laat je inderdaad ook goed informeren en vraag desnoods een second opinion als je twijfelt, maar wees ook niet te bang. Zelfs aan een nieuwbouwhuis mankeert wel iets :j

Over het fundaverbod, ik was in het begin ook wel een beetje bang dat er iets mooiers voorbij zou komen, maar wees gerust, als je verliefd bent op je nieuwe huis dan verbleekt de rest :j

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:02

Hallo lieve bokkers! Hoewel dit topic volgens mij vooral over koopwoningen gaat, kan misschien iemand me toch helpen bij deze vraag. Mijn vriend en ik willen graag gaan samenwonen, maar we zijn beiden nog studenten, een vast inkomen hebben we dus niet, hoewel onze ouders wel garant staan. Nu zoeken we iets in Utrecht, of in één van de dorpjes er om heen, in een straal van ongeveer 10 kilometer. Op woningnet staan we al ingeschreven, maar daar heb je helaas niet zo veel aan 3 jaar inschrijftijd.

Er zijn natuurlijk enorm veel sites waar je voor pakweg 15 euro per maand mag reageren, maar ik heb al gezien dat dit lang niet altijd het geld waard is, en veel sites hele slechte reviews hebben. Als we dan aan één of twee sites dit geld besteden, wat is dan de beste optie? Of raden jullie het helemaal af om het via een betaalde site te proberen? Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Alvast bedankt! :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:03

Hier toch weer wat teleurgesteld terug van huizenjacht. Huis 1 leek perfect, maar loop je dan rond dan zie ik ook weer genoeg minpunten. Grootste is het enkele glas boven en verouderd hang en sluitwerk. Verder veeeeel schilderwerk en afwerking. Keuken moet ook wel op termijn. Tuin is alleen tegels en overkapping. Allemaal wel op te knappen, maar dan moet je wel geld over hebben.
2e huis is een echt klushuis. Wel iets moois van te maken, maar ook dan of voldoende geld of 2 rechterhanden (heb ik niet).

Moeilijk moeilijk... ik ben ook wel in de war en weet niet meer wat ik wil... Misschien huren toch ook als optie nemen, maar dat voelt 'zonde'

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:04

Die scheuren lijken inderdaad best heftig. Altijd goed om een second opinion te vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:04

NoorWJ schreef:
Hallo lieve bokkers! Hoewel dit topic volgens mij vooral over koopwoningen gaat, kan misschien iemand me toch helpen bij deze vraag. Mijn vriend en ik willen graag gaan samenwonen, maar we zijn beiden nog studenten, een vast inkomen hebben we dus niet, hoewel onze ouders wel garant staan. Nu zoeken we iets in Utrecht, of in één van de dorpjes er om heen, in een straal van ongeveer 10 kilometer. Op woningnet staan we al ingeschreven, maar daar heb je helaas niet zo veel aan 3 jaar inschrijftijd.

Er zijn natuurlijk enorm veel sites waar je voor pakweg 15 euro per maand mag reageren, maar ik heb al gezien dat dit lang niet altijd het geld waard is, en veel sites hele slechte reviews hebben. Als we dan aan één of twee sites dit geld besteden, wat is dan de beste optie? Of raden jullie het helemaal af om het via een betaalde site te proberen? Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Alvast bedankt! :)

Je kan Rebo in de gaten houden, zij zijn een particuliere woningbouw met veel rondom Utrecht (Houten bijv).

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 02:35

Die scheuren vind ik niet niks Booo.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst van jullie bod Prairy.
Shanna, vind je dat niet heel spannend? Wat moet er nog gebeuren?
Gefeliciteerd Djuulsie.
Karuna al wat meer gehoord?
Phylos, wat jammer dat het zo tegenvalt, maar jullie perfecte huis komt er echt wel! Jij zocht dacht ik hier in de buurt? (Overijssel)
@Noor, daar heb ik geen ervaring mee helaas, zie dat Jans een goede tip heeft.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:02

maai_ke schreef:
Die scheuren vind ik niet niks Booo.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst van jullie bod Prairy.
Shanna, vind je dat niet heel spannend? Wat moet er nog gebeuren?
Gefeliciteerd Djuulsie.
Karuna al wat meer gehoord?
Phylos, wat jammer dat het zo tegenvalt, maar jullie perfecte huis komt er echt wel! Jij zocht dacht ik hier in de buurt? (Overijssel)
@Noor, daar heb ik geen ervaring mee helaas, zie dat Jans een goede tip heeft.

Klopt Maaike ik zoek in Nijverdal en Hellendoorn. Jij woont ook hier in de buurt? Bij mij is er een extra lastige factor, er is geen 'jullie', ik ben nog alleen en ga ook alleen (met hulp van ouders) een huis kopen. Maar ik denk dat ik even wacht en volgende week eerst maar eens van mijn vakantie ga genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:38

Ik vind het super spannend! Over 3 weken is de overdracht al en we weten nog steeds niet of het (op tijd) gaat lukken allemaal! :oo

De hypotheek moet nog goedgekeurd worden, het rente-aanbod hebben we getekend en wel terug gestuurd naar de bank dus nu wachten we op de offerte. En het dak moet nog gerepareerd worden door de verkoper, waarbij we ook de garantie nog moeten bespreken/ die vraag ligt nu ook bij de verkoper/ de dakdekker..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-02-18 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:39

Oh vreselijk is dat. Ik weet nog hoe ik me voelde. Eventueel kan het opgeschoven worden he